بیش از 40 میلیون نفر کاربر در اینترنت وجود دارد که عدد بسیار بالایی محسوب می شود. بنابراین فضای مجازی پتانسیل بسیار زیادی را برای بازاریابی در خود دارد و به عقیده کارشناسان، فضای مجازی بزرگترین و قوی ترین بستر برای افزایش فروش و بازاریابی در تمام طول تاریخ بشر محسوب می شود.

تمام اینها تنها گوشه ای از قدرت و وسعت فضای مجازی می باشد و اگر شما دارای یک کسب و کار کوچک و یا متوسط می باشید و همچنان از خود می پرسید که فایده داشتن یک وبسایت چیست به این شش دلیل واضح به خوبی فکر کنید!

1.طراحی سایت به کسب و کار شما اعتبار می بخشد

مردم انتظار دارند تا شما برای معرفی خود یک سایت داشته باشید درست مثل گذشته ها که انتظار داشتند هر کسب کاری یک آدرس واقعی برای مراجعه حضوری داشته باشند. امروز وبسایت شما دفتر کار و یا فروشگاه شماست که آدرس بخصوصی دارد.

واقعیت این است که امروز نداشتن سایت برای مشتری شما ابهام ایجاد میکند که آیا این شرکت یا کلینیک قانونی ست؟ آیا کاربلد است؟ اگر این شرکت قانونی و معتبر است چرا برای خود یه وبسایت نساخته است؟!! واقعیت این است که مشتریان به رقیبان شما که دارای سایت هستند و نمونه کارهای خود را در آن می گذارند بسیار بیشتر از شما اعتماد می کنند.

2.امروز مردم از اینترنت به جای دفتر تلفن خود استفاده می کنند.

واقعیت این است که امروز مردم بیشترین و مهم ترین اطلاعات موردنیاز خود را از اینترنت پیدا می کنند و بدین شکل مشتریان بالقوه از موبایل و سیستم کامپیوتر جستجو می کنند که به کدام پزشک یا وکیل یا فروشگاه را برای نیاز خود مراجعه کنند. طبق اصول بازاریابی عدم سرمایه گذاری در چنین بازار پر پتانسیل مهمی، بسیار اشتباه خواهد بود.

3.طراحی وبسایت کانال بازاریابی جدیدی را به سمت شما روانه خواهد کرد.

داشتن وبسایت به معنای این است که شما همیشه حضور دارید و در دسترس مشتریان خواهید بود. به این موضوع به چشم یه بیلبورد تبلیغاتی مهم نگاه کنید که هیچ وقت از بین نخواهد رفت و همیشه در چشم خواهد بود؛ فقط این بیلبورد به صورت مجازی وجود دارد و روزانه هزاران نفر در حال عبور و تماشای آن هستند.

البته به این مساله توجه کنید که افزایش بازدید بیلبورد تبلیغاتی شما بستگی به مقدار و کیفیت فعالیت شما خواهد داشت و روشهای دیگر بازاریابی مانند سئو، شبکه های اجتماعی، تولید محتوای با کیفیت، طراحی گرافیکی مناسب تاثیر بیشتری هم خواهد داشت.

4.داشتن سایت، امکان جمع آوری اطلاعات مشتریان را به شما خواهد داد.

در شرایط مختلف شماره تماس، ایمیل مشتریان حضوری خود را دریافت نموده و در صورت ثبت سایت به ایشان اطلاع رسانی نمایید؛ اما تایپ کردن آدرس ایمیل و شماره موبایل در یک بخش وبسایت کار بسیار تاثیرگذاری می باشد و می توانید در ازای دادن مورد خاصی مثل کد تخفیف یا خبرنامه و یا گزارش خاصی درباره یک محصول از آنها این اطلاعات را دریافت نمایید.

5.خریدهای اینترنی هر ساله رو به افزایش می باشد.

طبق گزارشات رسمی مردم ایران در سال 93 بیشتر 52 هزار میلیارد تومان به صورت اینترنتی خرید نموده اند و این رقم در 94 افزایش پیدا کرده و مبلغ 99هزار میلیارد تومان رسید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *