چگونگی درج برچسب محصولات ناموجود و تمام شده در فروشگاه اینترنتی


در این مقاله آموزشی از تنظیمات و پیکربندی ووکامرس پایگاه دانش میزبان فا به بخش محصولات می رسیم. یاد می گیریم که اگر محصولی از فروشگاه به اتمام رسید چطور برای آن لیبل نامجود یا تمام شده درج نماییم تا خریدار از عدم وجود آن در فروشگاه اطلاع یابد. در جلسه قبلی نحوه درج لیبل به زودی روی محصولات را را یاد گرفتیم. در این جلسه لیبل نامجود یا تمام شده را به محصولات ووکامرس خود اضافه می کنیم.

مدیریت محصولات ناموجود در ووکامرس

برای نمایش محصولات ناموجود در ووکامرس و درج لیبل مربوطه باید محصول مورد نظر خود را جهت ویرایش باز کنید. خب از پیشخوان وردپرس به بخش محصولات و زیر منوی همه محصولات مراجعه کنید.

عدم نمایش محصولات ناموجود در ووکامرس

با صفحه ای مشابه تصویر زیر مواجه می شوید. روی لینک ویرایش پایین محصول مورد نظر خود کلیک کنید.

عدم نمایش محصولات ناموجود در ووکامرس

به باکس پایین صفحه یعنی باکس اطلاعات محصول مراجعه کنید. از سمت راست روی گزینه انبار و از میان موارد موجود کشوی وضعیت موجودی انبار را بیابید. این کشو شامل 3 وضعیت زیر است:

  1. موجود در انبار
  2. در انبار موجود نمی باشد.
  3. در پیش خرید

عدم نمایش محصولات ناموجود در ووکامرس

اگر این محصول موجود نیست، و قصد دارید لیبل ناموجود روی آن درج کنید گزینه در انبار موجود نمی باشد را انتخاب و روی دکمه بروزرسانی کلیک کنید. با این کار بالای محصول شما لیبل ناموجود درج و سبد خرید در حالت غیر فعال قرار می گیرد همچنین پیغامی مبنی بر اتمام محصول برای خریدار نمایش اده می شود.

عدم نمایش محصولات ناموجود در ووکامرس

همچنین در صفحه نمایش تمام محصولات نیز بالای تصویر، لیبل نامووجود بودن را مشاهده می کنید.

محصولات ناموجود در ووکامرس

روش دوم این است که در بخش انبار اگر گزینه مدیریت موجودی انبار را فعال کرده باشید فیلدی تحت عنوان موجودی انبار ظاهر خواهد شد. اگر مقدار این فیلد 0 باشد یعنی محصولی برای فروش نداریم. در نتیجه لیبل ناموجود روی محصول درج می شود.

محصولات ناموجود در ووکامرس

در نهایت روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا لیبل ناموجود روی محصولات ووکامرس درج گردد.

مدیریت انبار محصولات ووکامرس کار پیچیده ای است و همواره باید آن را کنترل نمود. در آموزش های قبلی به چگونگی مدیریت محصولاتی که قرار است بزودی به انبار اضافه شوند پرداختیم و آموختیم که لیبل بزودی روی آن ها درج کنیم تا خریدار از وجود آن اطلاع یافته و مجددا به فروشگاه مراجعه نماید. در برخی شرایط ممکن است انبار فاقد یک محصول خاص باشد و برنامه ای در راستای تهیه ان نداشته باشید بر همین اساس می توان لیبلی تحت عنوان ناموجود روی محصول مربوطه درج نمود. در این آموزش به چگونگی درج محصولات ناموجود در ووکامرس پرداختیم.

آموزش قدم به قدم فروشگاه اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *