ساخت صفحه جهت نمایش محصولات مورد علاقه کاربر


یکی از کارهایی که می توان برای بالا بردن زیبایی وب سایت خود از آن استفاده کرد، افزودن دکمه محصولات مورد علاقه است. برای این کار می توانید از یک افزونه محصولات مورد علاقه استفاده کنید. در این مقاله پایگاه دانش میزبان فا و در راستای سری آموزش های گام به گام راه اندازی فروشگاه اینترنتی پروشاپ تصمیم داریم افزونه ای که از آن برای ایجاد محصولات مورد علاقه استفاده کرده ایم را به شما آموزش دهیم. بعد از بررسی های بسیار افزونه محصولات مورد علاقه WPC Smart Wishlist for WooCommerce برای ایجاد علاقه مندی های در ووکامرس مورد استفاده قرار گرفت. این افزونه به طور کلی نسخه رایگان و premium دارد که نسخه رایگان بسیاری از نیازها را به خوبی برطرف می کند. بدین ترتیب کاربر می تواند لیستی از محصولات مورد علاقه خود در دسترس داشته باشد تا بعدها بتواند آن ها را بررسی و بازبینی کند.  اینکار می تواند منجر به افزایش فروش شود.

معرفی افزونه محصولات مورد علاقه در ووکامرس

در ابتدا برای ساخت لیستی تحت عنوان محصولات مورد علاقه برای کاربران خود، WPC Smart Wishlist for WooCommerce را نصب و فعال نمایید. در صورتی که از قالب پروشاپ استفاده می کنید این افزونه نصب می باشد و تنها می بایست آن را فعال نمایید. برای این منظور به منوی افزونه ها و زیرمنوی افزونه های نصب شده مراجعه کنید.

افزونه محصولات مورد علاقه ووکامرس

به منظور ورود به بخش تنظیمات افزونه محصولات مورد علاقه در پیشخوان وردپرس خود منو «WP clever» را انتخاب کرده و سپس روی زیر منو «Smart Wishlist» کلیک کنید.

پیکربندی ووکامرس

صفحه تنظیمات افزونه محصولات مودر علاقه استفاده شده، شخصی سازی و زبان آن به طور کامل به زبان فارسی تبدیل شده است. از طریق تنظیمات این قسمت می توانید محتوای، استایل یا هر بخش دیگری که به ظاهر گزینه «مورد علاقه» مربوط می شود را مطابق میل خود تغییر دهید. تنظیمات افزونه علاقه مندی ووکامرس شامل موارد زیر می شود:

بخش عمومی افزونه علاقه مندی ووکامرس

در این قسمت تنظیمات عمومی و کلی علاقه مندی ها را می توانید مدیریت کنید که شامل موارد زیر می شود:

افزونه علاقه مندی ووکامرس

  1. علاقه مندی را برای کاربرانی که وارد سایت نشده اند غیرفعال کن
  2. حذف اتوماتیک: با فعال کردن این گزینه بعد از اینکه کاربر محصولی را به سبد خود اضافه کرد، نام آن محصول از لیست علاقه مندی های او حذف می شود.

نحوه طراحی صفحه محصولات مورد علاقه کاربر

برای تنظیمات صفحه ای که تحت عنوان علاقه مندی ها ایجاد شده است تا کاربر بتواند لیست علاقه مندی های خود را ببیند، از طریق این قسمت امکان پذیر است.

افزونه محصولات ووکامرس

  1. صفحه علاقه مندی ها: برگه علاقه مندی ها در قسمت «برگه ها» با عنوان «لیست علاقه مندی ها» وجود دارد که شورتکد «woosw_list» در آن قرار گرفته است. با انتخاب این صفحه می بینید که زمانی که بعد از لایک کردن صفحه پاپ آپ باز شد، با کلیک روی «باز شدن برگه علاقه مندی ها»، این برگه به شما نشان داده می شود.
  2. دکمه اشتراک گذاری: امکان اشتراک گذاری لیست علاقه مندی ها برای کاربر فراهم شود.
  3. کپی لینک: کاربر بتواند لینک صفحه علاقه مندی های خود کپی کند.

تنظیمات ظاهری صفحه علاقه مندی ها

شما می توانید تنظیمات این بخش را مطابق نیاز خود تغییر دهید.

بهترین افزونه مقایسه محصولات ووکامرس

  1. نوع نمایش: نوع نمایش می تواند به صورت دکمه یا لینک باشد.
  2. متن دکمه: متنی که به کاربر نمایش داده می شود.
  3. عملکرد: در این قسمت مشخص می کنید که بعد از کلیک کاربر روی گزینه ایجاد شده لیست محصولات برای او نمایش داده شود یا اینکه یک پیام مشخص را ببیند.
  4. متن (اضافه شد): متنی که به کاربر نشان داده می شود را می توانید از این قسمت مدیریت کنید. در صورتی که می خواهید متن پیش فرض نمایش داده شود این قسمت را رها کنید.
  5. عملکرد بعد از افزودن: شما می توانید مشخص کنید که متن یا لیست محصولات به صورت پاپ آپ نمایش داده شود یا اینکه برگه علاقه مندی های باز شود.
  6. کلاس اضافی: با استفاده از CSS می توانید استایل مورد نظر خود را اعمال نمایید.
  7. موقعیت در صفحه آرشیو (shop)
  8. موقعیت در صفحه محصول (single)
  9. کد کوتاه/شورتکد: با استفاده از شورتکد تعیین شده می توانید دکمه علاقه مندی خود را به صورت دستی مدیریت نمایید.
  10. دسته ها: با استفاده از این قسمت می توانید مشخص نمایید که دکمه علاقه مندی تعبیه شد در افزونه محصولات مورد علاقه ووکامرس در کدام یک از بخش های سایت نمایش داده شود.

نمایش محصولات مورد علاقه کاربر به صورت پاپ آپ

برای تنظیم حالت پاپ آپ لیست علاقه مندی ها شما با موارد زیر مواجه می شوید:

افزونه مقایسه محصولات در ووکامرس

  1. رنگ: به کمک این بخش می توانید رنگ پاپ آپی که نمایش داده می شود را مشخص نمایید.
  2. لینک ادامه خرید: از طریق این بخش می توانید تعیین کنید که بعد از اینکه کاربر روی گزینه «ادامه خرید» کلیک کرد، وارد صفحه دیگری شود یا خیر. به صورت پیش فرض بعد از کلیک روی ادامه خرید کاربر به همان صفحه حاضر برمی گردد.

منو: این بخش تنها در حالتی که نسخه premium را تهیه کرده باشید، قابل نمایش و ویرایش خواهد بود.

به طور کلی استفاده از افزونه محصولات مورد علاقه برای کمک به کاربران در خصوص ذخیره محصولات مورد پسند خود در یک لیست مشخص و افزایش نرخ کلیک سایت می تواند بسیار موثر باشد. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده است تا آموزش کار با افزونه محصولات مورد علاقه ووکامرس در اختیار شما قرار بگیرد. بدین ترتیب می توانید به راحتی این بخش را به تمامی صفحات محصولات خود اضافه نمایید.

آموزش قدم به قدم فروشگاه اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *