آموزش رفع خطای ۴۰۴ ساب فولدر وردپرس


آموزش رفع خطای ۴۰۴ ساب فولدر وردپرس

نحوه رفع خطای 404 هنگام نصب وردپرس در ساب فولدر یا ساب دایرکتوری

404 ساب فولدر وردپرس گاهی برای کاربران پیش میاد که دلیل این موضوع بر میگرده به فایل htaccess. که بر اساس کانفیگ سرور و هاست باعث بروز این خطا در سایت خواهید شد. همونطور که در مقاله آموزش نصب وردپرس روی ساب دامین توضیح دادم و کارهای نصب وردپرس را در فولدر جدا یا ساب دامنه انجام دادیم، سایت ما جدا از دامنه اصلی از طریق پوشه یا ساب دامنه در دسترس خواهد بود. به عنوان مثال اگر داخل هاستتون یک پوشه با نام ایجاد کنید و طبق آموزش وردپرس را در این پوشه نصب کنید وردپرس شما با مراجعه به آدرس در دسترس خواهد بود. اما گاهی پیش میاد که به دلیل تغییراتی در فایل پیشفرض htaccess. با خطای 404 مواجه خواهید شد.

در این مقاله  قصد دارم به معرفی نحوه رفع خطای 404 بعد از نصب وردپرس در ساب فولدر یا ساب دامنه بپردازم که با استفاده از این آموزش اگر هنگام نصب وردپرس در ساب فولدر با خطای 404 مواجه شدید بتونید به راحتی اونو برطرف کنید.

آموزش رفع خطای 404 ساب فولدر وردپرس

مشکل صفحه 404 در ساب فولدر وردپرس معمولا بعد از تغییر پیوند یکتا در وردپرس پیش میاد. دلیل اون هم به این بر میگرده که ممکنه به دلیل ساختار فایل htaccess. که در روت هاست قرار داره یک درگیری با تابع permalink پیش بیاد و منجر به این مسئله بشه که قاعدتا برای رفع این مشکل باید از طریق فایل htaccess. اقدام کنید. در حالت پیشفرض فایل htaccess. وردپرس به صورت زیر هست.

# BEGIN WordPress

RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index.php$ – [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]

# END WordPress

حالا وقتی این اختلال بین دو فایل htaccess. که در روت هاست و پوشه ساب فولدر قرار داره ایجاد میشه باعث میشه که دامنه اصلی بالا بیاد و چون پیوند یکتا مطالب وردپرس به صورت سفارشی هستند با خطای 404 در دامنه اصلی مواجه شوید. برای رفع این مشکل باید فایل htaccess. موجود در پوشه را به ساختار جدید تغییر دهید.

برای این منظور وارد هاست خود شده و روی گزینه File Manager کلیک کنید تا به صفحه مدیریت فایل در هاست هدایت شوید. سپس وارد پوشه‌ای که وردپرس را در آن نصب کرده‌اید شده و به دنبال فایل htaccess. بگردید. همونطور که از نقطه اول نام این فایل مشخص هست جزو فایل‌های مخفی هاست خواهد بود. بنابراین اگر فایل را پیدا نکردید روی دکمه Settings که در بالای صفحه قرار داره کلیک کرده و سپس مشابه تصویر زیر تیک گزینه Show Hidden Files را فعال کرده و روی دکمه save کلیک کنید.

 

حالا روی فایل راست کلیک کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید تا به صفحه ویرایش فایل htaccess. هدایت شده و کدهای زیر را با محتوای کدهای فعلی جایگزین کنید.

در صورتی که در هاست خودتون فایل htaccess. را پیدا نکردید و وجود نداشت کافیه با استفاده از برنامه‌های ویرایشگر متن مثل notepad یک فایل با نام htaccess. بسازید. یا اینکه در همین مسیر پوشه روی گزینه New File کلیک کرده و یک فایل با همین نام ایجاد کنید.
# BEGIN WordPress

RewriteEngine On
RewriteBase /subdirectory/
RewriteRule ^index.php$ – [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /......../index.php [L]

# END WordPress

حالا کافیه به جای عبارت …….. که در خط هشتم این کد قرار داره نام پوشه خودتون را وارد کرده و فایل را ذخیره کنید تا خطای 404 در وردپرس برای ساب فولدر رفع شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *