برترین سایت‌های سفارش آنلاین غذا کدام‌ها هستند؟

برترین سایت‌های سفارش آنلاین غذا کدام‌ها هستند؟
چکیده این مطلب : زمان مطالعه : 16 دقیقه 2 نظر 34,304 بازدید

با فراگیر شدن سفارش غذا از طریق سایت و اپلیکیشن موبایل، دیگر کمتر کسی در طول هفته از سیستم سفارش تلفنی یا حضوری استفاده می‌کند. سامانه‌ های سفارش آنلاین غذا ویژگی‌های جذابی دارند که در این مطلب می‌خواهیم به معرفی و بررسی چند نمونه برتر در ایران بپردازیم.

چند سالی است شرکت‌های مختلف به استفاده از فضای کاری مارکت پلیس (Marketplace) یا به اصطلاح مکان‌ بازار روی آورده‌اند. در این فضا مجموعه‌ای به عنوان واسطه بستری را فراهم می‌کند تا مردم به عنوان دریافت‌کنندگان و خریداران یک محصول یا خدمت به تعداد زیادی از کسب و کارهای ارائه‌دهنده‌ محصول یا خدمت خود دسترسی داشته باشند و با شرایط ویژه‌ای از آنها خرید کنند.

این مدل درآمدی برای هر سه طرف یک معامله می‌تواند سودآور باشد. مجموعه‌ واسطه، در ازای تبلیغات، بازاریابی، فراهم کردن بستر فروش، ارائه‌ آموزش و امکانات لازم، استفاده از اعتبار برند خود و از همه مهمتر ارائه‌ مشتریان زیاد به کسب و کارها، درصدی را از هر تراکنش به عنوان کارمزد دریافت می‌کند.

مشاغل نیز خیلی ساده و بدون دردسر می‌توانند از بستر آماده‌شده استفاده کنند و با توجه به حضور انبوهی از مشتریان در این فضا، فروش بیشتری داشته باشند. خریداران نیز از آنجا که می‌توانند به صورت آنلاین و راحت، خرید خود را با امکانات ویژه و قیمت مناسب انجام دهند نیز راضی خواهند بود.

تاکسی‌های اینترنتی یا سامانه‌های سفارش آنلاین غذا که طی چند سال گذشته به‌ویژه در مدت دو سال اخیر به شدت محبوب شده‌اند و رشد قابل توجهی داشته‌اند، به نوعی نمونه‌هایی از یک مارکت پلیس موفق هستند. 

سایت‌های سفارش آنلاین غذا تاحدی به محبوبیت رسیده‌اند که حتی مجموعه های غذایی مختلف که در طول سال حسابی سرشان شلوغ است و مشتریان زیادی دارند نیز در این سامانه‌ها وارد می‌شوند و حتی کارمزد مورد نظر برای هر تراکنش و سفارش را پرداخت می‌کنند تا بتوانند سهم بیشتری از سفارشات بیرون‌بر داشته باشند.

شرایط اقتصادی نیز به سمتی پیش رفته است که هر سه ضلع فعال در این سایت‌ها، یعنی مشتری، مجموعه‌ غذایی و شرکت واسط، از حجم زیاد سفارشات کاملا راضی هستند. سایت‌های سفارش آنلاین غذا مزایای زیادی دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم و سپس به معرفی چند سامانه‌ برتر سفارش آنلاین غذا در ایران خواهیم پرداخت.

نکته‌ قابل توجه اینجا است که فراگیر شدن استفاده از سایت‌های سفارش آنلاین غذا به جایی رسیده است که بسیاری از سامانه‌های سفارش آنلاین غذا علاوه بر تهران در شهرهای دیگر ایران نیز فعالیت می‌کنند. از سوی دیگر استارتاپ‌های بومی نیز به سرعت وارد این فضا شده‌اند.

 

سفارش آنلاین غذا

 

تاریخچه سفارش آنلاین غذا در دنیا و ایران

اولین سفارش آنلاین غذا به سال 1994 برمی‌گردد که یک پیتزا از مجموعه غذایی Pizza Hut بود. اما اولین سامانه سفارش آنلاین غذا سال 1995 با نام World Wide Waiter در شمال کالیفرنیا راه‌اندازی شد که به نام waiter.com نیز شناخته می‌شود. 

اولین سایت سفارش آنلاین غذا در ایران زودفود بود که سال 1388 با هدف ترویج فرهنگ سفارش اینترنتی غذا راه‌اندازی شد و سال 96 بعد از چندین سال فعالیت منسجم در کنار مجموعه‌ اسنپ، نام آن به اسنپ فود تغییر پیدا کرد.

اکنون بعد از این مقدمه‌‌ کوتاه به مزایای استفاده از سایت‌های سفارش آنلاین غذا خواهیم پرداخت.

 

مزایای استفاده از سایت های سفارش آنلاین غذا

همانطور که گفتیم سامانه‌های سفارش آنلاین غذا که معمولا بر بستر سایت اینترنتی و اپلیکیشن کار می‌کنند، ویژگی‌های مثبت و مزایای خوبی دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

– سفارش آسان غذا

بی‌شک بارها و بارها چه زمانی که تنها هستید یا در زمانی که مهمان دارید، برای شما پیش آمده است که بخواهید در خانه یا محل کار، نخواهید آشپزی کنید و تصمیم بگیرید غذا سفارش دهید. تا چند سال قبل یا باید به صورت حضوری به مجموعه‌ غذایی مورد نظر مراجعه می‌کردید یا به صورت تلفنی سفارش می‌دادید.

اما حالا به سادگی می‌توانید از طریق سایت های سفارش آنلاین غذا یا اپلیکیشن‌ آنها، بدون معطلی و با کمترین خطا سفارش مورد نظر خود را ثبت کنید. دیگر نیازی نیست در صف‌های طولانی منتظر باشید یا در ترافیک بمانید و با غذا سرد به خانه برگردید. حالا می‌توانید تا زمان رسیدن غذا، به دیگر کارهای خود برسید.

– دسترسی به مجموعه های غذایی مختلف

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب سایت‌های سفارش آنلاین غذا این است که مجموعه‌های غذایی متنوع از انواع رستوران‌های ایرانی و فرنگی گرفته تا انواع فست فود و عرضه‌کنندگان غذاهای سنتی و خانگی مانند دیزی‌سراها را در کنار هم جمع کرده‌اند و شما می‌توانید با بررسی غذا و جزئیات مربوط به هر مجموعه‌ غذایی سفارش خود را ثبت کند.

خیلی راحت می‌توانید با وارد شدن به دسته‌بندی مورد نظر یا جستجوی نام مجموعه یا غذای دلخواه‌تان به صفحه‌ای که می‌خواهید وارد شوید و سفارش خود را ثبت کنید. 

به تازگی روند حضور کافه‌ها نیز در این سایت‌ها زیاد شده است و علاوه بر آن می‌توانید صبحانه خود را نیز به صورت آنلاین سفارش دهید.

– دسترسی به جزئیات کامل

یکی دیگر از مزایای مهم سایت‌های سفارش آنلاین غذا این است که می‌توانید به صورت کامل و دسته‌بندی شده (غذای اصلی، پیش غذا، دسر، نوشیدنی و…) منوی غذایی آنها را همراه با تصویر، مواد تشکیل دهنده، جزئیات کامل و قیمت مشاهده کنید و سپس غذای مورد نظر خود را سفارش دهید.

منوی غذایی قرار گرفته در سایت‌های سفارش اینترنتی غذا شامل غذای اصلی (غذای ایرانی، غذای فرنگی، پیتزا، برگر، ساندویچ، سوخاری و…)، پیش‌غذا (سیب زمینی، سالاد، سوپ و…)، دسر و نوشیدنی (نوشابه، دوغ، آبمیوه، آب معدنی و…) می‌شود.

در بعضی مواقع حتی یک غذا در چند حالت مختلف ارائه می‌شود که به راحتی می‌توانید این موضوع را در منوی غذایی مشاهده کنید. به عنوان مثال اگر بخواهید چیپس و پنیز سفارش دهید می‌توانید از بین گزینه‌های مینی، تک‌نفره یا دو نفره سفارش خود را انتخاب کنید.

یا اگر دلتان می‌خواهد جوجه کباب بخورید، می‌توانید جوجه کباب معمولی، مخصوص یا ممتاز سفارش دهید.

علاوه بر این می‌توانید مدت زمان آماده شدن و ارسال غذا، امتیاز مربوط به مجموعه‌ غذایی، موجود بودن یا نبودن غذا، زمان سفارش‌گیری، هزینه‌ پیک و… را مشاهده کنید.

– دریافت تخفیف و صرفه جویی در هزینه‌ها

افراد زیادی هستند که به دلایل زیادی در طول هفته در خانه یا محل کار خود، تصمیم به سفارش غذا می‌گیرند و بهترین گزینه برای این افراد استفاده از سایت‌های سفارش آنلاین غذا یا اپلیکیشن آنها است. چرا که در این سایت‌ها تخفیف‌های بسیار خوبی از سوی شرکت واسط یا مجموعه‌های غذایی ارائه می‌شود و به راحتی می‌توانید صرفه‌جویی خوبی داشته باشید.

ضمن اینکه هر سایتی با توجه به سیاست‌های کاری خود برای جذب مشتری بیشتر یا در مناسبت‌های خاص، پیشنهادات ویژه‌ای را با تخفیف ارائه می‌دهند که رد کردن آنها کار ساده‌ای نیست! 

– استفاده از تجربیات دیگران

دنیای امروز دنیایی است که کمتر کسی بدون مشورت قبلی یا استفاده از نظرات و تجربیات دیگران، اقدام به خرید می‌کند. شما می‌توانید در سایت‌های سفارش آنلاین غذا و در بخش مربوط به نظرات کاربران، علاوه بر امتیازاتی که هر مجموعه‌ غذایی به دست آورده، نظرات مشتریان را در مورد آن رستوران یا فست فود مشاهده کنید.

این کار باعث می‌شود تا بتوانید به راحتی در مورد سفارش خود تصمیم بگیرید. به عنوان مثال می‌توانید ببینید کدام مجموعه در چه غذاهایی بهتر عمل کرده است یا مثلا کدام مجموعه غذا را دیر به مشتریان تحویل می‌دهد.

– پیگیری سفارش

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت سایت‌های سفارش آنلاین غذا امکان رهگیری و پیگیری سفارش است. بر این اساس به صورت کاملا دقیق و گرافیکی می‌توانید ببینید که سفارش شما در حال آماده شدن است، توسط پیک ارسال شده یا تاخیر دارد.

ضمن اینکه در صورت هرگونه تغییر در سفارش یا تاخیر در ارسال آن می‌توانید مستقیما با واحد پشتیبانی تماس بگیرید تا به سرعت درخواست شما پیگیری شود.

– استفاده از پلتفرم‌های مختلف

فرقی نمی‌کند پشت سیستم کامپیوتری یا لپ‌تاپ نشسته باشید یا در حال کار کردن با گوشی هوشمند خود باشید، مهم این است که می‌توانید به راحتی از سایت‌های سفارش آنلاین غذا و اپلیکیشن آنها درخواست خود را ثبت کنید. در هر دو صورت بعد از مشاهده‌ منوی هر مجموعه و انتخاب غذاهای مختلف، در نهایت با چند کلیک سفارش شما ثبت شده و می‌توانید پرداخت نهایی را انجام دهید.

از آنجایی که آدرس‌های مورد نظر شما پیشتر در بخش پروفایل کاربری‌تان ثبت شده است، دیگر نیازی به وارد کردن این جزئیات نیست و فقط می‌توانید منتظر باشید تا سفارش به دستتان برسد.

 

 

– انتخاب رستوران‌های نزدیک

از آنجایی که سایت‌های سفارش آنلاین غذا و اپلیکیشن‌ آنها امکان موقعیت‌یابی مکان فعلی شما را دارند، به راحتی می‌توانند نزدیک‌ترین رستوران یا فست فودهای محله‌ شما را نمایش دهند تا با انتخاب از آنها، سفارش شما زودتر به دستتان برسد.

حتی زمانی که وارد صفحه‌ اول سایت یا اپلیکیشن مورد نظر می‌شوید، مجموعه‌های غذایی شهر شما و در صدر آنها مجموعه های تخفیف‌دار یا پرطرفدار نشان داده می‌شود.

– تنوع در سیستم پرداخت

شما برای پرداخت هزینه‌ سفارش خود می‌توانید از روش‌های مختلفی چون پرداخت آنلاین پرداخت اعتباری، یا پرداخت در محل (هنگام مراجعه‌ پیک) استفاده کنید. البته یادتان باشد معمولا تخفیف‌ها و شرایط ویژه‌ در نظر گرفته شده برای سیستم پرداخت آنلاین قابل استفاده است.

– ایجاد فضای رقابتی

همیشه ایجاد فضای رقابتی به نفع مشتریان است. فضای رقابتی در هر بازاری از جمله سایت‌های سفارش آنلاین کمک می‌کند تا کیفیت بهتر شود، قیمت‌ها مناسب‌تر باشد و تخفیف‌ها و تنوع بیشتری را شاهده باشیم.

– فروش بیشتر

تمام مزایای سایت‌های سفارش آنلاین غذا برای مردم و مشتریان نیست و مجموعه‌های غذایی نیز می‌توانند از ویژگی‌های خوب آن نهایت استفاده را ببرند. راه‌اندازی بستری مناسب و حرفه‌ای، هزینه‌ تبلیغات، پیدا کردن مشتری، ارائه‌ پیشنهادات ویژه، تولید محتوا، ارائه‌ امکانات خاص و… از سوی شرکت واسط انجام می‌شود و رستوران‌ها و فست‌ فودها تنها می‌توانند روی افزایش کیفیت و فروش بیشتر متمرکز شوند.

 

بعد از اینکه درباره‌ ویژگی‌های مثبت و مزایای استفاده از سامانه‌های سفارش آنلاین غذا صحبت کردیم، در ادامه به معرفی برترین سایت‌های سفارش آنلاین غذا می‌پردازیم:

 

اسنپ فود در واقع همان زودفود سابق است که جزو اولین سایت‌های سفارش آنلاین غذا در ایران به شمار می‌رود. شرکت آوا نگار اطلس تجارت برای اولین بار در سال 1388 این سایت را راه‌اندازی کرد تا سفارش آنلاین غذا را در ایران نهادینه کند. 

اسنپ فود ابتدا در تهران فعالیت خود را شروع کرد و بعد از پشت سر گذاشتن مراحل موفقیت و کسب تجربه‌ بیشتر توانست وارد دیگر شهرهای بزرگ و کوچک ایران شود. اسنپ فود نسبت به دیگر رقبای خود بازار وسیع‌تری را در اختیار دارد و توانسته در شهرهای زیادی حضور ثابت داشته باشد.

در سایت اسنپ فود به این موضوع اشاره شده است که این سایت سفارش آنلاین غذایی امکانات جذابی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که این قابلیت‌ها همیشه در حال به‌روز شدن است.

 

مزایا:

تنوع بی‌نظیر غذاها اعم از ایرانی، سنتی، فرنگی، چینی، دریایی، ایتالیایی، مغولی، فست‌فود، گیاهی، رژیمی و…

روش‌های پرداخت متنوع (حضوری، اعتباری و آنلاین)

روش‌های گوناگون جستجوی غذا بر اساس نوع رستوران، منطقه مورد نظر، غذای مورد علاقه و …

امکان اضافه نمودن رستوران‌های مورد علاقه در پروفایل شخصی افراد

یکسان بودن قیمت منوها در سایت اسنپ‌فود با رستوران‌ها

تخفیف بر روی غذاهای رستوران‌های مختلف

امکان شرکت در کمپین‌های اسنپ‌فود در مناسبت‌های مختلف

اضافه کردن رستوران‌های جدید متناسب با نظرات کاربران

مشاهده منوی به روز رستوران‌ها و عکس غذاها

آگاهی از رستوران‌های جدید

امکان سفارش شیرینی، محصولات سوپرمارکتی و سفارش از کافی‌شاپ‌ها

سیستم فیلترینگ قدرتمند برای انتخاب سریع‌تر و راحتر غذای مورد نظر

 

اسنپ‌ فود یا همان زودفود سابق که بعد از چندین سال همکاری با گروه اسنپ ادغام شد شد، در شهرهای مهمی چون تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، اهواز، شیراز، قم و… فعال است و خدمات خود را از طریق بیش از 1500 رستوران و مجموعه‌ غذایی معتبر در اختیار مردم قرار می‌دهد.

این سایت هم پشتیبانی آنلاین و هم پشتیبانی تلفنی دارد و با توجه به سابقه‌ فعالیت 8 ساله و پشتیبانی خوب گروه اسنپ، مشکل جدی تاکنون اعلام نشده است.

علاوه بر سفارش آنلاین غذا، امکان سفارش اینترنتی شیرینی، محصولات سوپرمارکتی و ثبت سفارش از کافی‌شاپ‌ها نیز وجود دارد که یکی از مزایای اسنپ‌فود به شمار می‌رود.

 

سفارش آنلاین غذا

 

دلینو نام یکی دیگر از سایت‌های سفارش آنلاین غذا در ایران است که روند رو به رشد خوبی را پشت سر گذاشته است. این مجموعه تقریبا تمام امکاناتی که در اسنپ فود به آنها اشاره کردیم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

مزایا:

تنوع بی‌نظیر غذاها اعم از ایرانی، سنتی، فرنگی، چینی، دریایی، ایتالیایی، فست‌فود، گیاهی، رژیمی و…

روش‌های پرداخت متنوع (حضوری، اعتباری و آنلاین)

روش‌های گوناگون جستجوی غذا بر اساس نوع رستوران، منطقه مورد نظر، غذای مورد علاقه و …

امکان اضافه نمودن رستوران‌های مورد علاقه در پروفایل شخصی افراد

یکسان بودن قیمت منوها در سایت دلینو با رستوران‌ها

تخفیف روی غذاهای رستوران‌های مختلف

شرکت در کمپین‌های دلینو در مناسبت‌های مختلف

اضافه کردن رستوران‌های جدید متناسب با نظرات کاربران

مشاهده منوی به‌روز رستوران‌ها و عکس غذاها

آگاهی از رستوران‌های جدید

سیستم یکپارچه با اتوماسیون رستوران‌ها و فست فودها

 

از تخفیف‌های جذاب و مسابقات هیجان‌انگیز گرفته تا همکاری با رستوران‌ها و فست فودهای معتبر در زیرمجموعه امکانات دلینو به چشم می‌خورد.

یکی از ویژگی‌های مثبت سایت سفارش آنلاین غذا دلینو این است که سیستم نرم‌افزاری آنها با اتوماسیون‌های رستورانی یکپارچه شده است تا نه تنها سفارش شما سریعتر ثبت و ارسال شود، بلکه بلافاصله پرینت آن از طریق اتوماسیون داخل رستوران یا فست فود چاپ می‌شود.

دلینو در شهرهای تهران، قم، گرگان، بندرعباس، یزد، کرج و ارومیه در حال فعالیت است و با توجه به رضایت کاربران و مجموعه‌های مختلف از خدمات این سامانه، به سرعت در حال گسترش شهرهای تحت پوشش است.

 

سفارش آنلاین غذا

 

چهار سالی می‌شود که سایت سفارش آنلاین غذا ریحون در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، مشهد، شیراز، رشت و قروین فعالیت خود را شروع کرده است. ریحون با توجه به تیم جوان، حرفه‌ای و متخصص خود خیلی سریع توانسته در دل کاربران جا باز کند.

این سایت نیز از امکاناتی مشابه دیگر رقبا بهره می‌برد و طبق ادعای خودشان با بیش از 3500 مجموعه‌ غذایی در شهرهای گفته شده قرارداد دارند. 

 

مزایا:

تنوع بی‌نظیر غذاها اعم از ایرانی، سنتی، فرنگی، چینی، دریایی، ایتالیایی، فست‌فود، گیاهی، رژیمی و…

روش‌های پرداخت متنوع (حضوری، اعتباری و آنلاین)

روش‌های گوناگون جستجوی غذا بر اساس نوع رستوران، منطقه مورد نظر، غذای مورد علاقه و …

امکان اضافه نمودن رستوران‌های مورد علاقه در پروفایل شخصی افراد

تخفیف روی غذاهای رستوران‌های مختلف

شرکت در کمپین‌های دلینو در مناسبت‌های مختلف

اضافه کردن رستوران‌های جدید متناسب با نظرات کاربران

مشاهده منوی به روز رستوران‌ها و عکس غذاها

آگاهی از رستوران‌های جدید

سیستم یکپارچه با اتوماسیون رستوران‌ها و فست فودها

تولید محتوای قوی برای کمک به انتخاب بهتر مشتریان

 

بی‌شک یکی از جذابیت‌های ریحون که باعث تسریع پیشرفت آنها و جذب مخاطب بیشتر شده، تولید محتوای حرفه‌ای و خاص به ویژه در شبکه‌های اجتماعی است که نه تنها باعث درگیرشدن بیشتر مخاطبان می‌شود، بلکه به تصمیم‌گیری راحت‌تر آنها نیز کمک می‌کند.

 

سفارش آنلاین غذا

 

چیلیوری نام یکی از سایت‌های سفارش آنلاین غذا و زیرمجموعه‌ شرکت کسب و کار نوین ایرانیان است. در واقع چیلیوری دو سال است که فعالیت خود را شروع کرده و این مجموعه را باید برادر نت‌برگ و تیکت (Tik8.com) بدانیم. چرا که تمام این استارتاپ‌ها به هلدینگ کسب و کار نوین ایرانیان تعلق دارد.

چیلیوری نیز امکاناتی مشابه دیگر رقبای خود دارد و به ادعای این سایت، مشتریان می‌توانند سفارشات خود را از طریق سایت یا اپلیکیشن انجام دهند. این سایت با بیش از 3000 هزار رستوران و فست فود قرارداد دارد و می‌توانید به راحتی از هر جایی که می‌خواهید سفارش خود را ثبت کنید.

یکی از ویژگی‌های چیلیوری که در اسنپ فود نیز به چشم می‌خورد این است که با ورود به صفحه‌ رستوران مورد نظر می‌توانید در بخش مشخصی غذاهای پرطرفدار و پرفروش را مشاهده کنید.

 

مزایا:

تنوع بی‌نظیر غذاها اعم از ایرانی، سنتی، فرنگی، چینی، دریایی، ایتالیایی، فست‌فود، گیاهی، رژیمی و…

روش‌های پرداخت متنوع (حضوری، اعتباری و آنلاین)

روش‌های گوناگون جستجوی غذا بر اساس نوع رستوران، منطقه مورد نظر، غذای مورد علاقه و …

امکان اضافه نمودن رستوران‌های مورد علاقه در پروفایل شخصی افراد

یکسان بودن قیمت منوها در سایت ریحون با رستوران‌ها

تخفیف بر روی غذاهای رستوران‌های مختلف

شرکت در کمپین‌های ریحون در مناسبت‌های مختلف

اضافه کردن رستوران‌های جدید متناسب با نظرات کاربران

مشاهده منوی به روز رستوران‌ها و عکس غذاها

آگاهی از رستوران‌های جدید

دارای پیک ویژه‌ چیلیوری

سیستم فیلترینگ برای انتخاب غذای مورد نظر

 

چیلیوری در شهرهای بزرگی چون تهران، اصفهان، مشهد، کرج، قم، شیراز و تبریز و چند شهر دیگر ایران فعالیت جدی دارد و اگر مجموعه ای پیک نداشته باشد مشتریان می‌توانند از پیک خود چیلیوری استفاده کنند. این ویژگی مثبت مهمترین وجه تمایز چیلیوری با دیگر سایت‌های سفارش آنلاین غذا است.

 

سفارش آنلاین غذا

 

چنگال نام تجاری یکی از سایت‌های سفارش آنلاین غذا و یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ایده‌نگر باربد است که نسبت به رقبای خود تجربه و عمر کمتری دارد. این استارتاپ از سال 95 فعالیت خود را در تهران شروع کرده و اکنون به کرج، اصفهان، قم، کیش، رشت، کرمانشاه و تبریز رسیده است.

چنگال توانسته در شهرهای گفته شده با مجموعه‌های معتبری همکاری خود را آغاز کند و مشتریان می‌توانند با خیال راحت سفارشات خود را ثبت کنند. این سایت نیز عملکرد و امکاناتی همچون دیگر رقبای خود دارد.

چنگال برای ایجاد تمایز با دیگر سایت های آنلاین سفارش غذا ویژگی‌های جذابی را به سرویس خود اضافه کرده است. به عنوان مثال می‌توانید در جایزه‌ روزانه‌ این سایت شرکت کنید و کد تخفیف بگیرید یا درصدی از خرید شما به حساب‌تان بازگردانده شود.

ضمن اینکه چنگال برای مشتریان وفادار نیز جوایزی را در نظر دارد که برخی از مجموعه‌های غذایی در این بخش با چنگال همکاری دارند. علاوه بر این در همان صفحه اصلی فاصله رستوران تا شما، حداقل میزان سفارش، هزینه ارسال و نحوه‌ پرداخت کاملا مشخص است.

 

سفارش آنلاین غذا

 

دلیون یکی دیگر از سایت‌های سفارش آنلاین غذا است که تمرکز خود را بیشتر روی صبحانه و میان‌وعده قرار داده و در حال حاضر در تهران سرویس‌دهی فعال دارد. دلیون معتقد است صبحانه یکی از مهمترین وعده‌های غذایی است و با توجه به مشغله‌های کاری و فرصت کم این وعده‌ غذایی از زندگی روزمره‌ ما حذف شده است. 

البته دلیون سفارش میان‌وعده را نیز در دستور کار خود قرار داده تا بتواند در ساعت‌های میان دو وعده همراه شما باشد. در دلیون می‌توانید انواع میان وعده و صبحانه‌ ایرانی (املت، نیمرو، پک صبحانه و…)، فرنگی (صبحانه انگلیسی، املت اسپانیایی، پنکیک، کرپ و…)، ساندویچ (انواع برگر، ساندویچ مرغ و…) و انواع نوشیدنی (نوشابه، نوشیدنی‌های طبیعی و سنتی و…) را به صورت آنلاین سفارش دهید.

دلیون در چهار منطقه‌ تهران شامل دو منطقه در میرداماد و دو منطقه در شهرک غرب خدمات خود را ارائه می‌کند و می‌توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن اندروید و iOS سفارش‌های خود را ثبت کنید.

دلیون تلاش می‌کند با افزایش مناطق و اضافه کردن وعده‌ ناهار بتواند خدمت‌رسانی بهتری به مردم تهران داشته باشد.

 

مزایا:

سفارش آنلاین صبحانه، برانچ و میان‌وعده

تنوع منوی غذایی خوب شامل انواع صبحانه و میان‌وعده

امکان ثبت سفارش از طریق سایت و اپلیکیشن

پشتیبانی آنلاین و تلفنی

ارائه‌ راهکارهای سازمانی برای سرو صبحانه

روش‌های پرداخت متنوع (حضوری، اعتباری و آنلاین)

 

معایب:

مناطق محدود سرویس‌دهی

نداشتن منوی غذایی کامل برای ناهار و شام

 

سفارش آنلاین غذا

 

مامان پز یکی دیگر از سایت‌های سفارش آنلاین غذا در ایران است که یک تفاوت بزرگ با دیگر سایت‌هایی دارد که معرفی کردیم. مامان پز تمام تمرکز خود را روی غذاهای خانگی و همکاری با خانم‌های خانه‌داری گذاشته است که غذاهای خود را با رعایت نکات بهداشتی از بهترین و تازه‌ترین مواد اولیه آماده می‌کنند.

مامان پز فعالیت خود را از سال 1393 شروع کرده و بعد از پشت سر گذاشتن چالش‌های زیاد توانسته به ثبات خوبی برسد. غذاهای تولید شده توسط خانم‌های این مجموعه طعم دستپخت‌های خانگی را دارد و با توجه به تهیه مواد تازه، برای وعده‌ مورد نظر خود باید یک روز زودتر سفارش دهید.

البته مامان پز علاوه بر خانم‌های خانه‌دار، با 100 رستوران که غذاهای سنتی و خانگی دارند نیز همکاری دارد و می‌توانید در این مجموعه های غذایی نیز سفارش خود را ثبت کنید. مامان پز از سال 1396 دریافت سفارش شرکتی را نیز به خدمات خود اضافه کرده است.

این سایت سفارش آنلاین غذا پشتیبانی خود را به صورت تلفنی و آنلاین انجام می‌دهد و تلاش می‌کند به بهترین شکل پاسخگوی کاربران باشد.

 

مزایا:

سفارش آنلاین غذای خانگی

همکاری با 400 خانم‌ خانه‌دار حرفه‌ای و 100 رستوران

امکان سفارش غذای شرکتی با تنوع زیاد و قیمت مختلف

امکان انتخاب مواد اولیه برای تهیه‌ غذا توسط مشتری

امکان انتخاب نوع طبخ، تزیین و نحوه‌ ارسال سفارش

امکان ثبت سفارش از طریق سایت و اپلیکیشن

کیفیت و طعم غذای خانگی

اشتغال‌زایی برای خانم‌ها به ویژه خانم‌های خانه‌دار

تنوع زیاد غذاهای قابل سفارش (غذای خانگی، غذای مجلسی، غذای شرکتی، فینگرفود و…)

امکان استفاده از سیستم فیلترینگ

کارت بهداشت برای تمام مامان‌های آشپز

روش‌های مختلف پرداخت

 

معایب:

ارائه سرویس محدود به تهران

مشکلات رابط کاربری سایت و اپلیکیشن

 

سفارش آنلاین غذا

 

مامی فود یکی دیگر از سایت‌های سفارش آنلاین غذا است که عملکردی مشابه مامان پز دارد. البته مامی فود تلاش کرده با امکان خرید دیگر محصولات خانگی مانند انواع میوه، سبزیجات، عسل، مربا، ترشی، کیک، شیرینی، لبنیات و… تفاوت عمده‌ای با مامان پز ایجاد کند.

در مامی فود می‌توانید انواع غذای خانگی را با طعم و کیفیت غذای خانگی سفارش دهید. البته مانند مامان پز باید سفارش خود را زودتر ثبت کنید تا خانم‌های خانه‌دار مواد اولیه را تازه تهیه کرده و غذای مورد نظر شما را آماده کنند.

در مامی فود می‌توانید سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید و پشتیبانی این شرکت این در ساعات اداری و غیراداری به صورت تلفنی پاسخگوی شماست.

 

مزایا:

امکان سفارش غذای خانگی

امکان سفارش انواع میوه، سبزی، مربا، عسل، شور، ترشی، زیتون، کیک، شیرینی و…

ارائه‌ دستور پخت غذاها

گزارش لحظه‌ای وضعیت سفارش‌ها

تنوع خوب منوی غذایی

اشتغال‌زایی برای خانم‌ها

 

معایب:

نداشتن اپلیکیشن

ظاهر نه چندان جذاب سایت

پشتیبانی متوسط

باگ های عجیب در عملکرد سایت

پیچیدگی ثبت سفارش

 

سفارش آنلاین غذا

 

سخن پایانی

نکته قابل توجه این است که سایت‌های سفارش آنلاین غذا عملکرد و امکانات مشابهی دارند، همه‌ آنها دارای سایت و اپلیکیشن ویژه‌ اندروید و iOS هستند و تلاش می‌کنند بهترین خدمات را به شما ارائه دهند. 

در تمام سایت‌های سفارش آنلاین غذا در زمان ساعت کاری رستوران‌ها و فست‌فودها، پشتیبانی به صورت گفتگوی آنلاین و تلفنی انجام می‌شود و سرویس‌های نام‌برده شده در کوتاه‌هترین زمان ممکن به درخواست شما رسیدگی خواهند کرد.

علاوه بر سایت‌های مشهوری که در این مطلب به شما معرفی کردیم، موارد دیگری هستند که بیشتر به صورت محلی در شهرهای خود فعالیت می‌کنند. 

تمامی سایت‌های سفارش آنلاین غذا تلاش می‌کنند تا فرهنگ جدیدی از ثبت سفارشی اینترنتی در حوزه‌ غذا را به شما ارائه کنند. این استارتاپ‌ها به دنبال ایجاد فضایی هستند که نه‌تنها خودشان و مردم منفعت ببرند، بلکه کسب و کارها و مجموعه‌های غذایی فعال نیز بتوانند از بستر ایجاد شده نهایت استفاده را برای فروش بیشتر ببرند.

کاربرد فراگیر چنین سایت‌هایی باعث شده است تا بسیاری از مردم حتی صبحانه‌‌ خود را از این سایت‌ها سفارش دهند و به‌زودی باید شاهد فراهم شدن امکان سفارش آنلاین میوه، شیرینی و خشکبار از این سایت‌ها باشیم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *