آموزش تغییر رنگ بندی قالب پروشاپ با یک ترفند ساده


سایت های زیبا از نظر طراحی در نظر کاربران جذاب بوده و باعث می شود تا توجه کاربران به آنها بیشتر جلب شود. جلب نظر کاربران نیز در نهایت به ارسال ترافیک به سایت و افزایش نرخ کلیک خواهد شد. در این مقاله از مجموعه آموزش های گام به گام راه اندازی فروشگاه اینترنتی پروشاپ تصمیم داریم به شما یاد دهیم که چگونه با چند ترفند ساده تمامی رنگ های درون وب سایت خود را تغییر دهید تا ظاهر زیباتری را داشته باشد. در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با آموزش تغییر رنگ سایت وردپرس با یک ترفند ساده این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا را به دقت بخوانید.

نحوه تغییر رنگ قالب پروشاپ

به منظور پیدا کردن دسترسی به تنظیمات مورد نظر در نوار ابراز بالای صفحه و از طریق گزینه «Avada» زیرمنو «تنظیمات قالب» را انتخاب نمایید.

تغییر رنگ سایت وردپرس با چند کلیک

در منو قرار گرفته در سمت راست تنظیمات قالب، روی گزینه «ایمپورت/اکسپورت» کلیک کنید تا صفحه مربوط به تنظیمات تغییر رنگ سایت وردپرس باز شود. سپس روی دکمه «کپی اطلاعات» کلیک کنید تا اطلاعات در حافظه موقت سیستمتان ذخیره شود. در ادامه نیز این اطلاعات را در notepad قرار دهید. در نظر داشته باشید که باید این فایل را ذخیره کرده و در جای مطمئن نگه دارید. این فایل حاوی تمامی اطلاعات قالب شما است. به همین دلیل در هنگام کار با این قسمت محتاطانه عمل کنید.

آن دسته از اشخاصی که از قالبی هایی غیر از آوادا استفاده می کنند می توانند تغییرات رنگ بندی را در فایل css قالب خود پیاده سازی کنند. تنها کافیست کد رنگ فعلی را از طریق ابزار inspect element یافته و آن را با کد رنگ دلخواه خود جایگزین کنند.

تغییر رنگ سایت وردپرس با ترفندی ساده

بعد از ذخیره کردن فایل اطلاعات قالب خود، یک صفحه Notepad جدید باز کنید و دوباره اطلاعات را در آن قرار دهید. روی این فایل جدید قرار است تغییراتی اعمال شود که در نهایت به تغییر رنگ سایت وردپرس منجر خواهد شد.

تشخیص کد رنگ قالب وردپرسی

برای پیدا کردن رنگ قالب وب سایت خود، یکی از آیکون هایی که آن رنگ را دارد را پیدا کرده و با کلیک راست روی آن و انتخاب گزینه inspect element کد رنگ آن را در قسمت سمت راست صفحه پیدا کرده و کپی نمایید.

بیشتر بخوانید: چطور صفحه محصول ووکامرس را شخصی سازی کنیم؟

کد تغییر رنگ سایت وردپرس

سپس کلیدهای ترکیبی Ctr + H را بفشارید تا باکس جایگذاری برای شما نمایش داده شود. کدی که کپی کردید را در باکس find what وارد کنید و کدی که می خواهید به رنگ قالب تبدیل شود را در قسمت Replace with قرار دهید تا نتایج مشابه آن در notepad جایگذاری شوند. کد رنگ جایگزین در تغییر رنگ سایت وردپرس را می توانید با استفاده از inspect element یا از طریق فتوشاپ یا سایت های مرجع انتخاب نمایید. در نظر داشته باشید که برای اینکار تنها کافی است روی «Replace all» کلیک کنید.

نحوه تغییر رنگ سایت وردپرس

حال فایل جدید را از notepad کپی کرده و با کلیک روی دکمه «ایمپورت محتوا از فایل» محتوا کپی شده را در فباکس حاضر کپی کنید. سپس روی دکمه «ایمپورت» کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند. بعد از اینکه این کار با موفقیت به اتمام رسید، وارد هاست خود و wp-content شده و themes را انتخاب نمایید. از میان فایل های موجود، child theme را باز کرده و rtl-css را ادیت کنید. بهتر است یک کپی از آن گرفته و سپس تغییرات را اعمال کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکلی یک نسخه بکاپ داشته باشید.

تغییر کامل رنگ سایت وردپرس

فایل کپی را باز کرده و دوباره با کلیدهای ترکیبی Ctr + H کد رنگ را به همان شکل بالا جایگذاری کنید. سپس تغییرات اعمال شده را ذخیره نمایید تا فرآیند تغییر رنگ سایت وردپرس با موفقیت به اتمام برسد. بعد از به روز رسانی صفحه و پاک کردن کش با استفاده از کلیک های ترکیبی Ctr + R تغییرات اعمال شده نشان داده خواهند شد.

اگر برخی از تغییرات نشان داده نمی شوند، باید از طریق گزینه WP Rocket در نوار ابزار بالای صفحه «پاک کردن کش» را انتخاب کنید. سپس کلیک های ترکیبی Ctr + F5 را بزنید تا استایل ها از روی هاست خوانده شوند.

در این مقاله تلاش بر این بوده است تا نحوه تغییر کامل رنگ قالب سایت را به شما آموزش دهیم. انجام تمامی این کارها در نهایت به تغییر رنگ سایت وردپرس منجر خواهد شد. بدین ترتیب می توانید بدون هیچگونه مشکلی و تنها با چند کلیک تمامی رنگ های اصلی قالب وب سایت خود را تغییر داده و ظاهر جذاب تری را برای آن به وجود آورید.

آموزش قدم به قدم فروشگاه اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *