راه های پیشرفت سریع فروشگاه اینترنتی چیست؟


در این مقاله از سری آموزش های صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی تصمیم داریم به بررسی یک موضوع مهم بپردازیم. اینکه فروشگاه اینترنتی تا چه حد می تواند پیشرفت کند و باعث پیشرفت کسب و کار ما شود؟ در واقع قصد داریم به شما بگوییم که راه های پیشرفت فروشگاه اینترنتی چیست و چگونه می توانید یک فروشگاه اینترنتی با درآمد بسیار بالا داشته باشید. در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با این راهکارها به شما توصیه می کنید که تا انتهای این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا با ما همراه شوید.

در ادامه به بررسی مهم ترین معیارهای یک فروشگاه اینترنتی خوب پرداخته و راهکارهای لازم برای پیدا کردن مسیر مناسب کسب و کارها اینترنتی را به شما ارائه خواهیم داد. به طور قطع می توانید از توضیحاتی که در ادامه ارائه می شود به نفع کسب و کار خود استفاده کرده و به کمک آن عملکرد خود را بهبود ببخشید. در واقع اگر در ایران سایتی با معیارهای مناسب داشته باشید، به راحتی می توانید به درآمدهای بالایی دست پیدا کنید.

بازار ایران پتانسیل بالایی برای رشد و توسعه دارند. اگر وب سایت خوبی را داشته، به درستی آن را سئو کرده و اعتماد سازی مناسبی هم داشته باشید، می توانید به راحتی بخشی از بازار را از آن خود کنید.

در واقع اصلی ترین راه های پیشرفت یک فروشگاه اینترنتی به شرح ذیل است:

  • داشتن یک وب سایت مناسب
  • سئو درست و حرفه ای آن
  • انتخاب محصول مناسب برای فروشگاه اینترنتی
  • اعتماد سازی مناسب در میان مخاطبین خود
  • پشتیبانی مناسب و 24 ساعته
  • ارائه انواع مختلف روش های پرداخت
  • تبدیل شدن به یک مارکت پلیس
  • و…

در ادامه برای نمونه، به بررسی وضعیت فروش دیجی کالا به عنوان یک فروشگاه اینترنتی موفق خواهیم پرداخت. آماری که که ارائه می شود، توسط مجموعه دیجی کالا منتشر شده است. با بررسی این آمار می توانید به درک بهتری درباره راه های پیشرفت فروشگاه اینترنتی گفته شده دست پیدا کنید در نهایت می تونید با الگوگیری از فاکتورهای مذکور وبسایت موفقی داشته باشید.

آمار پیشرفت یک فروشگاه اینترنتی موفق در یک روز عادی

تعداد بازدید از وب سایت و اپلیکیشن 4/1 میلیون
متوسط زمان هر بازدید از وب سایت 6 دقیقه و 46 ثانیه
متوسط زمان هر بازدید از اپلیکیشن 9 دقیقه و 26 ثانیه
مشتریان جدید 10.206
تنوع کالایی اضافه شده 2.948
تعداد کالای سفارش داده شده 150-200 هزار
متوسط ارزش ریالی هر سفارش 418 هزار تومان
نرخ رشد سالانه 111 درصد
کل تنوع کالا 1.700.154

اگر 150000 سفارش کالایی که به طور متوسط در یک روز ثبت می شود را در متوسط ارزش ریالی هر سفارش ضرب کنید، می بینید که این فروشگاه تقریبا در هر روز 62 میلیارد تومان فروش دارد. به طور قطع اگر شما بتوانید فروشگاهی قدرتمند و مناسب ایجاد کنید نیز می توانید بخشی از این فروش خارق العاده را به سمت کسب و کار خود بیاورید. حتی شاید نخواهید همچون دیجی کالا تمامی کالاها را به فروش برسانید. در نتیجه اگر به صورت تخصصی نیز روی فروش یک محصول خاض تمرکز کنید، می توانید بخشی از فروش این وب سایت در خصوص کالا مورد نظر را به سمت خود بیاورید. این موضوع یکی از مهم ترین راه های پیشرفت فروشگاه اینترنتی است.

فروشگاه اینترنتی مثل یک فروشگاه واقعی یا شاید بتوان گفت بهتر از آن می تواند شما را به درآمد بالا برساند. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که باید همانند یک فروشگاه واقعی با آن رفتار کنید. کالاهای جدید را به آن اضافه کرده، تبلیغات انجام دهید و در واقع هر کاری که لازم است برای بهبود عملکرد فروشگاه واقعی انجام دهید را در فروشگاه اینترنتی خود پیاده کنید تا بتوانید شاید پیشرفت فروشگاه اینترنتی خود باشید.

کاربران بیشتر چه کالاهایی را جستجو می کنند؟

ترفند های فروش اینترنتی

جدول آماری بالا نشان می دهد که بیشترین تعداد جستجو مربوط به کالاهای دیجیتال یعنی موبایل، هارد اکسترنال و پاوربانک است. در قسمت پایین جدول نیز می توانید کالاهایی مثل لیزر، طلا و عطر را ببینید. دلیل این موضوع می تواند این نکته باشد که محصولاتی مثل عطر را باید ابتدا تست کرده و بعد از مطمئن شدن درباره مورد پسند بودن بوی آن اقدام به خرید کرد.

پس این جدول می تواند به شما نشان دهد که چه کالاهایی پتانسیل فروش بالایی را دارند. پس از این آمار برای پیشرفت فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید.

در  مقاله قبلی نیز ذکر شد که حتما می بایست بازار هدف و محصولات مد نظرتان را انتخاب نمایید.

مشتریان وفادار در مقایسه با سایر مشتریان

راه های افزایش فروش فروشگاه

طبق آمار ارائه شده 25/2 درصد از مشتریان دیجی کالا به صورت ماهانه از این فروشگاه اینترنتی خرید انجام می دهند. این آمار نشان می دهد که سطح اعتمادسازی در این فروشگاه بسیار بالا است.

این امر نشان می دهد که اگر بتوانید اعتماد مشتریان خود را به شکلی مناسب جلب نمایید، می توانید این امید را داشته باشید که مشتریان هر هفته یا هر روز از شما خرید کنند.

متوسط ارزش سفارش ها در هر استان چقدر است؟

روش های افزایش فروش اینترنتی

طبق این نمودار بیشترین ارزش سفارش ها متعلق به استان فارس است. نکته ای که این آمار دارد این است که به عنوان مثال اگر شما در نزدیکی استان فارس یا دیگر استان های بالایی این نمودار هستید، می توانید پیشنهادات شگفت انگیزی را ارائه دهید تا بتوانید آنها را ترغیب کنید که به جای خرید از این فروشگاه اینترنتی از شما خرید کنند.

نکته: ارائه روش های پرداخت مناسب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. خیلی از کاربران تمایل دارند به صورت آنلاین پرداخت کنند اما برخی از آنها پرداخت در محل را ترجیح می دهند. پس انتخاب روش پرداخت و داشتن تنوع در آن می تواند به افزایش میزان فروش و پیشرفت فروشگاه اینترنتی شما کمک بسزایی کند.

همه چیز به کیفیت وب سایت شما و میزان اعتمادسازی صورت گرفته بستگی دارد. پس در مسیر راه اندازی یا پیشرفت فروشگاه اینترنتی خود نقش مهم این عوامل را فراموش نکنید.

نقش مهم خدمات مشتریان یک فروشگاه اینترنتی

تعداد پشتیبانان دیجی کالا 408
متوسط تماس روزانه 19.812
متوسط هفتگی پاسخ به نظرات کاربران در شبکه های اجتماعی 821
متوسط هفتگی پاسخ به ایمیل 1063

 این آمار نشان می دهد که داشتن پشتیبانی به ویژه پشتیبانی تلفنی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در مقایسه با پاسخگویی به ایمیل یا نظرات کاربران در شبکه های اجتماعی، تماس تلفنی در ایران نقش بسیار پررنگی را ایفا می کند. درنتیجه به عنوان یک فروشگاه اینترنتی باید روی این موضوع دقت زیادی را داشته باشید.

مارکت پلیس شدن می تواند به افزایش فروش و پیشرفت فروشگاه اینترنتی کمک بسزایی کند. اما موضوعی که باید در نظر داشته باشید این است نبادید از همان ابتدا به دنبال تبدیل شدن به یک market place باشید. در ابتدا بهتر است روی اعتمادسازی کار کرده و بعد از آن به مرور به یک مارک پلیس تبدیل شوید.

یکی از مهم ترین الزامات راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق داشتن یک وب سایت خوب و سئو شده است. در ادامه با توجه به آمارهای این گزارش می توانید با دید بهتری نسبت به انتخاب محصولات، پیشبرد مقاصد خود و پیشرفت فروشگاه اینترنتی خود گام بردارید. البته به هیچ عنوان مبحث اعتماد ساری را فراموش نکنید. شما باید بتوانید اعتماد مخاطبین خود را جلب کنید تا در نهایت موفقیت های بزرگی را تجربه کنید.

دوره ویدویی رایگان راه اندازی فروشگاه اینترنتی

3.5
/
5
(
2

امتیاز

)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *