چگونه با استفاده از شبکه های اجتماعی سایت خود را سئو کنیم؟


چگونه با استفاده از شبکه های اجتماعی سایت خود را سئو کنیم؟

چکیده این مطلب : زمان مطالعه : 4 دقیقه 4 نظر 9,179 بازدید

SMO همان ‌جایی به کمکتان می آید که سایتتان در سئو پیشرفتی نداشته و ثابت مانده است. با استفاده از محبوبیت شبکه های اجتماعی تأثیرگذار شوید و در صفحات اول گوگل جا خوش کنید. در ادامه تاثیرگذار ترین شبکه های اجتماعی را بررسی خواهیم کرد.

SMO چیست؟

SMO مخفف کلمه Social media optimization است و به معنی بهینه سازی شبکه های اجتماعی می باشد.
SMO تأثیر مستقیمی روی محبوبیت (Popularity) سایت شما در اینترنت می گذارد. تعریف اصلی SMO این است، زمانی که شما مطلبی را در سایت و یا حساب کاربری تجاری خود قرار می دهید و مردم نسبت به مطلب شما واکنش نشان می دهند به این معنی است که مطلب شما مهم و تأثیر گذار واقع شده و در چنین شرایطی گوگل اهمیت ویژه ای به سایت شما می دهد.

SMO

SMO چگونه روی سایت تأثیر می گذارد؟

شبکه های اجتماعی با دو نوع حساب کاربری کار می کنند. (حساب کاربری تجاری و حساب کاربری شخصی) هر کدام از این حساب ها تأثیر مخصوص به خودشان را روی سایت شما می گذارند. مطالب شما باید در هر دو نوع حساب های کاربری قرار گیرد و هر کدام به نحوی جداگانه روی سئو سایت و محبوبیت سایت تأثیر می گذارند.
گوگل به خوبی می تواند فعالیت سایت در شبکه های اجتماعی را بررسی کند. مطالب ، تصاویر و ویدئوها همگی برای گوگل قابل شناسایی هستند، هم چنین میزان دنبال کنندگان واقعی سایت در شبکه های اجتماعی از نظر گوگل بسیار مهم است و به سایت برای فعالیت در شبکه های اجتماعی ارزش بیشتری می دهد.
منظور از Social media optimization اشتراک گذاری مطالب در حساب کاربری شخصی است ، SMO تنها در زمانی تاثیر گذار خواهد بود که مطالب و یا محصولاتی که در آن قرار می گیرد برای کاربر جذابیت داشته باشد تا آن مطلب را با دیگران یا در حساب کاربری شخصی خود به اشتراک بگذارد.
در کل واکنش کاربران نسبت به مطلب شما شامل این است که چه قدر لایک می کنند ، چه مقدار کامنت می گذارند و چه مقدار مطلب شما به اشتراک گذاشته می شود. بیشترین تأثیر گذاری برای این واکنش ها را Facebook و Google+ می گذارند که در ادامه بیشتر در رابطه با آن ها توضیح می دهیم.

بیشتر بخوانید : (SMM) بازاریابی در شبکه های اجتماعی چگونه مارا به هدفمان می رساند؟

تأثیر دکمه های اشتراک گذاری سریع در شبکه های اجتماعی

استفاده از این دکمه ها و اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی مثل گوگل پلاس ، فیس‌بوک و توییتر کاملاً رتبه شما را در سئو جا به جا خواهد کرد.
استفاده از این دکمه ها در کشور های خارج از ایران بیشتر مرسوم است و متأسفانه در کشور ما زیاد به استفاده از این دکمه ها اهمیت نمی دهند. با این حال اگر حتی تعداد کمی از مطالب شما به اشتراک گذاشته شود باز هم بی تأثیر نیست و نتیجه رضایت بخشی خواهد گذاشت.

بررسی شبکه های اجتماعی و تأثیر آن ها بر سئو سایت

شبکه های اجتماعی زیادی مشغول فعالیت هستند و استفاده از هر کدام به نحوی خالی از لطف نیست. در این بین شبکه هایی هستند که تأثیر بیشتری روی سئو می گذارند. در ادامه به توضیح در رابطه با این ابزارها می پردازیم.

 SMO

گوگل پلاس تأثیر +Google بر سئو سایت

در چندین سال گذشته گوگل پلاس تأثیر بسیار خوبی روی سئو سایت می گذاشت به طوری که با گذشت کمتر از یک روز شما نتیجه ی تأثیر آن را روی رتبه سایتتان مشاهده می کردید.
تأثیر گوگل پلاس هنوز از بین نرفته است ولی کمتر از گذشته شده با این وجود فقط کافی است در گوگل پلاس مطالب سایتتان را به اشتراک بگذارید و این موضوع را امتحان کنید.
در پروفایل های گوگل پلاس می توانید هر تعداد لایک ، کامنت و اشتراک گذاری داشته باشید. این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که گوگل پلاس شبکه اجتماعی خود گوگل و زیر نظر گوگل است پس مطمئن باشید به آن اهمیت ویژه ای خواهد داد.

بیشتر بخوانید : آیا گوگل پلاس آینده سئو خواهد بود؟

فیسبوک تأثیر Facebook بر سئو سایت

فیس‌بوک تأثیر مثبت و خوبی روی سئو سایت شما می گذارد با آزمایش و بررسی اهمیت فیس‌بوک ، خودتان نیز تأثیر آن را به وضوح خواهید دید.
پیشنهاد می کنیم صفحه تجاری بسازید و مطالبتان را به طور مستقیم در صفحه تجاری قرار دهید.
اشتراک گذاری در صفحه شخصی نیز بسیار تأثیر گذار است به این دلیل که واکنش کاربر نسبت به مطالب خوب سایت به شمار می آید.
می توانید در صفحات تجاری و یا شخصی خود ویدئو قرار دهید. انتشار مستقیم ویدئو در فیس‌بوک و هم چنین لینک گرفتن از یوتیوب بسیار تأثیر گذار است پیشنهاد می کنیم ویدئوی خود را در یوتیوب انتشار دهید و در فیس‌بوک به اشتراک بگذارید. این کار به سرعت Index سایت ، سئو و محبوبیت سایتتان بسیار تأثیر خوبی می گذارد.

تویتر تأثیر twitter بر سئو سایت

توییتر نیز مانند دیگر شبکه ها می تواند به سئو سایت شما کمک کند ولی تأثیر توییتر به اندازه ی شبکه های دیگر نیست. با این حال اگر قصد دارید که از این شبکه هم استفاده کنید باید مطمئن باشید که کاربران مطلبتان را با تعداد بالا به اشتراک خواهند گذاشت. اگر (retweet) ریتوییت بالا برای مطالبتان انجام شود تأثیر بسیار خوبی روی سئو سایت خواهد گذاشت.

پیشنهاد می کنیم اگر قصد استفاده از توییتر را دارید در این شبکه اجتماعی کاملاً فعال ظاهر شوید.

لینکدین تأثیر Linkedin بر سئو سایت

لینکدین بهترین محیط برای قرار دادن مقالات شماست. بهترین استفاده ای که می توانید از این شبکه اجتماعی داشته باشید این است که مقاله ای بنویسید و آن را در لینکدین منتشر کنید. تأثیر لینکدین بسیار زیاد است و سوشیال سیگنال بسیار قوی ای می باشد.

این فایل صوتی را گوش کنید : لینکدین چیست و عضویت در آن چه مزیتی دارد؟

اینستاگرام تأثیر Instagram بر سئو سایت

اینستاگرام مانند شبکه های اجتماعی دیگر تأثیر گذار نیست ولی اگر قصد دارید از این شبکه هم برای بهبود کسب و کارتان استفاده کنید حتماً business page بسازید.
از این شبکه اجتماعی می توانید جهت معروف شدن اسم برندتان استفاده کنید ولی روی سئو سایت به اندازه دیگر شبکه های اجتماعی تأثیر گذار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید : 20 روش برای افزایش دنبال کنندگان (Followers) در اینستاگرام

تلگرام تاثیر تلگرام بر سئو سایت

تلگرام هم مانند اینستاگرام تاثیر ویژه ای بر بهبود رتبه سایت نخواهد گذاشت با این حال می توان گفت که اگر محتوای خوب و تصاویر خوب برای کانال تلگرامی خود داشته باشیم و محتوای خود را به صورتی بنویسیم که خواننده را ترغیب کند که ادامه مطلب را در سایت دنبال کند می توانیم بازدید سایت را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *