آموزش رفع خطای Avoid CSS expressions در gtmetrix


یکی دیگه از خطاهایی که ممکنه موقع تست سرعت سایت با جی تی متریکس باهاش مواجه بشید، خطای Avoid CSS expressions هست که مربوط به استفاده از یک سری متدهای جاوا اسکریپت در CSS میشه. استفاده از این روش از نظر امنیتی خطرناک هست. البته هرچند امروزه کمتر از این دست کدها استفاده میشه، اما هنوز به طور کامل نمیشه گفت که فراموش شده است. با استفاده از CSS expressions میشه از یک سری متدهای جاوا اسکریپت در CSS استفاده کرد که فقط در مرورگر IE پشتیبانی میشه. از جمله این موارد میشه به تغییر رنگ پس زمینه سایت به صورت زمانی اشاره کرد. حالا اگه از این قابلیت استفاده کرده باشید، برخی ویژگی‌های CSS به صورت داینامیک تبدیل خواهند شد. استفاده از این قابلیت هم خطرناک هست و به همین خاطر GTmetrix توصیه میکنه که اگه از این قابلیت استفاده کردید حتما غیرفعال کنید.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به نحوه برطرف کردن ارور Avoid CSS expressions در GTmetrix بپردازم که با استفاده از این آموزش میتونید این خطا رو در صورتی که موقع تست سایت با جی تی متریکس داشتید برطرف کنید.

آموزش رفع خطای Avoid CSS expressions در GTmetrix

همونطور که اشاره شد این دستور برای تغییر ویژگی‌های وردپرس به صورت داینامیک هست. به عنوان مثال فرض کنیم که با استفاده از کد رنگ CSS زیر، پس زمینه سایت رو به یک رنگ دلخواه تغییر دادین.

background-color: #eaa22f;

حالا اگه از قابلیت CSS expressions استفاده کرده باشید که رنگ پس زمینه سایت به صورت ساعتی و در بازه زمانی دلخواه تغییر بکنه، از چنین دستوری در CSS استفاده می‌کنید.

background-color: expression( (new Date()).getHours( )%2 ? "#eaa22f" : "#F08A00" );

همونطور که میبینید دوتا رنگ مشخص شده که طبق دستور رنگ پس زمینه سایت مدام در حال تغییر به این دو رنگ خواهد بود که به صورت انیمیشن مانند این تغییر رنگ صورت میگیره. حالا برای اینکه بتونید این خطا رو در جی تی متریکس برطرف کنید، کافیه فایلی که حاوی CSS expressions هست رو پیدا کرده و تو هر بخش که مشابه کد بالا مشخص شده رنگ پس زمینه سایت تغییر بکنه رو ویرایش و این قسمت از کد را از فایل حذف کنید.

اگر موفق به پیدا کردن این فایل نشدید با استفاده از برنامه ++Notepad میتونید یک پوشه رو جستجو کنید به طوری که کل فایل‌ها بررسی میشن و میتونید به راحتی با جستجوی عبارت expression فایل رو پیدا کرده و با پاک کردن این بخش از کد مشکل css expression رو از جی تی متریکس برطرف کنید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده ازش تونسته باشید اقدام به برطرف کردن خطای avoid css expressions در جی تی متریکس بکنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *