آن زمان که نوبت به طراحی سایت می‌رسد سوالات زیادی در مورد تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی پیش می‌آید و برای بسیاری از مشتریان وب رمز این سوال پیش می‌آید که سایت اختصاصی چه برتری نسبت به سایت نیمه اختصاصی دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع سایت بپردازیم.

سوالاتی چون ” آیا سایت‌های نیمه‌اختصاصی می‌توانند مانند سایت‌های اختصاصی در لیست سایت‌های برتر قرار گیرند؟ با توجه به کسب وکاری که داریم چه نوع سایتی برای ما مناسب می‌باشد؟ “معمولا جزو اولین سوالاتی است که هر فرد در ابتدای کار و قبل از اقدام برای طراحی سایت از کارشناسان شرکت‌های طراحی سایت حرفه ای می‌پرسد. در این مقاله سعی داریم با توضیحات اجمالی به اکثر این سوالات پاسخ دهیم. در ابتدا لازم است درمورد تفاوت‌های سایت‌های شخصی، شرکتی و فروشگاهی بدانید. در ادامه تفاوت سایت فروشگاهی و سایت شرکتی با تعریف تک تک این موارد به شما توضیح داده خواهد شد.

سایت‌های فروشگاهی

سایت‌های فروشگاهی تقریبا کامل‌ترین نوع سایت می‌باشد که به غیر از امکانات استاندارد مانند گالری محصولات و خدمات، درباره ما، تماس با ما و اخبار، امکان اتصال به درگاه بانکی را داشته و می‌توان به فروش محصولات و خدمات پرداخت. مشتریان بر حسب نیازهای خود می‌توانند از خدمات خاصی مثل باشگاه مشتریان، قیمت خط خورده و تخفیف و غیره استفاده کنند.

تا این قسمت شما می‌توانید با توجه به نیازهای اولیه خود نوع سایتتان را تشخیص داده و با پرداخت هزینه مناسب به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

سایت‌های شخصی

سایت‌های شخصی سایت‌هایی هستند که برای معرفی فردی مشخص طراحی میشود. در این نوع سایت‌ها معمولا رزومه شخص، تصاویر، نمونه کارها در زمینه‌های مختلف و همچنین گزینه “تماس با من” وجود دارد. به صورت استاندارد در قسمت تماس با من بخشی برای ورود ایمیل و نام و نام‌خانوادگی و همچنین شماره تماس وجود دارد که بازدید‌کننده سایت می‌تواند با وارد کردن این اطلاعات با مدیر سایت در ارتباط باشد. سایت‌های شخصی می‌توانند براساس خواست فرد دارای امکانات بیشتری باشد و اما پیاده‌سازی این امکانات در طراحی‌های اختصاصی که در ادامه به آن می‌پردازیم قابل اجرا می‌باشد.

سایت‌های شرکتی

سایت‌های شرکتی معمولا برای ارائه نمونه محصولات و خدمات استفاده می‌شوند. در سایت‌های شرکتی هدف فروش محصولات و خدمات نبوده و صرفا به معرفی آنها پرداخته می‌شود. اتصال به درگاه بانکی جزو امکانات سایت‌های شرکتی نمی‌باشد. در سایت‌های شرکتی معمولا معرفی خدمات و محصولات و نمونه کارها و گالری دیده می‌شود. یکی از قسمت‌های مهم سایت‌های شرکتی بخش “درباره ما” بوده که رزومه شرکت در آن قرار می‌گیرد. شرکت‌ها می‌توانند براساس نیازهای خود امکانات مازادی به این بخش‌ اضافه کنند.

 

سایت‌های اختصاصی

سایت‌های اختصاصی سایت‌هایی هستند که قبل از شروع کدنویسی، طراحی گرافیکی شده و کارفرما می‌تواند تمام جزئیات سایت را بررسی کند و تا رسیدن به طرح ایده‌آل و مطلوب با گرافیست مجموعه در ارتباط باشد و پس از تایید کامل از طرف کارفرما پروژه وارد مرحله کدنویسی می‌شود.

سایت‌های نیمه‌اختصاصی

اما در سایت‌های نیمه‌اختصاصی طراحی براساس قالب‌های از پیش طراحی شده صورت می‌گیرد و کارفرما نمی‌تواند همه جزییات را تغییر دهد. در این نوع قراردادها بعد از صحبت با کارفرما تعدادی طرح مرتبط با نوع کار و سلیقه شخص ارسال می‌شود. کارفرما می‌تواند با انتخاب طرح مورد نظر و همچنین ارسال محتوا و رنگ سازمانی و لوگو به طرح مورد نظر دست پیدا کند. سایت‌های نیمه‌اختصاصی هم می‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد. فقط در نظر داشته باشید اگر به دنبال ارتقاء سایت در آینده و به فکر توسعه کسب وکار اینترنتی خود هستید، بهتر است از طراحی‌های اختصاصی استفاده کنید. توسعه سایت‌های نیمه‌اختصاصی در بیشتر موارد امکان پذیر نبوده و می‌تواند برای شخص در آینده مشکل ساز شود. در برخی از موارد صاحبان سایت مجبور به پرداخت هزینه مازاد برای طراحی مجدد می‌شوند. قیمت طراح سایت در واقع هزینه‌ای است که در بازه زمانی کوتاه به شما باز می‌گردد پس بهتر است با یک انتخاب مناسب سال‌ها کسب وکار اینترنتی خود را بیمه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *