آموزش استفاده از استایل دلخواه در مطالب وردپرس


استفاده از استایل دلخواه وردپرس حتما تاکنون هم برای شما پیش اومده تا بخواهید در یک نوشته، برگه، محصولات و هر نوع پست تایپ خاصی از یک استایل دلخواه استفاده کنید که نیازی نباشه تا استایل مورد نظر را در قالب وردپرس خودتون اضافه کنید. به عنوان مثال فرض کنید که قصد دارید یک برگه در وردپرس ایجاد کنید که از فونت جدا در اون استفاده کنید و تغییرات دلخواه خودتون را صرفا برای این برگه ایجاد کنید. حالا اگر شما بیایید و استایل اصلی قالب وردپرس را ویرایش کنید این کار باعث میشه تا روی کل سایت تاثیر گذاشته و ظاهر سایت را به کلی تغییر بده، اما برای اینکه بتونید از استایل سفارشی صرفا برای یک برگه اضافه کنید باید به شکل دستی بشینید و برای هر بند بند پاراگراف و متنی که اضافه کردید استایل را تعریف کنید. اما اگه شما بیایید و کاری کنید که استایل در هر صفحه را به صورت داخلی در محتوا اضافه کنید و با تعریف کلاس این کار رو انجام بدین باعث میشه تا حجم صفحتون کم بشه و هم اینکه مجبور نباشید برای قسمت‌هایی مثل پاراگراف، هاور لینک و… در هر کجای متن استایل را وارد کنید، کافیه تا نام کلاس اونو وارد کنید تا در نوشته اعمال شود.

در این آموزش قصد معرفی افزونه استایل دلخواه در وردپرس را دارم که با استفاده از این افزونه میتونید اقدام به تعریف استایل سفارشی برای نوشته‌های وردپرس و هر نوع پست تایپ دلخواه در وردپرس کرده و دیگه نیازی نباشه که دست به استایل اصلی قالب یا افزونه‌ای که از اون استفاده می‌کنید ببرید. پس اگر شما هم به دنبال نحوه استفاده از استایل سفارشی در وردپرس هستید تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

آموزش استفاده از استایل دلخواه وردپرس

افزونه استایل دلخواه مطالب وردپرس که قصد معرفی اونو دارم با نام WP Add Custom CSS در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از 100.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.6 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر هستید تا نسبت به استفاده از استایل دلخواه در مطالب و نوشته‌های وردپرس اقدام کنید. برای استفاده از این افزونه روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه WP Add Custom CSS

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Add Custom CSS به پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه که با استفاده از این منو میتونید به صفحه افزونه در پیشخوان وردپرس هدایت شده و استایل کلی که برای افزونه وردپرس و قالب وردپرس قصد دارید ازش استفاده کنید را وارد کنید.

 

با استفاده از بخش post types همونطور که در تصویر میبینید هر نوع پست تایپ وردپرس که ازش استفاده میکنید نمایش داده میشه که در صورت تمایل اگر قصد استفاده از استایل سفارشی در این نوع پست تایپ‌ها را داشتید کافیه گزینه هر پست تایپ را فعال کنید. به عنوان نمونه برای استفاده از استایل سفارشی در ووکامرس کافیه تیک گزینه محصولات را هم فعال کنید تا باکس استفاده از استایل دلخواه در صفحه ویرایش محصول در ووکامرس نمایش داده شده و بتونید از استایل دلخواه برای محصولات ووکامرس خودتون استفاده کنید.

حالا بعد از اینکه تنظیمات را ذخیره کردید به صفحه ویرایش نوشته در وردپرس مراجعه کنید. همونطور که در تصویر هم میبینید باکسی با نام Custom CSS در صفحه اضافه شده که میتونید کدهای استایل دلخواه خودتون که قصد استفاده از استایل دلخواه در نوشته وردپرس را دارید در این فیلد وارد کنید تا فقط در صفحه همین نوشته اعمال شده و دیگه نیازی نباشه تا از استایلی که فقط قصد استفاده از اون برای یک صفحه را دارید در قالب اصلی خودتون استفاده کنید و باعث افزایش حجم بی رویه فایل استایل قالب خودتون بشید.

 

حالا همونطور که در تصویر بالا میبینید من برای نوشته خودم انتخاب کردم که رنگ متن مورد استفاده که برای تگ p در محتوای نوشته وجود داره برای کل محتوای نوشته با رنگ بنفش نمایش داده شود. به همین ترتیب میتونید هر نوع استایل دلخواه دیگه مثل رنگ پس زمینه، رنگ هاور برای لینک، استایل تصاویر در وردپرس، تعیین فاصله و بوردر و… بساری موارد دیگه که با استفاده از CSS میتونید اونها را اعمال کنید در این فیلد وارد کرده و نوشته خودتون را آپدیت کنید تا در اون اعمال بشه. حالا مشابه تصویر زیر استایلی که برای محتوای متن خودم قرار دادم و رنگ بنفش برای اونو انتخاب کردم در نوشته اعمال خواهد شد.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *