معرفی بهترین افزونه‌های کاهش حجم تصاویر در وردپرس


معرفی بهترین افزونه‌های کاهش حجم تصاویر در وردپرس

افزونه‌های کاهش حجم تصاویر در وردپرس- 5 پلاگین برای کاهش حجم تصاویر -  w3design

کاهش حجم تصاویر وردپرس و فشرده سازی تصاویر وردپرس یکی از راه‌های ساده برای افزایش سرعت وردپرس و کاهش حجم صفحات در وردپرس هست. هر چه میزان حجم فایل‌های چندرسانه ای که در وردپرس استفاده میکنید رو کمتر کنید منجر به افزایش سرعت سایت شده و میتونید با داشتن همین سرعت بالا، امتیاز مثبتی را از موتورهای جستجو بگیرید. از اونجایی هم که افزونه‌های مختلفی برای بهینه سازی تصاویر وردپرس وجود دارند که هر کدوم از این افزونه‌ها با یک متد خاصی تصاویر را فشرده می‌کنند بنابراین انتخاب یکی از این افزونه‌ها به عنوان بهترین افزونه بهینه سازی تصاویر وردپرس سخت هست و واقعا مدیران سایت‌ها از اینکه کدوم افزونه برای کم کردن حجم تصاویر در وردپرس بهتر هست رو انتخاب کنند در دو راهی انتخاب قرار می‌گیرند.

از اونجایی که پیش از این به معرفی چند افزونه و روش برای بهینه سازی تصاویر وردپرس پرداختم، در این آموزش قصد دارم به معرفی بهترین افزونه بهینه سازی تصاویر وردپرس بپردازم و با مقایسه کردن و بررسی امکاناتی که افزونه کم کردن حجم تصاویر در وردپرس به ما خواهند داد، در نهایت یکی از این افزونه‌ها را برای فشرده سازی عکس در وردپرس انتخاب کنیم که بتونه تا جای ممکن ضمن حفظ کیفیت تصویر حجم کمی رو داشته باشه.

معرفی بهترین افزونه‌های کاهش حجم تصاویر وردپرس

در این مقاله افزونه‌هایی که برای بهینه سازی تصاویر وردپرس و فشرده سازی عکس در وردپرس انتخاب کردم تا به معرفی و مقایسه اونها بپردازم شامل موارد زیر هستند:

هر یک از افزونه‌های فوق برای فشرده سازی فایل‌ها در وردپرس از یک متد و روشی استفاده می‌کنند که شامل Lossless و Lossy هستند. اما قبل از اینکه به معرفی هر یک از این افزونه‌ها بپردازم باید ابتدا ببینیم که اصلا چرا باید حجم تصاویر وردپرس را کاهش دهیم؟

چرا باید از افزونه کاهش حجم تصاویر وردپرس استفاده کنیم؟

داشتن یک سایت زیبا نیاز به استفاده از انواع مختلفی از رسانه‌های متنی، تصویری، ویدئویی، صوتی، اینفوگرافیک و… داره که با استفاده از این گزینه‌ها میتونیم نوشته‌های خودمون رو جذاب تر کرده و در عین حال به دلیل استفاده از این موارد در موتورهای جستجو حسابی خوش بدرخشیم. در این بین استفاده از تصاویر از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است که شاید دلایل باعث این شده باشه.

  • کم بودن حجم تصاویر نسبت به سایر گزینه‌ها
  • گویا بودن و اثرگذاری بیشتر تصویر نسبت به متن، ویدئو و…
  • علاقه کاربران به تصاویر بخاطر لود سریع و برداشت سریع‌تر موضوع از آن
  • محبوبیت جستجو تصاویر در موتورهای جستجو نسبت به ویدئو و سایر گزینه‌ها
  • و…

پس تاثیری که یک تصویر با یک نگاه روی مخاطب خواهد گذاشت از تاثیری که یک متن روی مخاطب می‌گذارد بیشتر است. چرا که زمان خواندن کمتر بوده و از طرف دیگه بخاطر اسکن تصویری پیام سریع‌تر منتقل خواهد شد. اما همونطور که اشاره شد استفاده از تصویر در وردپرس از محبوبیت بالاتری برخوردار هست. جدایی از این محبوبیت آیا هر تصویری قابلیت اینو داره که در سایت ازش استفاده کنیم؟

قطعا خیر! چرا که تصاویری که حجم بالاتری دارند، مدت بیشتری برای لود اونها طول خواهد کشید. در صورتی که اگر همین تصویر رو برش داده و در اندازه کوچکتری آپلود کنید حجم کمتری از صفحه را هم اشغال میکنه. جدایی از این یه راهکار دیگه اینه که اگه ضمن حفظ کیفیت تصویر تا جای ممکن بتونید حجم تصویر رو کمتر و کمتر کنید تاثیر بیشتری روی سرعت سایت خواهد داشت. پس استفاده از تصاویر در سایت زمانی ارزشمند هست که تا جایی که میشه حجم عکس را در وردپرس کمتر کنیم. حالا در ادامه به معرفی افزونه‌هایی برای بهینه سازی و کم کردن حجم تصویر در وردپرس می‌پردازم.


 

1. افزونه Smush it

افزونه Smush it یکی از بهترین افزونه‌های کاهش حجم تصاویر در وردپرس هست که تا به امروز بسیاری افراد از این افزونه استفاده می‌کنند. تا به امروز بیش از 1 میلیون نصب این افزونه در مخزن وردپرس به ثبت رسیده. این افزونه امکان کاهش حجم عکس در وردپرس رو برای تصاویری که از قبل آپلود کردید به همراه تصاویری که از این پس بعد از نصب افزونه آپلود میکنید انجام میده. علاوه بر این میتونید حداکثر اندازه رزولوشن و حداکثر و حداقل اندازه تصاویر رو هم مشخص کرد تا هنگام برش تصاویر کار بهینه سازی تصاویر روی اونها انجام بگیرند. در صورتی که قصد استفاده از بهینه سازی یک جا تصاویر رو داشته باشید در هر بار میتونید به صورت همزمان 50 عکس رو برای کم کردن حجم انتخاب کنید. این افزونه برای کاهش حجم عکس در وردپرس نیازی به کد API نداره و به راحتی بعد از نصب و انجام تنظیمات میتونید ازش استفاده کنید. راهنمای کامل استفاده از این افزونه رو میتونید با کلیک روی دکمه زیر ببینید.

آموزش استفاده از افزونه Smush It


 

2. افزونه reSmush.it

افزونه reSmush.it هم یکی دیگه از افزونه‌های محبوب برای کاهش حجم تصویر در وردپرس هست که تا به امروز موفق شده بیش از 200.000 بار در مخزن وردپرس نصب فعال رو به خودش اختصاص بده. این افزونه به صورت خودکار اقدم به کم کردن حجم عکس در وردپرس خواهد کرد. این افزونه امکان کم کردن حجم تصاویر برای مطالب قبلی را هم به شما خواهد داد که با استفاده کردن از API افزونه هم میتونید سطح دلخواه برای میزان بهینه سازی را انتخاب کنید. از معایب این افزونه که البته نمیشه به عنوان عیب در نظر گرفت، اینه که امکان کاهش حجم تصاویری که حجمی بیشتر از 5 مگابایت رو دارند فراهم نیست. فکر نمی‌کنم تصاویری که استفاده کنیم بیشتر از 3 مگ حجم داشته باشند که در این صورت میتونید ابتدا با نرم افزار کامپیوتری اندازه و رزولوشن عکس رو کمتر کنید و بعد که حجمش کمتر شد با استفاده از این افزونه میزان بهینه سازی رو بیشتر کنید.

دانلود افزونه reSmush.it


 

3. افزونه EWWW Image Optimizer

این افزونه هم تا به امروز موفق شده بیش از 600.000 نصب فعال رو در مخزن وردپرس از آن خودش بکنه که با استفاده ازش میتونید حجم تصاویر رو در وردپرس کمتر کنید. همچنین این افزونه امکان کاهش حجم عکس در وردپرس رو در حالی ارائه میده که میتونید از امکان آپلود در یک فضای ابری استفاده کنید. از مزیت‌های این افزونه این هست که کار فشرده سازی و بهینه سازی تصاویر در وردپرس در سرورهای خود این افزونه انجام میگیره. بنابراین اگر به صورت کلی حجم تصاویر را کم کنید با مشکل افزایش مصرف منابع هاست و CPU مواجه نخواهید شد. امکان کم کردن حجم تصاویر وردپرس برای تصاویر قبلی هم فراهم هست.

دانلود افزونه EWWW Image Optimizer


 

4. افزونه ShortPixel Image Optimizer

این افزونه هم تا به امروز موفق شده بیش از 90.000 نصب فعال رو به خودش اختصاص بده که برای استفاده ازش نیاز به داشتن حساب کاربری در سایت سازنده دارید. در هر ماه قادر به کم کردن حجم 100 تصویر خواهید بود و یکی از مزیت‌های افزونه هم اینه که تصاویر بهینه شده و تصاویر اصلی در پوشه‌های جدا نگهداری میشن. بنابراین امکان مقایسه تصویر اصلی و تصویر بهینه سازی شده هم در افزونه قرار گرفته که میتونید با مقایسه تصویر اصلی میزان بهینه سازی رو هم به دلخواه مشخص کنید. این افزونه امکان بهینه سازی تصاویر قبلی را هم خواهد داد.

دانلود افزونه ShortPixel Image Optimizer


 

5. افزونه Compress JPEG & PNG images

این افزونه هم تا به امروز موفق شده بیشتر از 100.000 نصب فعال رو به خودش اختصاص بده که برای استفاده از این افزونه نیاز به داشتن حسابی کاربری در سایت سازنده خواهید داشت. محدودیتی که این افزونه داره اینه که در هر ماه فقط میتونید 100 تصویر رو بهینه سازی کنید. پس اگه در ماه بیشتر از این مقدار تصویر آپلود می‌کنید اصلا روی این افزونه حساب نکنید. امکان فشرده سازی تصاویر در وردپرس برای تصاویر قبلی هم فراهم هست و همچنین میتونید در تنظیمات افزونه مشخص کنید که کم کردن حجم برای چه تصاویر و با چه اندازه‌هایی انجام بگیره. علاوه بر این میتونید یک سقف حجمی برای تصاویر مشخص کنید که تصاویری که حجمی بیشتر از این داشتند، بهینه سازی شوند.

دانلود افزونه Compress JPEG & PNG images


مقایسه عملکرد افزونه کاهش حجم تصاویر در وردپرس

حالا که با افزونه‌ها و برخی امکانات که ارائه میدن آشنا شدید در ادامه به بررسی افزونه‌ها در عمل می‌پردازیم. آزمایشی در شرایط یکسان روی این افزونه‌ها صورت گرفته که در اون برای تصاویر با فرمت‌های JPG و PNG یک تصویر خاصی انتخاب شده و در هر بار تصویر همراه با فعال بودن یکی از این افزونه‌ها آپلود شده است. در نهایت حجم تصویر بهینه سازی شده و میزان بهینه سازی بر اساس حجم تصویر اصلی مشخص خواهد شد که در نهایت میتونیم یکی از این افزونه‌ها رو به عنوان بهترین افزونه کاهش حجم تصاویر در وردپرس انتخاب کنیم.

فشرده سازی تصاویر با فرمت JPG.

تصویری با فرمت JPG که دارای حجم 118 KB هست را انتخاب می کنیم. به ترتیب افزونه‌های فوق را فعال کرده و تصویر را در رسانه وردپرس آپلود می‌کنیم. بعد از آپلود فایل حجم نهایی و درصد بهینه سازی شده را یادداشت کرده و افزونه را غیرفعال میکنیم. حالا به سراغ افزونه بعدی رفته و همین کار را به ترتیب تکراری می کنیم تا در نهایت همین تصویر با 5 افزونه فوق آپلود شده و نتیجه را ببینیم. دقت کنید که بعد از آپلود تصویر آن را پاک کرده و همچنین هیچ تغییری در نام تصویر داده نخواهد شد. نتیجه‌ای که دریافت می‌شود به شکل زیر است.

افزونه حجم تصویر فشرده میزان فشرده سازی متد
reSmush.it 76 کیلوبایت 30.59% Lossless
EWWW Image Optimizer 112 کیلوبایت 5% Lossless
Compress JPEG & PNG images 114.7 کیلوبایت 2.8% Lossy
ShortPixel Image Optimizer 69.2 کیلوبایت 41.94% Lossy
WP Smush 112 کیلوبایت 5% Lossless

فشرده سازی تصاویر با فرمت PNG.

حالا همین کاری که برای تصاویر با فرمت jpg. انجام دادیم را این بار برای تصویر با فرمت png. و حجم 102 kb انجام داده و نتایج را یادداشت می‌کنیم که در نهایت نتیجه زیر از اون به دست خواهد آمد.

افزونه حجم تصویر فشرده میزان فشرده سازی متد
reSmush.it 36 کیلوبایت 63.8% Lossless
EWWW Image Optimizer 97.5 کیلوبایت 1.9% Lossless
Compress JPEG & PNG images 34.3 کیلوبایت 64% Lossy
ShortPixel Image Optimizer 37 کیلوبایت 63.5% Lossy
WP Smush 99 کیلوبایت 2.9% Lossless

اگر مقایسه‌ای بین دو فرمت JPG و PNG انجام بدیم و بر اساس امکاناتی که هر یک از این افزونه‌ها در اختیارمون قرار میده داشته باشیم، به صورت روشن مشخصه که افزونه reSmush.it بهترین گزینه برای استفاده است. بعد از اون هم افزونه EWWW Image Optimizer هست که در رده دوم قرار دارد. اما با توجه به اینکه افزونه reSmush it دارای تنظیمات و ویژگی‌های کمتری نسبت به افزونه EWWW Image Optimizer هست، پس انتخاب افزونه EWWW Image Optimizer به عنوان بهترین افزونه بهینه سازی تصاویر وردپرس گزینه بهتری هست. اما اگر به دنبال امکانات و ویژگی‌های خاصی نیستید و صرفا هدفتون کاهش حجم تصاویر وردپرس هست میتونید از افزونه reSmush.it استفاده کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *