آموزش ارسال ایمیل در لوکال هاست


آموزش ارسال ایمیل در لوکال هاست

آموزش ارسال ایمیل در لوکال هاست | مِستر آموز

 

ارسال ایمیل در لوکال هاست وردپرس یکی از مشکلاتی هست که کاربران در لوکال هاست با اون دست و پنجه نرم می‌کنند و از اونجایی که شخصی سازی و پیاده سازی یک وبسایت در لوکال هاست انجام میگیره تا در نهایت بعد از اینکه وردپرس خودتون را در لوکال هاست راه‌اندازی کردید و نهایی شد بتونید با استفاده از آموزش انتقال وردپرس از لوکال هاست زمپ به هاست سی پنل و آموزش انتقال وردپرس از لوکال هاست ومپ به هاست دایرکت ادمین اقدام به انتقال سایت خودتون به محیط هاست بکنید.

اما از اونجایی که بسیاری از تغییرات در وردپرس مثل آموزش تغییر ایمیل پیشفرض در وردپرس نیازمند این هستند تا بررسی شده و از کارکرد اونها مطمئن بشید به دلیل مشکل ارسال نشدن ایمیل در لوکال هاست وردپرس امکان پذیر نیست و تا زمانی که سایت خودتون را روی هاست راه‌اندازی نکنید نمیتونید مطمئن بشید که این مشکل برطرف شده است.

در این آموزش قصد معرفی افزونه ارسال ایمیل در لوکال هاست وردپرس را دارم که با استفاده از اون میتونید از قابلیت ارسال ایمیل در لوکال هاست وردپرس که با استفاده از نرم‌افزارهایی همچون زمپ و ومپ ایجاد کردید بپردازید تا در لوکال هاست وردپرس هم امکان ارسال ایمیل را درست مشابه یک سایت انلاین داشته باشید. پس اگر شما هم به دنبال راهی برای ارسال ایمیل در لوکال هاست وردپرس هستید تا انتها با ما همراه باشید.

ارسال ایمیل در لوکال هاست وردپرس

افزونه ارسال ایمیل در لوکال هاست وردپرس که قصد معرفی اونو دارم با نام Easy WP SMTP در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از 200.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.4 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر به ارسال ایمیل در لوکال هاست وردپرس خواهید بود. برای استفاده از این افزونه روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت وردپرس خودتون بکنید.

دانلود افزونه Easy WP SMTP

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Easy WP SMTP در بخش تنظیمات پیشخوان وردپرس لوکال هاست شما اضافه میشه که با کلیک روی این گزینه و مراجعه به مسیر تنظیمات> Easy WP SMTP به صفحه تنظیمات افزونه هدایت میشوید.

 

حالا همونطور که در تصویر میبینید تنظیمات هر قسمت از افزونه ارسال ایمیل در لوکال هاست وردپرس را بر اساس توضیحاتی که در زیر ارائه شده شخصی سازی کنید.

From Email Address: تو این فیلد آدرس جیمیل خودتون و یا هر آدرس ایمیلی که قصد دارید از طریق SMTP اقدام به ارسال ایمیل در لوکال هاست وردپرس بکنید را وارد کنید. در اینجا من چون میخوام قابلیت ارسال ایمیل در لوکال هاست را توسط جیمیل انجام بدم، بنابراین از آدرس جیمیل خودم استفاده می‌کنم.

From Name: تو این فیلد نام دلخواه خودتون را وارد کنید تا در ایمیل ارسالی در لوکال هاست وردپرس در عنوان ایمیل نمایش داده شود.

SMTP Host: در این فیلد آدرس SMTP ایمیل خودتون را وارد کنید. هر سرور ایمیل دارای یک آدرس SMTP هستش که اگر از جیمیل استفاده می‌کنید باید در این فیلد از آدرس smtp.gmail.com استفاده کنید.

Type of Encription: از این بخش گزینه SSL را انتخاب کنید. البته اگر هاست شما از SSL پشتیبانی می‌کنه آن را بر روی این گزینه قرار دهید، در غیر این صورت روی TLS قرار دهید.

SMTP Port: در این فیلد نیز پورت سرور SMTP خود را وارد کنید. از اونجایی که ما قراره تا با استفاده از اکانت جیمیل اقدام به ارسال ایمیل در لوکال هاست کنیم باید پورت موجود برای جیمیل را که عدد 465 هستش وارد کنیم.

SMTP Authentication: ابتدا این گزینه را بر روی حالت NO قرار داده و یک ایمیل تست ارسال کنید، اگر ایمیل مورد نظر ارسال شد تنظیمات را تا همین بخش ادامه دهید، اما اگر ایمیلی ارسال نشد آن را بر روی YES قرار داده و سپس آدرس و رمز اکانت جیمیل خودتونو وارد کنید. معمولا این گزینه باید بر روی Yes تنظیم شده باشه چرا که برای ارسال ایمیل از طریق اکانت جیمیل لازمه تا افزونه از نام کاربری و رمز اکانت استفاده کنه و دسترسی به اکانت ایمیل براش فراهم باشه.

SMTP username: در این گزینه آدرس جیمیل خود را برای بررسی و استفاده از SMTP در لوکال هاست وردپرس وارد کنید.

SMTP Password: در این گزینه هم رمز اکانت جیمیل خود را وارد کرده و تنظیمات را ذخیره کنید.

توجه داشته باشید که، بسیاری از کاربران هنگام ارسال ایمیل در لوکال هاست وردپرس با استفاده از افزونه ارسال ایمیل با جیمیل در وردپرس این مشکل را دارند که همچنان ایمیلی از این طریق ارسال نمی‌شود. برای رفع این مشکل اگر تایید دو مرحله‌ای بر روی اکانت جیمیل فعال باشه افزونه به دلیل درخواست کد تایید هویت 6 رقمی که به شماره همراه شما پیامک میشه دسترسی نداشته و بنابراین اتصال به اکانت جیمیل برقرار نخواهد شد؛ پس عملا تا زمانی که افزونه قادر به اتصال اکانت گوگل شما نباشه ایمیلی ارسال نخواهد شد. برای حل این مشکل کافیه به تنظیمات اکانت خودتون در گوگل مراجعه کرده و تایید دو مرحله‌ای را غیرفعال کنید.

حالا تنظیمات را ذخیره کرده و با اسکرول کردن به انتهای صفحه تنظیمات افزونه یعنی در بخش Testing and debugging settings یک ایمیل تست در لوکال هاست وردپرس ارسال کنید. برای ارسال ایمیل تست در فیلد To آدرس دریافت کننده ایمیل را وارد کنید تا ایمیل ارسالی در لوکال هاست وردپرس از طریق SMTP برای آدرس انتخاب شده ارسال بشه و سپس در فیلد Subject عنوان ایمیل خودتون را وارد کرده و در نهایت در فیلد Message متن ایمیل خودتون را وارد کرده و روی دکمه Send Test Email کلیک کنید.

 

حالا خواهید دید که به راحتی قابلیت ارسال ایمیل در لوکال هاست وردپرس فراهم شده و میتونید از طریق یک اکانت گوگل کلیه ایمیل‌های ارسالی خودتون را در لوکال هاست ارسال و دریافت کنید. در برخی موارد کاربرانی هستند که با شبکه کردن چند کامپیوتر سایتی را راه‌اندازی می‌کنند، به عنوان مثال فرض کنید در شرکت خودتون نیاز به یک برنامه دارید تا اطلاعاتی را بین اتاق‌های مختلف رد و بدل کنید و هر کاربر بتونه فعالیتی در برنامه داشته باشه، شما میتونید به راحتی بدون صرف نیاز به هزینه‌های گزاف برای طراحی برنامه مورد نظر از وردپرس برای اینکار استفاده کنید و مشکلاتی مثل ارسال نشدن ایمیل در لوکال هاست وردپرس را که با استفاده از این آموزش حل کردید، با شبکه کردن سیستم‌های خودتون ازش استفاده کنید تا کلیه کاربران از این امکانات برخوردار باشند.

رفع مشکل عدم ارسال ایمیل در لوکال هاست زمپ

در صورتی که از برنامه زمپ برای لوکال هاست استفاده می‌کنید و نسخه ویندوز شما هم 64 بیتی هست این افزونه کاربردی نخواهد بود. چرا که این افزونه از php برای ارسال ایمیل استفاده میکنه که در برنامه زمپ صرفا در نسخه 32 بیت ویندوز میتونید از طریق php اقدام به ارسال ایمیل در لوکال هاست بکنید. بنابراین برای اینکه بتونید امکان ارسال ایمیل در لوکال هاست زمپ را داشته باشید، باید از طریق API گوگل اقدام کنید. برای این منظور میتونید از آموزش ارسال ایمیل در لوکال هاست زمپ استفاده کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *