طراحی اپلیکیشن موبایل یا طراحی وب سایت

Mobile Apps Smart Phone Technology Mobility Telephone Connection Human Hand


طراحی اپلیکیشن موبایل یا طراحی وب سایت

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری رابط های کاربری متنوعی اختراع شده اند از جمله تلفن های همراه هوشمند ؛تبلت ها ، رایانه های قابل حمل کوچک و … در این بین بسیاری از افراد کار با رایانه های رو میزی را کنار گذاشته و اغلب کارهای خود را با تلفن های هوشمند که قابلیت حمل و استفاده آسان را دارند انجام می دهند . به همین دلیل بسیاری از مدیران سایت ها تصمیم گرفتند که سایت های خود را برای دسترسی راحت تر کاربران تلفن های همراه هوشمند ، ریسپانسیو ( واکنش گرا ) کنند .امروزه بیش از 80درصد از مردم جهان دارای تلفن های هوشمند یا smart هستند که بسیاری از کارهای روزانه خود را با آن انجام می دهند . همچنین اغلب صاحبان مشاغل تصمیم گرفتند تا برای کسب کار خود اپلیکیشن موبایلی طراحی نمایند در همین راستا سوال های زیادی ایجاد شد اینکه سایت ها موفق تر هستند و یا اپلیکیشن ها ، کدام اولویت دارد.در این مقاله ما سعی داریم تا به بررسی این مهم بپردازیم.

 

امروزه این موضوع مهم برای طراحان پیش می آید که طراحی اپلیکیشن موبایل بهتر است یا طراحی وب سایت؟

شاید در نگاه اول به نظر برسد که تفاوت چندانی بین طراحی اپلیکیشن موبایل و وب سایت وجود ندارد.

تعیین اینکه کدام یک برای شرکت ها و کسب و کار ها مناسب است به موارد گوناگونی مثل : هدف ، سرمایه، کاربران و…بستگی دارد. تفاوت مهمی که بین این دو مورد می توان مشاهده  کرد این است که کاربران در اپلیکیشن های موبایل سریع تر از سایت می توانند نیاز خود را برطرف کنند و دسترسی لازم را داشته باشند. اگر می خواهید تفاوت های دقیق تری را بدانید با ما همراه باشید:

طراحی اپلیکیشن موبایل :

در طراحی اپلیکیشن موبایل کاربران راحت تر می توانند نسبت به وب سایت به مطالبتان دسترسی پیدا کنند ، بنابراین در موبایل سریع تر مطالب شما دیده می شود. این مزیت بزرگ باعث می شود که شما به افراد بیشتری معرفی شوید و کاربران بیشتری با محصول شما آشنا شوند. طراحی اپلیکیشن موبایل باعث می شود که شما سریع تر به هدف خود برسید .

دیگری مزایایی که می توان نام برد این است که:

در هر زمان و مکانی در دسترس شماست

_ امکان ایجاد تماس و ارتباط دو طرفه

_ امکان ارسال اعلان برای کاربران

_ توانایی به روز رسانی خودکار اطلاعات محصولات

_ امکان ایجاد و معرفی خدمات ویژه از طریق اپلیکیشن

_ امکان ایجاد متن، تصاویر، فیلم و انیمیشن

_ طراحی اپلیکیشن ارتباط نزدیک تری با مخاطبین دارد زیرا نزدیک ترین وسیله الکترونیک به افراد است

طراحی اپلیکیشن یک علم و هنر است که مانند دیگر علوم باید اصول آن را به خوبی یاد داشته باشید و در طراحی آن ها را پیاده سازی کنید. مراحل و اصول طراحی به صورت زیر است:

برسی و تحلیل ایده اولیه

ایجاد طرح اولیه نرم افزار و بررسی آن از نظر رابط و تجربه کاربری

_ طراحی و پیاده سازی طرح گرافیکی اپلیکیشن

_ برنامه نویسی و کد نویسی نرم افزار

_ اتصال اپلیکیشن شما به وب سایت موبایل

آزمایش اولیه نرم افزار بر روی موبایل های مختلف

_ رفع اشکالات پیش آمده

_ انتشار نرم افزار و استفاده از ترفند های بازاریابی

از نظر کلی اپلیکیشن موبایل بهتر از وب سایت می باشد اما نهایت بستگی به نیاز شرکت ها و کسب و کار ها دارد که کدام یک به کارشان می آید.

طراحی وب سایت چیست؟

طراح وب با در نظر گرفتن هدف سایت و مخاطبان آن و با استفاده از نشان های متناسب با رویکرد سایت و به کمک ذهن خلاق و ذوق هنری خود در بکار بردن ابعاد و رنگ‌ها، طرحی خلق می‌کند که ضمن ایجاد یکپارچگی در کلیه صفحات وب گاه، نمای تکرار شونده و خسته‌کننده را به مخاطب القا نکند. در وبگاه باید از الگوی ثابتی در صفحات استفاده کرد که کاربر به هنگام دیدن صفحات متوجه این است که همه صفحات در یک سایت مشخص هستند

طراحی سایت به روند برنامه ریزی و ساختن یک سایت گفته می شود. فایل های صوتی، تصاویر، متن و کد های برنامه نویسی، توسط طراح سایت به منظور تولید محتوا و فایلی برای رویت فرمت دهی می شود. طراحان سایت برای ساختن صفحات وب سایت از زبان های برنامه نویسی مانند Html وبرای نمایش آن از زبان Css استفاده می شود.

در کل هدف و مفهوم طراحی وب سایت شامل: پیش تولید، مدیریت فایل های صوتی، تصویری، مفهوم سازی و فروش محصول یا اطلاع رسانی می باشد.

  • وب سایت ها به دو دسته ی وب سایت استاتیک و وب سایت داینامیک دسته بندی می شوند.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *