چگونه ایمیلی بنویسیم که تضمینی به فروش تبدیل شود؟


چگونه ایمیلی بنویسیم که تضمینی به فروش تبدیل شود؟

چگونه ایمیلی بنویسیم که تضمینی به فروش تبدیل شود؟
چکیده این مطلب : زمان مطالعه : 12 دقیقه 0 نظر 1,066 بازدید

چگونه ایمیل تبلیغاتی بنویسیم که نرخ تبدیل ما را بطور موثری افزایش دهد؟ در این مقاله از مدیر وب به این بحث مهم می پردازیم.

باز کردن یا باز نکردن؛ مسئله این است!
آیا نیازی دارد من این ایمیل را باز کنم؟ آیا این ایمیل به درد من خواهد خورد؟
این‌ها سوالاتی هستند که هنگام چک کردن صندوق ورودی ایمیل‌ها، به ذهن هر کاربری خطور می‌کنند. اگر این کاربر یکی از مشتریان بالقوه شما باشد، پاسخ به این سوال می‌تواند در ارقام حساب بانکی شما تفاوت ایجاد کند. پس طبیعتا شما می‌خواهید که جواب “بله” باشد. البته فقط باز کردن ایمیل نیست که برای کسب و کار شما سرنوشت ساز است. بمنظور دستیابی به هدف و به دنبال پاسخ “بله” به این سوال، لازم است تا پاسخ کاربران به دیگر سوالات نیز “بله” باشد. سوال بعدی این خواهد بود که: آیا پاسخ دادن به این ایمیل برای من لطفی دارد؟
متخصصان فروش، زمان و تلاش بسیاری را صرف راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی ایمیل خود می‌کنند. اما همچنان خریداران، تنها 24 درصد از ایمیل‌های تبلیغاتی را باز می‌کنند. این نرخ کم باز کردن ایمیل‌ها، بخاطر ایمیل‌های ناخوشایندی است که باعث می‌شود مشتری اینگونه ایمیل‌ها را نیز با دیگر ایمیل‌های بی‌ارزش موجود در صندوق ورودی‌اش یکسان در نظر بگیرد. پایین بودن تعاملات ایمیلی بر کل فرآیند فروش تاثیر می‌گذارد که نهایتا به درآمد شرکت لطمه سختی وارد خواهد کرد.
اگر تبدیل به شخصی هدف گرا شوید و در حالی که خود را جای مشتریانتان گذاشته‌اید به بهترین نحو عمل کنید، یک ایمیل تبلیغاتی باکیفیت خلق خواهید کرد. همانطور که متوجه شدید، برای دستیابی به اهداف خود، نیاز دارید تا کاربران را ترغیب به باز کردن ایمیل خود کرده و در مرحله بعد، آن‌ها را متقاعد کنید که پاسخ آن را بدهند. در این مقاله قصد داریم تا به شما کمک کنیم ایمیل تبلیغاتی بنویسید و رازهای دریافت سریع پاسخ آن‌ها را بریتان فاش کنیم.

ایمیل مارکتینگ

چگونه ایمیل تبلیغاتی بنویسیم؟

هدف از ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی همیشه ایجاد ارتباط با مشتری و درآمدزایی برای کسب و کار شماست. متخصصان فروش در انتظار دریافت پاسخی مثبت، ایمیل‌های بسیاری را برای مشتریان ارسال می‌کنند. متخصصان فروش باید یاد بگیرند که چگونه یک ایمیل ترغیب کننده و جالب توجه خلق کنند تا به پاسخ مورد نظرشان برسند.
نوشتن یک ایمیل تبلیغاتی موثر فرآیندی مرحله به مرحله است. هر ایمیل تبلیغاتی از 5 بخش تشکیل شده است. هر بخش اهمیت خاص خود را دارد. اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما تحت تاثیر قرار گرفته و اقدام مورد نظرتان (خرید) را انجام می‌دهند.

نوار عنوان

نوار عنوان مهم‌ترین بخش ایمیل شماست. 47 درصد گیرندگان فقط بخاطر نوار عنوان ایمیل، آن را باز می‌کنند. یا ایمیل خود را جذاب کرده و گیرنده آن را راضی کنید یا برای همیشه دست نخورده در صندوق ورودی باقی بمانید. برای موثر کردن نوار عنوان ایمیل خود، باید مشکلات، درد‌ها و احساسات مشتریانتان را درک کرده و بفهمید. نوار عنوانی شخصی برای مشتریانتان ارسال کنید که علاقه و اشتیاق باز کردن ایمیل را در آن‌ها بوجود بیاورد. نوار عنوان باید علاوه بر متناسب و مرتبط بودن با شخص گیرنده، به خوبی بر محتوای داخل پیام نیز تمرکز کرده باشد. به هیچ عنوان از کلمات تحریک کننده اسپمی در نوار عنوان ایمیل خود استفاده نکنید؛ وگرنه سر از صندوق اسپم گیرنده در خواهید آورد.
شما باید حس کنجکاوی مشتریانتان را با طرح کردن سوالات یا فراهم کردن اطلاعات مرتبط به علایق آن‌ها برانگیزید. این کار باعث می‌شود تا ایمیل شما مثل قلابی در ذهن مشتریانتان بنشیند تا به محض دیدنش بخواهند آن را باز کنند.
نمونه‌هایی از عنوان‌های موثر به شرح زیر خواهند بود:

  • چند نکته برای رفع (مشکل گیرنده)
  • سوالات سریع درباره (هدف گیرنده)
  • یک هدیه ویژه برای شما از طرف (اسم شرکت)
  • من هم از (مشکل گیرنده) رنج می‌برم

خط آغازین

خط آغازین ایمیل شما فقط درباره شما نیست؛ بلکه برای مشتریانتان هم هست. گیرنده به خط آغازین ایمیل تبلیغاتی نگاه می‌کند، که بدون نیاز به باز کردن آن قابل مشاهده است. مراقب کلماتی که در خط آغازین به کار می‌برید باشید. با افزودن بر ارزش محتوای خط آغازین، مشتریانتان را تحت تاثیر قرار داده تا ایمیل شما را باز کنند. هرگز ایمیل خود را اینگونه شروع نکنید: “سلام، اسم من ایکس است و برای شرکت ایگرگ کار می‌کنم.” در عوض سعی کنید عبارتی موثر بنویسید که ربط به مضمون نوار عنوان ایمیل شما داشته باشد.
قبل از اقدام برای نوشتن ایمیل تبلیغاتی، مطمئن شوید که به اندازه کافی درباره مشتریانتان می‌دانید.

ایمیل مارکتینگ

متن ایمیل

با رعایت دو مورد قبلی، حالا مشتری شما پیش زمینه‌ای درباره محتوای ایمیل شما دارد. او در ایمیل، به دنبال محصول یا راه‌حل‌های شما می‌گردد. این مرحله‌ای است که می‌توانید برای ایجاد یک رابطه، همدلی خود را با مشتری ابراز کنید. پرسشی مرتبط با مشکل مشتری مطرح کنید. پس از آن، یک راه حل مطمئن که برایش مفید خواهد بود، ارائه کنید. شما می‌توانید از تملق و چاپلوسی هم در متن ایمیل بهره ببرید، اما هرگز نگذارید شبیه به ترفندی برای فروش به نظر برسد. ایمیل خود را کوتاه نگه دارید و به اصل مطلب بپردازید. از حاشیه روی بپرهیزید و از کلمات ساده و خوشایند برای بهبود خوانایی ایمیل استفاده کنید.

خط پایانی و دکمه اقدام به عمل

وقت آن رسیده است که کاری برای خودتان انجام دهید. کل ایمیل شما با هدف کمک به مشتریانتان شکل گرفته است؛ بجز خط پایانی آن که باید گویای هدف شما باشد. با اضافه کردن دکمه اقدام به عمل (CTA) مناسب، مشتری را به سمت هدفتان هدایت کنید. هدف شما می‌تواند درخواست پاسخ، رزرو تقویمی، قرار برقرای تماس و فروش کالا یا خدمات باشد.
خط پایانی باید یک اعلامیه همراه با یک دکمه اقدام به عمل باشد. اضافه کردن بیش از یک دکمه اقدام به عمل، ماهیت ایمیل را چند منظوره کرده و تاثیر منفی بر کارآیی آن می‌گذارد. دکمه اقدام به عمل شما باید واضح، مفید و مختصر باشد و مخاطبان را گیج نکند. دکمه اقدام به عملی که از جایگاه لازم برخوردار باشد، می‌تواند موجب موفقیت سریع شما شود. فقط باید از متن مناسب در زمان مناسب استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: Call to Action یا فراخوان به عمل چیست؟

اقدام به عمل

امضای ایمیل

کار یادداشت نهایی این است که برخی جزئیات اضافی و اعتبار را برای ایمیل شما فراهم کند. از یک امضای ایمیل ساده همراه با اسم، معرفی و جزئیات شرکت خود استفاده کنید. شماره تماس و لینک‌های شبکه‌های اجتماعی خود را نیز در صورت لزوم به آن اضافه کنید. اینگونه، کار را برای افرادی که به دنبال بررسی سوابق و شناخت بیشتر کسب و کار شما هستند آسان می‌کنید.
نکته قابل ذکر این است که جزئیات زیادی به امضای ایمیل خود اضافه نکنید. چراکه باعث می‌شود پاورقی (فوتر) ایمیل شما ناخوشایند بنظر برسد. همچنین، باید استفاده از تصاویر و برخی علائم (مثل “) را محدود کنید؛ چراکه برخی سرویس‌های ایمیل از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کنند.

با بکار بردن این موارد، می‌توانید یک ایمیل تبلیغاتی عالی بنویسید. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که، چطور یک ایمیل تبلیغاتی حرفه‌ای بنویسید که لذت و رضایتی فراتر از انجام یک تجارت را به مشتریانتان بدهد؟ نکات زیر را برای خلق یک ایمیل تبلیغاتی موثر بررسی کنید.

نکات و ترفندهای لازم در نوشتن یک ایمیل تبلیغاتی موثر

به یاد دارید که درباره چند راز نوشتن ایمیل تبلیغاتی موثر صحبت کردیم؟ در این بخش می‌خواهیم فهرستی از بهترین اقداماتی را که تاثیر ایمیل تبلیغاتی شما را افزایش می‌دهند، خدمتتان ارائه دهیم.

ایمیل خود را کوتاه و ساده نگه دارید

هیچکس دوست ندارد ایمیل‌های طولانی پر از نظریه را بخواند. سریع و مستقیم سر اصل مطلب بروید. طبق مطالعه‌ای ثابت شده است که طول ایده‌آل ایمیل باید بین 75 تا 100 کلمه باشد. مطمئن شوید پیامتان را بطور کامل در این 100 کلمه به مخاطبتان می‌رسانید. به مشکل مشتریانتان بپردازید و با لحنی ساده و کوتاه آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهید. این کار نرخ پاسخ دریافتی شما را با استانداردهای قابل توجهی افزایش می‌دهد.

هر ایمیل را شخصی سازی کنید

ایمیل شخصی سازی شده این حس را به گیرنده منتقل می‌کند که آن ایمیل فقط مخصوص او نوشته شده است. درباره مشتریان خود تحقیقات مناسب به عمل آورید و جزئیات شخصی را به ایمیل خود اضافه کنید. ایمیل‌هایی که بطور صحیح شخصی سازی شده باشند، 14 درصد نرخ کلیک بیشتری دریافت خواهند کرد. چه چیزی می‌تواند برای یک ایمیل تبلیغاتی موهبتی از این بهتر باشد؟
وقتی بخواهیم ایمیل‌های تبلیغاتی را به صورت دسته‌ای برای مشتریان ارسال کنیم، شخصی سازی آن‌ها کمی سخت خواهد شد. برخی ابزارها مثل Hubspot، SendPulse و Moosend به شما کمک می‌کنند تا ایمیل‌های شخصی سازی شده را با یک کلیک، برای گروهی از مشتریانتان ارسال کنید.

شخصی سازی ایمیل

در عین رسمی بودن، اندکی شوخ طبع باشید

کتاب‌های زیادی به رسمی بودن ایمیل‌ها تاکید داشته‌اند. اما رسمی بودن حوصله سر بر است. برای جذاب و جالب کردن ایمیل‌های خود، باید کمی حس شوخ طبعی به آن‌ها اضافه کنید. اضافه کردن گیف‌ها و جملات کنایه‌دار را امتحان کنید. این کار بر هدف شما از ارسال ایمیل تاثیری نخواهد داشت، اما مشتری شما بطور حتم آن را امتحان خواهد کرد.

پرسش‌هایی مطرح کنید که حس کنجکاوی مشتریانتان را برانگیزد

متن ایمیل جایی است که شما می‌توانید آزمایشات خود را انجام دهید. سعی کنید آن را تا جایی که می‌توانید گیرا، جذاب و جالب توجه کنید. درباره مشتریانتان تحقیقات انجام دهید و مشکلی که با آن روبرو هستند را بیابید. بر روی آن مشکلات تمرکز کنید؛ از آن‌ها درباره راه حل فعلیشان و نتایجی که گرفتند بپرسید. بپرسید به دنبال چه مزایای دیگری در آن محصول هستند. این پرسش‌ها در ذهن مشتریانتان کنجکاوی ایجاد می‌کند که باعث می‌شود گفتگویی عالی را شروع کنید و آن را به مراحل بعدی ببرید.

با زبان مشتریانتان با آن‌ها صحبت کنید

بکار بردن ادبیات مناسب در نوشتن ایمیل‌های تبلیغاتی امری بسیار ضروری است. شما باید از کلمات مناسب، اعلامیه‌ها و اصطلاحاتی استفاده کنید که توسط مشتریانتان استفاده می‌شوند. اینگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که آن‌ها پیام ایمیل شما را خواهند فهمید. استفاده از ادبیات مشتریانتان، همدلی بیشتری ایجاد می‌کند، روابط بهتری شکل می‌دهد و نرخ تبدیل شما را بالا می‌برد.

مقاله مرتبط: نرخ تبدیل چیست و چه جایگاهی در رشد کسب‌و کارهای اینترنتی دارد؟

با استفاده از اعداد جذاب باشید

اعداد همیشه نقش بسیار مهمی را در ایمیل‌های شما بازی می‌کنند. مخصوصا ایمیل‌های تبلیغاتی باید دارای آمار، نرخ رشد و مثال‌هایی برای جذب مشتری باشند. اعداد به ایمیل‌های شما اعتبار می‌بخشند و آن‌ها را واضح و شفاف می‌کنند. بدیهی است که از این طریق، شانس دریافت پاسخ از جانب مشتریانتان نیز افزایش می‌یابد. وقتی ایمیل تبلیغاتی می‌نویسید، مطمئن شوید که اعداد را به فرم عددی می‌نویسید (مثلا 2 بجای دو). اینگونه جذاب‌تر خواهد بود.

از بکار بردن کلمات تحریک کننده اسپمی خودداری کنید

اسپمینگ مشکل اصلی این روزها شده است. بر اساس گزارشی در سال 2018، 88 درصد ایمیل‌های تبلیغاتی در صندوق ورودی اصلی قرار می‌گیرند و 12 درصد از آن‌ها سر از صندوق اسپم در می‌آورند. از استفاده بیش از حد از کلمات تحریک کننده اسپمی غیر ضروری مثل رایگان، فروش و تخفیف خودداری کنید. با این کار، شما سابقه خوبی بعنوان یک فرستنده کسب کرده و از فیلترهای ایمیلی نیز عبور خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: اسپم چیست و چرا مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

ایمیل اسپم

یک زمان سررسید تعیین کنید

زمان‌های سررسید همیشه به شما کمک می‌کنند تا مسئولیت پذیر جلوه کنید. برخی متخصصان فروش بر این باورند که تعیین کردن فرجه برای مشتریان، ممکن است کمی گستاخانه بنظر برسد. اما اگر بطور صحیح انجام شود، قطعا مشکلی ایجاد نخواهد کرد. شما می‌توانید همیشه از مشتریانتان بخواهید تا در طول مدت زمان مشخصی به سراغ شما بیایند یا قراری در یک موعد مشخص با شما تنظیم کنند.
تعیین کردن زمان به مشتریان شما کمک می‌کند کارهایشان را اولویت بندی کنند و برای شما وقت بگذارند. اضافه کردن فرجه و مهلت به پیشنهاد‌ها یا کدهای تخفیف نیز، به آن‌ها کمک می‌کند تا سریع‌تر تصمیم به خرید بگیرند.

ایمیل‌های خود را پیگیری کنید

پیگیری ایمیل یکی از بهترین اقدامات در ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی به حساب می‌آید. وقتی ایمیل‌های خود را پیگیری می‌کنید، می‌توانید از رفتار مشتریانتان باخبر شوید. پیگیری ایمیل‌ها همچنین یک روش تحلیلی برای ارزیابی عملکرد ایمیل‌های شما به حساب می‌آید.
شما می‌توانید از برخی ابزارهای رایگان مثل Right Inbox، Mailtrack for Gmail و Hubspot برای پیگیری ایمیل‌های خود، دریافت گزارش‌های تحویل و تجزیه و تحلیل عملکرد آن‌ها استفاده کنید.

ابتدا بر فروختن به تصمیم گیرندگان تمرکز کنید سپس به فکر فروش به افراد باشید

ایمیل‌های تبلیغاتی مراحل مختلفی را طی می‌کنند. شما ابتدا با افراد، سپس با تصمیم گیرندگان ارتباط برقرار می‌کنید و در نهایت معامله را می‌بندید. تصمیم گیرنده شخصی است که در یک سازمان بودجه خرید را در اختیار داشته و تصمیم‌گیری درباره اینکه چه چیزی خریداری شود یا نشود بر عهده اوست.
برای اینکه به راحتی به مرحله آخر برسید، باید رضایت افراد مرحله اول را بدست آورید. سعی کنید سریع با تصمیم گیرندگان ارتباط برقرار کنید و بهترین استراتژی‌های خود را اعمال کنید. مطمئن شوید تصمیم گیرنده از محصول یا خدمات شما رضایت دارد. چراکه اینگونه، او می‌تواند محصول یا خدمات شما را به تیم یا سران سازمانی بالا دستی خود ارجاع دهد.

بجای ویژگی‌ها، مزایا را شرح دهید

ویژگی‌های عالی، ارزش قابل تشخیص‌تری به کالا یا خدمات شما می‌دهند. اما مشتریان به دنبال مزایا و توانایی محصول شما در حل مشکلشان هستند. آن‌ها می‌خواهند ببینند محصول شما چگونه خواسته‌هایشان را برآورده می‌کند. پس همیشه سعی کنید مزایا و برتری‌های محصول یا خدمات خود را بجای فهرست کردن شمار ویژگی‌های آن، به نمایش بگذارید.
توضیح مزایا در ایمیل‌های تبلیغاتی باعث می‌شود مشتریان باور کنند که شما مشکل آن‌ها را می‌فهمید و می‌توانید به حل آن کمک کنید.

ایمیل مارکتینگ

هر آنچه هست را بگویید

امیدواری الکی، بدترین ابزار برای یک تیم فروش است. هرگز سعی نکنید مشتریان خود را در ایمیل‌های تبلیغاتی فریب دهید. هر آنچه در چنته دارید را بنویسید و به قول معروف پیاز داغش را زیاد نکنید. درهر صورت مشتریان شما درباره شما و محصولتان تحقیق خواهند کرد.
ارائه راه حل صحیح، درست همانطور که ادعا می‌کنید، برایتان مشتریان وفاداری پیدا خواهد کرد که در بلند مدت همراه شما خواهند بود. اطلاعات غلط یا اغراق‌آمیز، مشتریان شما را کاهش داده و بر ارزش برند شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

بازخورد ایمیل‌های خود را دریافت کنید

وقتی ایمیل تبلیغاتی شما آماده شد، آن را برای افراد تیم خود ارسال کنید. آن را بررسی کنید. بازخوردهای ذهن‌های مختلف، به شما در بهبود استاندارد‌های ایمیلتان کمک می‌کند. بازبینی یک نسخه کپی از ایمیلتان با همکارانتان، همچنین به شما کمک می‌کند اشتباهات جزئی که تا کنون متوجه‌اش نشده بودید را پیدا کنید.

تمام لینک‌ها و دکمه‌های اقدام به عمل را مجددا بررسی کنید

لینک‌ها و دکمه‌های اقدام به عمل، مستقیما با اهداف شما از ارسال ایمیل سر و کار دارند. قبل از زمان‌بندی ایمیل‌های تبلیغاتی خود، لازم است درستی عملکرد لینک‌ها را بطور دستی بررسی نمایید. به علاوه، اگر لینک‌های تقویم یا قرار‌های شما فعال هستند، آن‌ها را نیز بررسی کنید. ایمیل‌هایی که دارای لینک‌های شکسته یا بی‌فایده هستند، فقط باعث هدر رفتن زمان و سرمایه می‌شوند.

قبل از زدن دکمه ارسال، تصحیح کنید

بعد از تهیه نسخه کپی از ایمیل خود، شما تنها یک قدم با هدفتان فاصله دارید. اما، قبل از زدن دکمه ارسال، همچنان کارهایی برای انجام دارید. نسخه کپی ایمیل خود را با صدای بلند بخوانید تا متوجه هرگونه اشکالات دستوری یا اعلامیه‌های کم بازخورد شوید. اگر لازم شد، از ابزار ارائه دهنده خدمات نوشتاری مثل ویراستیار، برای خلق محتوایی با کیفیت استفاده کنید. مشتریان شما باید بهترین ایمیل تبلیغاتی عمر خود را دریافت کنند.
دکمه ارسال را فقط زمانی که حس کردید همه چیز عالی است بزنید.

ایمیل مارکتینگ

سخن آخر

حالا که با ملزومات و نکات اساسی خلق یک ایمیل تبلیغاتی قدرتمند آشنا شدید، می‌توانید روی پاسخ مثبت مشتریانتان حساب باز کنید. با رعایت و بکارگیری این موارد، شانس خود را در افزایش نرخ پاسخ ایمیل‌هایتان بالا ببرید. فراموش نکنید که نرخ پاسخ‌ها بطور مستقیم بر نرخ تبدیل، فروش و حساب بانکی شما اثرگذار خواهد بود.
خلق محتوای جذاب، ارزش گذاری و کمک به مشتریان، پاسخ‌های ادغام شده‌ای به این پرسش هستند که: چگونه ایمیل تبلیغاتی بنویسیم که نرخ تبدیل ما را بطور موثری افزایش دهد؟
با نوشتن و ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی موثر در زمان درست و استفاده از تکنیک‌های موثر که باعث شوند مشتریانتان بخواهند به شما پاسخ دهند، و نیز با دانستن اینکه چطور این مشتریان را پیگیری کنید، شاهد افزایش نرخ پاسخ و نرخ تبدیل خود خواهید بود.
با تست‌های A/B و بهبود بخشی دائمی، می‌توانید عناصر کلیدی بیشتری که به شما در افزایش بهره‌وری فروش و درآمدتان کمک خواهد کرد را پیدا کنید.

مشاهده نسخه pdf مقاله: چگونه ایمیلی بنویسیم که تضمینی به فروش تبدیل شود؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *