آیا گوگل پلاس آینده سئو خواهد بود؟

آیا گوگل پلاس آینده سئو خواهد بود؟

آیا گوگل پلاس آینده سئو خواهد بود؟

سرویس گوگل پلاس یا همان شبکه اجتماعی گوگل چقدر در سئو یک وب سایت اهمیت دارد و حضور در آن را چقدر باید جدی گرفت، آیا نظر افراد با تجربه در این زمینه تاکید بر حضور در این شبکه اجتماعی دارد؟

سرویس Google+ یا همان شبکه اجتماعی رسمی گوگل، یکی از سرویس‌هایی می باشد که طی مدتی رشد زیادی کرده، گوگل پلاس نه تنها یک شبکه اجتماعی است بلکه راهی برای رتبه‌بندی موتور جستجوی گوگل نیز است. مدیران وب سایت و کسب و کارهای بزرگ به این فکر می‌کنند که گوگل پلاس می‌تواند نقطه عطف مهم و بزرگی در زمینه مارکتینگ باشد. با این فرض، سرویس گوگل پلاس به کسب و کارهای شما کمک می‌کند تا آن‌ها را در زمینه سئو و رتبه‌های جستجو موفق‌تر کنید.

در حال حاضر متخصصان وب و شبکه‌های اجتماعی در حال بررسی دقیق‌تر اهمیت شبکه اجتماعی Google+ در  سئو هستند. با توجه به اینکه موتور جستجوی گوگل تقریباً بیش از نیمی از فرآیند سئو را در بردارد به این نتیجه رسیده‌اند که سرویس گوگل پلاس بی تردید در این فرآیندها دخیل خواهد بود.

برخی از این افراد مثل Merry Morud (مدیر تبلیغات شرکت aimClear) می‌گوید: “Social Signals در واقع جایگزین لینک‌ها در اهمیت سئو می‌شوند. در زمان قدیم سئو، لینک دهی‌ها و ساختارهای پیوندی بین لینک‌ها مهم‌ترین اصل سئو بوده است اما امروزه با وجود شبکه‌های اجتماعی، سئو گسترده‌تر شده و به اصطلاح دموکراسی تر شده است.” خانم Morud در ادامه می‌گوید: “سئو دیگر یک ساختار ساده نیست، سئو امروز به یک نماد قدرت و اقتدار تبدیل شده است.”

با توجه به تغییرات پیش آمده در موتورهای جستجو، گوگل پلاس برای کسب و کارهایی که به دنبال بهبود رتبه خود هستند، به احتمال زیاد حتی از فیس‌بوک هم مهم تر خواهد بود.

Merry Morud در این رابطه می‌گوید: “گوگل پلاس یک شوخی نیست! گوگل پلاس قوی و قوی تر می‌شود. پس اگر در آن فعالیت ندارید، از همین حالا شروع کنید.” گوگل از سرویس Google+ اطلاعات زیادی دریافت می‌کند که این موارد بی شک می‌توانند بر سئو تأثیرات مثبتی بگذارند. همچنین گوگل 100% ترجیح می‌دهد تا از سرویس اختصاصی خودش اطلاعات بیشتری کسب کند تا از شبکه‌های اجتماعی دیگری همچون Facebook.” صحبت‌های خانم Morud اگرچه عجیب و شاید غیر منطقی به نظر برسد اما فراموش نکنیم که او یک مدیر کار بلد و ماهر و با تجربه در این زمینه است. نتایج نشان می‌دهد فرضیه‌های Morud هیچ‌وقت دور از انتظار نیستند. اطلاعات دریافت شده از شبکه‌های اجتماعی که در روند سئو تأثیر می‌گذارند با عنوان Social Signals شناخته می‌شوند.

Social Signal ها در واقع قرار نیست جای تبادل لینک‌ها را بگیرند. بلکه قرار است حضوری پررنگ تر در سئو داشته باشند. اگرچه نظر Merry Morud این است که Social Signal ها به زودی جای لینک‌ها را می‌گیرند.

مقایسه ای جالب بین گوگل پلاس و فیس بوک:

احتمالاً بخش Recommendations تبلیغات فیس‌بوک یکی از مهم‌ترین عوامل مشوق برای جذب تبلیغات توسط تبلیغ کنندگان است. اما این تبلیغات اگرچه در فضایی پربار به نمایش گذاشته می‌شوند اما به دلیل مشکلات نمایشی در موبایل‌ها، شاید خیلی هم مناسب نباشند.

فیس‌بوک برای تبلیغات از سه نوع Desktop, Mobile و Right-Rail استفاده کرده است. اما این نوع نمایش تبلیغات برای دستگاه‌های قابل حمل مثل موبایل‌ها بیش از حد سنگین هستند. این نظر خانم Morud برای تبلیغات در این شبکه اجتماعی است.

او معتقد است این حجم بالا منجر به کلیک کردن‌های اشتباه کاربران می‌شود و در این صورت اختلاف زیادی بین کلیک‌های واقعی و کلیک‌های اشتباه صورت می‌گیرد.

برای مدیریت این مشکل، خانم Cindy Krum (مؤسس و مدیر اجرایی MobileMoxie) به کسانی که مایل به ارائه تبلیغاتشان به فیس‌بوک هستند پیشنهاد داده است تا قبل از اینکه تبلیغ خود را به‌صورت نهایی ارائه کنند، آن را آزمایش کنند تا از وضعیت نمایش آن در دستگاه‌های مختلف مطلع شوند چرا که خیلی از تبلیغات در موبایل‌ها نمایش داده نمی‌شوند و یا اگر هم نمایش داده شوند ناقص و مشکل دار هستند.

 

گوگل پلاس

چند ترفند کاربردی در گوگل پلاس برای سئو وب سایت | اینتن

دلیل این مشکل در فیس‌بوک این است که فیس‌بوک از Ajax و JavaScript در بخش تبلیغات موبایلی خود استفاده نکرده است. بنابراین تبلیغاتی که بر مبنای ای جکس یا جاوا باشند در موبایل‌ها بارگذاری نمی‌شوند و این بی تردید یک ضرر بزرگ خواهد بود که هرکسی به آن توجه نمی‌کند.

این مشکلات موجود در فیس‌بوک می‌تواند دلیلی برای تغییر ذهنیت کاربران و کسب و کارها به سمت گوگل پلاس باشد که البته این سیستم با توجه به اینکه کاملاً سفارشی سازی شده بر اساس محل زندگی افراد نمایش داده می‌شود و این موضوع از روی آی پی مشخص می‌گردد، امکان فعال سازی در ایران را ندارد و همین نکته هم می‌تواند دلیل دیگری برای استفاده از سرویس گوگل پلاس برای وب سایت‌های ایرانی باشد.

Merry Morud همچنین می‌گوید: “فیس‌بوک بیش از حد شلوغ شده است! بنابراین گوگل پلاس با سرورهای مجهزتر و مهم تر از آن بدون تبلیغ بودن، یک گزینه مناسب برای کاربران خواهد بود.”

با توجه به همه این موارد و با توجه به حضور چشم‌گیر Social Signals که در رتبه‌بندی‌های سئو تأثیر به سزایی خواهند داشت، تبلیغ کنندگان دیگر نمی‌توانند عدم حضور خود در گوگل پلاس را توجیه کنند.

با توجه به گفته Morud: “گوگل در حال اختصاصی کردن Social Signals از گوگل پلاس است و این یکی از بزرگ‌ترین نکات مهم در زمینه سئو خواهد بود که نمی‌توان آن را رد کرد.”

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *