پیج رنک گوگل چیست و چگونه آن را بهبود دهیم؟

پیج رنک گوگل چیست و چگونه آن را بهبود دهیم؟
چکیده این مطلب : زمان مطالعه : 3 دقیقه 14 نظر 16,651 بازدید

گوگل هر ساله با استفاده از یک الگوریتم، وب سایت ها را درجه بندی می کند. چرا بعضی سایت ها در یک سال رنک بهتر دارند ولی در سال بعد دچار افت رتبه می شوند؟ قبل از پاسخ به این سؤالات ابتدا باید بررسی کنیم که رتبه بندی صفحه چیست و چگونه انجام می گیرد؟

پیج رنک گوگل در اواسط سال 2016 میلادی غیر فعال شده است. شما می توانید با مشاهده مطلب چرا پیج رنک‌ گوگل صفر شد دلیل آن را متوجه شوید:

بیشتر بخوانید:  چرا پیج رنک گوگل صفر شد؟  هم چنین می توانید برای اطلاعات بیشتر ویدئو  چرا پیج رنک گوگل صفر شد؟  را نیز مشاهده کنید.

 

درجه بندی و رتبه صفحه در 2014 – خوب یا بد؟

گوگل هر ساله با استفاده از یک الگوریتم و فرمول خاص وب سایت ها و صفحه ها را درجه بندی و رتبه بندی می کند. چرا بعضی سایت ها در یک سال رنک بهتر دارند ولی در سال بعد دچار افت رنک (رتبه) می شوند؟ دلیل این مورد چیست؟ قبل از پاسخ به این سؤالات ابتدا باید بررسی کنیم که درجه بندی صفحه اصولاً چیست و چگونه انجام می گیرد؟

 

درجه بندی صفحه (PageRank) چیست؟

پیچ رنک صفحات، طبق گفته گوگل، رتبه بندی جایگاه و امتیاز سایت و صفحه است که در طول سال طبق الگوریتم و فرمول خاصی کسب می شود. نکته مهم اینجاست که گوگل فقط به کیفیت خود سایت توجه نمی کند بلکه میزان لینک های مربوط به آن و میزان بازدیدی که از آن شده را نیز مهم می داند. همچنین میزان ترافیکی که در آن صفحه یا سایت انجام می شود نیز مورد توجه قرار می گیرد.

pagerank

 

به روزرسانی و ارتقای اطلاعات در تاریخ 6 دسامبر 2013 :

قبل از سال 2014 ، گوگل با ارتقای اطلاعات PageRank به صورت رسمی اعلام کرد که همچنان به تعداد لینک های یک صفحه یا یک سایت اهمیت می دهد و آن ها را با ارزش می داند. این مورد دقیقاً برعکس عقاید افرادی بود که نظرشان کاربرد نداشتن PageRank بود. در این موارد کاربردی بودن یک ابزار یا سرویس Alive و کاربردی نبودن آن Dead خوانده می شود.

 

عقاید عمومی PageRank را Dead تلقی می کردند. به جز این مورد، موارد زیادی  نیز از سایت هایی که دارای PageRank پایین تری بودند، اما در نتایج جستجوها جایگاه و رتبه مناسبی داشتند را هم می توان یافت که به نوعی این گفته را تائید می کرد.

این مسئله باعث شد تا عقاید و افکار عمومی همچنان بر علیه PageRank باشد. در واقع این اتفاقات باعث شد تا مردم PageRank را یک ایده بی محتوا و بدون کاربرد بدانند و خیلی به آن توجه نکردند. اما با تغییرات سال 2014 همه چیز روشن و واضح شد و کاربرد PageRank نمایان گردید.

مطالب مرتبط: سه نکته مهم برای بهبود رتبه الکسا

 

راه های افزایش PageRank :

راه اصلی افزایش PageRank ، افزایش تعداد لینک ها و ارتقاء کیفیت آن ها می باشد. برای دستیابی به چنین موردی، ما می بایست تکنیک ها و روش های متعدد و گوناگونی را بررسی و پیاده سازی کنیم. اگرچه، ما باید بیشتر از قبل مواظب افرادی باشیم که این کار را به آنها می سپاریم تا در این تکنیک ها، روش ها و تکنیک های کلاه سیاه (Black Hat) دخیل نشوند. در این صورت تمام زحمات شما به باد خواهند رفت.
برای آشنایی بیشتر با بهترین تکنیک های موجود، به لیست تکنیک ها و روش های زیر دقت کنید:
– ارسال پست مهمان (Guest Posting)
– نوشتن مقاله برای دفاتر روزنامه نگاری و مجلات
– اضافه کردن شرکت خود در دانشنامه ویکی پدیا در صفحات مختلف
– استفاده از منابع مناسب و شناخته شده برای لینک سازی
– استفاده از ساختار و استراتژی های لینک دهی

pagerank

چطور PageRank خود را بررسی کنیم؟

– بهترین و سریع ترین روش برای چک کردن PageRank اضافه کردن یک افزونه به تولبار (نوار ابزار) مرورگر می باشد.
– استفاده از سیستم PageRank گوگل با عنوان Google PageRank Checker
– استفاده از ابزار Backlink Hunter به منظور بررسی تعداد بک لینک ها و بهبود بخشیدن به آن ها
– استفاده از ابزار Link Popularity Checker جهت پیدا کردن فرصت برای اضافه کردن بک لینک برای کلمه کلیدی خاص و ویژه
– استفاده از سیستم Backlink Analysis برای کشف لینک های مشکل دار (Broken Links)
– استفاده از ابزار Link Structure برای پیدا کردن تمام وب سایت هایی که به سایت شما لینک داده اند.

مطالب مرتبط: چرا پیج رنک گوگل صفر شد؟

دیگر فاکتورها برای رتبه بندی در کنار PageRank

شما در کنار فعالیت های مربوط به PageRank می بایست توجه خود را نسبت به رتبه بندی اصلی سایت هم جلب کنید. برای افزایش و بهبود رتبه در رنکینگ های موتورهای جستجوی مختلف، دقت به نکات زیر مهم می باشد:
– اشتراک گذاری ها و لایک های فیسبوک
– تویئت های توئیتر
– اشتراک گذاری ها و لایک های گوگل پلاس
– مناسب بودن آدرس دامنه
– تعداد کلمات در صفحه
– ترافیک و بازدیدهای وب سایت
– سرعت بارگذاری صفحه

 

مشاهده نسخه PDF مقاله: پیج رنک گوگل چیست و چگونه آن را بهبود دهیم؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *