آموزش نحوه رفع خطا ۴۲۹ یا too many requests وردپرس


صاحبان وب سایت ها همواره به دنبال راهی هستند که بتوانند به کمک آن کاری کنند که وب سایتشان بهترین عملکرد را داشته باشد. در واقع خرید نام دامنه و خرید هاست خوب پیش نیاز راه اندازی یک وب سایت وردپرسی به شمار می رود. اینکه اقدام به خرید هاست ایران سی پنل کنید یا بهترین هاست برای وردپرس را تهیه کنید یک انتخاب شخصی وابسته به شرایط و نیازهای وب سایتتان است. چیزی که بعد از پشت سر گذاشتن این مراحل باید به آن توجه داشته باشید مراقبت از سایت برای داشتن بهترین عملکرد ممکن است. شما باید مطمئن شوید که تمامی شرایط برای بازدیدکنندگان فراهم شده است و آنها بدون مشاهده هیچ خطایی وارد وب سایتتان شده و از محتوای آن استفاده می کنند. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم به بررسی یکی از خطاهای رایج و مهم وردپرس یعنی خطا 429 وردپرس یا همان ارور too many requests وردپرس بپردازیم. این خطا به دلیل اهمیت زیادی که در حفظ امنیت وب سایتتان دارد، بسیار مهم بوده و باید به آن توجه شود. با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق تر آن بپردازیم.

آموزش نحوه رفع خطا 429 موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

ارور too many requests وردپرس چیست؟

به منظور درک خطا too many requests وردپرس بهتر است شناخت مناسب تری درباره عملکرد وب سایت های وردپرسی پیدا کنید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا ارزشمند است که بر پایه زبان PHP نوشته شده است. هر زمانی که شما کاری در وب سایت خود انجام می دهید، مثلاً تغییری اعمال می کنید یا مورد جدیدی را به وب سایت خود اضافه می کنید، وردپرس از اسکریپت های PHP برای اجرای آنها استفاده می کند. در نتیجه آن یک درخواست به سروری که وب سایت شما روی آن قرار گرفته است ارسال می شود تا عملکرد خواسته شده را اجرا کند. حال اگر تعداد این درخواست ها بیشتر از حد معمول باشد، شما با ارور 429 مواجه می شوید.

ارور too many requests وردپرس چیست؟

خطا 429 وردپرس یا همان تعداد درخواست های شما بیش از حد مجاز است زمانی نمایش داده می شود که یک فرد یا اسکریپ تلاش کند تا تعداد زیادی درخواست را به سمت سروری که وب سایت شما روی آن قرار گرفته است ارسال کند. از آنجایی که این اتفاق همانند حملات DDOS عمل می کند، به دلیل حفظ امنیت وب سایت با همچین خطایی رو به رو می شوید.

همانطور که ذکر شد بعد از ارسال درخواست های متعدد به سمت سرور ممکن است با خطای 429 مواجه شوید که مشابه با حملات DDOS است و بر همین اساس بر اساس پروتکل های امنیتی ارور 429 روی مرورگر کاربر نمایش داده می شود.

DDOS چیست؟ آموزش جلوگیری از حملات DDOS در وردپرس 

اگر شما نیز با ارور too many requests وردپرس رو به رو شدید، بهتر است گام هایی که در ادامه به آنها اشاره می شود را طی نمایید. شناخت دلیل این خطا تا حد زیادی دشوار است و به همین دلیل نیز افراد در زمان مواجه با آن نگران شده و دست و پای خود را گم می کنند. اما اگر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید می توانید به درک بهتری درباره این خطا و نحوه رفع آن دست پیدا کنید.

دلایل بروز خطا 429 وردپرس و نحوه رفع آن

ارور too many requests وردپرس یک خطای اصلی برای وردپرس به شمار می رود و شما می توانید با استفاده از روش هایی که در ادامه به آنها اشاره می شود، ارور را شناسایی و رفع نمایید. اصلی ترین دلایل بروز این خطا استفاده از افزونه ها یا قالب منسوخ شده است. به ویژه اگر از قالب های غیر رسمی روی وب سایت خود استفاده می کنید، امکان مواجه با خطا “تعداد درخواست های شما بیش از حد مجاز استافزایش پیدا می کند. به طور معمول با استفاده از یکی از روش هایی که در ادامه به آنها اشاره می شود می توانید این خطا را شناسایی و رفع نمایید.

آموزش رایگان وردپرس

1. شناسایی و غیرفعالسازی افزونه مخرب

بیشتر افزونه هایی که اخیراً مورد استفاده قرار می گیرند افزونه هایی مبتنی بر سرویس هستند. یعنی باید به یک API شخص ثالث متصل شوند تا بتوانند عملکردی که انتظار دارید را داشته باشند. این نوع از افزونه ها می توانند اصلی ترین دلیل نمایش ارور too many requests وردپرس باشند. اما موضوعی که در این مرحله مطرح می شود این است که چگونه باید تشخیص دهید که کدام یک از این افزونه ها دلیل بروز خطا 429 شده اند؟ به منظور شناسایی افزونه مخرب و غیرفعالسازی آن باید به شکل زیر عمل کنید:

  1. در اولین گام باید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور در خصوص ورود به هاست سی پنل یا ورود به هاست دایرکت ادمین اقدام کنید. در این مقاله به صورت پیش فرض از پنل مدیریتی سی پنل استفاده می کنیم.
  2. بعد از ورود به سی پنل باید از طریق منو «Files» روی زیر منو «File Manager» کلیک کنید.
    too many requests وردپرس
  3. سپس در صفحه ای که به شما نمایش داده می شود و از میان گزینه های موجود پوشه «public_html» را انتخاب نمایید.
    نحوه رفع too many requests وردپرس
  4. در پوشه public_html پوشه دیگری تحت عنوان «WP-content» وجود دارد. آن را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
    رفع ارور too many requests وردپرس
  5. سپس پوشه مربوط به «Plugins» را پیدا کرده و با استفاده از گزینه «Rename» نام آن را به نام دیگری مثل «disable_plugins» تغییر دهید. با این کار تمامی افزونه های فعال در وب سایت شما غیرفعال خواهند شد.
    نحوه رفع ارور too many requests وردپرس
  6. حال آدرس وب سایت خود را در مرورگر وارد کرده و ببینید که مشکل حل شده است یا همچنان ارور too many requests وردپرس نمایش داده می شود. در صورت رفع مشکل می توانید این اطمینان را حاصل کنید که دلیل این خطا وجود افزونه ای مخرب است.
  7. دوباره مسیر بیان شده را طی کرده و نام پوشه مورد نظر را به «Plugins» تغییر دهید.
  8. حال با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد پیشخوان وردپرس وب سایت خود شوید.
    آموزش نحوه ورود به مدیریت وردپرس
  9. سپس به بخش «افزونه ها» رفته و هر یک از افزونه ها را غیرفعال کرده و وب سایت خود را بررسی نمایید. بدین ترتیب می توانید افزونه مخرب را شناسایی و غیرفعال نمایید.
    رفع خطا too many requests وردپرس

2. تغییر قالب وب سایت وردپرسی

اگر با طی کردن مسیر عنوان شده در روش قبل همچنان ارور too many requests وردپرس نمایش داده می شود، زمان آن می رسد که به سراغ قالب وب سایت خود بروید. قالب هایی که از کدنویسی قوی برخوردار نیستند یا منسوخ شده اند می توانند سبب بروز خطا 429 وردپرس شوند. این خطا به ویژه در وب سایت هایی که از قالب های رایگان یا کرک شده استفاده می کنند بیشتر نمایش داده می شود. به همین منظور شما باید قالب فعال فعلی را تغییر دهید و ببینید که مشکل موجود حل شده یا نه. به همین منظور به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. در ابتدا با وارد کردن اطلاعات ورود وردپرس خود وارد پنل مدیریتی وردپرس شوید.
  2. سپس از طریق منو «نمایش» زیر منو «پوسته ها» را انتخاب کنید.
    آموزش رفع خطا too many requests وردپرس
  3. در صفحه ای که به شما نمایش داده می شود لیست پوسته های در دسترس شما قابل مشاهده خواهد بود. قالب پیش فرض وردپرس را انتخاب کرده و فعال نمایید.


    ?? نکته: اگر به پیشخوان وب سایت خود دسترسی ندارید، می توانید همانند روش پیش رفته و مراحل عنوان شده را طی کنید. تنها تفاوت این است که به جای تغییر نام پوسه «Plugins» باید نام پوشه «Theme» را تغییر دهید و بعد از بررسی وب سایت دوباره به حالت قبل برگردانید.

    خطا too many requests وردپرس یا خطا 429

  4. حال دوباره وب سایت خود را بررسی کنید و ببینید که همچنان با ارور too many requests وردپرس مواجه می شوید یا نه. در صورت رفع مشکل می توانید متوجه شوید که دلیل نمایش این خطا قالب شما می باشد. پس قالب خود را به روز رسانی کرده یا با یک نسخه اصلی جایگزین نمایید.

3. دریافت پشتیبانی برای رفع ارور 429 وردپرس

اگر هیچ یک از روش های بیان شده نتوانستد در زمینه رفع نمایش ارور too many requests وردپرس موثر واقع شود، زمان آن می رسد که از افراد حرفه ای تر در این زمینه تقاضای کمک کنید. چرا که احتمالاً دلیل نمایش این خطا وجود مشکلاتی در سرور شما است. در چنین مواقعی بهتر است از طریق تیکت با پشتیبانی هاستینگ وب سایت خود ارتباط برقرار کرده و از آنها بخواهید این مشکل را بررسی نمایند. آنها به شکلی تخصصی تر وب سایت شما را بررسی کرده و در نهایت به شما کمک می کنند تا مشکل موجود را رفع نمایید.

نحوه ارسال تیکت پشتیبانی در میزبان فا

به طور کلی ارور تعداد درخواست های شما بیش از حد مجاز است جزء خطاهای بسیار حساس وردپرس به شمار می رود. چرا که نه تنها نشان دهنده تهدید شدن امنیت وب سایت شما می باشد بلکه بخش زیادی از منابع وب سایت را نیز از بین می برد. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم تا قبل از اینکه با همچین مشکلاتی رو به رو شوید، در راستای پیشگیری از بروز آنها گام بردارید. برای اینکار باید از یک هاستینگ معتبر هاست خود را تهیه نمایید تا بتوانند به خوبی در زمینه مقابله با حملات DDOS اقدام کنند. همچنین لازم است که از افزونه ها قالب های معتبر و به روز استفاده کنید تا احتمال وقوع چنین مشکلاتی را به صفر برسانید. سروری با امنیت بسیار بالا که با فایروال های سخت افزاری و تجهیزات قدرتمند بتواند حملات اینترنتی را مهار کند. شرکت میزبان فا برای اولین بار در ایران در خصوص ارائه سرویس های هاست ابری بسیار قدرتمند با فایروال های سخت افزاری در این راستا قدم برداشته است.

خرید هاست ابری

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش ما بر این بوده است تا به بررسی دقیق یکی از خطاهای رایج وردپرس پرداخته و نحوه رفع آن را به شما آموزش دهیم. خطا 429 یا همان تعداد درخواست های شما بیش از حد مجاز است جزء خطاهایی است که احتمال مشاهده آن زیاد و در واقع نوعی خطای امنیتی به شمار می رود. به همین دلیل شناخت و رفع آن می تواند موضوع بسیار تعیین کننده ای برای وب سایت شما باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی در خصوص اطلاعات قرار گرفته در این مقاله می توانید از طریق بخش دیدگاه های این مقاله با ما همراه باشید. سوالات و نظرات شما مورد بررسی قرار گرفته و در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *