آشنایی با انواع آیکون + معرفی 5 سایت دانلود رایگان آیکون


آشنایی با انواع آیکون + معرفی 5 سایت دانلود رایگان آیکون

آشنایی با انواع آیکون + معرفی 5 سایت دانلود رایگان آیکون
چکیده این مطلب : زمان مطالعه : 12 دقیقه 0 نظر 1,163 بازدید

استفاده از آیکون‌ها می‌تواند به تبادل اطلاعات کمک کند، به وبسایتتان شخصیت ببخشد و مخاطبانتان را نسبت به محتوای صفحاتتان مشتاق‌تر کند. در این مقاله از مدیروب سعی کردیم تا شما را با انواع آیکون  آشنا کرده و بهترین سایت‌های دانلود رایگان آیکون را به شما معرفی کنیم.

آیکون‌ها همه جا وجود دارند. آن‌ها یک زبان جهانی محسوب می‌شوند که نه تنها در مکان‌های فیزیکی مثل فرودگاه‌ها و بیمارستان‌ها، بلکه در مکان‌های مجازی مثل وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها نیز می‌توانند ما را در رسیدن به خواسته‌هایمان راهنمایی کنند. اغلب وبسایت‌های حرفه‌ای از آیکون‌ها استفاده می‌کنند تا هم به بازدیدکنندگان خود در پیدا کردن آنچه نیاز دارند کمک کنند و هم ظاهری متمایز برای وبسایت خود خلق کنند. آیا می‌دانستید که شما هم ‌می‌توانید بدون اینکه طراح باشید، به وبسایت خودتان آیکون اضافه کنید؟ مدیروب در این مقاله، به بررسی انواع آیکون‌ها و کاربرد آن‌ها پرداخته و بهترین سایت‌های دانلود رایگان آیکون برای وبسایت را به شما معرفی می‌کند.

آیکون

آیکون چیست و چه کاربردی در وبسایت دارد؟

از زمان اختراع رایانه‌های شخصی بیش از 40 سال پیش، استفاده از آیکون‌ها در طراحی همواره افزایش پیدا کرده است. یک آیکون موثر و مطلوب، یک مفهوم را به ساده‌ترین شکل ممکن برای مخاطب ترجمه می‌کند.

بطور کلی، آیکون (Icon) یک معرف گرافیکی کوچک از یک برنامه یا یک فایل است که به کاربران کمک می‌کند تا راحت‌تر سیستم کامپیوتری خود را پیمایش کنند و آنچه می‌خواهند را بیابند. مثلا آیکونی شبیه ورق کاغذ، احتمالا بیانگر یک سند (Document) متنی است. تمام نمادهایی که در ویندوز، موبایل یا دیگر دستگاه‌های دیجیتالی مشاهده می‌کنید، آیکون طلقی می‌شوند. تصاویری که برای برنامه‌های نصب شده در ویندوز یا منوی تلفن‌های همراه به کار می‌روند یا نمادهایی مثل حالت هواپیما، سایلنت بودن و دریافت فایل از اینترنت که عملکرد یا وضعیت خاصی را اطلاع‌رسانی می‌کنند، همه نوعی آیکون هستند.

اما در حوزه دیجیتال مارکتینگ، آیکون وبسایت چگونه تعریف می‌شود و چه کاربردی دارد؟

آیکون وبسایت، یک تصویر یا نماد است که شما می‌توانید در وبسایت خود از آن استفاده کنید. آیکون‌های وبسایت می‌توانند مانند یک دکمه یا لینک عمل کنند یا صرفا جنبه تزئینی داشته باشند.

آیکون

آیکون‌ها چه انواعی دارند؟

امروزه آیکون‌ها در بسته‌ها و مجموعه‌های متعدد و برای تمامی زمینه‌ها و سبک‌های ممکن ارائه می‌شوند. آیکون‌ها دائما در حال رشد و توسعه هستند تا راه‌حل‌های جدیدی را به کاربران ارائه کنند و در عین حال برای آن‌ها جذاب هم باشند. آیکون‌ها را می‌توان از نظر کاربرد یا سبک و استایل طراحی به گروه‌های مختلفی دسته‌بندی کرد.

از نظر کاربرد

  • آیکون‌های روشن‌گر (Clarifying)

هدف این آیکون‌ها توضیح مسائل است. آن‌ها نشانگرهای بصری هستند که ویژگی‌های خاصی را توضیح داده یا دسته‌بندی محتوا را مشخص می‌کنند.

  • آیکون‌های تعاملی (Interactive)

این آیکون‌ها بطور مستقیم در فرآیند تعامل کاربران با دستگاه نقش داشته و اصلی‌ترین عناصر در پیمایش دستگاه هستند. آن‌ها قابل کلیک کردن یا لمس کردن هستند و به درخواست کاربر پاسخ می‌دهند. هدف اصلی آن‌ها اطلاع‌رسانی به کاربران درباره عملکردها یا ویژگی‌های عناصر تعاملی (مثل دکمه‌ها) است.

  • آیکون‌های تزئینی و سرگرم کننده (Decorative)

این آیکون‌ها بیشتر از اینکه کاربردی باشند، جذابیت و زیبایی را به ارمغان می‌آورند. اهمیت زیبایی نیز به اندازه کاربردی بودن قابل توجه است و باید مد نظر قرار داده شود. چراکه ظاهری که متناسب با سلیقه و انتظارات مخاطبان طراحی شده باشد، مطلوبیت بالاتری را برای آنان بوجود می‌آورد. در نتیجه، نه تنها کاربران را جذب می‌کند، بلکه آن‌ها را حفظ کرده و همچنین تجربه کاربری بهتری را برایشان فراهم می‌کند. از آیکون‌های تزئینی اغلب بمنظور ارائه ویژگی‌های فصلی و مناسبتی و پیشنهادهای ویژه استفاده می‌شود.

  • آیکون‌های اپلیکیشن (App)

این آیکون‌ها علامت‌های تجاری (برند) هستند که یک برنامه را در پلتفرم‌های مختلف با حفظ هویت اصلی آن، معرفی می‌کنند. در اکثر موارد، این آیکون‌ها لوگوی برنامه را در خود دارند؛ اگرچه می‌توانند شامل چیزهای دیگری مثل رنگ‌های سازمانی هم باشند.

  • آیکون‌های مورد علاقه (Favicon)

Favicon مخفف عبارت (Favorite Icon) است که به نام‌هایی مثل آیکون تب، آیکون URL، آیکون وبسایت یا آیکون بوکمارک نیز شناخته شده است. این آیکون‌ها نوع خاصی از نمادها بوده که معرف محصول یا برند در نوار آدرس مرورگر، تب‌های مرورگر و نوار نشان‌شده‌ها (Bookmarks Bar) هستند. از آنجاییکه اینگونه آیکون‌ها نوعی آمادگی ذهنی و شناخت از برند را در هنگام وبگردی برای کاربران ایجاد می‌کنند، از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و به شناخته شدن هویت بصری وبسایت‌ها کمک شایانی می‌کنند.

از نظر سبک طراحی

آیکون‌ها را می‌توان از نظر سبک طراحی به 4 دسته کلی تقسیم کرد که مجددا هر کدام شامل چند مدل و سبک خواهند شد:

  • آیکون‌های Glyph

اغلب، گلیف را سبک تک رنگ نیز می‌نامند. این نوع آیکون‌ها بر اشکال ساده و منحنی‌های ملایم برای تشخیص سریع و آسان اشیا تمرکز دارند. گوگل از آیکون‌های گلیف به عنوان مبنای طراحی‌ متریال خود استفاده می‌کند که در تعدادی از محصولات خود ازجمله سیستم عامل اندروید به کار رفته است. (طراحی متریال (Material Design) یک زبان طراحی است که در سال 2014 توسط شرکت گوگل ساخته شد.)

آیکون‌های Glyph

  • آیکون‌های تخت و نیمه‌تخت (Flat and Semi-flat)

آیکون‌های تخت، همتا یا بهتر است بگوییم المثنی آیکون‌های گلیف هستند. آن‌ها می‌توانند از ترکیبات رنگی برای ارائه تصاویر کمی پیچیده‌تر استفاده کنند. این آیکون‌ها به استفاده ماهرانه و ظریف از هایلایت‌ها و سایه‌ها معروفیت پیدا کرده‌اند. دو بعدی بودن و نبود تفاوت میان پیکسل‌های تاریک و روشن (کنتراست) دلیل نامگذاری این نوع آیکون‌ها بوده است.

آیکون های تخت

  • آیکون‌های Skeuomorphic

می‌شود گفت طراحی این نوع آیکون‌ها برعکس آیکون‌های تخت است. چراکه طراحی 3 بعدی بسیار نزدیک به نمای طبیعی اشیای فیزیکی دارند. سال‌ها قبل، این نوع آیکون‌ها محبوبیت زیادی کسب کردند، اما به تدریج جای خود را به آیکون‌های تخت که ساده‌تر بودند دادند. ساده بودن آیکون‌های تخت، آن‌ها را انعطاف‌پذیرتر و درنتیجه برای رابط‌های کاربری دیجیتالی مناسب‌تر می‌سازد. اگرچه، هنوز از آیکون‌های Skeuomorphic بطور گسترده در طراحی آیکون بازی‌ها استفاده می‌شود.

آیکون های سه بعدی

  • آیکون‌های رسم برداری مقیاس‌پذیر (SVG)

این نوع آیکون‌ها، آیکون‌های ریسپانسیوی هستند که بر روی تصاویر برداری دو بعدی مبتنی بر XML ساخته شده‌اند. آن‌ها بر اساس یک استاندارد که توسط کنسرسیوم شبکه جهانی وب (W3C) تعیین شده است و همه مرورگرهای اصلی از آن پشتیبانی می‌کنند، طراحی شده‌اند.

از نظر استعاره تصاویر

از دیدگاه این نوع دسته‌بندی، آیکون‌ها را می‌توان بر اساس نوع استعاره‌ای که بازتاب می‌دهند یا بهتر است بگوییم بر اساس معنی و مفهومی که در ذهن کاربران ایجاد می‌کنند، به 3 دسته اصلی تقسیم کرد:

  • آیکون‌های شباهت و همانندی (Resemblance)

آیکون‌هایی هستند که مستقیما اشیا را برای کاربر توصیف می‌کنند. مثلا ذره‌بین جستجو را، پاکت ایمیل را و چرخ خرید فروشگاهی سبد خرید را توصیف می‌کند.

  • آیکون‌های ارجاعی (Reference)

آیکون‌هایی هستند که اشیا را بر اساس رجوع به چیز دیگری و مقایسه مفاهیم آن‌ها با یکدیگر برای کاربر توصیف می‌کنند. برای مثال تصویر یک گیره صنعتی به علت فشردن اشیایی که بین آن قرار می‌گیرد، یک کمپرسور (متراکم کننده) فایل را توصیف می‌کند.

  • آیکون‌های قراردادی (Arbitrary)

آیکون‌هایی هستند که ربط مستقیمی با اشیای مورد نظر ندارند و تشخیص آن‌ها صرفا بر اساس قرارداد و از روی عادت است. به عنوان مثالی بارز برای این نوع آیکون‌ها، می‌توان به دیسک‌های فلاپی اشاره کرد که عمل ذخیره‌سازی را توصیف می‌کنند.

ایکون قراردادی

استفاده از انواع آیکون در وبسایت چه مزایا و اهمیتی دارد؟

آیکون‌ها به جذب کاربران کمک کرده و می‌توانند سرگرمی، استایل و جذابیت به وبسایت شما ببخشند. اگر به درستی از آن‌ها استفاده شود، می‌توانند مزایای متعددی را برای شما در بر داشته باشند. چراکه بازدیدکنندگان وبسایت‌ها معمولا یک مرور اجمالی از صفحه مورد نظر داشته و سپس تصمیم می‌گیرند که به خواندن مطالب پرداخته یا آن صفحه را ببندند. آیکون‌ها یکی از چندین عواملی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای جلب نظر کاربرانتان استفاده کنید.

به چند دلیل شما باید استفاده از انواع آیکون‌ها را در طراحی وبسایت خود مد نظر قرار دهید.

  1. آیکون‌ها ابزار موثر برقراری ارتباط کاربران با وبسایت شما هستند

فهم و درک آیکون‌ها کار آسانی است. آن‌ها موانع و سدهای زبانی را می‌شکنند، محتوای وبسایت را تقویت می‌کنند و خیلی به یادماندنی‌تر از متن‌های خشک و خالی هستند. آیکون‌ها علاوه بر اینکه به وبسایت شما تازگی میبخشند، ابزارهای مناسبی برای به تصویر کشیدن و شرح مطالب نیز هستند. یک آیکون می‌تواند به جمع‌بندی سریع مطالب کمک کرده و به خوبی موضوع و مضمون بخشی از متن را بیان کند.

  1. به وبسایت شما هویت و شخصیت می‌بخشند

آیکون‌هایی که برای وبسایت خود انتخاب می‌کنید، خیلی چیزها درباره برند شما می‌گویند. سرگرم کننده و مفرح، رنگارنگ و چشمگیر، مدرن و امروزی یا حرفه‌ای و تخصصی؟

آیکون‌ها تعداد و تنوع بسیار بالایی دارند. بنابراین، انتخاب یک استایل و سبک که با ماهیت برند شما مطابقت داشته باشد و بتواند آن را همان گونه که شما می‌خواهید معرفی کند الزامی است.

  1. جذابیت وبسایت شما را افزایش می‌دهند

آیکون‌ها جذابیت بصری را با خود به همراه می‌آورند و می‌توانند متن‌های طولانی صفحات شما را به بخش‌هایی با قابلیت فهم آسان تبدیل کنند تا کاربران جذب محتوا و وبسایت شما شوند. بدون وجود تصاویر و آیکون‌ها، وبسایت‌ها به مکان‌هایی بسیار خسته کننده تبدیل می‌شوند.

  1. به کاربران در پیمایش وبسایت شما کمک بسیاری می‌کنند

آیکون‌ها کاربران شما را هدایت و راهنمایی می‌کنند. وقتی به درستی از آن‌ها استفاده کنید، می‌توانند به کاربرانتان کمک کنند تا بطور حسی (بدون نیاز به داشتن دانش قبلی) به پیمایش وبسایت شما و چرخیدن در آن بپردازند؛ بدون اینکه مجبور باشند تنها به کلمات تکیه کنند. اما اگر به درستی از آن‌ها استفاده نکنید، ممکن است باعث سردرگمی کاربران شوند. اطمینان حاصل کردن از اینکه آیکون‌ها به عنوان تابلوهای راهنما برای کمک به پیمایش صفحات سایت شما به کار رفته‌اند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

کاربرد آیکون ها

نکات مهم در انتخاب انواع آیکون برای وبسایت

بمنظور استفاده موثرتر از انواع آیکون در طراحی وبسایت، چند نکته حائز اهمیت است:

  • آیکون‌ها باید تجربه کاربری وبسایت شما را بهبود ببخشند، نه اینکه آن را پیچیده و سخت کنند. آن‌ها باید علاوه بر خلاقانه بودن، کاربردی هم باشند.
  • آیکون‌ها باید کاملا درک و فهمیده شوند. اینکه یک آیکون بتواند پیامش را در عرض چند ثانیه منتقل کند، بستگی به این دارد که کاربر قادر باشد به سرعت آن را فهمیده و درک کند. اگر احتمال می‌دهید که امکان ایجاد سردرگمی و کج‌فهمی برای کاربران وجود دارد، بهتر است از متن نیز در کنار آن آیکون استفاده کنید.
  • آیکون‌ها باید با طراحی وبسایت سازگاری داشته باشند. اگر قصد استفاده از چندین نوع آیکون را دارید، باید آن‌ها را به گونه‌ای به کار ببرید که علاوه بر سازگاری داشتن با طراحی وبسایت، با یکدیگر نیز مطابقت و سازگاری داشته باشند.
  • به نوع و هدف وبسایت خود توجه کنید. آیکون‌هایی با طراحی سنتی (مثل پاکت نامه که نشانگر ایمیل است) می‌توانند برای هر نوع وبسایتی به کار بروند. اما وقتی یک وبسایت برای مخاطبان مشخصی سازمان یافته است یا در یک زمینه تخصصی فعالیت می‌کند، آیکون‌هایی با طراحی خلاقانه‌تر و الهام گرفته شده از قوه تخیل و مرتبط با موضوع، بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار خواهند گرفت. مثلا استفاده از آچار در یک سایت مربوط به لوله‌کشی یا استفاده از دانه‌های قهوه برای یک سایت تخصصی قهوه.

ویژگی‌های کلیدی آیکون‌های موثر

برای آنکه آیکون‌ها موثر و مفید واقع شوند، باید یک سری ویژگی‌های کلیدی و ضروری داشته باشند که در این بخش به آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • واضح و معنادار بودن: آیکون در دسترس کاربران بوده و معنی و مفهومی قابل درک داشته باشد.
  • قابل تشخیص بودن: نماد به کار رفته در آیکون به شکلی که برای کاربران قابل تشخیص باشد ارائه شده باشد.
  • سادگی: آیکون با عناصر گرافیکی غیرضروری پر نشده باشد تا بدون نیاز به تلاش خاصی به سرعت قابل درک و فهم باشد.
  • مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری: آیکون در هر اندازه و رزولوشنی یکپارچگی و خوانایی خود را حفظ کند.
  • جذابیت: آیکون انتظارات زیبایی شناختی را برآورده کند و با هماهنگ بودن با دیگر عناصر، جذابیت بصری ایجاد کند.
  • توهین‌آمیز نبودن: آیکون معانی پنهان نداشته باشد و موجب سوءبرداشت نشود تا برای هیچ یک از گروه‌های مخاطبان توهین‌آمیز و گستاخانه به حساب نیاید.
  • مطابقت و سازگاری داشتن: آیکون مطابق با سبک کلی سایت طراحی شده باشد.

آیکون

5 مورد از بهترین سایت‌های دانلود رایگان آیکون

وقتی پای طراحی وبسایت به میان می‌آید، به منابعی نیاز پیدا می‌کنید که همه انواع آیکون‌ها را با طراحی‌های مختلف در خود داشته باشند. فرض کنید هر بار که می‌خواهید یک طراحی و سبک جدید بوجود بیاورید، مجبور باشید تا مکررا آیکون‌های جدیدی طراحی و خلق کنید که امری بسیار زمان‌بر به نظر می‌رسد. همین امر باعث شده است تا در سال‌های اخیر، وبسایت‌های متعددی برای دانلود رایگان انواع آیکون بوجود بیایند.

بجای اینکه هر بار همان عناصر طراحی را مجددا برای ساخت آیکون‌های وبسایت خود به کار بگیرید، می‌توانید آن‌ها را بصورت رایگان دانلود کرده و به سلیقه خودتان شخصی‌سازی کنید. البته پیدا کردن آیکون‌های مناسب برای پروژه شما ممکن است کمی سخت باشد. مدیر وب در این بخش، بمنظور رفع این مشکل، فهرستی از 5 مورد از بهترین سایت‌های دانلود رایگان انواع آیکون را برای شما عزیزان تهیه کرده است.

  1. Iconfinder

گشتن به دنبال آیکون‌ها در سایت Iconfinder کار راحتی است. Iconfinder یک موتور جستجوی آیکون است. نکته قابل توجه در خصوص این سایت این است که به شما این امکان را می‌دهد تا آیکونی را که از یک مجموعه پسندیدید، بصورت تکی دانلود کنید. در این سایت، شما به بیش از نیم میلیون از انواع آیکون‌های رایگان و پرمیوم دسترسی دارید و آیکون‌ها در اندازه‌ها و فرمت‌های گوناگون قابل دانلود هستند. البته Iconfinder تمامی آیکون‌های رایگان و پولی را برایتان فهرست خواهد کرد، که می‌توانید با استفاده از فیلتر “Free” سایت، فقط آیکون‌های رایگان را مشاهده کنید.

iconfinder

  1. Icons8

یکی از زمینه‌هایی که Icons8 در آن برتری دارد، تنوع سبک آیکون‌ها است. به عنوان مثال، شما می‌توانید دست روی یک آیکون لپ‌تاپ بگذارید تا بیش از 30 انتخاب از بین سبک‌های مختلف برای آن آیکون، در اختیارتان قرار گیرد. علاوه بر این، شما می‌توانید هر کدام از این آیکون‌ها را به سلیقه خودتان شخصی‌سازی کنید. رنگ آیکون مورد نظرتان را تغییر دهید، پوششی روی آن اضافه کنید، متن اضافه کنید و یا با استفاده از تعدادی افکت، آن را به آنچه در سر دارید نزدیک‌تر کنید. البته برای دانلود رایگان انواع آیکون، ابتدا باید با استفاده از آدرس ایمیل خود در سایت عضو شوید.

icons8

  1. Freeicons

در این سایت، هر بسته تا 100 آیکون را در خود جای داده است که اکثرا طراحی فوق‌العاده‌ای دارند. Freeicons سایت خود را به ارائه برجسته‌ترین انواع بسته‌های آیکون اختصاص داده است. اگرچه بنظر می‌رسد که موضوع کلی بیشتر بخش‌های سایت به سمت آیکون‌های مربوط به فناوری معطوف شده است، اما می‌توان آیکون‌هایی با موضوع‌های پزشکی، سفر، غذا، بازاریابی و … را نیز در آن پیدا کرد. در این سایت، شما می‌توانید از بین سبک‌های مختلفی همچون سه بعدی، کارتونی، ترسیم شده با دست و بسیاری دیگر، انواع آیکون‌ها را بصورت رایگان دانلود کنید.

freeicons

  1. Graphicburger

یکی از بهترین سایت‌های دانلود رایگان انواع آیکون، سایت Graphicburger است که منبع بسیار خوبی برای بسیاری از طراحان به حساب می‌آید. همه نوع اقلامی ازجمله کیت‌های UI، ماک‌آپ‌ها، تصاویر پس زمینه، آیکون‌ها و … بصورت رایگان در این سایت وجود دارد. سایت Graphicburger مجموعه آیکون‌های فوق‌العاده زیبا و منحصر به فردی دارد که در چند سبک در دسترس است. با کلیک بر روی هر مجموعه، می‌توانید جزئیات مربوطه را مشاهده کنید. جزئیاتی ازجمله فرمت‌های موجود، اندازه فایل و ابعاد آیکون‌ها در زیر هر مجموعه به نمایش در خواهد آمد و برای دانلود آن‌ها نیازی به ثبت‌نام در سایت نخواهید داشت.

graphicburger

  1. Iconstore

Iconstore با دیگر موارد این لیست کمی متفاوت است. چراکه این سایت بر بسته‌ها و مجموعه آیکون‌های اصلی و منحصر به فردی تمرکز دارد که توسط شرکت‌های مطرح و شناخته شده طراحی شده‌اند. شما می‌توانید از میان بیش از 230 بسته آیکون و بر اساس فیلترهایی مثل رنگ، گلیف یا اوت‌لاین، آیکون‌های مورد نظر خود را پیدا کنید. Iconstore بسته‌های رایگان متعددی برای دانلود دارد. همچنین، این سایت برای برخی بسته‌های پولی خود، چندین نمونه از آیکون‌های آن بسته را برای دانلود رایگان قرار می‌دهد تا در صورت تمایل برای داشتن کل مجموعه، افراد بتوانند بسته را بصورت کامل خریداری کنند.

iconstore

سخن آخر

درست مانند هر عنصر دیگری که برای بهبود تجربه کاربری در وبسایت خود رعایت کرده و بکار می‌برید، آیکون‌ها نیز تاثیر بسیار زیادی بر یک وبسایت دارند. آن‌ها می‌توانند بدون اینکه متوجه شوید، تاثیرات مثبت یا منفی بر مخاطبانتان ایجاد کنند. آیکون‌ها اگرچه جثه کوچکی دارند و عناصری هستند که اغلب کمتر به آن‌ها توجه می‌شود، اما پتانسیل انجام کارهای بزرگی را برای وبسایت شما دارند. تنها کلیدی که موفقیت شما را در بکارگیری آن‌ها رقم می‌زند این است که، آیکون‌های شایسته و درست را متناسب با هدفی که از بکارگیری آن‌ها دارید انتخاب کنید.

اگر موارد گفته شده در این مقاله را به درستی رعایت کنید، استفاده از آیکون‌ها می‌تواند به تبادل اطلاعات کمک کند، به وبسایتتان شخصیت ببخشد و مخاطبانتان را نسبت به محتوای صفحاتتان مشتاق‌تر کند.

مشاهده نسخه pdf مقاله: آشنایی با انواع آیکون + معرفی 5 سایت دانلود رایگان آیکون

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *