راهنمای تنظیمات حساب کاربری مشتری در ووکامرس


در ادامه آموزش های راه اندازی فروشگاه اینترنتی، می آموزیم که چطور برای کاربران خود حساب های کاربری ایجاد کنیم. حساب کاربری ووکامرس و پیکربندی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. افزونه های متعددی جهت راه اندازی حساب کاربری در وبسایت فروشگاهی طراحی و توسعه داده شده است. در این جلسه آموزشی از پایگاه دانش میزبان فا قصد داریم به طور کامل روند ساخت و سفارشی سازی حساب کاربری ووکامرس را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا قادر باشید به صورت تخصصی تر کاربران خود را مدیریت کنید.

سفارشی سازی حساب کاربری ووکامرس

همان طور که پیش تر نیز ذکر شد، در این جلسه از آموزش های ووکامرس بخش حساب کاربری و حریم خصوصی را با هم مورد بحث و بررسی قرار می دهیم. برای شروع کار از پیشخوان وردپرس به منوی ووکامرس و زیر منوی پیکربندی مراجعه کنید.

پیکربندی ووکامرس

در صفحه باز شده به تب حساب کاربری و حریم خصوصی مراجعه کنید. در این قسمت می توان تنظیمات ثبت نام در ووکامرس را مورد بررسی قرار داد.

تنظیمات ثبت نام در ووکامرس

الزام ثبت نام مشتری در ووکامرس

یکی ازمهم ترین تنظیمات ثبت نام در ووکامرس بخش تکمیل خرید است. که دارای دو حالت می باشد. می توانید اجازه ثبتنام را صادر یا رد کنید.

  • اجازه به مشتریان برای ثبت سفارش بدون نیاز به نام نویسی: یعنی برای خرید نیاز به ثبتنام نیست.
  • ورود اجازه ورود کاربران قدیمی از طریق صفحه پروسه تسویه حساب: در صفحه تسویه حساب به کاربرانی که قبلا ثبتنام کرده اند اجازه ورود می دهد.

ساخت حساب کاربری در ووکامرس

  • اجازه به مشتریان برای ایجاد حساب کاربری در هنگام تسویه حساب: زمانی که کاربری ثبتنام نکرده در هنگام تسویه حساب پیغامی مبنی بر ثبتنام مشاهده خواهد کرد پس از آن قادر به مشاهده اطلاعات خرید خواهد بود. فعال کردن این گزینه را پیشنهاد می کنیم.
  • اجازه نام نویسی در برگه “حساب کاربری من”: این مورد برای صفحات ثبتنام کاربرد دارد. قابلیتی در صفحه کاربری شخص مبنی بر عضویت و ورود اضافه خواهد شد.

پیکربندی ووکامرس

در هنگام ایجاد حساب کاربری، به صورت خودکار نام کاربری از نام وارد شده ، نام خانوادگی یا ایمیل ایجاد می شود: این مورد را توصیه می کنیم چرا که باعث سهولت کار کاربر و همچنین موجب یکتا بودن نام کاربری وی می گردد.

ساخت گذرواژه خودکار برای حساب مشتری در هنگام عضویت: این گزینه به صورت خودکار برای کاربر رمز عبوری تهیه و در اختیار او قرار می دهد. این مورد را پیشنهاد نمی کنیم چرا که ساخت رمز عبور توسط کاربر موجب بخاطر سپردن رمز می گردد.

درخواست حذف حساب کاربران

  • درخواست حذف حساب حذف اطلاعات شخصی از سفارشات در هنگام درخواست
  • حذف دسترسی به دانلود در هنگام درخواست
  • و…

گزینه ای برای حذف اطلاعات شخصی و حذف دانلودها است. پیشنهاد می کنیم این قسمت را به حالت پیشفرض رها کنید.

نوشتن قوانین حریم خصوصی برای سایت

در این بخش می توان برگه ای تحت عنوان حریم خصوصی برای زمان های ثبتنام یا تسویه حساب کاربر ایجاد نماییم. در این قسمت می توان مواردی همچون عدم انتشار ایمیل خصوصی اشخاص و موارد شخصی را برای آسوده خاطر بودن کاربر ارائه نمود. پس از آن در صفحه پرداخت و صفحه عضویت لینک حریم خصوصی مطابق با تنظیمات شما درج خواهد شد.

تنظیمات ثبت نام در ووکامرس

  • از اولین کشو می توانید برگه مورد نظری که قوانین شما در آن درج شده را انتخاب نمایید.
  • در فیلد دوم و سوم می تواید متن قوانین که پایین صفحه فروش و عضویت درج می شود را سفارشی سازی نمایید.
نکته: دقت داشته باشید شورت کد در ج شده در این دو فیلد را حذف نکنید.

تنظیمات حساب کاربری فروشگاه اینترنتی

  1. در صورت غیر فعال بودن کاربر بعد از مدت زمان تعیین شده، اکانت وی حذف شود.
  2. سفارشات چه مدت زمان نگهداری شوند.
  3. مدت زمان نگهداری سفارشات ناموفق
  4. سفارش هایی که توسط کاربران لغو شده اند تا چه مدتی نگهداری شود.
  5. سفارشات تکمیل شده توسط کاربران

تنظیمات ووکامرس

در صورت نیاز می توانید موارد فوق را شخصی سازی کنید.

در این سری از آموزش های ووکامرس به شخصی سازی صفحات خرید و روند ثبتنام کاربر تا تکمیل ثبد خرید را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. وجود حساب کاربری ووکامرس برای مشتریان یک امر ضروری محسوب می شود اما اینکه کاربر قبل از خرید ملزم به ثبتنام باشد یا اینکه حین مراحل خرید بتوان ثبتنام خود را تکمیل و حساب کاربری ایجاد نماید موردی است که شما قادر به سفارشی سازی آن خواهید بود. در صورت وجود سوال، دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید.

آموزش قدم به قدم فروشگاه اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *