آموزش خروج خودکار کاربران در وردپرس


آموزش خروج خودکار کاربران در وردپرس

خروج خودکار کاربران در وردپرس | افزایش امنیت وردپرس با خروج خودکار کاربر

خروج خودکار کاربران در وردپرس یکی از راه‌هایی است که با استفاده از اون میتونید امنیت وردپرس خودتون را افزایش داده و کاربرانی که وارد پیشخوان وردپرس میشوند را به صورت خودکار از پیشخوان وردپرس خارج کنید. یکی از مسائلی که باعث میشه تا امنیت کاربران در وردپرس تحت الشعاع قرار بگیره اینه که وقتی کاربری در پیشخوان وردپرس فعالیت داره بعد از اینکه فعالیت‌های خودش را انجام داده و به اتمام رسوند به جای اینکه روی دکمه خروج کلیک کنه تا از پیشخوان وردپرس خارج بشه پنجره مرورگر را میبنده که در این صورت کاربر همچنان در حالت لاگین باقی میمونه و اگر کسی وارد مرورگر وی بشه به راحتی قادره به پیشخوان وردپرس دسترسی داشته باشه و کارهای خرابکارانه روی اون اعمال بکنه.

آموزش خروج خودکار کاربران در وردپرس

افزونه خروج خودکار کاربران در وردپرس که قصد معرفی اونو دارم با نام Idle User Logout در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از 3.000 نصب فعال و کسب امتیاز 3.9 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر هستید مدت زمان دلخواهی را معین کنید تا کاربرانی که فعالیتی در وبسایت ندارند بعد از مدت زمان تعیین شده به صورت خودکار از پیشخوان وردپرس خارج شوند. برای استفاده از این افزونه روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت وردپرسی خودتون بکنید.

دانلود افزونه Idle User Logout

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Idle User Logout در بخش تنظیمات پیشخوان وردپرس سایت شما اضافه میشه که با کلیک روی این منو میتونید به صفحه تنظیمات افزونه برای خروج خودکار کاربران در وردپرس اقدام کنید.

 

Auto Logout Duration: از این بخش مدت زمان دلخواه خودتون را که قصد دارید کاربر در صورت عدم لود یک صفحه و انجام فعالیتی در وردپرس از حساب کاربری خودش خارج بشه را بر حسب ثانیه وارد کنید.

Disable in WP Admin: با استفاده از این گزینه میتونید کاری کنید که خروج خودکار برای کاربرانی که دارای نقش کاربری مدیر کل هستند اعمال نشود.

 

با مراجعه به تب idle behavior میتونید خروج خودکار کاربران در وردپرس را برای هر نقش کاربری به دلخواه خودتون شخصی سازی کنید و در صورت تمایل تعیین کنید که بعد از خروج کاربر از پیشخوان وردپرس چه عملی انجام بگیره. به عنوان مثال میتونید تعیین کنید صرفا کاربر خارج بشه و به صفحه اصلی سایت هدایت بشه و یا اینکه به برگه دلخواه در وردپرس هدایت شود.

برای این منظور ابتدا نقش کاربری خودتون را از ستون User Role انتخاب کنید و سپس از ستون Behavior مشخص کنید که چه عملیاتی برای این نقش کاربری انجام بگیره، با استفاده از این ستون میتونید تعیین کنید که کارهای زیر صورت بگیره:

  1. خروج کاربر و ریدایرکت آن به صفحه ورود با قابلیت تنظیم زمان
  2. خروج کاربر با قابلیت تنظیم زمان
  3. خروج کاربر و ریدایرکت وی به صفحه مورد نظر با قابلیت تنظیم زمان
  4. عدم خروج کاربر و نمایش صفحه خروج به صورت پاپ آپ
  5. عدم خروج کاربر و ریدایرکت وی به صفحه دلخواه

حالا از ستون Destination مقصد کاربر در صورتی که انتخاب کردید تا به صفحه‌ای هدایت بشه را انتخاب کنید. با استفاده از این ستون میتونید یکی از برگه‌های سایت خودتون را انتخاب کنید تا کاربر بعد از خروج به اون برگه ریدایرکت بشه. به عنوان مثال اگر از ووکامرس استفاده میکنید میتونید نقش کاربری مشتری را انتخاب کنید تا بعد از خروج به برگه فروشگاه هدایت شود. حالا از ستون Duration (In seconds) هم میونید زمان دلخواه برای خروج از اکانت را برای این نقش کاربری انتخاب کنید. در صورتی که قصد دارید تا از زمان پیشفرض وارد شده در تنظیمات اصلی افزونه استفاده بشه این فیلد را خالی بگذارید. با فعال کردن تیک گزینه‌های موجود در ستون Action هم میتونید بعد از هر مرحله تنظیمات را برای این نقش کاربری پاک کنید.

حالا بعد از اینکه تنظیمات خودتون را اعمال کردید کاربران بر اساس نقش کاربری و نقش کاربری که مشخص کردید هر زمان که وارد اکانت خودشون شده باشند در صورتی که در مدت زمان تعیین شده فعالیتی نداشته باشند به صورت خودکار از اکانت خودشون خارج شده و عملیاتی که برای هر نقش کاربری مشخص کردید اعمال خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *