آموزش رفع خطای Minimize request size در gtmetrix


در این سری از مجموعه آموزش‌های GTmetrix به نحوه رفع خطای Minimize request size در جی تی متریکس می‌پردازم که اگر با این خطا در هنگام تست سرعت سایت مواجه شدید بتوانید آن را برطرف کنید. همونطور که از نام این خطا مشخص هست نشون دهنده اینه که درخواست‌هایی که برای لود فایل‌های مورد نیاز در سایت ارسال میشه زیاد بوده و همین مسئله باعث درگیر شدن سرور خواهد شد. در یک صفحه وب شما از تصاویر، فایل‌های CSS و فایل‌های جاوا اسکریپت و حتی فونت‌های مختلفی برای زیباتر کردن ظاهر سایت استفاده می‌کنید. برای همین مجبور هستید از چندین فایل برای اینکه انتخاب‌های مختلفی داشته باشید و ظاهر سایت هم در یک حالت خشک نباشه استفاده کنید. پس در این حالت با بیشتر شدن این فایل‌ها مرورگر از سرور مدام درخواست این فایل‌ها رو میکنه که در نهایت باعث کندیسایت خواهد شد.

حالا اگر این حالت برای سایت شما پیش اومده و در GTmetrix با مشکل Minimize request size مواجه شدید، تا انتهای این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا همراه باشید تا با استفاده از راهکارهای مختلف اقدام به رفع این مشکل بکنیم.

آموزش رفع خطای Minimize request size در جی تی متریکس

این خطا معمولا در سیستم‌های مدیریت محتوا رایگان مثل وردپرس و جوملا بیشتر به چشم میخوره و در سایت ساز اختصاصی زیاد چنین حالتی پیش نمیاد. دلیلشم اینه که طراح این قالب‌ها بخاطر اینکه امکانات مورد نیاز رو فراهم کنند میان و با ساخت فایل‌های جداگانه سعی می‌کنند کاری کنن که کاربران مبتدی هم به راحتی بتونن نیاز خودشون رو برطرف کنند. از طرفی دیگه چون معمولا قالب‌های مورد استفاده ما خارجی هستند و باید به زبان فارسی ترجمه و راستچین کنیم، استفاده از فایل rtl.css، فونت فارسی و شخصی سازی روی استایل‌های اصلی باعث میشه که احتمال مواجه شدن با این خطا بیشتر و بیشتر بشه.

رفع مشکل Minimize request size با بهینه سازی تصاویر

تصاویر در سایت‌ها معمولا درصد بیشتری رو به خودشون اختصاص میدن و روی زیبا سازی ظاهر سایت هم تاثیر بسیار بالایی دارند. به همین خاطر اگر با این خطا در تصاویر سایت مواجه شدید و فایل‌هایی که با خطا مواجه شدند مربوط به تصاویر بود، باید سعی کنید اونها رو بهینه کنید. بهترین راهکار این هست که همیشه سعی کنید حجم تصاویر رو ضمن حفظ کیفیتشون تا جای ممکن کم کنید که در مقاله معرفی بهترین افزونه‌های کاهش حجم تصاویر در وردپرس و آموزش بهینه‌سازی تصاویر در وردپرس به نحوه انجام این کار پرداختم.

یکی دیگه از کارها هم استفاده از css sprites هست که به کمک اون میتونید به جای استفاده از چند تصویر در صفحات، تصاویر رو با هم ترکیب کرده و سپس با استفاده از CSS هر بخش از این تصویر اصلی رو که نیاز داشتید رو نمایش بدین که در مقاله آموزش رفع خطای Combine images using CSS sprites در GTmetrix به معرفی این روش پرداختم.

از دیگر راه‌های بهینه سازی تصاویر در وردپرس هم استفاده از خاصیت Lazy Load هست که با استفاده از این قابلیت میتونید کاری کنید که تا وقتی اسکرول انجام نگرفته و بازدیدکننده به بخشی که تصویر در اون قرار داره اسکرول نکرده، تصویری نمایش داده نشه. اما به محض اینکه اسکرول کرد و به تصویر رسید درخواست به سرور ارسال شده و شروع به لود تصویر بکنه که در این صورت سرعت سایت هم بهبود پیدا خواهد کرد. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید برای استفاده از این قابلیت میتونید از آموزش لود مرحله ای صفحات در وردپرس استفاده کنید.

رفع مشکل با فشرده سازی فایل‌های CSS و JS

بعد از تصاویر در یک سایت، استفاده از فایل‌های css و js سهم بیشتری رو به خودشون اختصاص میدن. برای این فایل‌ها هم میتونید با استفاده از روش‌هایی که برای فشرده سازی و ترکیب کردن این فایل‌ها وجود داره مشکل Minimize request size در حالتی که خطا مربوط به این نوع فایل‌ها بود برطرف کنید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید پیشنهاد می‌کنم با استفاده از آموزش فشرده سازی فایل‌ها در وردپرس این کار رو برای هر دو نوع فایل css و js انجام بدین. یا اینکه از افزونه wp rocket استفاده کنید.

اما اگر از وردپرس استفاده نمی‌کنید میتونید با استفاده از دو مقاله آموزش رفع خطای Minify JavaScript در GTmetrix و آموزش رفع خطای Minify CSS در GTmetrix که در اونها به معرفی ابزار آنلاین برای این کار پرداختم، خطای بالا بودن تعداد درخواست HTTP در سایت رو برطرف کنید.

رفع خطای Minimize request size در gtmetrix با فشرده سازی فایل‌ها

ادغام فایل‌ها برای رفع مشکل

در این روش هم میتونید با Inline کردن کدها تعداد درخواست رو کمتر کنید. این روش رو توی مقاله آموزش رفع خطای Inline small CSS and JavaScript با هم یاد گرفتیم. توی این حالت کاری که باید انجام بدین اینه که با بررسی کدها و صفحات سعی کنید برخی از موارد رو به جای اینکه از یک فایل جدا فراخوانی کنید، با استفاده از Inline کردن چند قطعه کد همین کار رو انجام بدین.

حذف فایل‌های اضافه برای رفع مشکل

این روش راحت‌ترین و بهترین راه برای هست. برای استفاده از این حالت شما باید کلیه فایل‌هایی که در سایت خودتون دارید رو بشناسید و بدونید که هر کدوم مربوط به چه بخشی از سایت هستند. بعد از این مرحله باید بشینید و با ویرایش این فایل‌ها و ترکیب کردنشون برخی از فایل‌ها رو حذف کرده و تعداد درخواست‌هایی که به سرور برای لود این فایل‌ها ارسال میشه رو تا جای ممکن کمتر کنید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده ازش تونسته باشید خطای Minimize request size در gtmetrix رو برطرف کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *