آموزش ارسال رایگان محصولات در ووکامرس


آموزش ارسال رایگان محصولات در ووکامرس

ارسال رایگان محصولات در ووکامرس با Advanced Free Shipping

 

ارسال رایگان در ووکامرس یکی از عمده روش‌هایی هست که فروشگاه‌های اینترنتی با استفاده از اون سعی در افزایش فروش دارند. چرا که با ارسال رایگان در ووکامرس میتونند شرایطی را تعیین کنند که وقتی مشتری هنگام خرید محصول خودش این شرایط را داشت محصولات را بدون احتساب هزینه حمل و نقل محصول به صورت رایگان دریافت کنه و به همین ترتیب ترغیب به خرید سایر محصولات از فروشگاه اینترنتی که امکان ارسال رایگان محصولات در ووکامرس را فراهم کرده بشه. حتما شما هم براتون پیش اومده تا در ایام خاص و هر از گاهی میبینید که یک فروشگاه اینترنتی برای فروش برخی از محصولات خودش اطلاع رسانی‌هایی انجام میده که مثلا با خرید بیش از N تومان محصولات را به رایگان دریافت کنید. یا اینکه کاربرانی که در شهر N قرار دارند امروز میتوانند محصولات خودشون را به صورتی که هزینه حمل و نقل براشون محاسبه نشه را دریافت کنند.

در این آموزش قصد دارم به نحوه ارسال رایگان محصول در ووکامرس بپردازم که با استفاده از افزونه حمل و نقل ووکامرس میتونید امکان ارسال محصولات به صورت رایگان را در ووکامرس فراهم کرده و به مشتریان خودتون این امکان را بدین تا با شرایط خاصی محصولات را به رایگان دریافت کنند.

آموزش ارسال رایگان در ووکامرس

افزونه حمل و نقل ووکامرس برای ارسال رایگان محصولات در ووکامرس که قصد معرفی اونو دارم با نام WooCommerce Advanced Free Shipping در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از 20.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.9 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از اون میتونید امکان ارسال رایگان محصول در ووکامرس را برای مشتریان بر اساس شرایط گوناگونی که در هنگام خرید تعیین می‌کنید فراهم کنید. برای استفاده از این افزونه روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت وردپرسی خودتون بکنید.

دانلود افزونه WooCommerce Advanced Free Shipping

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر به منوی ووکامرس> پیکربندی> حمل و نقل مراجعه کرده و سپس روی گزینه Advanced Free Shipping کلیک کنید تا به صفحه افزودن روش‌های حمل و نقل رایگان در ووکامرس هدایت شوید.

 

حالا همونطور که در تصویر میبینید برای اینکه امکان ارسال رایگان در ووکامرس بر اساس شرایطی که تعیین می‌کنید وجود داشته باشه ابتدا تیک گزینه فعال/غیرفعال را فعال کنید. هر زمان که نیازی ندارید امکان حمل و نقل رایگان محصولات در ووکامرس قابل استفاده بشه کافیه این گزینه را غیرفعال کنید تا کارکرد افزونه متوقف بشه.

Hide other shipping: اگر از روش‌های حمل و نقل دیگه برای ارسال رایگان محصولات در ووکامرس استفاده می‌کنید با فعال کردن این گزینه امکان انتخاب روش‌های حمل و نقل توسط سایر روش‌ها و افزونه‌ها مخفی شده و مشتریان قادرند تا از شرایط حمل و نقل رایگان محصولات در ووکامرس که با استفاده از این افزونه تعیین میکنید برای دریافت رایگان محصول در ووکامرس استفاده کنند.

حالا روی دکمه Add Free Shipping Rate کلیک کنید تا وارد صفحه مربوط به ساخت روش‌های حمل و نقل رایگان در ووکامرس شوید.

 

ابتدا یک عنوان دلخواه برای ارسال رایگان در ووکامرس مشخص کنید. این عنوان میتونه بر اساس شرطی که برای ارسال رایگان محصول در ووکامرس انتخاب می‌کنید وارد بشه تا بهتر بتونید روش‌های حمل و نقل در ووکامرس را کنترل کنید. سپس از قسمت Advanced Free Shipping conditions شرایط خودتون را برای ارسال رایگان محصول در ووکامرس مشخص کنید. به عنوان مثال من در اینجا تعیین کردم که اگر کاربری که قصد خرید داره دارای نقش کاربری Customer یا همون مشتری در ووکامرس بود و محل سفارش هم در شهر همدان قرار داشت، در این صورت هزینه ارسال محصول برای این کاربر به صورت رایگان محاسبه شود.  با استفاده از دکمه Add OR Group هم میتونید شرایط را بیشتر کنید. سپس از بخش Shipping settings یک نام دلخواه برای حمل و نقل انتخاب کرده و در نهایت روی دکمه انتشار کلیک کنید.

 

حالا همونطور که در تصویر میبینید بعد از انتشار روش‌های حمل و نقل برای ارسال رایگان در ووکامرس هر کدوم به صورت لیست شده همراه با نام و تعداد شرایط نمایش داده خواهند شد که میتونید اقدام به ویرایش و یا حذف هر کدوم از شرایط حمل و نقل رایگان در ووکامرس بکنید. حالا اگر مشتری با این شرایط اقدام به افزودن محصول به سبد خرید بکنه و مراحل خرید محصول را طی بکنه در صفحه پرداخت هزینه حمل و نقل براش به صورت رایگان محاسبه خواهد شد.

 

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا اقدام به امکان ارسال محصول به صورت رایگان در ووکامرس بکنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه ارسال رایگان محصولات در ووکامرس سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *