نحوه رفع انواع خطاهای نصب مجنتو


نصب مجنتو یکی از اقداماتی است که بسیاری از وبمستران همواره به دنبال آن هستند. اما گاهی ممکن است در این مسیر با خطاهایی رو به رو شوید که امکان نصب این فروشگاه ساز را از شما بگیرد. در چنین مواقعی شناسایی دلایل این خطاها و نحوه رفع آنها می تواند بسیار کمک کننده باشد. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا نصمیم داریم نحوه رفع خطاهای نصب مجنتو را را به شما آموزش دهیم. پس اگر می خواهید با این خطاها آشنا شده و یاد بگیرید که چگونه به رفع مشکل در نصب مجنتو بپردازید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

آشنایی با خطاهای نصب مجنتو

هنگام نصب مجنتو روی هاست خود ممکن است با خطاهای مختلفی رو به رو شوید که امکان ادامه فرآیند نصب را از شما سلب کند. به همین دلیل باید با این خطاها آشنایی کامل داشته و نحوه رفع آنها را بدانید تا بتوانید در سریع ترین حالت ممکن مشکل در نصب مجنتو را رفع و فرآیند نصب را پیش ببرید. متداول ترین خطاهایی که ممکن است در این مسیر با آنها رو به رو شوید، ممکن است در خصوص یکی از موارد زیر باشد:

در ادامه به بررسی دقیق تر هر یک از مشکلات نصب مجنتو خواهیم پرداخت.

موضوعی که باید به آن دقت داشته باشید این است که شرکتی که از آن خدمات هاستینگ خود را تهیه می کنید، پیش نیازهای نصب مجنتو را دارا باشد. بهتر است قبل از تهیه سرویس خود این موضوع را بررسی و درباره آن سوال بپرسید. چرا که اگر پیش نیازهای این فروشگاه ساز روی سرور وجود نداشته باشد، شما امکان نصب و راه اندازی مجنتو را نخواهید داشت. همچنین می توانید پیش از هر کاری به کمک آموزش قدم به قدم زیر مراحل نصب مجنتو روی هاست خود را بررسی نموده و ببینید چه اشتباهی حین مراحل نصب انجام داده اید. اگر ارور مربوطه رفع نشد ادامه آموزش را مطالعه نمایید.

آموزش گام به گام نصب مجنتو روی هاست سی پنل

رفع انواع مشکل در نصب مجنتو

به طور کلی ممکن است در هنگام نصب magento با یکسری از مشکلات رو به رو شوید و تا زمانی که آنها را رفع نکنید، نمی توانید فرآیند نصب را تکمیل نمایید. خطایی که شما ممکن است با آن رو به رو شوید در یکی از دسته های زیر قرار می گیرد:

  • مشکلات مربوط به نسخه php هاست
  • ماژول های php
  • مجوزهای دسترسی

1. بررسی نسخه PHP

امکان بررسی نسخه PHP هاست شما از طریق بخش PHP Version Check امکان پذیر است. در صورتی که ورژن PHP هاست شما پایین تر از 5.4 باشد، در این قسمت با خطا رو به رو خواهید شد.

خطاهای نصب مجنتو

در چنینی حالتی باید به پنل مدیریتی هاست خود مراجعه کرده و از طریق بخش مربوطه ورژن PHP خود را تغییر دهید. البته لازم است در نظر داشته باشید که سرورهای هاستینگ های مختلف از نظر پشتیبانی از نسخه های PHP متفاوت هستند. پس در همان ابتدای کار و در هنگام خرید هاست باید به این نکته دقت لازم را داشته باشید.

2. بررسی تنظیمات PHP

در این بخش شما با موردی تحت عنوان PHP Settings Check مواجه خواهید شد. رایج ترین خطایی که ممکن است هنگام نصب مجنتو با آن رو به رو شوید، خطای always_populate_raw_post_data است. این خطا نشان می دهد که در پیکربندی فایل php.ini شما اشکالی وجود دارد و باعث می شود فرآیند نصب Magento دچار مشکل شود. به منظور حل این مشکل در نصب مجنتو باید وارد پوشه مربوط به PHP هاست خود شوید یا اینکه می توانید از طریق فایل php.ini اقدام کرده و عبارت always_populate_raw_post_data را در آن جستجو کنید.

بررسی خطاهای نصب مجنتو

سپس نقطه ویرگول یا هر کاراکتر دیگری که قبل از این عبارت وجود دارد را حذف کرده و مقدار نوشته شده مقابل always_populate_raw_post_data  را از On یا 1 به 1- تغییر دهید. بدین ترتیب تنظیمات PHP فعال شده و خطای نمایش داده شده رفع می شود. اگر به بخش مورد نظر دسترسی ندارید، به پشتیبانی شرکت ارائه دهنده هاستینگ خود تیک ارسال کرده و از آنها بخواهید این کار را برای شما انجام دهند. این کار فقط در صورت تایید کارشناسان فنی صورت می گیرد.

3. بررسی ماژول های PHP

این مشکل در نصب مجنتو هم تحت عنوان PHP Extensions Check نشان داده می شود. در صورتی که ماژول های PHP مورد نیاز روی هاست وجود نداشته یا غیرفعال باشد، شما در این قسمت با خطا رو به رو می شوید. بهترین کاری که می توانید در چنین شرایطی انجام دهید این است که افزونه های PHP مورد نیاز را با توجه به توضیحات خطای نمایش داده شده شناسایی و نصب نمایید. البته خیلی اوقات این ماژول ها غیرفعال بوده یا دارای کاراکتری اضافه است که در این حالت با فعال کردن آن یا حذف کاراکترهای مورد نظر می توانید این مشکل را به راحتی رفع نمایید.

انواع خطاهای نصب مجنتو

یکی از متداول ترین خطایی که در این بخش می توانید مشاهده کنید مربوط به ماژول php_intl.dll است. برای حل مشکل این ماژول باید فایل php.ini را پیدا کرده و در آن عبارت php_intl.dll را جستجو نمایید. معمولا کد حاضر به صورت extension=ph_intl.dlL; است. در چنین حالتی تنها لازم است کاراکتر سمی کالن ; یا همان نقطه ویرگول را حذف کنید. بعد از حذف این کاراکتر افزونه php_intl.dll فعال خواهد شد. اگر بعد از نصب ماژول های خواسته شده مشکل همچنان پابرجا بود، می توانید با پشتیبانی هاستینگ خود تماس بگیرید. در این مورد نیز ممکن است بنابر تمهیدات امنیتی هاستینگ به فایل php.ini دسترسی نداشته باشید در چنین شرایطی مورد را از سمت هاستینگ پیگیری کنید.

4. بررسی مجوزهای فایل

گاهی حین نصب مجنتو ممکن است با خطایی تحت عنوان File Permission Check مواجه شوید. موضوع دیگری که در هنگام نصب مجنتو باید به آن توجه داشت، امکان بررسی مجوزهای لازم برای نصب فایل است. دایرکتوری های موجود در سیستم فایل مجنتو باید توسط وب سرور کاربر و دارنده سیستم فایل مجنتو قابل نوشتن باشد. در صورتی که مجوزهای دسترسی به درستی ارائه نشده باشد، ممکن است در این بخش با خطا رو به رو شوید. راه حل مناسب برای رفع این خطا این است که مجوزهای دسترسی مورد نیاز را مطابق با توضیحات خطا نمایش داده شده، فراهم کنید.

?? نکته: در نظر داشته باشید که بعد از رفع خطای هر یک از این بخش های عنوان شده باید علامت ضربدر قرمز ❌ به تیک سبز رنگ تبدیل شود. بدین ترتیب متوجه رفع مشکل در نصب مجنتو خواهید شد.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش کردیم تا با معرفی خطاهای موجود در هنگام نصب و بررسی نحوه رفع آنها، امکان نصب مجنتو را برای شما فراهم کنیم. بدین ترتیب شما می توانید با داشتن دانش کافی و در کوتاه ترین زمان ممکن به رفع مشکل در نصب مجنتو  اقدام نموده مراحل نصب مجنتو روی هاست خود را دنبال نمایید.

در صورتی که تمایل دارید با ویژگی های انواع سیستم های مدیریت محتوا بیشتر آشنا شوید و قیاس کاملی میان مجنتو با سایر سیستم های مدیریت محتوای محبوب همچون وردپرس، دروپال، پرستاشاپ و… داشته باشید توصیه می کنیم راهنمای جامع بهترین cms را از طریق لینک زیر مطالعه نمایید.

با بهترین سیستم مدیریت محتوا آشنا شوید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *