پیش نیازهای لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟


کاربران اغلب سوال می کنند که برای شروع کار و راه اندازی وبسایت فروشگاهی به چه مواردی نیاز خواهیم داشت و کلا هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی به طور تقریبی چه میزان خواهد بود؟ برای پاسخ به براورد هزینه های فروشگاه آنلاین ابتدا می بایست پیش نیازهای لازم برای راه اندازی سایت فروشگاهی را بررس کنیم. در ادامه راه اندازی قدم به قدم فروشگاه اینترنتی از پایگاه دانش میزبان فا با شما هستیم. در این آموزش به پیش نیازهای لازم جهت راه اندازی فروشگاه اینترنتی می پردازیم.

موارد لازم جهت راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟

هر فروشگاه اینترنتی فارغ از نوع فعالیت خود به موارد و پیش نیازهای خاصی لازم دارد. این پیش نیازها هزینه های ناشی از تاسیس فروشگاه آنلاین را مشخص می کنند. بر اساس اینکه شما چه مواردی تهیه کنید هزینه های تاسیس سایتتان نیز متغیر خواهد بود. پیش نیازهای کلی راه اندازی وبسایت فروشگاهی به شرح زیر است:

هدف از تاسیس فروشگاه آنلاین

داشتن هدف و انگیزه: اولین پیش نیاز راه اندازی فروشگاه اینترنتی داشتن هدف و انگیزه کافی است. همه ما می دانیم که اگر قصد شروع کاری را داشته اما  فاقد هدف و انگیزه لازم باشیم قطعا در آن شکست خواهیم خورد. راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیز مستلزم همین قضیه است اگر قصد پیاده سازی یک فروشگاه آنلاین دارید اما هدف و انگیزه نداشته در نهایت به شکست منجر خواهد شد پس این مسیر برای پیشرفت شما کاملا نا مناسب است. این دوره تنها مخصوص اشخاص با انگیزه است. ?

تعیین بازار هدف برای فروشگاه آنلاین

انتخاب کالا با بازار فروش وسیع: به عنوان مثال دو فروشگاه اینترنتی وجود دارد. یکی در حال فروش موبایل و دیگری در زمینه فروش وسایل بازی کودک فعالیت دارد. بنظر شما کدام یک طیف وسیع تری از مشتریان را خواهد داشت؟

قطعا فروشنده لوازم بازی کودک مخاطبینی را دارد که اولا ازدواج کرده دوما کودکی دارند. در چنین شرایطی افراد زیادی فیلتر خواهند شد اما در خصوص مورد دیگر، قطعا فروشگاه موبایل مخاطیب بیشتری را پوشش خواهد داد. پس دید شما در خصوص انتخاب کالایی که قصد دارید در فروشگاه اینترنتی خود عرضه نمایید از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع انتخاب کالا در پیشرفت شما بسیار موثر است.

انتخاب نام دامنه مناسب برای فروشگاه اینترنتی

دامنه چیست؟ دامنه نشان دهنده برند و نام فروشگاه شما است. به عنوان مثال مجموعه میزبان فا دامنه mizbanfa.net را برگزیده است. عوامل بسیار مهمی در انتخاب نام دامنه دخیل هستند که در ادامه به شرح مفصل آن ها خواهیم پرداخت:

اینکه نام دامنه به چند شکل مختلف نوشته شود می تواند کاربر را گمراه کند. به عنوان مثال دامنه نقش جهان به شکل های زیر نوشته می شود و باعث گمراهی کاربر خواهد شد چرا که بازدیدکننده نمیداند کدام یک آدرس صحیح دامنه شما بوده است.

  • naghshejahan
  • naqshejahan
  • و….

پیش نیاز فروشگاه اینترنتی

در انتخاب نام دامنه می بایست بسیار دقت نمود در واقع هر زمان نام دامنه خود را در اختیار شخصی قرار می دهید می بایست حالت چندگانه نوشتن را نداشته باشد و کاربر بداند دامنه شما شامل چه حروفی است.

برای انتخاب نام دامنه می توانید از ابزارهای آنلاین پیشنهاد دامنه کمک بگیرید یا یک برگه سفید برداشته تمام ایده های خود را یادداشت نمایید در نهایت بهترین نام بر اساس فاکتورهای مذکور یا ترکیبی از آن ها را انتخاب کنید.

آموزش قدم به قدم ثبت دامنه 10 نکته برای انتخاب دامنه مناسب

۶ نکته مهم در هنگام انتخاب دامنه چگونه نام دامنه مناسب انتخاب کنیم ؟

یک هاست خوب انتخاب کنیم

پیشنهاد می شود در همین ابتدای کار از یک هاست خوب و مناسب استفاده کنید تا ذهن شما عاری از هر گونه مسئله ای همچون ضعیف بودن هاست، سرعت پایین، کمبود منابع و… باشد.

شرایط راه اندازی فروشگاه اینترنتی

این تفکر که از یک هاست با منابع کم و سطح پایین استفاده کنیم تا موجب کاهش هزینه گردد و بعد آن را تغییر دهیم تفکر کاملا اشتباهی است چرا که کمبود منابع و مشکلات مذکور می تواند در سرعت و به تبع آن در سئوی سایت شما تاثیر گذار باشد و نتوانید ضررهای وارده را جبران نمایید.

از طرفی پایین بودن سرعت و رفع مشکلات مربوط به آن می تواند زمان زیادی از شما بگیرد. بنابراین توصیه می کنیم در همین ابتدای کار از یک سرویس خوب و مناسب استفاده نمایید تا دچار مشکلات احتمالی نشوید.

به عنوان مثال تعداد منوهای وبسایت شما زیاد بوده و آن را ویرایش کرده اید اما زمان ذخیره می بینید که هیچ کدام از تنظیمات اعمال نشده و متوجه می شوید درخواست های سمت سرور به دلیل کمبود منابع با مشکل مواجه شده و تمامی پیکربندی ها را از دست داده اید! هاست های مختلف محدودیت های مختلفی نیز دارند. بنابراین انتخاب هات خوب و مناسب از پیش نیازهای اصلی راه اندازی فروشگاه اینترنتی محسوب می شود.

مجموعه میزبان فابه صورت حرفه ای نسبت به ارائه سرویس های میزبانی وب به شرح زیر اقدام نموده است. در صورت تمایل می توانید سرویس ها را بررسی نمایید.

میزبانی وب اشتراکی ایران

میزبانی وب وردپرس

میزبانی وب ووکامرس

سرویس های میزبانی هاست دانلود و بکاپ

تهیه بهترین قالب فروشگاهی وردپرس

قدم آخر نیز نصب قالب فروشگاهی و شروع طراحی است.  ما در این دوره آموزشی سیستم مدیریت محتوای وردپرس را انتخاب کردیم که توسط ووکامرس به فروشگاه مجهز می شود در نهایت پس از نصب قالب، وبسایت فروشگاهی خود را در بستر اینترنت قرار می دهیم. در ادامه آموزش ها به چگونگی نصب قالب روی سرویس هاست خواهیم پرداخت.

قالبی که در این دوره انتخاب شده بسیار منعطف و با امکانات بالا است به گونه ای که قادر خواهید بود تمامی امکانات مورد نظر خود را با هر سلیقه ای پیاده سازی نمایید. که در ادامه آن را معرفی خواهیم نمود و البته آموزش های خیلی زیادی هم برای کار با آن تدارک دیده شده و بر اساس نیاز کاربران این آموزش‌ ها آپدیت خواهند شد.

حالا سوال اینجاست که چرا سیستم مدیریت محتوای وردپرس را برای راه اندازی فروشگاه انتخاب کردیم؟ مهم ترین دلایل این انتخاب عبارتند از:

  • پشتیبانی خوب: وردپرس در ایران به صورت عالی پشتیبانی می شود. توسعه دهندگان بسیار زیادی در ایران وجود دارند که خیلی راحت و با کمترین هزینه اقدامات و امکانات مورد نظر شما را اجرایی می کنند.
  • تعدد توسعه دهندگان وردپرس: همچنین توسعه دهندگان زیادی در سراسر دنیا هستند که چه پولی چه رایگان، اکثرا به صورت رایگان وردپرس و ووکامرس را توسعه می دهند.
  • منبع عالی برای توسعه سایت: اگر روزانه به مخزن وردپرس مراجعه نمایید متوجه می شوید که افزونه های متعددی نوشته و منتشر شده اند. به اینصورت به کمک افزونه ها می توان امکانات مورد نظر را به وبسایت اضافه کرد و نیازی نیست به دنبال برنامه نویس باشید. برای این منظور تنها کافیست به وبسایت wordpress.org مراجعه کنید.
  • فراوانی برنامه نویس در ایران: اگر به هر دلیلی افزونه ای پیدا نکردید که قابلیت مدنظر شما را به وبسایت اضافه نماید، خیلی راحت قادر خاوهید بود برنامه نویسانی را برای سایت خود انتخاب کنید  که با سرعت بالا فرایند مد نظر شما را انجام دهند. از طرفی انتخاب برنامه نویس برعهده شماست. به عنوان مثال از  بین ۲۰ تا برنامه نویس خیلی راحت می توانید شخصی که تخصص بالاتر دارد و قیمت مناسب تری ارائه می کند را انتخاب کنید در نهایت در کمترین زمان ممکن نیاز برای فروشگاه مرتفع خواهد شد.
  • هزینه های جانبی بسیار پایین وردپرس و ووکامرس: وقتی تعداد برنامه نویسان خیلی زیادی در ایران و توسعه‌دهندگان زیادی در دنیا وجد داشته باشد که افزونه های حرفه ای و عالی را به صورت رایگان منتشر می‌کنند و از طرفی پشتیبانی عالی وردپرس در ایران وجود داشته باشه هزینه های جانبی شما برای راه اندازی و توسعه وبسایت فروشگاهی کاهش خواهد یافت این موارد مهمترین دلایلی هستند که وردپرس و ووکامرس را انتخاب کردیم و در شروع راه اندازی یک فروشگاه های اینترنتی می توانند به شما خیلی کمک کنند.

پیش نیاز فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی ملزم به بررسی های اولیه است و پیش نیازهای خاص خود را دارد. با تامین پیش نیازهای فروشگاه اینترنتی می توان به صورت تقریبی هزینه های راه اندازی فروشگاه آنلاین را بررسی نمود. سرمایه های لازم جهت راه اندازی و تاسیس وبسایت فروشگاهی منوط به تهیه دامنه، هاست، قالب و… می باشد و بر اساس نیاز شما این هزینه ها متغیر خواهند بود.

آموزش رایگان و قدم به قدم راه اندازی فروشگاه اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *