آشنایی کامل با پیش نیازهای نصب وردپرس


آیا می دانستید که در یک بازه زمانی 6 ماهه بیش از 1.1 میلیون وب سایت وردپرسی جدید راه اندازی و کار خود را آغاز می کنند؟ وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا در میان تمامی دارندگان وب سایت ها می باشد. این محبوبیت نیز به عوامل مختلفی مثل سادگی و راحتی در استفاده از خدمات آن، امنیت بالا، عملکرد مناسب و حرفه ای و خیلی از موارد این چنینی دیگر بستگی دارد. اما موضوعی که شما باید به آن دقت لازم را داشته باشید این است که پیش نیاز های نصب وردپرس دقیقا چیست؟ در واقع شما باید بدانید در کنار نیاز به انتخاب یک نام دامنه خوب و خرید هاست مناسب به چه پیش نیازهای دیگری نیاز دارید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم به شما بگوییم که برای نصب و راه اندازی یک وب سایت وردپرسی دقیقا به چه مواردی نیاز دارید.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

پیش نیاز های نصب وردپرس

 

ضرورت بررسی پیش نیازهای نصب وردپرس

نصب سیستم مدیریت محتوا وردپرس همانند هر پلتفرم دیگری به یکسری پیش نیازهای مشخص نیاز دارد. شما باید این پیش نیازها را شناسایی و در نظر بگیرید تا بتوانید به بهترین نحوه سایت وردپرسی خود را راه اندازی نمایید. اولین موضوعی که باید تصمیم بگیرید که می خواهید وردپرس خود را در بستر اینترنت بالا بیاورید یا اینکه می خواهید آن را روی سیستم خانگی خود نصب نمایید؟ این موضوع می تواند روی مواردی که برای نصب وردپرس به آنها نیاز دارید تاثیر زیادی داشته باشد. در ادامه به شما خواهیم گفت که برای هر یک از موارد بیان شده چه پیش نیازهایی لازم دارید. اما قبل از آن بیایید کمی در خصوص امکانات وردپرس بحث و گفتگو کنیم.

چرا از وردپرس استفاده کنیم؟

قبل از بررسی دقیق تر پیش نیازهای نصب وردپرس سوالی که ممکن است برای شما به وجود آمده باشد این است که اصلا چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟ ویژگی های این سیستم مدیریت محتوا چیست که سبب شده تا افراد مختلف ترجیح دهند وب سایت خود را در بستر این پلتفرم راه اندازی نمایند. مهم ترین ویژگی های سیستم مدیریت محتوا عبارتند از:

  • عملکرد قدرتمند و حرفه ای آن
  • ریسپانسیو بودن روی گوشی های تلفن همراه
  • سازگار بودن کامل آن با قوانین سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
  • طراحی سفارشی سازی شده
  • در دسترس بودن و امکان استفاده از آن برای افراد مبتدی
  • امکان مدیریت رسانه ها به بهترین نحوه ممکن
  • امنیت بسیار بالا
  • و…

در کنار تمامی موارد عنوان شده موضوعی که قابل توجه می باشد این است که شما این امکان را خواهید داشت که افزونه ها و قالب های مختلفی را روی وردپرس نصب کنید. در واقع سازگاری آن با قالب ها و افزونه های مختلف یک مزیت رقابتی بسیار بزرگ برای ایم سیستم مدیریت محتوا سایت ساز تلقی می شود. می توانید با مراجعه به وب سایت های WordPress.org و wp-persian.com پوسته و افزونه های متنوع را مشاهده و مطابق با نیاز خود آنها را دانلود نمایید.

معرفی پیش نیازهای نصب وردپرس

اما پیش نیازهای نصب وردپرس چیست؟ در پاسخ به این سوال همانطور که پیش تر نیز اشاره شد باید یک موضوع مهم را در نظر گرفته و مشخص نمایید. شما قصد دارید به کدام یک از روش های زیر وب سایت وردپرسی خود را بالا بیاورید:

  1. نصب وردپرس در بستر اینترنت
  2. نصب وردپرس روی سیستم خانگی

1- پیش نیازهای نصب وردپرس روی هاست

اگر قصد دارید از سیستم مدیریت محتوا سایت ساز وردپرس در بستر اینترنت استفاده کنید و سایت خود را در دسترس همگان قرار دهید، باید پیش نیاز های زیر را داشته باشید:

  • انتخاب نام دامنه مناسب
  • خرید هاست

پیش نیازهای نصب وردپرس روی هاستدر اولین گام شما باید نام دامنه ای که می خواهید با آن در دنیای پهناور اینترنت فعالیت کنید را انتخاب کرده و سپس خریداری نمایید. در انتخاب نام دامنه باید یکسری ویژگی ها را در نظر بگیرید. هرچقدر دامنه ای که خریداری می شود، با فکر و دقت بیشتری انتخاب شده باشد، در ادامه مسیر امکان شناخته شدن و ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

بعد از انتخاب نام دامنه مناسب زمان آن می رسد که اقدام به خرید هاست برای میزبانی از وب سایت خود روی آن نمایید. در خصوص انتخاب هاست باید کمی محطاتانه عمل کنید و سرویسی را خریداری کنید که بیشترین همخوانی را با سیستم مدیریت محتوا وردپرس دارد. در واقع خرید هاست مناسب یکی از اصلی ترین پیش نیازهای نصب وردپرس است. هاست مناسب برای وب سایتی که قرار است با پلتفرم وردپرس راه اندازی شود، بهتر است که ویژگی های زیر را دارا باشد:

  • ترجیحا برخورداری از PHP 7.3 یا بالاترپیش نیاز نصب وردپرس
  • برخورداری از MySQL 5.6 یا بالاتر
  • استفاده از وب سرورهای Nginx، آپاچی یا لایت اسپید
  • پشتیبانی از HTTPS
  • فضای مناسب به منظور نصب وردپرس و امکان بکاپ گیری
  • منابع رم و پردازنده مناسب

?? نکته: در نظر داشته باشید که باید هاست لینوکسی تهیه کنید. در صورت تهیه هاست ویندوز امکان نصب و راه اندازی وردپرس برای شما وجود نخواهد داشت! چرا که این سیستم مدیریت محتوا بر پایه زبان PHP می باشد و تنها روی هاست لینوکسی پاسخگو خواهد بود.

2- نصب وردپرس روی سیستم خانگی یا لوکال هاست

در حالت معمول بعد از انتخاب نام دامنه زمان آن می رسد که فضایی را برای ذخیره اطلاعات وب سایت خود تهیه نمایید. این فضا در روش قبل به صورت خرید هاست از یک شرکت ارائه دهنده خدمات هاستیگ به دست می آمد. اما در این روش شما باید از لوکال هاست استفاده کنید. برای اینکه امکان استفاده از دامنه در لوکال هاست را داشته باشید نیاز است که یک ویرچوال هاست یا همان هاست مجازی ایجاد نمایید. که در روش لوکال نیاز مبرمی بر آن نیست. اگر قصد دارید اقدام به نصب وردپرس روی سیستم خانگی خود نمایید، تنها نیاز است از مورد زیر به شکل درستی استفاده نمایید:

  • استفاده از مجازی سازها
  • مدیریت پورت 80 سیستم
  • حداقل 1 گیگ فضای آزاد در مسیر نصب برنامه مجازی ساز

با استفاده از لوکال هاست در واقع نیازی به خرید هاست و دامنه به عنوان پیش نیازهای نصب وردپرس ندارید و می توانید وب سایت خود را به صورت آفلاین و روی سیستم خود در خانه راه اندازی و مدیریت نمایید. تنها کافی است که از برنامه های مجازی ساز استفاده کرده و به کمک آنها وب سایت خود را روی سیستم عامل بالا بیاورید. البته در نظر داشته باشید که در این حالت دیگران نمی توانند با وارد کردن یک آدرس مشخص در مرورگر وب سایت شما را پیدا کرده و مشاهده نمایند. خب پس در اولین قدم یک برنامه مجازی ساز روی سیستم خود نصب می کنیم. انواع لوکال هاستی که می تواند مورد استفاده قرار بگیرند، عبارتند از:

لوکال هاست lamp لوکال هاست lamp
لوکال هاست wamp لوکال هاست wamp
لوکال هاست xampp لوکال هاست xampp

خبر خوب این است که شما می توانید هر نوع سیستم مدیریت محتوایی که تمایل دارید را با استفاده از این برنامه ها نصب نمایید. اگر تمایل دارید از سیستم مدیریت محتوا وردپرس برای وب سایت خود استفاده کنید، اصلا نگران نباشید چرا که پیش نیازهای نصب وردپرس را دارا می باشد. شما می توانید نحوه نصب وردپرس روی لوکال هاست های نامبرده را از طریق آموزش های زیر مشاهده نمایید.

نکته بسیار مهم: گاهاً ممکن است در هنگام نصب هر یک از این برنامه ها با خطا مواجه شوید. رایج ترین خطایی که ممکن است برای شما پیش بیاید مربوط به اشغال بودن پورت ۸۰ در ویندوز است. در واقع اگر پورت 80 مشغول بوده و برنامه دیگری در ویندوز شما از آن استفاده کند، این امکان وجود دارد که سرور آپاچی روی لوکال هاست مورد نظر پاسخگو نباشد. در چنین شرایطی شما باید پورت 80 را آزاد کنید تا بتوانید وب سرور آپاچی را روی آن اجرا کنید. نحوه رفع این مورد را در انتهای آموزش های نصب وردپرس روی لوکال هاست توضیح داده ایم.

شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ میزبان فا به شما فکر کرده و با در نظر گرفتن پیش نیازهای نصب وردپرس تلاش کرده است هاستی را در اختیارتان قرار دهد که بیشترین سازگاری را با سیستم مدیریت محتوا وردپرس دارد.

  • سرویس هاست وردپرس برای کسانی که دارای وب سایت های وردپرسی می باشند، انتخاب بسیار مناسبی است و در واقع برای این دسته از عزیزان طراحی شده است.
  • به طور کلی سایت های وردپرسی از بخش زیادی از منابع سرور میزبان خود استفاده می کنند و از همین رو به وب سروری قدرتمند با تنظیمات خاص جهت ارائه بالاترین بازدهی و سرعت نیاز دارند که در هاست وردپرس میزبان فا این اتفاق به بهترین نحوه صورت گرفته است.

جهت آشنایی بیشتر با ویژگی های سرویس های هاست وردپرس میزبان فا می توانید به صفحه مربوط به آن مراجعه نمایید.

میزبانی وب وردپرس

سیستم مدیریت محتوا وردپرس یکی از محبوب ترین CMS هایی است که امروزه افراد از آن استفاده می کنند. موضوعی که در این زمینه مطرح می شود این است که پیش نیازهای نصب وردپرس چیست؟ در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده تا به شما اطلاعات لازم درباره وردپرس و پیش نیازهای نصب آن روی هاست یا لوکال هاست را ارائه دهیم. بدین ترتیب شما می توانید با شناخت کافی در مسیر نصب این سیستم مدیریت محتوا محبوب قدم گذاشته و عملکرد بهتری را داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *