آموزش رفع خطای پوشه هدف از قبل موجود است در وردپرس


پوشه هدف از قبل موجود است یکی دیگه از خطاهای وردپرس است که موقع نصب یک افزونه یا قالب در وردپرس نمایش داده میشه

و به این معنی هست که افزونه یا قالبی که در حال نصب اون هستید، از قبل پوشه این افزونه یا قالب در هاست وجود داره و به همین دلیل چون جایگزینی پوشه از طریق خود وردپرس صورت نمیگیره خطای پوشه هدف از قبل موجود است به شما نمایش داده خواهد شد.

در این آموزش قصد دارم به معرفی نحوه رفع خطای پوشه هدف از قبل موجود است بپردازم که با استفاده از این آموزش هر زمان که با این خطا در وردپرس مواجه شدید میتونید مشکل را به راحتی برطرف کنید.

پس اگر شما هم با این مشکل مواجه شدید تا انتهای آموزش همراه باشید.

رفع خطای پوشه هدف از قبل موجود است در وردپرس

همونطور که در بالا هم اشاره کردم خطای پوشه هدف از قبل موجود است در وردپرس وقتی که مسیری در پوشه‌های افزونه و قالب وردپرس داخل هاست وجود داشته باشه و قصد داشته باشید تا افزونه یا قالبی که با همین نام از قبل وجود داشته را مجددا از طریق پیشخوان وردپرس نصب کنید با این خطا مواجه خواهید شد.

بخاطر موارد امنیتی وردپرس کاری کرده که اگر از داخل پیشخوان وردپرس پوشه‌ای که از قبل در هاست وجود داره را بخواهید در افزونه یا قالب وردپرس نصب کنید جایگزین نخواهد شد و این خطا نشون داده میشه.

بنابراین باید اقدام به پاک کردن پوشه یا جایگزینی به صورت دستی بکنید.

وقتی این خطا در وردپرس رخ میده با یک پیغام مواجه خواهید شد. در مقابل پیغام خطا مسیری که این پوشه از افزونه قرار داره هم نوشته شده که برای رفع مشکل باید به این مسیر از هاست یا لوکال هاست مراجعه کرده و مشکل را برطرف کنید.

این خطا عموما در دو حالت زیر رخ خواهد داد.

  1. نصب ناموفق: در صورتی که هنگام نصب افزونه در وردپرس به هر دلیلی مثل داون شدن سرور و هاست محتویات دریافتی افزونه از مخزن وردپرس به درستی دانلود نشه، پوشه افزونه در مسیر wp-content/plugins ایجاد میشه اما محتویات داخل پوشه به درستی وجود ندارند. در این حالت وقتی مجددا اقدام به نصب افزونه میکنید این خطا نمایش داده خواهد شد.
  2. حذف ناموفق: در این حالت هم وقتی اقدام به حذف افزونه در وردپرس میکنید به هر دلیل ممکنه پوشه افزونه از هاست حذف نشه که اگر بعد از مدتی مجددا اقدام به نصب افزونه در وردپرس بکنید با این خطا مواجه خواهید شد.

بنابراین بخاطر دو دیلی بالا وقتی اقدام به نصب مجدد افزونه در وردپرس می‌کنید چون از قبل پوشه افزونه مورد نظر داخل هاست وجود داره با این خطا مواجه خواهید شد.

راهکار حل مشکل این هست که وارد هاست شده و این پوشه را از مسیر حذف کنید. برای این کار وارد هاست شده و روی گزینه File Manager کلیک کنید.

بعد از اینکه به صفحه مدیریت فایل‌ها در هاست هدایت شدید به مسیری که در پیشخوان وردپرس نمایش داده شده مراجعه کنید.

چون معمولا این خطا در هنگام نصب افزونه رخ میده بنابراین باید به مسیر public_html/wp-content/plugins مراجعه کنید.

حالا که وارد این مسیر شدید میبینید که پوشه افزونه‌ای که با این خطا مواجه شدید در این مسیر وجود داره.

در حالی که افزونه به دلیل نقص هنگام نصب ممکنه اصلا در صفحه افزونه‌ها پیشخوان وردپرس نمایش داده نشه.

بنابراین روی پوشه افزونه راست کلیک کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید.

در این صورت پنجره‌ای  در هاست سی پنل نمایش داده میشه که برای حذف پوشه باید روی گزینه Confirm کلیک کنید.

بعد از حذف پوشه حالا اگر به پیشخوان وردپرس رفته و مجددا اقدام به نصب افزونه بکنید میبینید که دیگه این خطا نمایش داده نخواهد شد.

اگر هنگام نصب قالب هم با این خطا مواجه شدید باید به همین طریق اقدام کرده و پوشه قالب را از هاست حذف کنید. با این تفاوت که برای حذف قالب باید به مسیر public_html/wp-content/themes در هاست مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *