آموزش نحوه تغییر نقش پیش فرض کاربر تازه در وردپرس


یکی از راه های مناسب برای کسب درآمد استفاده بهینه از دنیای اینترنت و راه اندازی یک وب سایت به ویژه وب سایت وردپرسی است. برای اینکار باید دامنه خود را ثبت کرده و برای آن یک هاست با کیفیت تهیه کرد. این هاست می تواند در ابتدا از پلن های اقتصادی مثل هاست ایران تهیه شود و در ادامه با یک پلن قدرتمند تر مثل هاست مخصوص وردپرس جایگزین شود. بعد از راه اندازی ممکن است نیاز داشته باشید که به افراد مختلفی دسترسی وردپرس خود را بدهید. این امر می تواند امنیت وب سایت شما را به خطر بیندازد. در نتیجه بهتر است با سطوح مختلف نقش کاربران در وردپرس آشنا شده و با توجه به آنها سطح دسترسی افراد را تعیین کنید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم نحوه تغییر نقش پیش فرض کاربر تازه در وردپرس را به شما آموزش دهیم.

در واقع در وردپرس یک سطح به عنوان سطح دسترسی پیش فرض شناخته می شود و تا زمانی که اقدام به تغییر آن نکند برای همه کاربران جدید همان سطح دسترسی در نظر گرفته می شود. با استفاده از این قابلیت می توانید سطح مورد نظرتان را تعیین کنید تا به صورت پیش فرض همه کاربران همان سطح را داشته باشند. در ادامه نیز برای کاربران مختلف و با توجه به نیاز خود این سطح را تغییر داده یا ثابت نگه دارید. با ما همراه باشید تا در ادامه این موضوع را به شکل دقیقی مورد بررسی قرار دهیم.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

تعریف نقش پیش فرض کاربر تازه در وردپرس

وردپرس شامل 5 نقش اصلی می شود که شما می توانید در هنگام اضافه کردن یک کاربر به وردپرس وب سایت خود یکی از آنها را تعیین کنید.

در زمان افزودن کاربر تازه شما باید اطلاعات مربوط به آن شخص را وارد کرده و سپس تغییرات اعمال شده را ذخیره کنید. با این حال موضوعی که وجود دارد این است که در هنگام اضافه کردن کاربر جدید، یک نقش به صورت پیش فرض تعریف شده است که شما امکان تغییر آن و تعین یک نقش جدید را در همان لحظه افزودن کاربر را دارید.

نحوه افزودن کاربر در وردپرس و بررسی نقش های کاربری

اما سوالی که در این مطرح می شود این است که آیا امکان تغییر نقش پیش فرض کاربر تازه در وردپرس وجود دارد؟

پاسخ این سوال مثبت است. وردپرس این قابلیت را در اختیار کاربران خود قرار داده است تا بتوانند یکی از نقش ها را به عنوان نقش پیش فرض انتخاب کنند. بدین ترتیب دیگر نیازی نیست که در هنگام افزودن کاربر بخش مربوط به نقش را تغییر دهید و نقش پیش فرض برای او در نظر گرفته می شود. در نتیجه شما تنها زمانی که نیاز دارید یک نقش متفاوت از نقش پیش فرض را به کاربری دهید، می توانید اقدام به تغییر نقش نمایید. با ما همراه باشید تا شما را با این نقش ها آشنا کرده و روش تغریف و تغییر نقش پیش فرض کاربر تازه در وردپرس را آموزش دهیم.

تعریف نقش پیش فرض کاربر تازه در وردپرسانواع نقش ها در وردپرس و سطح دسترسی آنها

وردپرس یکسری نقش را به صورت کلی تعریف کرده است و برای هر یک از این نقش ها نیز یک سطح دسترسی متفاوت را تعیین کرد است. شما می توانید با توجه به عملکردی که هر شخص قرار است روی وب سایت شما داشته باشد، یکی از این نقش ها را انتخاب کرده و در هنگام افزودن کاربر موردنظرتان برای او تعیین نمایید. مدیریت نقش ها در وردپرس بسیار مهم است. نقش هایی که می توان از طریق وردپرس برای کاربران خود تعیین کنید عبارتند از:

  • مشترک: افرادی که این سطح دسترسی را دارند تنها می توانند وارد وردپرس شده و اطلاعات مربوط به پروفایل خود را ویرایش نمایند.
  • مشارکت کننده: این دسته از افراد می توانند نوشته های جدید ایجاد کرده و نوشته های قبلی خود را ویرایش نمایند، اما اجازه انتشار هیچ نوشته ای را ندارند.
  • نویسنده: زمانی که فردی سطح دسترسی نویسنده را داشته باشد، می تواند کارهای یک مشارکت کننده را انجام دهد اما برخلاف سطح دسترسی قبلی امکان انتشار نوشته های خود را نیز دارد.
  • ویرایشگر: کاربرانی که نقش ویرایشگر را دارند حداکثر کنترل موجود روی بخش مربوط به نوشت های شما را دارا می باشد.
  • مدیر کل: بالاترین سطح دسترسی در وردپرس را مدیر کل دارد. او امکان داشتن هرگونه فعالیتی از جمله نصب، ویرایش، حذف و … هر گونه فعالیت در هر سطحی را دارد.

نحوه تغییر نقش پیش فرض کاربر تازه در وردپرس

به منظور تغییر نقش پیش فرض کاربر تازه در وردپرس باید مسیر زیر را به ترتیب دنبال نمایید:

  1. در اولین گام برای مدیریت نقش ها در وردپرس باید به منظور ورود به مدیریت وردپرس نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید.
  2. سپس در پیشخوان وردپرس از منو «تنظیمات» زیر منو «عمومی» را انتخاب نمایید.
    تغییر نقش پیش فرض کاربر تازه در وردپرس
  3. در صفحه ای که در این مرحله به شما نمایش داده می شود می توانید تمامی تنظیمات همگانی وردپرس را مشاهده نمایید. در این صفحه گزینه ای تحت عنوان «نقش پیش فرض کاربر تازه» وجود دارد که باید روی باکس قرار گرفته رو به روی آن کلیک کنید.
    آموزش تغییر نقش پیش فرض کاربر تازه در وردپرس
  4. پس از بررسی نقش ها در وردپرس ، از میان گزینه هایی که به شما نمایش داده می شود، نقش مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.
  5. در انتها نیز به منظور ذخیره تغییرات اعمال شده روی دکمه «ذخیره تغییرات» کلیک نمایید.
    امکان تغییر نقش پیش فرض کاربر تازه در وردپرس
  6. بدین ترتیب نقش انتخاب شده به عنوان default role شناخته شده و در زمان افزودن کاربر جدید تا زمانی که خودتان اقدام به تغییر آن نکنید نقش پیش فرض وردپرس شما می ماند. نقش ها در وردپرس از اهمیت بالایی برخوردار هستند چرا که سطوح دسترسی کاربران به واسطه تعیین نقش تعیین می گردد.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده است تا شما را با نقش ها در وردپرس و نحوه تعریف نقش پیش فرض کاربر تازه در وردپرس آشنا کنیم. بدین ترتیب می توانید هر نقشی که بیشتر به با آن سروکار دارید را به عنوان نقش پیش فرض انتخاب کرده و تا زمانی که نیازی به نقش های دیگر نیست از همان به عنوان نقش ثابت وب سایت خود استفاده کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی در خصوص نکات گفته شده در این مقاله می توانید از طریق بخش دیدگاه های همین مقاله با ما همراه باشید.

آموزش رایگان وردپرس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *