اهمیت سازگاری با موبایل برای وبسایت ها


اهمیت سازگاری با موبایل برای وبسایت ها

امروزه افرادی که همه جا به اینترنت دسترسی دارند، رو به افزایش است. آنها از وسایل مختلفی برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند. مدتی ست که بازدیدکنندگان علاوه بر استفاده از دسکتاپ و لپ تاپ ، از تبلت و گوشی های هوشمند دستی نیز برای دسترسی به سایت ها استفاده می کنند.

سایت های با سابقه قدیمی تر، برای نمایش در موبایل مناسب نبودند، و ارائه خوبی در وسایل امروزی ندارند. بعضی از صنایع خیلی سریع وب سایت شرکت خودشان را، به وب سایتهای سازگار با موبایل تغییر دادند، اما هنوز بعضی از افراد به اهمیت این موضوع برای کسب و کاراشان پی نبرده اند.

 

آشنایی با وبسایت سازگار با موبایل:

وب سایت های سازگار با موبایل به گونه ای طراحی میشوند که برای نمایش در صفحه نمایش های کوچکتر نظیر: تلفن های هوشمند آیفون یا اندروید یا تبلت های سایز متوسط مناسب باشد. وب سایت هایی که برای نمایش در دسکتاپ طراحی شده اند، ارائه و نمایش خوبی در این وسایل ندارند، در صورتی که سایت های بهینه سازی شده برای موبایل، با صفحات کوچکتر تطبیق پیدا کرده اند و محتوا در این دستگاه ها به صورت سازگار با موبایل قالب بندی شده است، که شامل موارد زیر است:

* عناصر و دکمه ها با لمس شدن سازگارند، به طوری که بتوان با انگشت آنها را راحت لمس کرد.

*سرعت بالای دانلود

*منو با موبایل سازگارست.

*محتوا بزرگتر و راحتتر است.

 

مزایای داشتن وب سایت سازگار با موبایل:

*افزایش و بهبود جستجو

*افزایش و بهبود تجربه ی کاربر

*افزایش استفاده

*افزایش و بهبود موجودیت برند

 

گوگل از سال 2015 سایت هایی که با موبایل سازگار باشند را ترجیح داد و این سایت ها را در نتیجه ی جستجو نمایش می داد. پس اگر حتی بخش کوچکی از بازدیدکنندگان شما از موبایل استفاده می کنند، باز هم اهمیت وب سایت سازگار با موبایل بالاست. هرچقدر تجربه ی کاربر را بالاتر ببرید، شانس استفاده از وب سایت خود و بهبود تجارت خود را، افزایش می دهید. بهتر است که وب سایت شما برای استفاده ی هرگونه وسیله ای آماده باشد، حال هر چیزی که می خواهد باشد چراکه شما نمی دانید که چه وقت و کجا کاربران شما به سراغ سایت شما می آیند،.

آیا وب سایت ما سازگار با موبایل است یا نه؟

شما زمانی می توانید بگویید که سایت شما به صورت سازگار با موبایل است که، نمایش محتوا و منو به صورت بهینه سازی شده برای صفحات کوچک، طراحی شده باشد. اگر مطمئن نیستید، میتوانید به کمک گوگل تست کنید.برای این کار URLخود را وارد کنید و گوگل به شما جواب تست را میدهد که آیا سایت شما سازگار با موبایل هست یا نه. اگر سازگار بود، وب سایت شما در قالب خوبی ست.

 

برای ساختن یک وب سایت سازگار با موبایل چه چیزهایی نیاز است؟

اگر وب سایت فعلی شما طراحی خوبی داشته باشد و کدگذاری استاندارد باشد، سیستم مدیریت محتوا بر اساس پایگاه داده باشد، روند تغییر، می تواند همانند به روز رسانی قالب صفحات، آسان باشد. در غیر اینصورت، سایت شما نیازمند تغییرات عمده ای خواهد بود و حتی شاید مجبور باشیم که دوباره آن را طراحی کنیم. شما می توانید طرح و محتوای خود را ثابت نگه دارید.

برای وب سایت های موبایل دو روش مرسوم وجود دارد، اول آنکه یک سایت موبایل جداگانه برای وسایل دستی و کوچک طراحی کنیم، یا دوم اینکه، سایت اصلی خود را به طراحی ریسپانسیو ارتقا دهید، که برای تمامی اندازه ها به نمایش در بیاید. البته طراحی ریسپانسیو تقریبا به صورت یک استاندارد جدید برای سایت ها درآمده است. درسته که داشتن یک وب سایت ریسپانسیو که با تمامی وسایل _ از دسکتاپ گرفته تا تبلت و موبایل _ سازگار باشد، نیازمند گسترش در تمامی جهات است، اما در آینده کنترل یک سایت آسان تر از دو سایت خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *