آموزش افزودن پرونده چند رسانه ای و آپلود عکس در وردپرس


وردپرس در حال حاضر یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا است. در واقع افراد بعد از خرید یک نام دامنه مناسب و تهیه هاست با کیفیت که در خصوص سایت های وردپرسی همان هاست مخصوص وردپرس است، اقدام به نصب وردپرس روی هاست خود می کنند. وردپرس در عین ساده بودن از قابلیت های بسیاری برخوردار است و همین امر سبب انتخاب آن توسط بسیاری از افراد می شود. شاید با دیدن عنوان این مقاله با خودتان فکر کنید که بخش کتابخانه و رسانه وردپرس بسیار ساده بوده و جایی برای توضیحات بیشتر ندارد. در نتیجه نیازی ندارید که وقتتان را صرف مطالعه این مقاله کنید، اما باید گفت که رسانه وردپرس هم مانند سایر بخش های وردپرس دارای ویژگی ها و قابلیت های فراوانی است که ما با آنها آشنایی نداریم. در واقع به این دلیل که ما وقت کافی را برای مشاهده تمام بخش های وردپرس نگذاشتیم، این بخش به نظر ساده میاد و از وجود آپشن ها و قابلیت هایی که می توان گفت در دید ما نیستند و به عبارتی تقریبا یه حالت مخفی دارند، بی اطلاع هستیم و در واقع از این امکانات نیز استفاده نمی کنیم. به همین دلیل در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم تا به صورت جامع به معرفی تمام قابلیت های پرونده چند رسانه ای در وردپرس بپردازیم.

در نظر داشته باشید که برخی از این قابلیت ها در مسیر همین منو قرار دارند، اما بیشترین امکانات مرتبط با رسانه وردپرس که می توانید مانور خیلی مناسبی روی آنها داشته باشید مربوط به صفحه آپلود فایل در داخل نوشته، برگه و یا هر نوع پست ‌تایپ سفارشی که دارید وجود خواهد داشت. پس اگر شما هم به دنبال این هستید تا با امکان آپلود عکس در وردپرس آشنا شده و با قابلیت های بسیار جالب افزودن پرونده چند رسانه وردپرس آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

آموزش کار با رسانه وردپرس

اگر قصد دارید وارد بخش رسانه وردپرس شوید، باید به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. اولین قدم برای کار با رسانه وردپرس این است که با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور در خصوص ورود به پیشخوان وردپرس وب سایت اقدام کنید. در پیشخوان منویی به نام «رسانه» وجود دارد که دارای دو زیر منو «کتابخانه» و «افزودن» است:
  • با کلیک روی زیر منو «کتابخانه» می توانید به کلیه پرونده های چند رسانه ای وردپرس که شامل تصاویر، ویدئوها، فایل های صوتی و … بوده و همگی نیز در فرمت های مجاز برای آپلود در وردپرس هستند، دسترسی خواهید داشت. همچنین می توانید جزییات کامل هر فایل را مشاهده و در صورت نیاز از امکاناتی مثل ویرایش فایل، ویرایش مشخصات و … نیز استفاده نمایید. در اون دسترسی داشته و مشاهده کنید.
    آموزش کار با رسانه وردپرس
  • با کلیک روی زیر منو «افزودن» نیز این امکان را خواهید داشت که فایل های موجود روی سیستم خود را که دارای فرمت مورد قبول ورپرس هستند را آپلود و در کتابخانه پرونده های چند رسانه وردپرس قرار دهید.
    کار با رسانه وردپرس

در ادامه به شکل دقیق تری به توضیح این دو بخش خواهیم پرداخت.

1. کتابخانه پرونده چند رسانه ای وردپرس

بعد از طی کردن مسیر بیان شده و کلیک روی زیر منو «کتابخانه» وارد صفحه ایی همانند تصویر زیر می شوید. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در بخش «کتابخانه» تمامی فایل های آپلود شده در رسانه وردپرس در این صفحه برای شما قابل مشاهده خواهد بود.

  1. شما می توانید آنها را بر اساس نوع فایل که شامل گزینه های مختلفی مثل «همه‌ موارد رسانه‌ ای»، «تصاویر»، «صوت»، «ویدئو»، «پیوست نشده» و … می باشد، مشاهده نمایید. برای اینکار تنها کافی است روی باکس زیر کلیک کنید.
    کتابخانه پرونده چند رسانه ای وردپرس
  2. اگر هم به دنبال یک تصویر خاص که در یک تاریخ خاص آپلود شده است می باشید، می توانید تا با کلیک روی لیست کشویی «همه‌ تاریخ‌ها» فایل های آپلود شده را بر اساس ماه و سال آنها مشاهده کنید.
    آپلود فایل در رسانه وردپرس
  3. با استفاده از قابلیت «انتخاب دسته جمعی» نیز این امکان را خواهید داشت که فایل ها و تصاویر مورد نظر خود را انتخاب و همه آنها را به صورت همزمان حذف نمایید.
    مدیریت رسانه ها در وردپرس
  4. در نهایت نیز با استفاده از فیلد «جستجو» موجود می توانید بر اساس نام فایل ها که در کتابخانه پرونده چند رسانه ای وردپرس آپلود شدند اقدام به جستجو کرده و نتایج جستجوی تصاویر در وردپرس را مشاهده کنید.

?? نکته: فایل های پیوست نشده که در بالا اشاره شده است به این صورت است که اگر شما فایلی رو آپلود کردید اما در هیچ یک از نوشته‌ها، برگه‌ها، محصولات و یا هر بخشی از سایت که می شود بر اساس آن محتوایی را در وردپرس نشان داد، استفاده نکرده باشید جزء این دسته قرار می‌گیرند. بنابراین اگر میبینید که حجم فایل های هاست شما افزایش پیدا کرده است می توانید تا با مراجعه به این صفحه فایل هایی که اصلا در جایی از سایت از آنها استفاده نکردید را پیدا کرده و با حذف آنها فضای ذخیره‌سازی خودتان را افزایش دهید.

2. بارگذاری رسانه‌ جدید در وردپرس

در حالت دوم و بعد از طی کردن مراحل عنوان شده، برای افزودن فایل جدید در رسانه وردپرس می توانید زیر منو «افزودن» در وردپرس را انتخاب کنید. بدین ترتیب با صفحه ای همانند تصویر زیر رو به رو می شوید. در این صفحه می توانید به دو شکل پرونده چند رسانه ای مورد نظر خود را آپلود نمایید:

  1. با استفاده از خاصیت کشیدن و رها کردن فایل مورد نظر خود را آپلود کنید.
  2. روی دکمه «گزینش پرونده ها» کلیک کرده و فایل را از روی سیستم خود انتخاب و آپلود نمایید تا در وردپرس اضافه شود.
    بارگذاری رسانه جدید در وردپرس

نکته: به خاطر داشته باشید که برای افزودن فایل می توانید از طریق صفحه «کتابخانه» نیز اقدام نمایید. برای این کار تنها کافی است روی دکمه «افزودن» قرار گرفته در کنار عنوان «کتابخانه پرونده های چند رسانه ای» کلیک کنید تا امکان آپلود پرونده یا عکس در وردپرس برای شما فراهم شود.

در اینجا کار ما با بخش اصلی رسانه وردپرس به پایان رسیده و حال زمان آن می رسد تا به معرفی بخش های اصلی بخش آپلود وردپرس بپردازیم. در این بخش شما می توانید از قابلیت ها و امکانات متنوعی بهره ببرید که به احتمال زیاد با بسیاری از آنها آشنایی ندارید اما در ادامه این مقاله با آنها آشنا خواهیم شد.

معرفی امکانات موجود در رسانه وردپرس

برای دسترسی به قابلیت های مختلف رسانه وردپرس لازم است که از طریق بخش افزودن محتوا قرار گرفته در قسمت های مختلف مثل نوشته‌ها، برگه ها یا هر نوع پست تایپ دلخواهی که در سایت شما وجود دارد، اقدام کنید. در ابتدا باید به صفحه مورد نظر خود مراجعه کنید. در این مقاله ما به عنوان نمونه افزودن پرونده چند رسانه ای به یک نوشته را آموزش خواهیم داد. به همین منظور باید به شکل زیر پیش بروید:

  1. در گام اول به صفحه «افزودن نوشته» در وردپرس مراجعه کنید. بعد از اینکه وارد صفحه مورد نظر شدید در هر جایی که می خواهید یک رسانه ای مثل تصویر اضافه کنید، مشابه تصویر زیر روی دکمه «افزودن پرونده چندرسانه‌ای» کلیک کنید.
    بارگذاری پرونده چند رسانه وردپرس
  2. بعد از کلیک روی این دکمه صفحه‌ ای مشابه تصویر زیر به شما نشان داده می شود که از طریق آن می توانید یکی از فایل های موجود را انتخاب یا فایل جدیدی را آپلود نمایید.
    مدیریت پرونده چند رسانه در وردپرس

در این صفحه شما می توانید اقدامات زیر را داشته باشید:

  • آپلود پرونده های چند رسانه ای مختلف
  • ساخت گالری در وردپرس
  • ساخت فهرست پخش صوتی
  • ساخت فهرست پخش ویدئویی
  • گذاشتن از نشانی

در ادامه به معرفی و توضیح هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

افزودن پرونده‌های چند رسانه ‌ای در نوشته

با کلیک روی این زبانه شما می توانید به فایل های آپلود شده در رسانه وردپرس دسترسی داشته باشید. بدین ترتیب می توانید از فایل هایی که قبلاً آنها را آپلود کردید و در نوشته های دیگر از آنها استفاده شده در نوشته جدید هم استفاده کنید. برای این کار کافی است تا فایل مورد نظر را انتخاب کرده و سپس روی دکمه «گذاشتن در نوشته» را انتخاب کنید تا فایل در نوشته شما قرار گیرد. همچنن با کلیک روی زبانه «بارگذاری پرونده ها» اقدام به آپلود فایل جدید و قرار دادن آن در نوشته نمایید.

پرونده چند رسانه ای وردپرس

نکته: همانطور که در سمت چپ تصویر مشاهده می بینید بخشی تحت عنوان «جزییات پیوست» وجود دارد که می توانید از طریق آن جزییاتی مثل Alt تصاویر، توضیح تصویر که درست مثل کپشن برای آن عمل می کند و در زیر تصویر نشون داده می شود را اضافه کنید. همچنین می توانید با کلیک روی دکمه ویرایش تصویر اقدام به ویرایش آن نمایید که در انتها به معرفی صفحه ویرایش تصویر نیز خواهم پرداخت، در نهایت با کلیک روی دکمه «گذاشتن در نوشته» می توانید تا تصاویری که انتخاب کردید را در نوشته قرار دهید.

آپلود عکس در نوشته در وردپرس

ساخت گالری در وردپرس

با استفاده از قابلیت ساخت گالری در وردپرس قادر هستید تا چندین تصویر و رسانه را در کنار هم قرار دهید تا در نوشته شما به حالت یک گالری نمایش داده شوند. گالری وردپرس یک قابلیت بسیار ساده است که می توانید با استفاده از آن تصاویر را به صورت شبکه ای در نوشته قرار دهید. اما اگر می خواهید تا برای ساخت گالری در وردپرس از امکانات بیشتری بهره‌ مند شوید لازم است تا از افزونه های مناسب استفاده کنید که در مقالات بعدی به معرفی آنها خواهیم پرداخت. برای ساخت گالری در وردپرس باید به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. در ابتدا باید همانند تصویر زیر روی منوی «ساخت گالری» کلیک کنید.
  2. سپس در صفحه ای که به شما نشان داده می شود تصاویر موجود در رسانه وردپرس را انتخاب کنید.
  3. اگر هنوز آنها را آپلود نکردید، همگی را به صورت یکجا انتخاب کرده و آپلود نمایید. در نهایت نیز آنها را برای ساخت یک گالری انتخاب نمایید.
  4. بعد از اینکه تصاویر مورد نظر خود را انتخاب کردید، بخش نام، توضیحات کوتاه و سایر موارد مورد نظر را از طریق فیلدهای موجود در سمت چپ صفحه کامل کرده و روی دکمه «گالری تازه بسازید» کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.
    ساخت گالری در وردپرس
  5. در این مرحله شما این امکان را دارید که تا چینش تصاویر را با استفاده از قابلیت drag and drop به صورت ترتیبی مشخص کرده یا با فعال کردن تیک گزینه «چینش تصادفی» این حالت را برای نمایش تصاویر انتخاب کنید. همچنین می توانید نسبت به درج زیرنویس (کپشن تصاویر و رسانه‌ ها) و یا امکانات دیگری مثل تعیین تعداد ستون، اندازه تصاویر و یا لینک دار کردن تصاویر اقدام کنید. در آخر نیز با کلیک روی دکمه «گذاشتن گالری» تصاویر مورد نظرتان به صورت گالری در نوشته مورد نظر قرار می گیرد.
    ویرایش گالری در وردپرس
  6. در نهایت بعد از اینکه گالری خودتان را ایجاد کردید و در نوشته قرار گرفت نیز می توانید تا با مشاهده نوشته تغییرات را مشاهده کرده و گالری ساخته شده را مشاهده کنید.

آموزش قدم به قدم افزودن نوشته در وردپرس

ساخت فهرست پخش صوتی در وردپرس

همانند چیزی که در ساخت گالری تصاویر بیان شد، شما می توانید با استفاده از فهرست پخش صوتی در وردپرس چند فایل صوتی را به صورت گالری در سایت قرار دهید تا پشت سر هم و به دنبال یکدیگر در نوشته شما نمایش داده شده و پخش شوند. برای اینکار باید به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. در گام اول باید همانند تصویر زیر به منوی «ساخت فهرست پخش صوتی» در وردپرس مراجعه کنید.
  2. سپس فایل های صوتی مورد نظر خود را از رسانه وردپرس انتخاب کرده و یا اینکه آنها را آپلود کرده و انتخاب کنید.
  3. بعد از اینکه فایل های صوتی مورد نظر خود را انتخاب کردید، در این مرحله همانطور که در تصویر مشاهده می کنید قادر هستید تا برای فایل های صوتی انتخاب شده نامی در نظر گرففته و توضیحات مختصری را برای هر فایل وارد کنید. در نهایت نیز روی دکمه «ایجاد فهرست پخش تازه» کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.
    ایجاد فهرست پخش صوتی در وردپرس
  4. در این مرحله از بخش تنظیمات قادر خواهید بود تا نمایش فهرست پخش، نمایش نام هنرمند در فهرست و نمایش تصویر برای موسیقی های صوتی اضافه شده را فعال و یا غیرفعال کنید. بعد از اعمال تنظیمات مورد نظر برای فهرست پخش صوتی ایجاد شده کافی است روی دکمه «گذاشتن فهرست پخش صوتی» کلیک کنید.
    گذاشتن فهرست پخش صوتی در وردپرس
  5. بعد از انتشار نوشته و مشاهده آن موسیقی های اضافه شده به صورت زیر نمایش داده شوند.
    نمایش فهرست پخش صوتی در وردپرس

?? نکته: به خاطر داشته باشید که اگر فایل های صوتی شما دارای تصویر باشند، به جای آیکون موسیقی تصویر مرتبط با هر موسیقی نشون داده خواهد شد.

ساخت فهرست پخش ویدئویی در وردپرس

برای ساخت فهرست پخش ویدیویی از طریق بخش رسانه وردپرس، شما باید همانند چیزی که در ساخت گالری تصاویر و ساخت فهرست پخش صوتی یاد گرفتید پیش بروید. با استفاده از این قابلیت می توانید چند فایل ویدئویی را به صورت گالری در سایت قرار دهید تا به ترتیب و پشت سر هم در نوشته شما نمایش داده شده و پخش شوند. برای اینکار باید مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. در ابتدا باید همانند تصویر زیر روی منو «ساخت فهرست پخش ویدئویی» کلیک کنید.
  2. سپس فایل های ویدئویی خودتون را از رسانه وردپرس انتخاب کرده یا همانند نمونه های قبل آنها با استفاده از زبانه «بارگذاری پرونده ها» انتخاب و آپلود نمایید.
  3. بعد از آپلود فایل های ویدیویی و بعد از اعمال تغییرات لازم در فیلدهای موجود در سمت چپ صفحه، روی دکمه «ساخت یک فهست ویدیویی تازه» کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.
    ساخت فهرست پخش ویدئویی در وردپرس
  4. در این مرحله همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید این امکان برای شما فراهم است که از طریق بخش تنظیمات مشخص کنید که نمایش فهرست ویدئویی و نمایش تصویر برای فایل های ویدئویی اضافه شده فعال شده یا با برداشتن تیک آنها غیرفعال شود.
    آموزش ساخت فهرست پخش ویدئویی در وردپرس
  5. بعد از اعمال تنظیمات مخورد نظر خود برای فهرست پخش ویدئویی با کلیک روی دکمه «گذاشتن فهرست پخش ویدئویی» تغییرات ذخیره می شود. بعد از انتشار نوشته و مشاهده آن ویدپو های اضافه شده به صورت زیر نمایش داده شوند.
    گذاشتن فهرست پخش ویدئویی در وردپرس

?? نکته: مشابه آنچه که در فهرست پخش صوتی وردپرس گفته شد این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر فایل های ویدیویی شما دارای تصویر باشند، قبل از نمایش ویدیو، تصویر مرتبط آنها نمایش داده می شود.

گذاشتن فایل از آدرس در وردپرس

آخرین قابلیتی که در هنگام کلیک روی «افزودن پرونده چند رسانه ای» از طریق نوشته یا برگه مشاهده می کنید، قابلیت «گذاشتن از نشانی» است. با استفاده از قابلیت گذاشتن از آدرس می توانید فایل های خودتان را از طریق آدرسی که در دامنه دیگری قرار گرفته است اضافه کنید. همچنین می توانید با استفاده از این قابلیت فایل های قرار گرفته در هاست دانلود خودتان را به نوشته های خود اضافه نمایید. برای اینکار کافی است تا آدرس فایل مورد نظر را به صورت کامل در فیلد آدرس وارد کرده و منتظر بمانید تا پیش‌نمایش رسانه مورد نظر برای شما نشان داده شود. اگر پیش نمایش برای شما نمایش داده نشد یعنی آدرس وارد شده اشتباه بوده و باید بررسی کنید تا ببینید علت خطا چه چیزی می تواند باشد. بعد از اینکه پیش نمایش به شما نشان داده شد کافی است تا روی دکمه «گذاشتن در نوشته» کلیک کنید.

گذاشتن فایل از آدرس در وردپرس

ویرایش تصاویر در وردپرس

مهم ترین قابلیتی که در رسانه وردپرس وجود دارد و ما قصد داریم تا در این مقاله به معرفی آن بپردازیم امکان ویرایش تصاویر در وردپرس است. با استفاده از این قابلیت شما این امکان را خواهید داشت تا نسبت به کارهایی مثل برش تصاویر، تغییر اندازه تصاویر، چرخش تصاویر در جهت های مختلف و تغییر نسبت ابعاد آن اقدام کنید. برای این کار باید به شکل زیر پیش بروید:

  1. در ابتدا وارد «کتابخانه» وردپرس شده و تصویر مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.
  2. سپس از طریق قسمت «جزییات پیوست» روی گزینه «ویرایش تصویر» کلیک کنید تا وارد صفحه ویرایش تصاویر در وردپرس شوید.
    ویرایش تصاویر در وردپرس
  3. بعد از اینکه روی دکمه «ویرایش تصویر» کلیک کردید، وارد صفحه ای مشابه تصویر زیر خواهید شد که در آن می توانید اقدام به ویرایش تصویر کرده و کارهایی که در بالا مثل برش تصویر، چرخش تصویر، تغییر مقیاس‌بندی تصویر و… به آنها اشاره شد را انجام دهید. تمامی این کارها بدون نیاز به استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری تصاویر صوت گرفته و مستقیماً با استفاده از ابزاری که در وردپرس وجود دارد، تصاویر ویرایش و شخصی سازی کنید.
    ویرایش تصاویر در وردپرس
  4. بعد از اینکه کار ویرایش تصاویر در وردپرس را با استفاده از ابزار موجود شروع کنید، دکمه ذخیره فعال شده و بعد از اعمال تغییرات روی تصویر مورد نظر می توانید تا با کلیک روی دکمه «ذخیره» تغییرات را روی تصویر خودتان اعمال کنید.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش ما بر این بود تا شما را با بخش رسانه وردپرس آشنا کنیم. با استفاده از بخش رسانه وردپرس شما این امکان را دارید که قابلیت هی مختلف قرار گرفته در آن مثل افزودن گالری تصاویر وردپرس، افزودن گالری پخش صوتی در وردپرس، افزودن فهرست پخش ویدئویی وردپرس، ویرایش تصاویر در وردپرس، قرار دادن فایل از نشانی در وردپرس و … استفاده کرده و وب سایت خود را به شکل بهتری مدیریت نمایید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی در خصوص بخش رسانه وردپرس و افزودن پرونده چند رسانه ای در وردپرس می توانید از طریق بخش دیدگاه های این مقاله با همراه شوید.

آموزش رایگان وردپرس

4.5
/
5
(
11

امتیاز

)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *