آموزش جستجو مطالب بر اساس فیلتر در وردپرس


آموزش جستجو مطالب بر اساس فیلتر در وردپرس

جستجو مطالب بر اساس فیلتر دسته بندی و برچسب در وردپرس

جستجو مطالب در وردپرس یکی از راه‌هایی است که کاربران از طریق اون قادر هستند تا مطالبی که به دنبالش هستند را سریعتر پیدا کرده و از مطالب استفاده کنند. اما در حالت پیشفرض وردپرس جیتجو به این صورته که شما عبارتی را تایپ میکنید و بعد از کلیک روی آیکون جستجو یا زدن اینتر کلیه مطالب و صفحاتی که شامل این نوشته باشند برای شما نمایش داده خواهند شد. حالا فرقی نداره که این مطالب تو دسته‌بندی مختلف باشند، محصول باشند یا نوشته وردپرس، برگه وردپرس باشند یا در برچسب و تاریخ مختلفی درج شده باشند. بنابراین تا کاربر بیاد و مطلبی را که به دنبالش میگرده را پیدا کنه مدت زمان زیادی طول خواهد کشید.

در این آموزش قصد معرفی افزونه جستجو مطالب بر اساس دسته بندی و برچسب در وردپرس را دارم که با استفاده از این افزونه میتونید جستجو وردپرس سایت خودتون را متحول کرده و امکان جستجوی کلمه مورد نظر را در یک دسته‌بندی، برچسب، پست تایپ و تاریخ خاص فراهم کنید تا کاربران وقتی اقدام به جستجو کردند در بین کلیه مطالب به دنبال کلمه مورد نظر نباشند و صرفا در دسته بندی و برچسب یا تاریخ نوشته که در نظر دارند به دنبال مطلب خودشون بگردند.

جستجو مطالب بر اساس فیلتر دسته بندی و برچسب در وردپرس

افزونه جستجو مطالب بر اساس دسته بندی و برچسب که قصد معرفی اونو دارم با نام Search & Filter در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون توانسته بیش از 20.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.8 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر خواهید بود امکان فیلتر مطالب بر اساس دسته‌بندی، برچسب، تاریخ نوشته‌ها و نوع نوشته در حالت برگه، محصول و هر نوع پست تایپ سفارشی وردپرس فراهم کنید. برای استفاده از این افزونه کافیه روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه Search & Filter

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Search & Filter در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه که با کلیک روی این منو میتونید به صفحه تنظیمات افزونه هدایت شده و راهنمای استفاده از اون را مشاهده کنید.

 

همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید در صفحه این افزونه هیچ نوع تنظیماتی وجود نداره و شما صرفا با استفاده از شورت‌کدی که در این صفحه راهنما وجود داره میتونید از این افزونه استفاده کرده و امکان جستجو بر اساس دسته بندی و برچسب در وردپرس را فراهم کنید. برای استفاده از افزونه هم کافیه شورت کد دلخواه را در نوشته، برگه، ابزارک و یا هر یک از فایل‌های قالب قرار بدین تا جستجوی پیشرفته در وردپرس در مکان مورد نظر شما نمایش داده شده و امکان جستجو در وردپرس بر اساس فیلتر مطالب امکان پذیر باشه.

  • اگر قصد استفاده از شورت‌کدها در محیط ابزارک، نوشته و یا برگه را دارید باید با فرمت زیر شورت کد ساخته شده را در مکان مورد نظر خودتون اضافه کنید.
[searchandfilter fields="search,category,post_tag"]
  • اما اگر قصد دارید تا در فایل‌های قالب امکان فیلتر جستجوی مطالب وردپرس را فراهم کنید باید شورت کد ساخته شده را مشابه کد بالا ابتدا شخصی سازی کرده و تعیین کنید که چه فیلترهایی در اون قابل نمایش دادن باشه و سپس به صورت زیر از اون استفاده کنید.

حالا قبل از اینکه به معرفی چند نمونه بپردازیم ابتدا باید ببینیم که شورت کد در این افزونه را به چه شکلی در وردپرس بسازیم. این افزونه همونطور که در ابتدا گفته شد امکان جستجو در دسته‌بندی، برچسب، پست تایپ و تاریخ خاص را در نوشته‌های وردپرس فراهم میکنه که حالا باید برای استفاده از هر یک از این فیلترها در شورت کد مشخص کنید که آیا این فیلتر در بخش جستجوی پیشرفته وردپرس نمایش داده شود یا خیر، که لیست فیلترهای این افزونه به شرح زیر است:

search: با استفاده از این فیلتر در شورت کد فیلد جستجو برای جستجوی مطالب بر اساس دسته‌بندی، برچسب و… فراهم میشه که باید حتما از این گزینه استفاده کنید.

category: این فیلتر امکان تعیین جستجو بر اساس دسته‌بندی در وردپرس را فراهم میکنه تا کاربر حین جستجو بتونه تعیین کنه در چه دسته‌بندی از مطالب سایت به دنبال مطلب مورد نظر خودشه.

post_tag: این فیلتر امکان تعیین جستجو بر اساس برچسب در وردپرس را فراهم میکنه تا کاربر حین جستجو بتونه تعیین کنه مطالبی که در سایت به دنبال اون میگرده دارای چه برچسب هایی هستند.

post_types: این فیلتر هم امکان نمایش مطالب بر اساس پست‌تایپ نوشته را میده که از نمونه این پست تایپ ها میشه به محصولات ووکامرس، محصولات Edd، و پست تایپ دلخواه وردپرس که ساختید اشاره کرد.

post_date: و در نهاین این فیلتر هم امکان نمایش مطالب بر اساس تاریخ نوشته‌ها را میده تا کاربری که به دنبال یک مطلب در سایت میگرده بر اساس تاریخ اون نوشته را جستجو بکنه.

حالا برای هر یک از این فیلتر‌ها کافیه تا در شورت کد ساخته شده فیلتر را مشابه زیر قرار داده و در نوشته، برگه، ابزارک یا فایل قالب خودتون قرار دهید.

[searchandfilter fields="search,category,post_tag,post_types,post_date"]

جستجو مطالب بر اساس فیلتر دسته بندی و برچسب در وردپرس

مشابه تصویر فوق و بر اساس انتخاباتی که برای جستجو مطالب وردپرس بر اساس تاریخ، دسته‌بندی، برچسب و پست تایپ داشتم بعد از کلیک روی دکمه submit به آدرس زیر هدایت میشم.

http://localhost/mizbanfa/?category_name=دسته‌بندی-نشده&s=وردپرس&post_types=product&post_date=2018-01-22

این نوع آدرس دهی یعنی اینکه شما میتونید در برخی آدرس دهی سایتتون به صورتی عمل کنید تا کاربران با نوشته‌هایی به این نوع دسته‌بندی و برچسب دسترسی داشته باشند. به عبارت دیگه هنگام ساخت منو در وردپرس به جای اینکه مثل همیشه بیایم و از دسته‌بندی و برچسب و… استفاده کنیم میتونیم از این نوع آدرس استفاده کنیم تا نتایج را بهتر به کاربران نمایش دهیم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *