مشخصات فنی و ویژگی‌های محصولات ووکامرس را دسته بندی کنید


در مقاله های پیشین آموختیم که چطور برای محصولات وبسایت فروشگاهی خود ویژگی هایی تعریف کنیم. در این مقاله از سری آموزش های گام به گام راه اندازی فروشگاه اینترنتی پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم روش دسته بندی مشخصات فنی و ویژگی های محصول در ووکامرس را به شما آموزش دهیم. دسته بندی ویژگی ها در ووکامرس علاوه بر نظم بهتر موجب می شود ویزگی های محصولات با ظاهر زیباتری در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار گیرد.

افزونه دسته بندی ویژگی ها در ووکامرس

برای دسته بندی ویژگی ها در ووکامرس به افزونه ای تحت عنوان «دسته بندی ویژگی های ووکامرس» نیاز داریم. که در قالب پروشاپ خدمت شما ارائه شده است. اگر این افزونه را ندارید آن را تهیه و نصب کنید و اگر از قالب پروشاپ استفاده می کنید می توانید آن را فعال نمایید.

به همین منظور باید در ابتدا از طریق پیشخوان وردپرس روی منو «افزونه ها» کلیک کنید. سپس افزونه «دسته بندی ویژگی های ووکامرس» را فعال نمایید. بعد از فعال شدن این افزونه اگر مشخصات فنی یکی از محصولات را بررسی کنید، می بینید که ساختار آن ظاهر زیباتری را پیدا کرده است.

دسته بندی ویژگی ها در ووکامرس

اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که اگر دسته بندی ویژگی ها را مشخص نکنید به صورت پیش فرض تمامی آنها زیر دسته بندی «سایر ویژگی ها» قرار می گیرند. به همین دلیل لازم است که روی دسته بندی ها وقت گذاشته و آنها را مشخص نمایید.

چگونگی گروه بندی کردن ویژگی محصولات فروشگاه اینترنتی

برای ایجاد دسته بندی ویژگی ها در ووکامرس باید از طریق پیشخوان وردپرس منو «محصولات» را انتخاب کرده و روی زیر منو «دسته بندی ویژگی ها» کلیک کنید.

افزودن ویژگی به محصولات ووکامرس

در صفحه ای که نمایش داده می شود، تعدادی دسته بندی قابل مشاهده خواهد بود. می توانید از دسته بندی های موجود استفاده کرده یا اینکه دسته های جدیدی را ایجاد نمایید. برای اینکار باید روی دکمه «افزودن دسته بندی ویژگی ها» کلیک کنید تا صفحه دسته بندی ها نمایش داده شود.

دسته بندی ویژگی ها در ووکامرس

به منظور دسته بندی ویژگی ها در ووکامرس در این صفحه باید فیلدهایی که مشخص شده اند را به ترتیب پر کنید تا یک دسته بندی برای ویژگی های مورد نظرتان ایجاد شود. فیلدهایی که در این صفحه می بینید، عبارتند از:

  • عنوان : عنوان دسته بندی
  • Attributes: ویژگی
  • Image: تصویر

دسته بندی ویژگی ها در ووکامرس

حالا طبق توضیحات زیر نسبت به پیکربندی و دسته بندی ویژگی ها در ووکامرس اقدام کنید:

  1. عنوانی که می خواهید برای دسته بندی یکسری از ویژگی های محصولتان نمایش داده شود را در قسمت «عنوان» وارد نمایید.
  2. در فیلد «attributes» می توانید تمامی ویژگی هایی که ایجاد شده اند را مشاهده نمایید. ویژگی هایی که قرار است در یک دسته بندی قرار بگیرند را یک به یک انتخاب نمایید.
  3. در فیلد «عکس» نیز می توانید تعیین کنید که در کنار ویژگی های یک دسته بندی تصویر مورد نظر شما نشان داده شود. در این فیلد باید لینک عکس قرار بگیرد. به همین دلیل شما می توانید از طریق قسمت «رسانه ها» عکس مورد نظر خود را آپلود کرده و سپس لینک آن را کپی کرده و در فیلد مشخص شده قرار دهید.
  4. بعد از پر کردن تمامی فیلدها روی «انتشار» کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده ذخیره شوند.

به همین شکل می توانید تمامی دسته بندی هایی که می خواهید برای یک محصول نمایش داده شود را ایجاد نمایید.

نکته ای که لازم است بدانید این است که این امکان را خواهید داشت که ترتیب نمایش ویژگی های یک دسته بندی را تغییر دهید. برای این کار تنها کافی است روی ویژگی مورد نظر کلیک کرده و آن را به مکانی که می خواهید قرار بگیرد، درگ کنید.

نکته دیگری که باید بدانید این است که بعد از فعال کردن افزونه، تعریف دشته و دسته بندی ویژگی ها در ووکامرس در تب ویژگی های باکس اطلاعات محصول گزینه های جدید افزوده خواهد شد. برای مشاهده این گزینه ها می توانید روی «ویرایش صفحه» قرار گرفته در نوار ابزار بالای صفحه محصول مورد نظر کلیک کنید تا وارد صفحه ویرایش آن شوید.

نمایش محصولات ویژه در ووکامرس

گزینه هایی که در این قسمت اضافه شده اند، عبارتند از:

  • بارگذاری
  • دسته بندی ویژگی ها
  • Manage attribute groups

دسته بندی ویژگی ها در ووکامرس

در قسمت «دسته بندی ویژگی ها» می توانید تمامی دسته بندی هایی که تاکنون ایجاد کرده اید را مشاهده و در صورت نیاز مواردی را اضافه نمایید.

دسته بندی ویژگی های محصولات ووکامرس

مزیت دسته بندی ویژگی محصولات در ووکامرس

  • با این کار دیگر نیازی نیست که ویژگی ها را یک به یک انتخاب کرده و وارد نمایید.
  • تنها کافی است دسته بندی مربوط به یکسری از ویژگی ها را از طریق «دسته بندی ویژگی ها» انتخاب کرده و روی دکمه «بارگذاری» کلیک کنید تا به صورت خودکار ویژگی های آن دسته نیز نشان داده شود.
  • تنها کافی است که روی ویژگی های ثابت هر دسته کلیک کرده و مقادیر آن را تغییر دهید یا هر صورت تمایل ویزگی جدیدی را اضافه نمایید.

در مقاله های قبلی از  سری آموزش های راه اندازی فروشگاه اینترنتی به چگونگی تعریف محصولات و درج ویژگی در کنار هر کدام پرداختیم. آموختیم که چگونه برای ویژگی محصولات آیکون قرار دهیم تا به جذاب تر شدن صفحه فروش کمک کنیم. در این آموزش با هم طریقه گروه بندی ویژگی ها در ووکامرس را با هم مورد بحث و بررسی قرار دادیم. برای این منظور افزونه ای تحت عنوان “دسته بندی ویژگی های ووکامرس” توسعه داده شده است که به واسطه ان می توان مدیریت بهتری بر ویژگی محصولات فروشگاه اینترنتی داشت.

آموزش قدم به قدم فروشگاه اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *