چطور به ویژگی‌ و مشخصات فنی محصول آیکون اضافه کنیم؟


در ادامه آموزش های راه انداری فروشگاه اینترنتی، طریقه اضافه کردن مشخصات فنی محصول و شخصی سازی آن ها را بررسی کردیم. در این جلسه از آموزش های پایگاه دانش میزبان فا به مشخصات فنی محصولات فروشگاه اینترنتی خود تصویر اضافه می کنیم. درج آیکون کنار محصولات ووکامرس علاوه بر زیبا شدن صفحه موجب می شود صفحات کاربرپسندتر شوند.

آموزش درج آیکون کنار محصول ووکامرس

در جلسه قبلی گفتیم که امکان تعریف و افزودن ویژگی های دلخواه خود را دارید. در قسمت ویرایش محصول خود به تب ویژگی ها مراجعه نمایید. در این قسمت ویژگی هایی که برای محصول خود تعریف نموده اید قابل مشاهده است. می توانید از کشوی مشخصات گزینه رنگ بندی را تعریف کرده و روی دکمه افزودن کلیک کنید. سپس برای هر ویژگی تصاویری در نظر بگیرید. در ادامه به شرح مفصل این مورد خواهیم پرداخت.

اگر تمایل دارید در کنار ویژگی های محصول تصاویر دلخواهتان نمایش داده شود مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برای درج آیکون کنار محصول ووکامرس ابتدا می بایست تصاویر دلخواه خود را با پسوند PNG ایجاد نمایید.
  • از پیشخوان وردپرس به منوی محصولات و زیرمنوی ویژگی ها مراجعه کنید.

افزونه ویژگی های پیشرفته محصولات ووکامرس

ویژگی مورد نظرتان را انتخاب و روی دکمه ویرایش پایین آن کلیک کنید. در این قسمت می توانید ویژگی دلخواهتان را مثل رنگ اضافه نمایید.

نکته: افزودن تصاویر به ویژگی های دلخواه مشروط به این است که افزونه مربوطه فعال باشد. برای فعالسازی افزونه به منوی افزونه ها> افزونه های نصب شده مراجعه کنید.

افزونه ویژگی های پیشرفته محصولات ووکامرس

افزونه “استفاده از عکس در ویژگی محصول” را در حالت فعال قرار دهید. بعد از فعالسازی افزونه مجددا به قسمت ویرایش محصول مراجعه نمایید.

درج آیکون کنار محصول ووکامرس

بعد از فعال کردن افزونه، گزینه ای تحت عنوان “تصویر برای ویژگی ها” به این بخش اضافه می شود. حالا جهت درج آیکون کنار محصول ووکامرس در همان صفحه ویرایش ویژگی، روی دکمه آپلود/ افزودن عکس کلیک کنید.

درج آیکون کنار محصول ووکامرس

تصویر دلخواه خود را انتخاب، روی گزینه استفاده و سپس دکمه بروزرسانی کلیک کنید. حالا تصاویر انتخابی به جای گزینه ویژگی محصول نمایش داده می شود. البته با گذر ماوس از روی تصویر عنوان آن ویژگی نیز نمایش داده می شود. این مورد از فیلد نام ویژگی فراخوانی می شود. همچنین با درگ کردن می توانید ترتیب نمایش ویژگی ها را نیز تغییر دهید.

مجدد به صفحه ویژگی محصولات مراجعه نمایید. خب حالا برای مدیریت این ویژگی و اضافه کردن زیر مجموعه روی لینک پیکربندی شرایط و مقررات کلیک کنید.

در واقع از این مسیر می توانیم به ویژگی تعریف شده زیر مجموعه بدهیم. به عنوان مثال ما ویژگی رنگ بندی را اضافه کردیم حالا روی لینک پیکربندی کلیک می کنیم  تا مقادیری مثل رنگ زرد، آبی، سبز و…. را برای آن تعریف کنیم.

درج آیکون کنار محصول ووکامرس

در سمت راست این قسمت فیلدهای زیر را داریم:

  • نام
  • نامک
  • توضیح
  • تصویر برای ویژگی ها

با تکمیل موارد فوق و کلیک روی دکمه “افزودن” این مقدار به زیر مجموعه های ویژگی اضافه می شود. در سمت چپ نیز کل مقادیر این ویژگی را می بینید.

افزونه ویژگی های پیشرفته محصولات ووکامرس

نکته: می توان برای هر گزینه به صورت مجزا تصویری انتخاب کرد. به عنوان مثال اگر ویژگی رنگ بندی محصول را داشته باشیم و در قسمت پیکربندی رنگ های آبی، قرمز و سبز را تعریف کنیم می توان یک تصویر برای هر رنگ در نظر بگیریم که در کنار محصولات نمایش داده شود. به این صورت جذابیت بصری محصول افزایش خواهد یافت و محصول به طرز زیباتری در معرض دید قرار می گیرد. بعد از آپلود هر مورد روی دکمه بروزرسانی کلیک کنید. در نهایت روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا پیکربندی دلخواه شما اعمال شود.

از این ببعد هر زمان قصد داشته باشید محصولی تعریف کنید، در باکس اطلاعات محصول ویژگی ای که اکنون تعریف کردید را داخل کشوی ویژگی ها می بینید.

افزونه ویژگی های پیشرفته محصولات ووکامرس

به همین سادگی می توانید نسبت به درج آیکون کنار محصول ووکامرس اقدام نموده، ویژگی محصولات مد نظر خود را طراحی نمایید تا در نهایت نمایشی متفاوت از رقبا داشته باشبد.

جذابیت و زیبایی صفحات محصولات برای بیننده می تواند فاکتور بسیار مهمی تلقی گردد. درج محصولات به صورت نامنظم تصور منفی در ذهنیت کاربر ایجاد خواهد نمود. بر همین اساس اقداماتی همچون افزودن ویژگی به محصولات ووکامرس یا درج آیکون کنار ویژگی های محصولات ووکامرس توصیه می گردد. در این سری آموزش های ووکامرس به چگونگی زیباتر شدن صفحه محصول و همچنین درج آیکون های کوچک به جای ویژگی محصولات پرداختیم. در اموزش های بعدی می اموزیم که چطور مشخصات فنی و ویژگی محصولات را دسته بندی کنیم. پس با ما همراه باشید.

آموزش قدم به قدم فروشگاه اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *