اصطلاحات گوگل ادوردز که برای تبلیغات در آن باید بدانید


اصطلاحات گوگل ادوردز که برای تبلیغات در آن باید بدانید

اصطلاحات گوگل ادوردز که برای تبلیغات در آن باید بدانید

همان‌طور که هر علمی اصطلاحات و زبان مخصوص به خودش را دارد گوگل ادوردز و بازاریابی در گوگل نیز از این قاعده مستثنی نیست. ممکن است در ابتدا اصطلاحات این حوزه برای شما تا حدی دلهره‌آور باشد؛ اما مطمئن هستیم با دانستن اصطلاحات مربوط به این حوزه حس بهتری به آن پیدا خواهید کرد.
ممکن است شما هم صاحب یک کسب و کار اینترنتی باشید. قطعاً هدف شما دیده شدن و رساندن پیام به مخاطبین است. فضای آنلاین جایی است که مخاطبین بیش از گذشته در حال سپری کردن زمان خود هستند. این موضوع اهمیت تبلیغات و دیده شدن در این فضا را سبب می‌شود.
در این مقاله فرهنگ لغات کوچکی شامل 25 اصطلاح کاربردی که برای شروع کار با گوگل ادوردز و تبلیغات در گوگل به آن نیاز دارید به شما معرفی می‌کنیم. می‌توانید با دانستن این اصطلاحات نرخ تبدیل کمپین‌های تبلیغات کلیکی خود را افزایش دهید.

اصطلاحات مقدماتی در گوگل ادوردز

1. کمپین:

یک کمپین تبلیغاتی در گوگل ادوردز از تعدادی گروه‌های تبلیغاتی تشکیل شده است. کمپین در حالت کلی آن چیزی است که شما در ابتدای کار ایجاد می‌کنید و به شما در مدیریت تبلیغات کلیکی مختلف کمک می‌کند. می‌توان کمپین‌های مختلفی را به‌صورت هم‌زمان از یک حساب گوگل راه‌اندازی و مدیریت نمود.

2. گروه تبلیغاتی:

گروه تبلیغاتی مجموعه‌ای از کلیدواژه‌ها، بودجه‌ها و روش‌های هدف‌گیری برای رسیدن به هدفی مشخص در یک کمپین است. برای مثال، اگر یک کمپین برای حراج کفش راه‌اندازی شده است، می‌توان گروه‌های تبلیغاتی با عنوان حراج آنلاین، کفش زنانه و کفش مردانه برای این مقصود ایجاد نمود. همچنین می‌توان آگهی‌های مختلفی در یک گروه تبلیغاتی داشت.

3. نوع کمپین:

جایی که می‌خواهید تبلیغات شما در گوگل دیده شود نوع کمپین را تعیین می‌کند. در گوگل می‌توان سه نوع کمپین ایجاد نمود:

• فقط شبکه جست‌وجو (به عبارتی فقط در موتور جست‌وجو گوگل)

• فقط شبکه نمایشی (آگهی شما در شبکه نمایشی گوگل شامل وب سایت‌ها، ویدیوها، یوتیوب، بلاگر و غیره به نمایش درمی‌آید. این مجموعه با نام ادسنس نیز شناخته می‌شود.)

• شبکه جست‌وجو به همراه شبکه نمایشی (ترکیبی از هر دو نوع شبکه جست‌وجو و نمایشی)

اگر بخواهید برای تبلیغات گروهی کالا به‌صورت فهرست فروش در گوگل اقدام کنید می‌توانید کمپین را از نوع «خرید» انتخاب کنید.

4. کلیدواژه:

یکی از عناصر مهم تبلیغات گوگل کلیدواژه‌ها هستند. کلیدواژه کلمه یا عبارتی است که برای تبلیغات انتخاب می‌کنید. این کلمات تعیین می‌کنند که آگهی شما کی و کجا به نمایش درآید. در زمان تعیین کلیدواژه باید خود را به‌جای مشتری قرار دهید. فکر کنید چه کلماتی را برای پیدا کردن محصول یا خدمات شما جست‌وجو می‌کند. گرچه می‌توانید هر تعداد کلمه کلیدی انتخاب کنید اما پیشنهاد می‌کنیم این تعداد از 20 بیشتر نشود.

5. امتیاز کیفی:

معیار امتیازدهی گوگل به آگهی‌ها امتیاز کیفی نام دارد. این امتیاز بر اساس میزان تناسب تیتر آگهی، توضیحات، کلیدواژه‌ها و صفحه فرود شما تعیین می‌شود. هر چه امتیاز کیفی بالاتر باشد موقعیت آگهی بهتر و هزینه‌ها کم‌تر خواهد شد.

6. نمایش:

نمایش واحدی است برای شمارش تعداد دفعاتی که یک آگهی نشان داده شده است؛ به‌عبارت‌دیگر هر بار که یک آگهی به بازدیدکننده‌ای نشان داده شود یک نمایش رخ داده است.

7. رتبه آگهی:

رتبه آگهی تعیین می‌کند که آگهی در کدام محل از صفحه به نمایش درآید. رتبه آگهی به امتیاز کیفی و اندازه پیشنهاد قیمت بستگی دارد.

8. آگهی موبایل:

تبلیغاتی هستند که کاربران هنگام جست‌وجو در دستگاه‌های موبایل مشاهده می‌کنند. گوگل ادوردز از تبلیغات موبایل با پروتکل WAP برای دستگاه‌های موبایل با آخرین فنّاوری روز پشتیبانی می‌کند.

9. افزونه آگهی:

اطلاعات بیشتر درباره کسب و کار شما نظیر آدرس مکانی، شماره تلفن و حتی کوپن تخفیف برای وب سایت شما یا دیگر وب سایت‌ها را شامل می‌شود. این اطلاعات در کادری آبی رنگ زیر توضیح آگهی شما می‌آیند.

اصطلاحات عمومی در گوگل ادوردز

10. دکمه فراخوان (CTA):

فراخوان در واقع عملی است که می‌خواهید کاربر انجام دهد. فراخوان‌های خوب کوتاه هستند. برای مثال کلماتی نظیر بخرید، دریافت کنید، یا همین حالا انجام دهید و غیره.

11. نرخ کلیک‌خوری (CTR):

یکی از معیارهای مهم در تنظیمات حساب گوگل ادوردز نرخ کلیک‌خوری آگهی است. این معیار نسبت تعداد کلیک‌های روی یک آگهی را به کل اشخاصی که آن آگهی را دیده‌اند اندازه‌گیری می‌کند.

12. صفحه فرود:

صفحه‌ای از وب سایت شما است که ترافیک از طریق کلیک روی آگهی به آن صفحه هدایت می‌شود.

13. بهینه‌سازی:

بهینه‌سازی در گوگل ادوردز همانند هر جای دیگری از بازاریابی دیجیتال به کار می‌رود؛ به‌عبارت‌دیگر بهینه‌سازی، ایجاد تغییرات در آگهی برای رسیدن به نتایج بهتر در جهت اهداف تعیین شده است.

14. تست جداسازی:

تست جداسازی شامل تست A/B و تست چند متغیری است. این کار روشی برای آزمایش بازاریابی با کنترل پارامترها است. هدف از انجام تست انتخاب شیوه بهتر یا بهبود نتایج است (برای مثل نرخ کلیک‌خوری بالاتر، نرخ تبدیل بهتر یا حتی رتبه آگهی بهتر).

اصطلاحات مرتبط با هزینه در گوگل ادوردز

15. استراتژی پیشنهاد قیمت:

نحوه پرداخت به ازای عمل انجام‌شده توسط بازدیدکننده آگهی را تعیین می‌کند.

16. بودجه روزانه:

مقدار هزینه‌ای که تمایل داشته باشید در هر روز به ازای هر آگهی بپردازید بودجه روزانه شما است. هزینه روزانه شما بر اساس میانگین هزینه روزانه در طول یک ماه محاسبه می‌شود. درنتیجه چنانچه این مقدار روزانه تغییر کرد نگران نشوید.

17. هزینه به ازای کلیک (CPC):

متداول‌ترین نوع پیشنهاد قیمت در گوگل ادوردز هزینه به ازای کلیک است؛ به‌عبارت‌دیگر زمانی شما هزینه پرداخت می‌کنید که حتماً یک فرد روی آگهی شما کلیک کند. بیشینه هزینه به ازای کلیک در فرآیند پیشنهاد قیمت تعیین می‌شود. این مقدار حداکثر میزان پولی است که برای یک کلیک روی آگهی پرداخت می‌کنید.

18. پرداخت به ازای کلیک (PPC):

پرداخت به ازای کلیک همان هزینه به ازای کلیک است.

19. پرداخت به ازای هزار بار نمایش (CPM):

روش پیشنهاد قیمتی است که در آن به ازای تعداد دفعات نمایش تبلیغات هزینه پرداخت می‌شود.

20. آستانه صورت‌حساب:

با عبور مخارج از حد مشخصی، شما برای هزینه‌های تبلیغات بدهکار می‌شوید. این حد از 50 دلار شروع می‌شود. اگر شخصی در طول یک ماه به این آستانه برسد، برایش صورت‌حساب صادر شده و آستانه بعدی 100 دلار خواهد بود. این روند به همین ترتیب ادامه پیدا می‌کند.

اصطلاحات ایجاد آگهی در گوگل ادوردز

اصطلاحات مرتبط با ایجاد آگهی

21. تیتر:

تیتر آگهی شما همان عنوان طرح تبلیغاتی شما است.

22. آدرس مقصد:

آدرس مقصد یک آگهی، صفحه فرود آن است. وقتی کاربر روی آگهی کلیک کند به این صفحه هدایت می‌شود. وب سایت مقصد ممکن است یک صفحه خاص باشد. می‌توان صفحه مقصد متفاوت برای آگهی‌های مختلف در یک گروه تبلیغاتی تعیین نمود. مخاطبین آدرس مقصد را در آگهی نمی‌بینند.

23. آدرس نمایشی:

آدرسی است که در طرح تبلیغاتی شما به نمایش درمی‌آید. این آدرس باید تا حد امکان ساده و مشخص باشد. بدین ترتیب برند شما بهتر معرفی می‌شود، اعتماد می‌آورد و نرخ تبدیل بهتری خواهد داشت.

24. آگهی کناره:

تبلیغی است که در سمت راست یک صفحه نتایج موتور جست‌وجو (SERP) نمایش داده می‌شود.

25. آگهی تاپ:

آگهی است که در یک پنجره مستطیلی بالای نتایج طبیعی جست‌وجو نمایش داده می‌شود.

نکته: آگهی شما به‌احتمال زیاد هم به‌صورت کناره و هم به‌صورت تاپ به نمایش درخواهد آمد پس مطمئن شوید برای هر دو حالت بهینه شده باشد.

نتیجه‌گیری

گوگل ادوردز یکی از ابزارهای قدرتمند بازاریابی آنلاین است. تبلیغات در گوگل از بهترین راه‌های جذب ترافیک و درنتیجه فروش بیشتر است. آنچه برای شروع کار با گوگل ادوردز به آن احتیاج دارید فهم لغات و اصطلاحات این حوزه است.

ما معتقدیم استفاده از یک استراتژی بازاریابی بدون آن‌که بدانید چه می‌کنید کاملاً بی‌فایده است. مسئله اساسی آموزش آن است. امیدواریم این مقاله در این زمینه به شما کمک کرده باشد.

رایج ترین اصطلاحات گوگل ادوردز | سئو اینجا ❤️

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *