آموزش نمایش مطالب دسته بندی خاص در یک برگه از وردپرس


بعد از خرید هاست مخصوص وردپرس و راه اندازی سایت، نوبت به طراحی و مدیریت جزئیات فرا می رسد. آیا تاکنون برای شما پیش آمده که بخواهید مطالب یک دسته بندی خاص وب سایت خود را در یک برگه نمایش دهید؟ در این حالت شما می توانید تعیین کنید که دقیقاً مطالب کدام دسته بندی به بازدیدکنندگان یک برگه مشخص نمایش داده شود. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم به شما نحوه نمایش مطالب دسته بندی خاص در یک برگه را آموزش دهیم. بدین ترتیب شما می توانید مطالب هر دسته ای که تمایل دارید را انتخاب کرده و از وردپرس بخواهید آنها را به عنوان نوشته های اخیر شما در یک برگه مشخص نمایش دهد. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را به شکل دقیق تری با این قابلیت وردپرس آشنا کرده و نحوه نمایش شبکه ای یک دسته بندی خاص در یک برگه وب سایت وردپرسی خود را به شما آموزش دهیم.

منظور از نمایش مطالب دسته بندی خاص در یک برگه چیست؟موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

  • نمایش پست های یک دسته بندی خاص
  • نحوه نمایش شبکه ای پست ها در یک برگه وردپرس

نمایش پست های یک دسته بندی خاص

یکی از قابلیت های بسیار مهمی که وردپرس در اختیار کاربران خود قرار داده است، امکان نمایش مطالب به صورت شبکه ای در یک برگه است. در واقع شما می توانید با استفاده از این قابلیت تمامی پست ها یا مطالب مربوط به یک دسته بندی خاص را به صورت شبکه ای و به شکلی کاملاً شخصی سازی شده نمایش دهید. این امر نه تنها باعث زیباتر شدن صفحه مورد نظر می شود، بلکه به شما کمک می کند تا به جای نمایش نوشته های اخیر که ممکن است مربوط به دسته بندی های مختلفی باشند، اصلی ترین نوشته های وب سایت خود را که در یک دسته واحد قرار گرفته اند را به صورت شبکه ای نمایش دهید. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه نمایش شبکه پست ها در یک برگه با استفاده از روش های بیان شده را معرفی و توضیح دهیم.

نحوه نمایش شبکه ای پست ها در یک برگه وردپرس

شما می توانید برای نمایش شبکه ای پست ها در یک برگه وردپرس از قابلیت های صفحه ساز خود استفاده کرده یا یک افزونه طراحی شده برای این کار را نصب نمایید. در ادامه به بررسی هر یک از آنها و نحوه مدیریت مطالب به کمک روش معرفی شده را به شما آموزش خواهیم داد. برای این منظور سه راهکار زیر را پیش رو دارید:

  1. نمایش مطالب دسته بندی خاص در یک برگه وردپرس با المنتور
  2. نمایش شبکه ای پست ها در یک برگه وردپرس با فیوژن بیلدر
  3.  نصب افزونه برای نمایش پست های یک دسته بندی خاص در یک برگه

نمایش پست های یک دسته بندی خاص

1. نمایش مطالب دسته بندی خاص در یک برگه وردپرس با المنتور

صفحه ساز المنتور به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از قابلیت های خود این صفحه ساز بتوانید مطالب یک دسته بندی خاص را به صورت شبکه ای در یک برگه مشخص نمایش دهید. برای نمایش مطالب دسته بندی خاص در یک برگه مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. در اولین گام شما باید با استفاده از نام کاربری و رمز عبور در خصوص ورود به پیشخوان وردپرس اقدام کنید.
  2. حال وارد تنظیمات صفحه مورد نظر خود شده یا یک برگه جدید را باز نمایید و همانند تصویر زیر از طریق بخش «ابزارک ها» گزینه «نوشته های اخیر» را انتخاب کنید.
    نمایش مطالب دسته بندی خاص در یک برگه وردپرس با المنتور
  3. بعد از پشت سر گذاشتن مراحل قبل منویی همانند تصویر زیر به شما نمایش داده می شود.
  4. از طریق بخش «دسته» می توانید مشخص نمایید که کدام دسته به شما نشان داده شود. سایر تنظیمات دسته نیز از طریق همین بخش امکان پذیر است.
    نمایش شبکه ای مطالب دسته بندی خاص در یک برگه وردپرس با المنتور

بدین ترتیب محتویات دسته ای که انتخاب کرده اید در این برگه درج می شود و در نهایت می توانید آدرس این برگه را در یکی از منوهای سایت خود درج نمایید تا کاربر با کلیک کردن روی آن به محتویات دلخواه شما هدایت شود.

2. نمایش شبکه ای پست ها در یک برگه وردپرس با فیوژن بیلدر

فیوژن بیلدر صفحه ساز دیگری است که می توانید از قابلیت های قرار گرفته در آن برای نمایش مطالب یک دسته بندی خاص در برگه ای مشخص در وردپرس استفاده نمایید. برای استفاده از این قابلیت صفحه ساز فیوژن بیلدر باید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. در گام اول باید با وارد کردن اطلاعات ورود خود مثل نام کاربری و رمز عبور وارد پنل مدیریتی وردپرس شوید.
  2. جهت نمایش آخرین مطالب دسته ای خاص در وردپرس از قسمت پیشخوان به بخش برگه ها و سپس افزودن جدید کلیک کنید.
  3. سپس روی دکمه «Fusion Builder Live» کلیک کنید تا وارد بخش تنظیمات فیوژن بیلدر و نمایش زنده آن شوید.
    نمایش شبکه ای پست ها در یک برگه وردپرس با فیوژن بیلدر
  4. حال از طریق منو «Add container» نمونه container مورد نظر خود را انتخاب نمایید و روی آن کلیک کنید.
    نمایش شبکه ای مطالب در یک برگه وردپرس با فیوژن بیلدر
  5. سپس همانند تصویر زیر روی علامت به علاوه ➕ کلیک کنید تا همانند تصویر زیر «Builder Element» به شما نمایش داده شود.
    نمایش شبکه ای مطالب یک دسته بندیدر یک برگه وردپرس با فیوژن بیلدر
  6. از میان گزینه های موجود نیز گزینه «Recent Posts» را انتخاب کنید.
    نحوه نمایش مطالب دسته بندی خاص در یک برگه وردپرس
  7. با این کار همانند تصویر زیر منویی در سمت چپ صفحه به شما نمایش داده می شود که می توانید از طریق بخش «Categories» دسته مورد نظر خود را انتخاب نمایید.نصب افزونه برای نمایش پست های یک دسته بندی خاص در یک برگه

بدین ترتیب مطالب دسته ای که انتخاب کردید به صورت شبکه ای در صفحه فوق نمایش داده می شود.

3. نصب افزونه برای نمایش پست های یک دسته بندی خاص در یک برگه

افزونه های مختلفی برای نمایش شبکه ای نوشته های یک دست بندی خاص در یک برگه وجود دارد که ما در این مقاله تصمیم داریم به معرفی Grid Plus بپردازیم. این افزونه به شما کمک می کند تا به راحتی بتوانید محتواهای یک دسته بندی را در هر برگه ای که تمایل دارید نمایش دهید. برای استفاده از این افزونه باید به شکل زیر پیش بروید:

  1. در اولین گام باید وارد پیشخوان وردپرس خود شوید.
  2. سپس از طریق منو «افزونه ها» روی زیر منو «افزودن» کلیک کنید.
    نصب افزونه برای نمایش مطالب یک دسته بندی خاص در یک برگه
  3. از طریق باکس جستجو موجود عبارت «grid plus» را جستجو نمایید و سپس همانند تصویر زیر آن را نصب و فعال نمایید. اگر در خصوص مراحل نصب سوالی دارید می توانید راهنمای گام به گام نصب افزونه در وردپرس را مطالعه کنید.
    نمایش مطالب یک دسته بندی خاص در یک برگه
  4. بعد از اتمام فعالسازی گزینه مربوط به این افزونه با عنوان «Grid Plus» به پیشخوان وردپرس اضافه می شود. منو Grid Plus دارای دو زیر منو «All grid» و «Add grid» است که باید برای ایجاد یک شبکه جدید باید روی «Add grid» کلیک کنید تا وارد بخش مربوط به تنظیمات آن شوید.
    نحوه نمایش مطالب یک دسته بندی خاص در یک برگه
  5. حالا برای نمایش آخرین مطالب دسته ای خاص در وردپرس در این بخش ابتدا از طریق بخش «Grid Cnfigs» تنظیمات مورد نیاز خود مثل نام شبکه، تعداد ستون ها، نحوه نمایش و نوع شبکه و… را اعمال نمایید. تغییرات جانبی بیشتر نیز از طریق زبانه های دیگر ممکن خواهد بود.
    نحوه نمایش شبکه ای پست ها در یک برگه وردپرس
  6. سپس به کمک زبانه «Data Source» همانند تصویر زیر از طریق گزینه «Categories» دسته مورد نظر خود را انتخاب نمایید و تنظیمات دیگر مربوط به نمایش این دسته را اعمال نمایید.
    آموزش نحوه نمایش شبکه ای پست ها در یک برگه وردپرس
  7. در نهایت نیز از طریق زبانه «Layout Builder» و با کلیک روی گزینه «Generate Layout» اقدام به ایجاد یک طرح بندی مناسب کنید.
    چگونگی نمایش شبکه ای پست ها در یک برگه وردپرس
  8. در نهایت عبارت قرار گرفته در مقابل «Grid Shortcode» را کپی کرده و با کلیک روی گزینه «Save Layout» تغییرات اعمال شده را ذخیره نمایید.
    آموزش نمایش مطالب یک دسته بندی خاص در یک برگه در وردپرس
  9. حال شورت کد ایجاد شده را در هر برگه ای که تمایل دارید قرار دهید تا مطالب یک دسته بندی خاص در آن برگه به صورت شبکه ای نمایش داده شود.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش ما بر این بوده است تا به شما نحوه نمایش مطالب دسته بندی خاص در یک برگه را آموزش دهیم. در نتیجه این آموزش شما با استفاده از قابلیت های صفحه ساز مورد استفاده خود یا با به کارگیری یک افزونه مناسب می توانید به راحتی مطالب یک دسته بندی خاص را به صورت شبکه ای در یک برگه نمایش دهید. در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهامی می توانید از طریق بخش دیدگاه های همین مقاله مطرح نمایید. نظرات شما مورد بررسی قرار گرفته و در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده می شود.

آموزش رایگان وردپرس

3.7
/
5
(
4

امتیاز

)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *