آموزش افزودن دکمه گوگل پلاس به وردپرس


آموزش افزودن دکمه گوگل پلاس به وردپرس

آموزش افزودن دکمه گوگل پلاس به وردپرس

افزودن دکمه گوگل پلاس به وردپرس کمک می‌کند تا مطالب سایت بهتر در موتورهای جستجو ایندکس شوند. در اینکه آیا اشتراک گذاری و امتیاز دادن به نوشته‌ها در گوگل پلاس نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی بیشتر برای موتور جستجو گوگل اهمیت دارد هنوز نظر قطعی وجود ندارد. اما برخی افراد متخصص در حوزه سئو بر اساس شواهد و تجربه بر این باور هستند که استفاده از گوگل پلاس برای سایت می‌تواند یک امتیاز مثبت به حساب آمده و در ایندکس سریع‌تر مطالب در موتور جستجو و کسب رتبه دخیل باشد.

در این آموزش قصد دارم به معرفی نحوه اضافه کردن دکمه گوگل پلاس به وردپرس بپردازم که با استفاده از این افزونه میتونید دکمه دادن امتیاز به نوشته را با استفاده از گوگل پلاس در وردپرس فراهم کرده و به ایندکس سریع‌تر مطالب در گوگل کمک کنید. در صورتی که شما هم به دنبال راه‌هایی برای گرفتن امتیاز بیشتر در گوگل هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آموزش افزودن دکمه گوگل پلاس به وردپرس

برای اضافه کردن دکمه گوگل پلاس به مطالب وردپرس ابتدا باید کتابخانه جاوا اسکریپت گوگل پلاس را در سایت خودتون فراخوانی کنید. بنابراین برای این کار وارد هاست خود شده و روی دکمه File Manager کلیک کنید تا به صفحه مدیریت فایل‌ها در هاست هدایت شوید.

 

سپس به مسیر /public_html/wp-content/themes/ مراجعه کرده و پوشه قالب فعالی که در حال حاضر از اون استفاده می‌کنید را باز کنید. حالا در پوشه قالب خودتون به دنبال فایلی با نام footer.php بگردید. حالا روی فایل راست کلیک کرده و گزینه Edit را برای ویرایش فایل انتخاب کنید و کدهای زیر را در مکان مناسبی از این فایل قرار دهید.

با افزودن کد بالا در فایل فوتر وردپرس کتابخانه جاوا اسکریپت گوگل پلاس در سایت فراخوانی شده و حالا کافیه تا در هر بخش از سایت که قصد دارید دکمه امتیاز 1+ گوگل پلاس نمایش داده بشه کد مورد نظر خودتون را اضافه کنید. در صورتی که قالب شما فاقد فایل footer.php هست میتونید کدهای زیر را در فایل فانکشن قالب(functions.php) اضافه کنید.

function add_googleplusone() {
echo '';
}
add_action('wp_footer', 'add_googleplusone');

برای اضافه کردن دکمه امتیاز دادن گوگل پلاس در وردپرس برای مطالب سایت باید فایل single.php قالب خودتون را ویرایش کرده و کدها را در اون قرار بدین. بنابراین در همون پوشه قالب داخل هاست فایل single.php را باز کرده و کدهای زیر را در مکان مناسبی از فایل قرار دهید.

//اندازه بزرگ

 
//اندازه استاندارد

 
//اندازه متوسط

 
//اندازه کوچک

همونطور که در کدهای بالا میبینید بسته به نیاز خودتون یکی از اندازه‌های دلخواه را برای نمایش دکمه امتیاز گوگل پلاس در وردپرس انتخاب کنید و در این فایل قرار دهید. خواهید دید که مشابه تصویر زیر دکمه دادن امتیاز نمایش داده خواهد شد.

آموزش افزودن دکمه گوگل پلاس به وردپرس

افزودن دکمه گوگل پلاس شناور در وردپرس

یکی دیگه از نیازهایی که کاربران برای اضافه کردن دکمه گوگل پلاس در وردپرس دارند اینه که چطور میشه دکمه گوگل پلاس در وردپرس را به صورت شناور در گوشه تمامی صفحات سایت نمایش داد. برای این منظور هم کافیه تا قطعه کد زیر را در فایل فوتر قرار بدین تا دکمه امتیاز دادن در گوگل پلاس برای وردپرس به صورت شناور در گوشه سایت نمایش داده شود.


با قرار دادن قطعه کد زیر در فایل فوتر یا هدر سایت دکمه گوگل پلاس در گوشه سمت چپ پایین صفحه نمایش داده خواهد شد. با استفاده از کدهای موجود در بخش style می‌تونید به کمک CSS مکان دلخواه خودتون را برای نمایش دکمه شناور گوگل پلاس در وردپرس وارد کنید.

به صورت پیشفرض کدهای نمایش دکمه گوگل پلاس در وردپرس تعداد امتیاز ثبت شده برای مطالب را نمایش می‌دهند. بنابراین اگر مایل بودید امتیاز ثبت شده برای هر نوشته را نمایش ندهید کافیه کد count=“false” را هم به اونها اضافه کنید. به عنوان مثال برای دکمه در اندازه متوسط بدون نمایش تعداد امتیاز می‌تونید از کد زیر استفاده کنید.


بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *