آموزش رفع خطای Failed to Open Stream وردپرس


آموزش رفع خطای Failed to Open Stream وردپرس

خطای Failed to Open Stream وردپرس یکی از خطاهای وردپرس هست که معمولا موقع قطع ارتباط بخشی از دیتابیس با فایل‌های وردپرس به دلیل تغییر کدها یا تغییر سطح دسترسی در فایل‌ها و پوشه‌های هاست به وجود میاد.

وقتی که خطای Failed to Open Stream در وردپرس رخ میده معمولا با پیغام‌هایی مثل موارد زیر در سایت رو‌به رو خواهید شد که نمایش این پیغام‌ها به این صورت هست که یا کلا محتوای صفحات چنین خطایی میدن و یا اینکه بخشی از محتوای صفحات با این خطا مواجه میشن.

Warning: require(/home/website/wp-includes/load.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/website/wp-settings.php on line 19 
 
Fatal error: require(): Failed opening required ‘/home/website/wp-includes/load.php’ (include_path=’.:/usr/share/php/:/usr/share/php5/’) in /home/website/wp-settings.php on line 19

Last Error: 2018-04-04 14:52:13: (2) HTTP Error: Unable to connect: ‘fopen(compress.zlib://https://www.googleapis.com/analytics/v3/management/accounts/~all/webproperties/~all/profiles?start-index=1): failed to open stream: operation failed’

در این آموزش قصد دارم به نحوه رفع خطای Failed to Open Stream وردپرس بپردازم که با استفاده از این آموزش میتونید بررسی کنید و ببینید که این خطا به چه دلیلی در وردپرس ایجاد شده و اقدام به رفع خطا بکنید.

آموزش رفع خطای Failed to Load Resource در وردپرس | بلاگ ژاکت

آموزش رفع خطای Failed to Open Stream وردپرس

همونطور که در بالا اشاره کردم، خطای Failed to Open Stream میتونه به دلایل مختلفی به وجود بیاد و پیام خطا بسته به علت و محل قرارگیری فایلی که باعث خطا شده متفاوت خواهد بود.

برای اینکه بهتر بتونید این خطا را شناسایی کنید باید به مسیر و نوع پیغامی که برای خطا میده دقت کنید.

معمولا پیغام‌ها خطا ممکنه به دلیل تغییرات در مسیر یک فایل، سطح دسترسی یا تغییرات فایل htaccess. به وجود بیاد که در ادامه به معرفی هر کدوم از این موارد می‌پردازم.

خطای Failed to Open Stream وردپرس با تغییر فایل

اگر پیام خطا حاوی no such file or directory باشه یعنی اینکه باید به دنبال فایل مشخص شده در خطی خطا میده بگردید.

که این فایل میتونه به خاطر فایلی از قالب یا افزونه رخ داده باشه.

پس میشه نتیجه گرفت که ممکنه فایل‌های یک افزونه یا قالب حذف شده باشند، تغییراتی اشتباه در کدنویسی صورت گرفته باشه یا اینکه به صورت کامل نصب نشده باشند.

برای رفع خطا در این حالت فقط کافیه افزونه یا قالب را غیرفعال کرده و مجددا نصب کنید.

که میتونید از مقاله‌های آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس و آموزش نحوه نصب قالب در وردپرس برای این کار استفاده کنید.

خطای Failed to Open Stream وردپرس با تغییر htaccess.

گاهی اوقات این خطا به دلیل تغییراتی که در فایل htaccess. انجام گرفته به وجود میاد.

در این حالت بهترین راهکار این هست که یک فایل htaccess. جدید بسازید.

توجه داشته باشید که، قبل از ساخت فایل htaccess. جدید به File Manager هاست مراجعه کرده و یک کپی از کدهای داخل این فایل تهیه کنید
که اگر با این روش موفق به رفع خطای Failed to Open Stream در وردپرس نشدید بتونید کدهای قبلی را جایگزین کنید.

حالا که یک نسخه پشتیبان از این فایل تهیه کردید با استفاده از آموزش آموزش نحوه ورود به مدیریت وردپرس به پیشخوان وردپرس وارد شده و به مسیر تنظیمات> پیوندهای یکتا مراجعه کنید.

حالا به انتهای صفحه مراجعه کرده و بدون اینکه تغییری در گزینه‌های پیوند یکتا وردپرس ایجاد کنید یک بار روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

با انجام این کار فایل htaccess. در هاست مجددا ساخته شد و اگر مشکل Failed to Open Stream در وردپرس بخاطر این فایل باشه خطا رفع خواهد شد.

خطای Failed to Open Stream وردپرس با تغییر سطح دسترسی

در این حالت اگر پیغامی که نمایش داده میشه حاوی متن Permission denied باشه به این معناست که وردپرس دسترسی لازم به فایل مورد نظر را ندارد.

که برای رفع این مشکل باید به مسیری در هاست که خطا نشون داده میشه رفته و دسترسی‌ها را برای آن تعریف کنید.

برای این منظور بعد از اینکه وارد هاست شدید روی گزینه File Manager کلیک کنید تا به محیط مدیریت فایل‌ها در هاست هدایت شوید.

سپس به مسیری که خطا نمایش داده شده رفته و روی فایل راست کلیک کنید. حالا گزینه Change Permissions را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب این گزینه پنجره زیر براتون نمایش داده میشه که باید سطح دسترسی را با فعال و غیرفعال کردن تیک گزینه‌های موجود تغییر بدین.

  • سطح دسترسی برای فایل‌ها: 644
  • سطح دسترسی برای پوشه‌ها: 755

خطای Failed to Open Stream وردپرس از سمت اسکریپت

گاهی اوقات هم این خطا به دلیل استفاده از اسکریپت‌هایی مثل Google Analytics و Facebook APIs رخ میده

که برای استفاده از این نوع اسکریپت‌ها نیاز به تایید هویت داریم که در صورت عدم احراز هویت، وردپرس قادر به اجرای این اسکریپت‌ها نیست

و همین موضوع باعث به وجود اومدن خطا میشه که با پیغام Unable to connect نمایش داده میشه.

برای رفع این مشکل باید با پشتیبانی افزونه یا قالبی که از این اسکریپت‌ها در اون استفاده شده تماس بگیرید و مشکل را با سازنده در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *