آموزش کامل نحوه ورود به دروپال در چند ثانیه


دروپال یکی از سیستم های مدیریت محتوا محبوب در میان افراد است که در حال حاضر کاربران زیادی را دارد. موضوعی که بعد از نصب drupal ذهن افراد را به خود درگیر می کند این است که چگونه وارد پنل مدیریتی سیستم مدیریت محتوا دروپال شوند. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم نحوه ورود به پنل مدیریتی سیستم مدیریت محتوا دروپال را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه شوید تا بتوانید در کمتر از چند دقیقه نحوه ورود به دروپال را یاد بگیرید.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

 

نحوه ورود به دروپال

در اولین گام شما باید سیستم مدیریت محتوا دروپال را روی هاست خود نصب و راه اندازی کرده باشید. اگر تاکنون این کار را انجام نداده اید در ابتدا باید اقدام به نصب سیسم مدیریت محتوا drupal نمایید.

آموزش نصب دروپال روی دایرکت ادمین آموزش نصب دروپال روی هاست سی پنل

بعد از نصب دروپال، برای ورود به پنل مدیریتی آن باید مرال زیر را یک به یک طی نمایید:

  • در ابتدا به کمک وارد کردن آدرسی که در اختیارتان قرار گرفته است وارد بخش login دروپال شوید.
  • سپس نام کاربری و رمز عبور تعیین شده را در فیلدها قرار دهید تا بتوانید وارد پیشخوان drupal شوید.

دروپال چیست؟

دروپال یک سیستم مدیریت محتوا متن باز و رایگان است که به دلیل امکانات ویژه ای که ارائه می دهد به یکی از انتخاب های اصلی افراد برای مدیریت محتوای وب سایت خود تبدیل شده است. در حال حاضر میلیون ها نفر در سرتاسر جهان از این سیستم مدیریت محتوا استفاده کرده و به کمک آن وب سایت خود را مدیریت می کنند. شما شاید تاکنون بارها و بارها وارد وب سایت هایی شده باشید که با استفاده از دروپال نصب و راه اندازی شده اند اما به دلیل امکان شخصی سازی آن توسط کاربران متوجه این موضوع نشده اید.

  • سیستم مدیریت محتوا دروپال بسیار انعطاف پذیر می باشد.
  • می توانید آن را بر اساس نیازهای خود شخصی سازی کرده و قابلیت های مختلفی را به آن اضافه یا کم کنید.
  • علاوه بر این روش کار با این سایت ساز حرفه ای بسیار راحت است.
  • دلیل افراد با داشتن هر گونه سطح دانش فنی می توانند به راحتی آن را راه اندازی و از قابلیت های آن در راستای بهبود عملکرد وب سایت خود استفاده کنند.

آموزش گام به گام ورود به دروپال

بعد از نصب موفقیت آمیز این سایت ساز اگر می خواهید وارد پیشخوان دروپال خود شوید، باید مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. در گام اول باید آدرس وب سایت خود را به صورت yourdomain.com/admin وارد نمایید. در نظر داشته باشید که بخش yourdomain.com باید با نام دامنه اصلی جایگزین شود.
  2. در مرحله دوم وارد صفحه ای همانند تصویر زیر می شوید. برای ورود به صفحه لاگین باید روی گزینه «login» کلیک کنید.
    نحوه ورود به دروپال
  3. در این مرحله صفحه login دروپال به شما نمایش داده می شود. در چنین حالتی شما باید نام کاربری و رمز عبوری که در هنگام نصب و راه اندازی دروپال تعیین نموده اید را به ترتیب در فیلدهای مشخص شده وارد نمایید. سپس روی دکمه «login» کلیک کنید.
    نحوه ورود به پنل مدیریتی دروپال
  4. اگر نام کاربری و رمز عبور وارد شده صحیح باشد، شما به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن وارد پنل مدیریتی سایت ساز دروپال خواهید شد.

?? نکته: در نظر داشته باشید که در صفحه ورود دروپال در صورت تمایل به ایجاد یک حساب جدید، قابلیت «ایجاد حساب جدید» و در صورت فراموشی رمز عبور نیز امکان «درخواست رمز عبور جدید» را خواهید داشت. برای این کار تنها کافی است روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

با کلیک روی زبانه «Create new account» با صفحه ای همانند تصویر زیر رو به رو می شوید. فیلدهای موجود را با دقت و با اطلاعات صحیح و واقعی پر کرده و روی دکمه «Create new account» کلیک نمایید.

آموزش ورود به پیشخوان دروپال

با کلیک روی زبانه «Reset your password» نیز امکان بازیابی پسورد خود را خواید داشت. به همین منظور باید نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را در فیلد مشخص شده در تصویز زیر وارد کرده و روی دکمه «Submit» کلیک کنید.

آموزش ورود به پیشخوان دروپال

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش ما بر این بوده است تا نحوه ورود به دروپال را به صورت دقیق و با بیان جزئیات به شما آموزش دهیم. بدین ترتیب شما می توانید بدون نگرانی و در کوتاه ترین زمان ممکن به راحتی وارد پیشخوان دروپال شده و اقدامات لازم برای بهبود عملکرد وب سایت خود را داشته باشید.

در صورت تمایل به آشنایی با سایر سیستم های مدیریت محتوا، نحوه نصب آن ها و قیاس کامل پرستاشاپ با سایر CMSهای محبوب می توانید آموزش زیر را مطالعه نمایید.

بهترین سیستم مدیریت محتوا کدام است؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *