انتخاب کلمه کلیدی و 10 نکته‌ای که در این زمینه باید بدانید


انتخاب کلمه کلیدی و 10 نکته‌ای که در این زمینه باید بدانید

چکیده این مطلب : زمان مطالعه : 6 دقیقه 13 نظر 10,005 بازدید

انتخاب کلمه ی کلیدی مناسب مهم ترین کار برای شروع فعالیت در حوزه وب است. کلمات کلیدی می توانند ورودی سایت را هدفمند کنند. در ادامه به 10 نکته مهم و کاربردی برای انتخاب کلمه کلیدی می پردازیم.

Keywords چیست؟

Keywords ها کلمات کلیدی سایت شما هستند. اینکه شما با جستجوی چه کلماتی در Serp (صفحه ای که به عنوان نتایج جستجو مشاهده می کنیم) نمایش داده شوید با استفاده از این کلمات صورت میگیرد. انتخاب کلمات کلیدی قدم صفر سئو است.
زمانی که تصمیم به انجام سئو می گیرید مهم ترین و اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب کلمات کلیدی مناسبی است که بتوانید عملیات سئو را به کمک آن ها پیش ببرید. دقیقا مثل ساختن یک ساختمان. زمانی که شما می خواهید یک ساختمان بسازید مهم ترین قسمت در ساخت ساختمان پایه های ساختمان است. می توان گفت در سئو هم مهم ترین بخش انتخاب کلمه کلیدی است زیرا پایه کار شماست.
انتخاب کلمه کلیدی مناسب

10 نکته برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب:

1. انتخاب کلمه کلیدی از دید مخاطب

خودتان را جای مخاطب قرار دهید. تصور کنید که به خدماتی نیاز دارید که در رابطه به کسب و کار شماست. کسانی که هنوز سایت ندارند و قصد دارد این مراحل را تازه شروع کنند به این نکته توجه کنند. به طور مثال در زمینه فروش املاک کاربران شما هیچ گاه کلمه ی سایت آنلاین فروش املاک ، سایت آنلاین فروش آپارتمان را جستجو نمی کنند. ممکن است شما تصور کنید این کلمات ، کلمات مناسبی هستند و روی این کلمات خودتان را سئو کنید و در آخر می بینید که نتیجه مطلوبی نگرفتید. کلمه ای که مردم جستجو می کنند خرید خانه در جردن ، اجاره ی ارزان خانه و کلمات این چنینی است.
پس کلمه ی کلیدی کلمه ای است که کاربران جستجو می کنند. شما باید به عنوان مخاطب جستجو کنید و کلمات کلیدی را به این صورت پیدا کنید. می توانید با پرس و جو از همکاران ، دوستان و اطرافیانتان کلمات کلیدی پیدا کنید. از آن ها بپرسید اگر در زمینه کسب و کار شما احساس نیاز کنند چه کلماتی را جست و جو می کنند.

2. لیستی از کلمات

کار دیگری که باید انجام دهید این است که کلمات کلیدی مربوط به خودتان را پس از جستجو کردن لیست کنید و این لیست مخصوص را برای خودتان ایجاد کنید.

3. Long tail keywords یا کلمات کلیدی طولانی

بعضی افراد تصور می کنند کلمات کلیدی کوتاه تر بازدهی بیشتری دارد. فقط کافیست کلمات کلیدی را بررسی کنید متوجه خواهید شد که کلمات طولانی تر هدفمندتر هستند وبازدهی بهتری خواهند داشت. به طور مثال باز هم مثال املاک را بررسی کنیم؛ شما می توانید روی کلمه املاک فعالیت کنید و ببینید که نتیجه ای که می خواستید را نمیگیرید و هم چنین می توانید روی کلمات اجاره خانه در جردن و یا هر محله ای که در آن فعالیت می کنید سئو انجام دهید و نتیجه بهتری بگیرید. مشاهده می کنید که این کلمات طولانی تر و 4 بخشی هستند.
 با این وجود مزیت اصلی آن ها در مقایسه با کلمات کوتاه این است که سئو روی کلمات طولانی ساده تر است و خواهید دید که خیلی راحت تر به نتیجه خواهید رسید نسبت به یک کلمه ی یک بخشی.

مزیت دیگر کلمات طولانی، دقیق تر بودن آن هاست. شما مخاطبی را به دست می آورید که دقیقا به دنبال خدمات شما می گردد. به طور مثال کسی که خرید خانه در جردن را جستجو می کند دقیقا مخاطب شما است.

4. استفاده از ابزار گوگل Adwords

گوگل Adwords ابزار فوق العاده ای برای تبلیغات در سطح گوگل است. ابزاری به اسم keyword planner وجود دارد که در گذشته به اسم keywords tools در گوگل Adwords آن را می شناختیم.

امکانات keyword planner بسیار بیشتر از گذشته شده است.

شما با قرار دادن لیستی که از کلمات کلیدی تهیه کردید در keyword planner متوجه می شوید که این کلمات چه تعداد در ماه و در سال جستجو می شوند و ارزش این کلمات را به طور کامل در می یابید. لیست تهیه شده ی خودتان را با استفاده از ابزار گوگل Adwords بررسی کنید و نتیجه را جلوی کلمات کلیدی یادداشت کنید و در آخر کلمات کلیدی مهم تر را مجزا کنید.
انتخاب کلمه کلیدی مناسب

5. آمارگرفتن با گوگل trend

گوگل trends به شما می گوید چه کلمات کلیدی بیشتر جستجو می شوند. این ابزار در زبان فارسی به اندازه ی زبان انگلیسی قوی نیست. شما در گوگل trend برای دریافت اطلاعات کلمات باید خودتان کلماتی را که می خواهید میزان اهمیت آن ها را بدانید وارد کنید و میزان جستجوی آن ها را مشاهده کنید.

6. سئو کردن سایت برای صفحات داخلی

این نکته را در نظر داشته باشید که شما نمی توانید تمام کلمات کلیدی مورد نظرتان را برای صفحه اصلی سئو کنید. سعی کنید برای هر کلمه صفحه ای جداگانه تشکیل دهید.
زمانی که می خواهید کلمه ی کلیدی خود را انتخاب کنید، برای این کلمات صفحات جداگانه طراحی کنید مخصوصا زمانی که موضوعات متفاوتی دارید باید زمانی را برای بهینه سازی مجزا برای آن ها اختصاص دهید. بهتر است بدانید صفحات داخلی برای بهینه سازی کلمات کلیدی خیلی بهتر هستند. در نتیجه کلمات کلیدی خود را بر این مبنا انتخاب کنید.

7. بررسی سایت رقبا

با جستجوی کلمات کلیدی خود متوجه می شوید که نمونه های سایت شما وجود دارد که آن ها رقبای شما هستند. می توانید به این وب سایت ها سر بزنید. فقط کافیست کمی کد نویسی بلد باشید با مشاهده کد های سایت رقبا متوجه می شوید که رقیبان شما از چه کلمات کلیدی استفاده کرده اند و با قرار دادن آن ها در ابزارهای معرفی شده ی بالا می توانید میزان اهمیت کلمات آن ها را بررسی کنید و اگر نتیجه خوبی داشت شما هم در این کلمات با رقیبانتان رقابت کنید.

8. بهترین را انتخاب کنید

افراد متخصص خودشان را درگیر موارد بی اهمیت نمی کنند به جای اینکه 100 کلمه انتخاب کنید 20 کلمه هدفمند و کلیدی انتخاب کنید. افراد متخصص به راحتی هر کلمه ای را انتخاب نخواهند کرد. حتی انتخاب یک کلمه تنها نیز اشتباه است. اینکه سعی کنید تنها در یک کلمه کلیدی به حالت ایده آل برسید باعث شکستتان می شود زیرا میزان ورودی سایت وابسته به کلمات کلیدی مناسبی است که برای صفحات مختلف سایت انتخاب می کنید.

پیشنهاد می کنیم چند کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنید این کار خیلی بهتر از انتخاب های زیاد و ضعیف است. اگر تمرکز خودتان را روی تمام کلمات قرار دهید و بخواهید در تمام آن ها بهینه سازی انجام دهید قطعا بازدهیتان بین تمام این کلمات تقسیم میشود.

کلمات کلیدی خیلی با کیفیت را پیدا کنید و تمرکزتان را دقیقا روی این کلمات قرار دهید و سایت خودتان را در این کلمات بهینه سازی کنید. بعدها می توانید کلمات دیگری پیدا کنید و در آن کلمات هم سایتتان را بهبود دهید و به صفحات اول گوگل، سایت خود را منتقل کنید.

9. هدف

هدف خودتان را از سئو سایت بدانید. آیا قصد دارید در سایت خود فروش داشته باشید؟ آیا تمایل دارید برند سازی کنید؟ آیا تمایل دارید اطلاع رسانی کنید؟

به طور مثال برای برند سازی با جستجوی کلمه ی یخچال سایت LG را مشاهده خواهید کرد. بعد از ورود به سایت می بینید که خرید و فروش زیادی صورت نمی گیرد و آن چیزی که شما می بینید سایت اطلاع رسانی است. به این حالت برند سازی می گویند. LG سعی کرده است برند سازی کند و نماینده فروش جذب کند که بسیار هم موفق بوده.

اما اگر قصد دارید اطلاع رسانی کنید به طور مثال برای اخبار IT باید سایتتان را سئو کنید تا بتوانید خبرهای IT سایتتان را اطلاع رسانی کنید.
و حالت سوم که بیشترین حالت استفاده در اینترنت است ، فروش از طریق اینترنت می باشد. اگر تمایل به فروش دارید حتما در نظر بگیرید که قبل از کلمات کلیدی خود کلماتی مثل خرید و یا فروش را اضافه کنید.
به طور مثال اگر شما فروشنده دوربین های عکاسی هستید بهتر است که وب سایت خود را برای کلمات کلیدی خرید دوربین عکاسی و یا فروش دوربین عکاسی سئو کنید.

10. به روز رسانی کردن کلمات کلیدی

نگران انتخاب درست ترین کلمه کلیدی در همین ابتدا نباشید. برای تغییر و انتخاب کلمات کلیدی بهتر و بیشتر همیشه زمان دارید.
شما می توانید آمارگیرهای خیلی قوی روی وب سایت خود نصب کنید و ورودی های سایت خود را بررسی کنید با این کار می توانید ببینید کاربران در سایت شما چه جستجوهایی انجام می دهند. با مشخص شدن این کلمات می توانید کلمه های کلیدی جستجو شده توسط کاربران را هم به لیست کلمات کلیدی خود اضافه کنید و در آینده برای این کلمات هم بهینه سازی انجام دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *