آموزش حل مشکل عدم نمایش محتوای برگه در وردپرس


وقتی شروع به نصب وردپرس می‌کنیم و وارد پیشخوان وردپرس میشیم با دو نوع ساختار محتوایی رو به‌رو هستیم. ساختار اول نوشته‌ها هستند که میتونید باهاشون مطالب سایت رو منتشر کنید و لیستی از مطالب رو در سایت نشون بدین و ساختار دوم برگاه‌ها یا همون صفحات وردپرس هستند که ساختار پیچیده‌تری از نوشته‌ها دارند. در برگه وردپرس شما امکان انتخاب برچسب یا دسته بندی ندارید، یا اینکه وقتی برگه رو منتشر می‌کنید در سایت نشون داده نمیشه و برای نمایش اون باید لینکش رو در دسترس کاربران قرار بدین که برای توضیحات بیشتر میتونید از مقاله تفاوت نوشته و برگه در وردپرس استفاده کنید. اما گاهی اوقات ممکنه مشکلی در برگه‌ها پیش بیاد یا اینکه به صورت کلی قالب شما طوری باشه که محتوای برگه در وردپرس نمایش داده نمیشه که در این صورت با مشکل عدم نمایش محتوای برگه در وردپرس مواجه میشید.

تو این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به معرفی روش‌هایی برای حل مشکل نشون ندادن محتوای برگه‌ها در وردپرس بپردازم که با استفاده از روش‌های معرفی شده میتونید در حالتی که با عدم نمایش برگه در وردپرس مواجه شدید، به راحتی مشکل رو برطرف کرده و متن و محتوای کامل برگه رو در وردپرس نمایش بدین. پس تا انتها همراه ما باشید.

آموزش حل مشکل عدم نمایش محتوای برگه در وردپرس

برای حل مشکل عدم نمایش برگه وردپرس ابتدا باید چند موضوع را بررسی کنید که مشخص بشه مشکل از کجاست. در طراحی قالب وردپرس فایل‌های مختلفی وجود دارند که هر کدوم محتوای یک صفحه رو نمایش میدن. به عنوان نمونه فایل single.php برای نمایش محتوای نوشته‌ها در وردپرس هست. یا اینکه فایل‌های category.php، tag.php، archive.php و… به ترتیب صفحات دسته بندی، برچسب و آرشیو مطالب رو در وردپرس نمایش میدن. برای برگه‌ها هم همین حالت وجود داره که محتوای برگه در وردپرس با استفاده از فایل page.php نمایش داده خواهد شد.

پس اگر حالتی پیش بیاد که محتوای برگه در وردپرس نمایش داده نشه میتونه بخاطر سه دلیل زیر باشه:

  • عدم وجود فایل page.php قالب
  • عدم وجود تابع نمایش محتوای برگه در فایل page.php
  • ایجاد اختلال از سمت افزونه‌های وردپرس

پس برای اینکه بتونید مشکل رو برطرف کنید باید سه مورد بالا رو بررسی کنید. در اولین قدم چک کنید که در پوشه قالب خودتون فایل page.php وجود داشته باشه. برای این کار ابتدا وارد هاست خودتون شده و بعد از اینکه روی File Manager کلیک کردید به مسیر public_html/wp-content/themes مراجعه کنید. حالا از اینجا باید پوشه قالبی که در حال حاضر روی سایت فعال هست رو انتخاب کرده و واردش بشید. سپس بین فایل‌هایی که در این مسیر وجود دارند بگردید و ببینید که آیا فایل page.php وجود داره یا خیر.

نحوه حل مشکل عدم نمایش محتوای برگه در وردپرس

اگر فایل page.php نداشت می‌تونید یک نسخه از فایل single.php کپی بگیرید و با تغییر نام به page.php در همین مسیر امکان نمایش محتوای برگه در وردپرس رو فراهم کنید.

اما اگر فایل page.php وجود داشت و محتوا نشون داده نمیشد روی فایل راست کلیک کرده و گزینه Edit رو انتخاب کنید که به صفحه ویرایش فایل هدایت بشید. حالا باید بررسی کنید و ببینید که تابع the_content() که برای نمایش محتوا در وردپرس به کار میره در این فایل وجود داره یا خیر.

نحوه حل مشکل عدم نمایش محتوای برگه در وردپرس

اگر وجود نداشت باید تابع زیر رو در جای مناسبی از فایل اضافه کنید.

بعد از اضافه کردن کد بالا محتویات برگه در وردپرس نمایش داده خواهد شد.

اما در حالت سوم ممکنه عدم نمایش برگه وردپرس بخاطر وجود یک اختلال با سایر افزونه‌ها به وجود اومده باشه که در این صورت باید بررسی کنید و ببینید که کدوم یکی از افزونه‌ها باعث این مشکل شده. برای رفع مشکل در این حالت میتونید کل افزونه‌ها رو غیرفعال کنید. بعدش در هر بار که یک افزونه رو فعال می‌کنید بررسی کنید و ببینید که بعد از فعال سازی کدوم افزونه محتویات از بین خواهند رفت. در این صورت مشخص میشه که مشکل از کدوم افزونه است و کافیه از افزونه جایگزین استفاده کنید یا اینکه ببینید مشکل بخاطر چی هست و برطرف کنید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش تونسته باشید مشکل عدم نمایش محتوای برگه در وردپرس رو برطرف کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید.

3.6
/
5
(
5

امتیاز

)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *