آموزش پیکربندی ووکامرس، تب همگانی و تنظیمات عمومی


در آموزش پیشین به صورت قدم به قدم سفارشی سازی صفحات ووکامرس را تشریح کردیم. در این مقاله از آموزش های راه اندازی فروشگاه اینترنتی با قالب پروشاپ، قصد داریم به تنظیمات وردپرس و سفارشی سازی آن بپردازیم. تنظیمات پیکربندی ووکامرس امکاناتی برای شما فراهم می سازد تا قابلیت های وبسایت فروشگاهی خود را گسترش دهید.

پیکربندی ووکامرس

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا قصد داریم به بررسی تب همگانی و تنظیمات افزونه ووکامرس بپردازیم. برای مراجعه به این بخش از منوی ووکارس زیرمنوی پیکربندی را انتخاب کنید.

پیکربندی ووکامرس

در تنظیمات پیکربندی ووکامرس چندین سربرگ وجود دارد. به تب همگانی مراجعه کنید. در این سربرگ سه قسمت کلی وجود دارد:

  • آدرس فروشگاه
  • گزینه های عمومی
  • پیکربندی واحد پولی

پیکربندی ووکامرس

اما اگر می خواهید با هر یک از این بخش های موجود در پیکربندی ووکامرس آشنا شوید، تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

بخش آدرس فروشگاه

در این سربرگ از پیکربندی ووکامرس باید آدرس فروشگاه خود را وارد نمایید. شما باید آدرس خود، شهر، استان و کدپستی را در این قسمت وارد نمایید.

تنظیمات حمل و نقل ووکامرس

گزینه های عمومی ووکامرس: این قسمت از تب همگانی شامل بخش های زیر می شود:

  1. به کمک بخش «مکان های فروش» از تنظیمات افزونه ووکامرس می توانید تعیین کنید که فروشگاهتان به چه کشورهایی می تواند فروش داشته باشد. این بخش شامل سه گزینه های زیر می باشد:با توجه به نوع کسب و کار خود و شرایطی که دارید باید یکی از این گزینه ها را انتخاب و اجرا نمایید. به عنوان مثال اگر تصمیم دارید تنها در ایران فروش محصول داشته باشید، می توانید روی گزینه فروش به کشورهای خاص کلیک کرده و از میان گزینه های پیشنهادی ایران را انتخاب نمایید.
    • فروش در همه کشورها
    • فروش به تمام کشورها به جز…
    • فروش به کشورهای خاص
  2. گزینه بعدی «مکان های حمل و نقل» است. به کمک این قسمت شما باید مشخص نمایید که حمل و نقل محصولات خریداری شده به چه شکل است. در این قسمت می توانید گزینه های حمل و نقل به تمامی کشورهایی که محصول را می فروشید، حمل و نقل به تمام کشورها، حمل و نقل به کشورهای خاص و همچنین غیرفعال سازی حمل و نقل و محاسبه حمل و نقل را انتخاب نمایید.
  3. «مکان پیش فرض مشتری» مورد دیگری است که باید تنظیمات آن را بررسی نمایید. حالت پیش فرض این گزینه «مکان یابی» است. در این حالت اگر یک مشری سفارشی را ثبت کند، سیستم به صورت خودکار شهر آن شخص را تشخیص داده و به او نمایش می دهد. اما گزینه های دیگری مثل آدرس اصلی فروشگاه یا بدون مکان پیش فرض نیز وجود دارد. اما پیشنهاد خود ووکامرس استفاده از گزینه مکان یابی است.
    پیکربندی ووکامرس

تنظیمات مالیات در ووکامرس

مورد بعدی پیکربندی ووکامرس مربوط به «فعال کردن مالیات» است. اگر شما قصد دارید برای محصولات خود مالیات تعیین نمایید، باید این گزینه را فعال کنید. با فعالسازی این قسمت و ذخیره تغییرات یک تب مالیات به سربرگ های قرار گرفته در قسمت بالای صفحه اضافه می شود. برای تنظیم این تب باید روی آن کلیک کرده و وارد صفحه مربوط به آن شوید.

تنظیمات کوپن ووکامرس

در بخش های پایین تر صفحه تنظیمات افزونه ووکامرس گزینه «فعال کردن کوپن ها» به چشم می خورد. با استفاده از این گزینه شما می توانید کوپن یا تخفیفات فروشگاه خود را فعال نمایید. برای اینکار تنها کافی است تیک مربوط به استفاده از کدهای کوپن و تخفیف را فعال کنید. اما برای این کار لازم است که پیش تر کوپن های خود را از طریق قسمت کوپن ها ایجاد کرده باشید که در آموزش های بعدی به روش ساخت کوپن اشاره خواهد شد. مورد دیگری که در بخش کوپن می توانید آن را فعال کنید، گزینه محاسبه چندین کوپن تخفیف پیاپی است. با فعال شدن تیک این گزینه کاربران این امکان را خواهند داشت که از چندین کوپن برای یک محصول استفاده نمایند که پیشنهاد می کنیم این گزینه را فعال نکنید.

تغییر واحد پول در ووکامرس

پیکربندی واحد پولی: در این قسمت از پیکربندی ووکامرس می توانید مشخص نمایید که از چه واحد پولی برای وب سایتتان استفاده شود. واحد ریال، تومان یا هر واحد پول دیگری را تنظیم نمایید. بهتر است که از واحد تومان برای مشخص نمودن قیمت های محصولات وب سایت خود استفاده نمایید.

محل واحد مالی: بخش دیگری از تنظیمات افزونه ووکامرس به واحدهای مالی اختصاص یافته است. در واقع امکان تنظیم محل قرارگیری واحد مالی فروشگاه برای شما فراهم می باشد. این بخش شامل حالت های مختلف چپ، راست، راست (با فاصله) و چپ (با فاصله) است که بهتر است گزینه راست (با فاصله) را انتخاب نمایید. در این حالت مبلغ محصول با یک فاصله کوچک در سمت راست واحد پولی شما که احتمالا تومان است قرار می گیرد.

پیکربندی ووکامرس

حذف اعشار در ووکامرس

در تنظیمات افزونه ووکامرس موارد دیگری مثل جداکننده هزارگان، جداکننده اعشار و تعداد اعشار نیز وجود دارد که با تنظیم آنها نوع نمایش مبلغ محصولات را تعیین می کنید. نکته ای که باید در این بخش به خاطر داشته باشید این است که در شمارش مبلغ در زبان فارسی از اعشار استفاده نمی شود، به همین دلیل برای حذف اعشار در ووکامرس این قسمت باید صفر باشد.

در این مقاله از آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی به بررسی تنظیمات کلی ووکامرس و پیکربندی بخش های کوپن، حمل و نقل، تنظیمات واحدهای مالی و… پرداختیم. تب همگانی از بخش پیکربندی ووکامرس این امکان را در اختیار صاحبان وبسایت های فروشگاهی قرار می دهد تا بتوانند تنظیمات دلخواه خود را در خصوص مدیریت فروشگاه به صورت کاملا تخصصی پیاده سازی کنند. در آموزش های بعدی به چگونگی سفارشی سازی محصولات و… خواهیم پرداخت.

آموزش قدم به قدم فروشگاه اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *