همه چیز درباره وبسایت فروشگاهی

اگر این مقاله را می‌خوانید، پس احتمالا قصد سفارش طراحی فروشگاه آنلاین (Online shop) را دارید. شاید هم فقط برای کنجکاوی یا برای کار در این زمینه می‌خواهید درباره طراحی سایت فروشگاهی بدانید.

در هر صورت قرار است ما در این مقاله از طراحی سایت فروشگاهی، مزایای آن و ویژگی‌های لازم برای یک آنلاین شاپ خوب بگوییم. فروشگاه اینترنتی، وبسایتی است که امکان فروش خدمات و محصولات را از طریق اینترنت را فراهم می‌کند.

تقریبا می‌توان گفت سایت‌ فروشگاه آنلاین، کامل‌ترین نوع وب‌سایت عمومی است. چرا که در کنار امکانات استاندارد سایت‌های مختلف (مثل گالری محصولات و خدمات، درباره ما، تماس با ما و اخبار) امکان انتخاب محصول و خدمت، اتصال سایت به درگاه بانکی و پرداخت آنلاین را دارد.

مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی

اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه و تیتر وار مزایای طراحی سایت فروشگاهی را بدانید، باید به چند مزیت زیر اشاره کنیم:

  •  ارائه تصویر بهتر از کسب و کار
  •  امکان جذب مشتری بیشتر
  •  امکان فروش  ۲۴ ساعته
  •  افزایش دامنه فروش، بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های مکانی فروشگاه
  •  کاهش هزینه‌های مربوط به فروشگاه و کارکنان
  •  امکان راه اندازی فروشگاه اینترنتی ارزان‌قیمت
  •  امکان کسب سود بیشتر از راه فروش آنلاین

ویژگی‌های وب‌سایت فروشگاهی :

برای سفارش وب سایت فروشگاهی خوب، باید نکاتی را از قبل بدانید.

 ویژگی‌های فروشگاه اینترنتی خوب چیست؟

— طراحی خوب:

هیچ‌چیزی مثل یک طراحی خوب و کاربرپسند نمی‌تواند روی جذب مخاطب و افزایش فروش شما تاثیر بگذارد. یکی از مهم‌ترین مراحل ایجاد وبسایت فروشگاهی در مرحله طراحی است. در این مرحله طراح براساس سلیقه مشتری و نیاز کاربران سایت ، UI سایت فروشگاهی را طراحی می‌کند.

  • مثلا بخش «آخرین اخبار» و «محبوب‌ترین محصولات» دو بخش مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی است.

چرا که کاربران دوست دارند بدانند تازه چه خبر است؟ و اینکه بقیه چه محصولاتی را می‌خرند.

علاوه بر این‌‌ها، بخش‌‌هایی مانند «مقایسه محصولات»،‌ «باخبر شدن از بهترین قیمت‌ها» و «گزارش‌های فروش» از جمله بخش‌هایی است که باید در یک طراحی خوب به آن‌ها توجه کرد.

تا به حال فروشگاه بدون سبد خرید دیده‌اید؟ اصلا شدنی نیست! یک فروشگاه اینترنتی به سبد خرید خوب نیاز دارد تا بتواند مشتریان را راضی نگه دارد.

— جستجوی پیشرفته

شاید یک کاربر به دنبال محصولی با ویژگی‌های خاص باشد یا حتی نیاز داشته باشد محصولات را براساس ارزان‌ترین به گران‌ترین مرتب کند. در این‌صورت باید سایت فروشگاهی شما مجهز به جستجوی پیشرفته براساس مشخصات محصول و امکان مرتب کردن براساس یک ویژگی ‌خاص باشد.

— حساب کاربری خصوصی

تجربه ثابت کرده، مشتریان به حساب کاربری خصوصی نیاز دارند تا بتوانند سفارشات قبلی و فعلی خود را مقایسه کنند. به همین دلیل وب رش به طراحی پنل کاربری برای هر مشتری در طراحی و ایجاد سایت فروشگاهی، توجه ویژه‌ای دارد.

— امکان گفتگوی آنلاین

گاهی خریدار به هر دلیلی ترجیح می‌دهد به‌جای برقراری تماس تلفنی، از پشتیبانی آنلاین استفاده کند. امکان پشتیبانی آنلاین باعث ترغیب مشتری به خرید می‌شود. این سرویس یکی از سرویس‌های با ارزش و البته پرکاربرد برای مشتریان به شمار می‌آید.

سایر موارد

  • روشی برای ارسال سریع و ارزان کالا محیا کنید.
  • از شبکه های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان استفاده نمایید.
  • راهنمای خرید و استفاده از سایت داشته باشید.
  • اخبار و مقالات مرتبط با فروشگاه منتشر کنید.
  • برندسازی یا برندینگ کنید.
  • سرعت سایت خود را افزایش دهید.

نتیجه

در این مقاله سعی کردیم به مهم‌ترین امکانات و همچنین جذاب‌ترین مزایای فروشگاه اینترنتی اشاره کنیم اما امکانات و مزایای سایت فروشگاهی نامحدود است. تا هرجا که بخواهید می‌توانید چنین سایتی را گسترده کنید. البته به شرطی که امکانات اضافی، کاربر را فراری ندهد و به افزایش فروش شما کمک کند.

کلام آخر: اعتماد سازی

به عنوان کلام آخر، می‌خواهیم به یک نکته مهم اشاره کنیم: اعتماد سازی! اعتماد سازی توانایی بالایی در تبدیل سایت شما به یک سایت اصولی و حرفه‌ای دارد، اما پیاده سازی آن وظیفه شماست؛ نه شخصی دیگر!

حتی اگر تمامی نکات گفته شده در بالا را به خوبی رعایت کرده باشید ولی کاربر با اعتماد کامل وارد سایت شما نشود، نباید منتظر فروش بالای محصولات باشید.

مثل همیشه خوشحال می‌شویم از تجربه‌های خود برای ما بنویسید. یا اینکه اگر سوالی داشتید در بخش نظرات از ما بپرسید؛ تا با کمال میل پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *