آموزش رفع خطای Avoid bad requests در GTmetrix


Avoid bad requests یکی از خطاهای رایجی هست که در تست سرعت سایت با استفاده از GTmetrix با اون مواجه خواهیم شد. این خطا از نوع خطاهای محتوایی هست که به دلیل درخواست اشتباه از سمت مرورگر ایجاد میشه و برای همین در GTmetrix با مشکل Avoid bad requests مواجه خواهیم شد. این درخواست اشتباه میتونه علت‌های مختلفی داشته باشه که در عمومی‌ترین حالت خطای 404 دلیل اون هست. یعنی زمانی پیش میاد که در بخشی از سایت شما یک تصویر یا حتی فایل CSS و JS قرار دادین که باید در این بخش لود بشه، در صورتی که فایل مورد نظر در سرور وجود نداره. حالا اتفاقی که تو این حالت پیش میاد اینه که کاربر که با مرورگر در حال انتظار برای لود سایت هست از سرور این فایل رو میخواد در صورتی که این فایل اصلا روی سرور قرار نداره. همین مسئله باعث میشه مدت زمان لود سایت افزایش پیدا بکنه که در این صورت در GTmetrix با خطای Avoid bad requests مواجه خواهید شد.

تو این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به نحوه رفع مشکل Avoid bad requests در GTmetrix بپردازم که با استفاده از این آموزش میتونید هر زمان که در حالت تست سرعت سایت هستید اگر با این خطا مواجه شدید به راحتی اونو برطرف کنید.

آموزش رفع خطای Avoid bad requests در GTmetrix

برای اینکه بتونید خطای Avoid bad requests در GTmetrix رو برطرف کنید قبل از هر چیزی باید بتونید منبع این خطارو پیدا کنید و ببینید که از کجاست. در بیشتر مواقع این خطا برای تصاویر و رسانه‌هایی که قابل مشاهده هستند رخ میده که برای فهمیدن این موضوع کافیه به آدرس صفحه مورد نظر رفته و ببینید که کدوم یکی از این فایل‌ها هستند که لود نمیشن. اگر تصویر یا ویدیو باشه به راحتی با یک مشاهده قابل فهمیدن هست. اما اگر خطای bad requests بخاطر عدم پیدا کردن فایل CSS یا JS و یا هر نوع فایل دیگه باشه که در صفحه محتوایی از اون وجود نداره،‌ اما شما با منتظر بودن در لود سایت متوجه یک اشکال در لود میشید باید سورس صفحات رو از این نظر بررسی کرده و ببینید که کدوم پیوندها به صورت 404 هستند.

آموزش رفع خطای Avoid bad requests در GTmetrix

برای این مورد میتونید از مقاله بررسی لینک‌های ۴۰۴ و شکسته در وردپرس و اصلاح آن ها استفاده کنید که در رابطه با سیستم مدیریت محتوای وردپرس کاربرد خوبی داره و به راحتی میتونید با استفاده از راهکاری که توی این مقاله معرفی کردم آدرس‌هایی که به صورت 404 در وردپرس هستند رو شناسایی کرده و به راحتی برطرفشون کنید.

یه راهکار دیگه برای شناسایی با استفاده از ابزار Inspect Element خود مرورگر هست که اگر خطایی در هر صفحه از سایت وجود داشته باشه با رنگ قرمز رنگ قابل مشاهده است. برای این منظور توی صفحه سایت راست کلیک کرده و گزینه inspect element رو انتخاب کنید. سپس در تبی که درون پنجره مرورگر باز میشه روی ستون Console کلیک کنید. حالا اگه خطایی در این صفحه وجود داشته باشه توی این تب با رنگ قرمز و به شکلی که آدرس دهی فایل مشخص شده باشه بهتون نشون داده میشه. که نمونه‌ای از این خطا رو در تصویر زیر میبینید.

رفع خطای Avoid bad requests و حل مشکل avoid bad requests

چطور مشکل Avoid bad requests را برطرف کنیم؟

پیدا کردن راه حل برابر با طی کردن بخشی از موضوع هست که کمی دشوار هست. اما به محض اینکه علت مشکل رو پیدا کنید، رفع کردن اون به نصبت خیلی ساده‌تر خواهد بود. وقتی شما مشکل رو در صفحه پیدا کردید که بخاطر لود نشدن یک تصویری هست که وجود نداره یا باید تصویر رو در مسیر مورد نظر آپلود کنید که مشکل حل بشه و یا اینکه قطعه کدی که وظیفه‌اش نشون دادن این بخش هست که باهاش به مشکل برخوردید رو از محتوای صفحه بردارید.

در طول این فعالیت بیش از یکساله در میزبان‌فا چندتایی از کاربران دقیقا با همین مشکل مواجه شده بودند که مربوط به عدم وجود فایل نبود و بلکه کدی که برای نشون دادن محتوا بوده اشتباه درج شده بود. به عنوان مثال قرار بوده که تصویری در پس زمینه نشون داده بشه، اما حالا چون اقدام به نصب SSL در وردپرس کرده بودن، تصویر پس زمینه از آدرس با HTTP لود میشد در صورتی که باید از HTTPS لود میشد. برای همین برخی کاربران فکر می‌کردند که با حذف تصویر از رسانه مشکل برطرف میشه در صورتی که بعد از حذف تصویر مشکل نه تنها حل نشده، بلکه بخاطر مواجه شدن با خطای bad requests بزرگ‌تر هم شده بود.

توی این حالت شما یا باید قطعه کد رو بررسی کنید و به صورت درست وارد کنید و یا اینکه به صورت کامل برداریدش تا با خطای bad requests مواجه نشید. گاهی اوقات هم برخی کاربران اقدام به ریدایرکت کردن این نوع صفحات و آدرس دهی می‌کنند که خودشونو از شر مواجه شدن با خطای 404 در سایت راحت کنند. انجام این کار هم اصلا توصیه نمیشه، چرا که در واقع پاک کردن صورت مسئله هست و همچنان مشکل در ارسال درخواست نادرست پابرجا خواهد بود.

بنابراین کاری که شما باید برای رفع مشکل Avoid bad requests در GTmetrix باید انجام بدین اینه که از بوجود اومدن خطاهای 400 جلوگیری کنید و کاری کنید که محتوای همه صفحات به صورت کامل نمایش داده بشن. اگر هم همچین وضعیتی پیش میاد باید در مرحله اول منبع و علت موضوع رو به دست بیارید و بعدش بررسی کنید و ببینید که کدهایی که وظیفه اونها نشون دادن این محتوا هست در چه مسیر و فایلی قرار دارند که با اصلاح کردنشون مشکلتون رو برطرف کنید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده ازش تونسته باشید که خطای avoid bad requests در GTmetrix رو برطرف کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه رفع این خطا سوال یا مشکلی داشتید از بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

1.9
/
5
(
27

امتیاز

)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *