مدیریت دیدگاه ها در وردپرس و راهنمای حذف نظرات


حذف دیدگاه ها در وردپرس و مدیریت کامنت ها یکی از مواردیه که باید توجه ویژه‌ای به آن ها داشت چرا که یک راه ارتباط قوی بین مخاطبان سایت و ایجاد تعامل با کاربران از بخش دیدگاه ها صورت میگیره که در اون قادر هستند تا اقدام به ارسال نظر برای نوشته‌ها و مقالات تولید شده توسط شما اقدام کنند. بنابراین سایت شما در هر زمینه‌ای که فعالیت داره باید به اون اهمیت قائل شده و سعی کنید تا به نحو احسن از دیدگاه ها در وردپرس استفاده کنید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا قصد دارم تا به آموزش مدیریت دیدگاه‌ ها در وردپرس بپردازم تا با این محیط بیشتر آشنا شده و از امکاناتی که نظرات وردپرس در اختیار شما قرار میده بهرمند شوید.

در این آموزش از سری آموزش های رایگان وردپرس به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

آموزش رایگان وردپرس

اما قبل از اینکه به مدیریت نظرات در وردپرس بپردازید لازمه تا ابتدا تنظیمات بخش دیدگاه ها در وردپرس را شخصی سازی کنید. برای این منظور پس از ورود به پیشخوان وردپرس به مسیر تنظیمات> گفت‌وگوها شده.

در صفحه‌ای که مشابه تصویر زیر می‌بینید بنا به توضیحاتی که در مقاله آموزش مدیریت تنظیمات وردپرس ذکر شد، به بخش گفتگوها مراجعه کرده و تنظیمات بخش دیدگاه ها را شخصی سازی کنید.

کامنت در وردپرس

حالا بعد از اینکه تنظیمات خودتون را شخصی سازی کردید برای دسترسی به بخش نظرات به مسیر دیدگاه‌ها در پیشخوان وردپرس مراجعه کنید.

تنظیمات دیدگاه در وردپرس

تا مشابه تصویر زیر صفحه نظرات وردپرس را مشاهده کنید.

آموزش مدیریت دیدگاه در وردپرس

همونطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید در این صفحه قادر خواهید بود تا همه دیدگاه هایی که برای سایت شما ارسال شده‌اند را مشاهده کنید و یا اینکه با مراجعه به قسمت‌های در انتظار تایید، تایید شده، جفنگ و زباله‌دان به دیدگاه ها و نظرات وردپرس که در دسته‌های مورد نظر بر اساس وضعیتشون قرار گرفتن دسترسی داشته باشید. با بردن نشانگر ماوس رو هر دیدگاه میتونید به منوهایی که برای پذیرفتن، نپذیرفتن، پاسخ دادن، ویرایش، جفنگ، انتقال به زباله‌دان و… تعبیه شدن کلیک کنید و هر دیدگاه رو مدیریت کنید و اقدام به ویرایش و یا انتقال اونها به عنوان دیدگاه اسپم(جفنگ) یا زباله دان اقدام به حذف اونها کنید.

دیدگاه‌هایی که با پس‌زمینه قرمز رنگ هاور شده هستند نیاز به بررسی دارند تا اونها را مشاهده کرده و در صورت تایید کردن امکان نمایش اونها در سایت برای عموم کاربران را فراهم کنید. بعد از اینکه هر دیدگاه رو تایید کنید رنگ پس زمینه اونها به سفید تغییر پیدا خواهد کرد که جزوء دیدگاه های تایید شده قرار خواهد گرفت.

گاها پیش میاد که به دلیل ارسال دیدگاه اسپم در وردپرس توسط افراد سودجو سایت شما مورد حمله قرار میگیره. این کار توسط ربات‌ها انجام میگیره و یا اینکه قصد دارید تا کلیه نظرات موجود در یکی از دسته‌بندی‌های زباله‌دان، جفنگ، در انتظار بررسی و… که در سایت قرار دارند را حذف کنید، بنابراین اینجا لازمه تا از قابلیتی که در وردپرس تحت عنوان ویرایش دسته‌جمعی قرار داره استفاده کنید و به صورت یکجا دیدگاه‌های انتخابی خودتون را ویرایش و شخصی سازی کنید. برای این منظور مشابه تصویر زیر ابتدا دیدگاه‌های خودتون را انتخاب کنید و سپس از قسمتی که با عنوان کارهای دسته‌جمعی به صورت گزینه چند انتخابی وجود داره مشابه تصویر زیر یکی از گزینه‌های نپذیرفتن، پذیرفتن، نشانه‌گذاری به عنوان جفنگ و انتقال به زباله‌دان رو انتخاب کنید و در نهایت با کلیک روی دکمه اجرا عملیات مورد نظر برای انجام روی دیدگاه‌های انتخابی انجام بگیره.

تنظیمات دیدگاه در وردپرس

یکی از دیگر قابلیت‌هایی که برای بخش نظرات وردپرس به اون نیاز پیدا خواهید کرد بخش جستجو و یا صافی کردن دیدگاه ها در وردپرس هستش که بتونید خیلی راحت‌تر و ساده‌تر هر زمان که به دنبال یکی از دیدگاه‌های سایت بودید اونو به راحتی پیدا کنید. برای همین منظور کافیه تا مشابه تصویر زیر از فیلد جستجو کلماتی از متن موجود در دیدگاه مورد نظر، نام نویسنده دیدگاه، ایمیل نویسنده دیدگاه، آدرس سایت نویسنده دیدگاه و یا هر نوع فیلد سفارشی که در دیدگاه‌ها با استفاده از افزونه‌ها ایجاد شده را وارد کرده و با کلیک روی دکمه جستجوی دیدگاه نتایج جستجوی خودتون را مشاهده کنید.

تنظیمات دیدگاه در وردپرس

با استفاده از صافی دیدگاه‌ها هم قادر خواهید بود تا دیدگاه‌ها و یا پینگ‌بک های وردپرس را به صورت جداگانه مشاهده و مدیریت کنید. برای این منظور کافیه تا از لیست چند انتخابی که با عنوان همه نوع دیدگاه وجود داره و در تصویر زیر هم اونو مشاهده می‌کنید یکی از گزینه‌های دیدگاه‌ها و یا پینگ‌ها را انتخاب کنید تا به هر یک از اونها دسترسی داشته باشید.

تنظیمات دیدگاه در وردپرس

 حالا که این تصویر رو مشاهده می‌کنید شاید این سوال برای شما پیش بیاد که پینگ یا همون بازتاب در وردپرس چیه؟!

همینطور که در حال تولید محتوا و نوشتن در سایت خودتون هستید و به فعالیت می‌پردازید سایت‌هایی که میان و از مطالب شما استفاده می‌کنند، در برخی از موارد این سایت‌ها چه عمدا و چه سهوا در محتوایی که از سایت شما استفاده کردن و شما در محتوای خودتون لینک به صفحات دیگه سایت دادین همین لینک‌ها هم در نوشته قرار میگیرند و یا اینکه لینک نوشته شما را قرار داده و اونو نقل‌قول کنند، اینجاست که وقتی محتوایی از لینک سایت شما در سایت دیگه لینک میشه از طریق بازتاب میتونید تا از این موضوع مطلع بشن. در این زمان وردپرس یک بازتاب (ping back) برای شما در قالب یک دیدگاه ارسال میکنه که شامل نام صفحه‌ای که لینک شما را نقل کرده و لینک اون صفحه خواهد بود و محتوایی از خلاصه بخشی که در متن لینک شدید را بین دو کاراکتر براکت قرار میده، در این صورت شما میتونید به آدرس مقصد مراجعه کرده و از جزییات بازتاب ارسالی با خبر شوید.

پینگ بک در وردپرس

در این مقاله با بخش‌های مختلف در دیدگاه‌های وردپرس آشنا شدیم که در اون به نحوه مدیریت دیدگاه ها در وردپرس با استفاده از قابلیت‌های پذیرفتن، نپذیرفتن، ویرایش و انتقال دیدگاه به زباله‌دان و… پرداختیم، اما در نهایت چیزی که میشه از بخش دیدگاه‌ها در وردپرس نتیجه گرفت که در ابتدای مقاله هم اشاره‌ای به اون داشتم اینه که دیدگاه ها در وردپرس به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های سایت هستند که با استفاده از اون قادر هستید تا با مخاطبان خودتون در ارتباط و تعامل مستقیمی باشید، بنابراین سعی کنید تا از بخش نظرات حداکثر استفاده برای رضایتمندی کاربران بهره ببرید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ دیدگاه کاربرانتون رو ارسال کنید. توام با همین موضوع مسئله مهمی که در نظرات وردپرس وجود داره مبحث اسپم هستش که برخی سودجویان با استفاده از بات‌هایی اقدام به ارسال نظرات اسپم در وردپرس کرده و سایت شما را مورد حمله قرار می دهند که در این مواقع باید از افزونه‌ها و قابلیت‌های وردپرس که برای جلوگیری از دیدگاه‌های اسپم مثل قرار دادن کد کپچا استفاده کنید.

?? دقت داشته باشید برای اینکه بتوانید بهترین و عالی ترین بهره وری را داشته باشید می بایست از یک سرویس هاست مناسب برای راه اندازی وبسایت خود استفاده نمایید. استفاده از سرویس های هاست مخصوص وردپرس را پیشنهاد می کنیم که علاوه بر عدم محدودیت در پهنای باند دارای منابع بسیار بالا بدون لیمیت فنی هستند. برای مشاهده جزئیات این سرویس بینظیر روی بنر زیر کلیک کنید.

هاست وردپرس

امیدوارم که این آموزش هم مورد پسند و توجه شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون بتونید تا به حذف دیدگاه ها در وردپرس و مدیریت کامل دیدگاه‌ها در وردپرس خودتون بپردازید. در صورتی که در رابطه با آموزش سوالی داشتید و یا مشکلی در بخش دیدگاه‌ها برای سایت شما به وجود اومده در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

4.2
/
5
(
10

امتیاز

)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *