بررسی و خرید قالب وردپرس ادوما برای راه اندازی سایت آموزش آنلاین


از جمله موضوعاتی که می تواند در موفقیت یک کسب و کار نقش مهمی ایفا کند، راه اندازی یک وب سایت است. بدین ترتیب شما می توانید ترافیک مشتریان بالقوه را به سمت کسب و کار خود آورده و به شرایط بهتری دست یابید. تصور کنید که شما یک مجموعه آموزشی هستید. می توانید یک فعالیت مناسب را در بستر اینترنت داشته باشید و با برگزاری دوره ها و کلاس های آنلاین کسب و کار خود را رونق دهید. در ابتدا در خصوص تهیه هاست و دامنه مناسب مثل خرید هاست مخصوص وردپرس اقدام کنید که تجربه قطعی سایت نداشته باشید سپس سیستم مدیریت محتوا مورد نظر خود را روی آن نصب نمایید. در نظر داشته باشید که بعد از پشت سر گذاشتن این مراحل می توانید با انواع قالب های وردپرس سایت خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید. قالب آموزش آنلاین ادوما یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای راه اندازی وب سایت آموزشی است. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا به بررسی قالب آموزش وردپرس ادوما خواهیم پرداخت. این قالب در حال حاضر پرفروش ترین قالب آموزش موجود در بازار است و می توانید با استفاده از آن به راحتی یک وب سایت حرفه ای آموزشی را راه اندازی نمایید. اگر تمایل دارید که بیشتر با این قالب آموزشی و ویژگی های منحصر به فرد آن آشنایی پیدا کنید تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

موضوعاتی که در مقاله معرفی قالب آموزش آنلاین بررسی خواهد شد، به شرح ذیل می باشد:

معرفی قالب آموزش وردپرس ادوما

معرفی قالب آموزش وردپرس ادوما

زمانی که صحبت از یک قالب آموزش آنلاین حرفه ای وردپرس می شود، اولین اسمی که به ذهن افراد می آید قالب eduma است. قالب ادوما یک قالب چند منظوره وردپرسی بسمار می رود که به دلیل طراحی حرفه ای و خلاقانه ای که دارد از آن برای راه اندازی وب سایت های آموزشی مختلف مثل وب سایت دانشگاهی، آموزشگاه های مختلف و ارائه دوره های آنلاین استفاده می شود. این قالب تاکنون توانسته عنوان پرفروش ترین قالب آموزشی وردپرس را از آن خود کند. با استفاده از قالب eduma این امکان را دارید که به راحتی کلاس های آنلاین، آزمون های آنلاین، فروم های بحث و تبادل نظر و خیلی از قابلیت های دیگری که یک وب سایت آموزشی به آنها نیاز دارد را داشته باشید.

سرعت، زیبایی و دقت به جزئیات ویژگی های مهمی برای یک وب سایت آموزشی حرفه ای بشمار می روند. اگر می خواهید قالبی سریع و بهینه شده برای موتورهای جستجو با انعطاف پذیری بالا داشته باشید، به طور قطع قالب آموزش وردپرس ادوما می تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. این قالب برای راه اندزی وبسایت آموزش آنلاین گزینه بسیار مناسبی است.

در قالب آموزش آنلاین ادوما شما این امکان را دارید که یکی از دموهای پرمیموم این پوسته را انتخاب و به راحتی و با چند کلیک درون ریزی نمایید. این پوسته با وجود چند منظوره بودن به صورت انحصاری روی وب سایت های آموزشی تمرکز کرده و با ارائه قابلیت ها و ابزارهای مختلف شرایطی را برای کاربران خود فراهم کرده تا یک وب سایت کاملاً شخصی سازی شده مطابق با سلیقه خود راه اندازی نمایند. اگر می خواهید بیشتر با این پوسته و ویژگی های آن آشنا شوید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

بررسی مزایا و معایب قالب eduma وردپرس

بررسی مزایا و معایب قالب eduma وردپرس

به طور کلی هر قالب ویژگی های مشخصی را دارد و افراد نیز با توجه به همین ویژگی ها تصمیم می گیرند که آیا یک قالب برای وب سایتی که می خواهند راه اندازی نمایند مناسب می باشد یا نه. هر یک از این قابلیت ها می توانند مزایا و معایب مربوط به خود را داشته باشند و تصمیم گیری درباره خرید یک قالب تنها زمانی امکان پذیر است که شما به شکلی دقیق مزایا و معایب آن قالب را بررسی و با معیارهای خود مطابقت داده باشید. قالب آموزش آنلاین ادوما پرفروش ترین قالب آموزشی وردپرس است که طرفداران زیادی را دارد. این قالب با توجه به فروش بالایی که داشته توسط کاربران زیادی استفاده و در نتیجه مزایا و معایب آن به شکل مناسب تری توسط آنها شناسایی شده است. در ادامه برخی از اصلی ترین مزیت ها و معایب این قالب که می تواند روی تصمیم گیری شما درباره خرید قالب آموزش وردپرس ادوما تاثیرگذاز باشد اشاره خواهیم کرد.

مزایا قالب آموزش وردپرس ادوما

  • کسب رتبه اول به عنوان پرفروش ترین پوسته آموزشی
  • ارائه بیش از 20 وب سایت آماده متنوع
  • سازگاری کامل با صفحه سازهای ویژوال کامپوزر ، المنتور و SiteOrigin
  • سازگاری کامل با فروشگاه ساز ووکامرس
  • بهینه بودن قالب برای ادیتور گوتنبرگ
  • سازگاری کامل با مرورگرهای محبوب
  • بهینه بودن قالب برای موتورهای جستجو
  • قابلیت ترجمه و چند زبانه کردن سایت و مناسب برای زبان های راستچین
  • ارائه مگامنوهای حرفه ای
  • ریسپانسیو بودن قالب eduma برای صفحه نمایش های مختلف
  • بروز رسانی منظم قالب
  • پشتیبانی از تکنولوژی AJAX
  • رعایت UI و UX در طراحی قالب برای ارائه تجربه کاربری بهتر
  • ارائه بیش از 700 فونت متنوع
  • قابلیت سفارشی سازی بالای قالب

معایب قالب آموزش وردپرس ادوما

  • وجود افزونه های متنوع قالب را کمی سنگین کرده اند بر همین اساس نیازمند هاست پر قدرت می باشد.

دموهای قالب ادوما وردپرس

پیش نمایش های قالب نقش بسیار مهمی در خرید یک قالب وردپرسی ایفا می کنند. چرا که با استفاده از دموهای ارائه شده توسط یک قالب متوجه می شوید که می توانید قالب خود را به چه شکلی درآورده و از چه ویژگی های در آن استفاده نمایید. به طور معمول در هنگام ارائه این دموها طراحان آن تلاش می کنند تا انواع وب سایت هایی که ممکن است کاربران به آنها نیاز داشته باشند را طراحی و به نمایش بگذارند. قالب آموزش وردپرس ادوما تاکنون بیش از 20 پیش نمایش از وب سایت های مختلفی را طراحی و در اختیار کاربران خود قرار داده است. شما می توانید قبل از خرید قالب آنها را مشاهده و در صورتی که با نیازهای وب سایت شما سازگاری دارند برای خرید قالب اقدام نمایید.

ویژگی های بارز قالب آموزش آنلاین ادوما

طراحان قالب های وب سایت های وردپرسی به طور معمول یکسری از ویژگی ها و قابلیت های مشخص را برای وب سایت خود در نظر گرفته و با توجه به آنها پوسته خود را طراحی و ارائه می دهند. هر چقدر که این ویژگی ها بیشتر و منحصر به فردتر باشند در نهایت بازخورد بهتری از سمت کاربران دریافت می شود. قالب آموزش وردپرس ادوما نیز جزء آن دسته از قالب هایی است که ویژگی های محنصر به فرد خود را دارد. در ادامه می توانید برخی از اصلی ترین ویژگی های قالب eduma که سازندگان این پوسته روی آن تاکید دارند را مطالعه نمایید.

ارائه بیش از 20 وب سایت آماده متنوع در قالب ادوما وردپرس

یکی از قابلیت های بسیار مهمی که در قالب های موجود در بازار وجود دارد، ارائه وب سایت های آماده متنوع است. در این دموها اکثر قابلیت ها و ویژگی هایی که قالب در اختیار شما قرار می دهد به کار گرفته شده و شما می توانید به راحتی و تنها با چند کلیک آنها را روی وب سایت خود پیاده سازی کنید. قالب آموزش وردپرس ادوما تاکنون بیش از 20 وب سایت آماده متنوع را ارائه داده است. تمامی این قالب ها به شکلی مناسب برای وب سایت های آموزشی طراحی شده اند و شما می توانید بعد از درون ریزی هر یک از آنها تغییرات مورد نظر خود را به صورت بخش به بخش اعمال کرده و وب سایت خود را سفارشی سازی کنید.

ارائه بیش از 20 وب سایت آماده متنوع در قالب ادوما وردپرس

سازگاری کامل قالب ادوما با صفحه سازهای ویژوال کامپوزر و المنتور

صفحه سازها نقش بسیار مهمی در راه اندازی یک وب سایت حرفه ای و سفارشی سازی شده ایفا می کنند. شما می توانید با استفاده از قابلیت هایی که صفحه ساز فعال روی قالب به شما ارائه می دهد به راحتی آن را با توجه به سلیقه و نیازهای خود طراحی نمایید. به همین دلیل مهم است بدانید یک قالب با چه صفحه سازهایی سازگاری کامل دارد. قالب آموزش وردپرس ادوما در این بخش عملکرد بسیار مناسبی را دارد. این قالب با صفحه سازهای المنتور، ویژوال کامپوزر و siteorgin سازگاری کامل دارد و شما می توانید با هر یک از آنها که تمایل دارید کار کرده و وب سایت خود را راه اندازی نمایید. موضوعی که لازم است به آن اشاره شود نیز این است که صفحه ساز Wpbakary یا همان صفحه ساز ویزوال کامپوزر به صورت رایگان روی قالب به کاربران ارائه داده می شود.

سازگاری کامل قالب ادوما با صفحه ساز ویژوال کامپوزر

سازگاری کامل قالب ادوما با صفحه ساز المنتور

سازگاری کامل قالب وردپرس ادوما با فروشگاه ساز ووکامرس

قالب آموزش وردپرس ادوما با فروشگاه ساز ووکامرس سازگاری کامل دارد. در نتیجه افرادی که بعد از نصب این قالب قصد فروش دوره های مختلف خود را دارند می توانند به راحتی و با استفاده از فروشگاه ساز ووکامرس این کار را انجام دهند. شما می توانید سیستم خرید خود را مطابق با سلیقه و نیاز خود شخصی سازی کرده و به کاربران خود این امکان را بدهید که به شکلی کاملاً حرفه ای و آسان خرید خود را انجام دهند. در کنار این قابلیت موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که قالب آموزش آنلاین ادوما یک نوع قالب چند منظوره نیز بشمار می رود. در واقع شما می توانید با استفاده از این پوسته و با نصب فروشگاه ساز ووکامرس به راحتی یک وب سایت فروشگاهی را راه اندازی نمایید.

سازگاری کامل قالب وردپرس ادوما با فروشگاه ساز ووکامرس

قابلیت سفارشی سازی بالای قالب آموزش آنلاین ادوما

می توانید به راحتی با استفاده از قابلیت هایی که این قالب در اختیار شما قرار می دهد هدر، فوتر، دوره ها، منوها و هر آنچه که در وب سایتتان قرار می دهید را مدیریت نمایید. در قالب آموزش وردپرس ادوما به جزئیات دقت زیادی شده و طراحان تلاش کرده اند تا به بهترین نحو ممکن قوانین UI و UX را در صفحات رعایت کنند. در کنار تمامی این موارد شما این امکان را دارید تا با استفاده از یک صفحه ساز drag & drop تغییرات مورد نظر خود را اعمال کرده و نتیجه آن را به صورت زنده مشاهده کنید.

قابلیت سفارشی سازی بالای قالب آموزش آنلاین ادوما

سازگاری کامل قالب eduma وردپرس با افزونه learnpress

از افزونه لرن پرس به طور معمول به منظور راه اندازی سیستم آموزشی استفاده می شود. در واقع می توان این افزونه را محبوب ترین افزونه آموزشی موجود در مخزن وردپرس دانست. با استفاده از این افزونه می توانید وب سایت وردپرسی خود را به یک سایت آموزشی آنلاین برای برگزاری دوره های آنلاین متنوع تبدیل کنید. خوشبختانه قالب آموزش آنلاین ادوما با افزونه learnpress سازگاری کامل دارد و شما می توانید بعد از خرید قالب eduma به راحتی از این افزونه برای پیشبرد اهداف وب سایت آموزشی خود استفاده کنید. همچنین لازم است در نظر داشته باشید که این افزونه نه تنها با فروشگاه ساز ووکامرس سازگاری کامل دارد بلکه 5 درگاه اصلی بین المللی مختلف را نیز برای مدیریت خرید دوره ها ارائه می دهد.

سازگاری کامل قالب eduma وردپرس با افزونه learnpress

ریسپانسیو بودن قالب آموزش وردپرس ادوما برای صفحه نمایش های مختلف

واکنش گرا بودن قالب یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که در هنگام انتخاب یک پوسته باید به آن توجه داشت. چرا که بخش بزرگی از بازدیدکنندگان یک وب سایت را کاربران گوشی های تلفن همراه و تبلت تشکیل می دهند. در نتیجه اگر وب سایت شما به شکل مناسبی برای صفحه نمایش های مختلف از جمله موبایل و تبلت بهینه نشده باشد، این امکان وجود دارد که این بخش از کاربران را به دلیل عدم ارائه تجربه کاربری مناسب از دست بدهید. قالب آموزش وردپرس ادوما در این زمینه عملکرد مناسبی را دارد و شما می توانید در هنگام خرید قالب این اطمینان را داشته باشید که از یک قالب کاملاً ریسپانسیو استفاده کرده و می توانید ظاهر مناسبی از وب سایت خود را در موبایل و تبلت ارائه دهید.

ریسپانسیو بودن قالب آموزش وردپرس ادوما برای صفحه نمایش های مختلف

آموزش نصب قالب ادوما وردپرس

بعد از اینکه تصمیم خود را گرفتید و قالب آموزش آنلاین ادوما رو خریداری نمودید، زمان آن می رسد که این پوسته را روی وب سایت خود نصب کرده و بعد از فعالسازی آن، وب سایتتان را طراحی و مدیریت نمایید. اما سوالی که در این مرحله ممکن است برایتان مطرح شود این است که نصب قالب ادوما به چه شکل است؟ به منظور نصب قالب آموزش وردپرس ادوما باید مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. در اولین گام کاری که باید انجام دهید این است که با وارد کردن نام کاربری و رمزعبورتان در خصوص ورود به پیشخوان وردپرس وب سایت اقدام کنید.
  2. سپس مطابق با دستورالعمل های آموزش نحوه نصب قالب در وردپرس پیش رفته و پوسته آموزش آنلاین ادوما را نصب نمایید.
  3. اگر این قالب به صورت بسته نصبی ارائه شده، آموزش راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در هاست سی پنل را دنبال کنید
  4. بعد از نصب و فعالسازی این قالب منویی تحت عنوان Eduma همانند تصویر زیر به پیشخوان وردپرس شما اضافه خواهد شد.

آموزش نصب قالب ادوما وردپرس

این منو شامل زیرمنوهای زیر است:

  • Dashboard: از طریق این زیرمنو امکان ثبت لایسنس و بروز رسانی قالب برای شما فراهم می باشد.
  • Getting Started: با استفاده از این زبانه این امکان را دارید که پیکربندی قالب آموزش وردپرس ادوما را تکمیل کنید. امکان دنبال کردن تنظیمات مربوط به مراحل مختلف نصب قالب از جمله بروز رسانی، نصب افزونه ها و… از طریق این زیرمنو برای شما امکان پذیر خواهد بود.
    آموزش تنظیمات قالب ادوما وردپرس
  • Import Demo: اگر می خواهید یکی از دموهای پیشنهادی قالب آموزش آنلاین ادوما را نصب و روی وب سایت خود درون ریزی نمایید، باید از طریق این منو اقدام کنید.
  • Plugins: امکان مدیریت افزونه های این پوسته که پیش نیاز بوده یا به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته اند از طریق این زبانه تنظیمات قالب eduma وردپرس برای شما ممکن خواهد بود.
  • System Status: ویژگی ها و اطلاعات مربوط به قالب آموزش وردپرس ادوما از این قسمت در اختیار شما قرار می گیرد.
  • Child Themes: چایلد تم نقش مهمی در راه اندازی و مدیریت یک وب سایت وردپرسی ایفا می کند. اگر می خواهید قالب ادوما وردپرس را حرفه ای تر مدیریت کنید باید از طریق این منو اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید راهنمای جامع آموزش ساخت چایلد تم در وردپرس را نیز مطالعه نمایید.

افزونه های سازگار با قالب آموزش وردپرس ادوما

سازگاری قالب با افزونه های مختلف به ویژه افزونه های پرکاربرد و مهم از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر قالبی که وب سایت خود را با استفاده از آن راه اندازی کرده اید، در این زمینه عملکرد مناسبی نداشته باشد این احتمال وجود دارد که نتوانید در خیلی از زمینه ها، وب سایت خود را ارتقاء دهید و کارکردهای بیشتر را به آن اضافه نمایید. قالب آموزش آنلاین وردپرس در این زمینه عملکرد مناسبی داشته و با اکثر افزونه های کاربردی و مهم آزمایش شده و سازگاری کامل دارد. همچنین در نظر داشته باشید که در هنگام خرید قالب eduma وردپرس افزونه هایی به صورت رایگان در اختیار خریداران قرار می گیرد. تهیه این افزونه ها به دلیل تجاری بودن آنها در حالت عادی تنها با پرداخت هزینه ای مشخص ممکن است. این افزونه ها عبارتند از:

افزونه های تجاری قالب آموزش وردپرس ادوما

برخی افزونه های سازگار با قالب آموزش وردپرس ادوما که طراحان این وب سایت به صورت مستقیم به آنها اشاره کرده اند، عبارتند از:

افزونه های سازگار با قالب آموزش وردپرس ادوما

نظرات کاربران بعد از خرید قالب ادوما

یکی از بهترین مواردی که در هنگام تصمیم گیری درباره خرید یک قالب وردپرسی می توانید به آن استناد کنید، نظرات کاربران فعلی آن قالب است. به طور معمول هر کاربری که یک قالب را تهیه می کند، در مسیر استفاده از آن قالب ممکن است با موارد مختلفی مواجه شود که دانستن آنها می تواند به شما کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. نظرات مربوط به کاربران قالب آموزش وردپرس ادوما نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما می توانید با بررسی نظرات مثبت و منفی به شکل بهتری درباره خرید قالب آموزش آنلاین تصمیم گیری کنید. در ادامه به برخی از نظرات این کاربران درباره قالب eduma وردپرس اشاره خواهیم کرد:

نظرات مثبت کاربران بعد از خرید قالب آموزش آنلاین ادوما

نظرات مثبت کاربران بعد از خرید قالب آموزش آنلاین ادوما

نظرات منفی کاربران بعد از خرید قالب آموزش آنلاین ادوما

نظرات منفی کاربران بعد از خرید قالب آموزش آنلاین ادوما

فروشندگان قالب آموزش آنلاین ادوما

بعد از اینکه با بررسی کامل درباره خرید یا عدم خرید یک قالب تصمیم گیری کردید، زمان آن می رسد تا یک فروشنده معتبر را نیز شناسایی و انتخاب نمایید. به طور معمول فروشگاه اینرنتی envato یکی از بهترین و معتبرترین مرجع های ممکن برای خرید قالب های مختلف است. اما نکته ای که وجود دارد این است که شما می توانید نسخه اورجینال یک پوسته را از وب سایت فوق یا وب سایت های معتبر مشابه تهیه نمایید و این وب سایت ها نسخه های فارسی شده و راستچین را به فروش نمی رسانند. در نتیجه اگر قصد دارید یک نسخه راستچین شده از قالب آموزش وردپرس ادوما تهیه کنید باید به سراغ وب سایت های معتبر داخلی بروید. در ادامه به برخی از وب سایت های داخلی که نسخه اورجینال راستچین و فارسی شده قالب آموزش آنلاین وردپرس را به فروش می رسانند را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • کابین وب: این وب سایت به عنوان یک مارکت در زمینه فروش محصولات مختلف سیستم مدیریت محتوا وردپرس مثل قالب یا افزونه فعالیت می کند. قالب آموزش وردپرس ادوما نیز در این وب سایت به فروش رسانده می شود.
  • افه شاپ: یکی دیگر از وب سایت هایی که امکان خرید قالب آموزش آنلاین ادوما را برای شما فراهم کرده، مجموعه افه شاپ است. شما می توانید انواع قالب یا افزونه وردپرسی را از طریق این وب سایت تهیه نمایید.
  • طراحان ملت وب: این مجموعه از سال 1393 فعالیت خود را در زمینه ارائه قالب، طراحی لوگو، سایت و بنر آغاز نموده است. در صورت تمایل می توانید برای خرید قالب eduma وردپرس از طریق این وب سایت اقدام کنید.
  • وبکیما: یکی دیگر از وب سایت هایی که می توانید به منظور خرید قالب آموزش وردپرس ادوما به آن مراجعه کنید، وب سایت وبکیما است. این وب سایت به عنوان یک مرجع برای پاسخگویی به نیازهای کسب و کارهای اینترنتی فعال می کند.
  • تم فارس: مجموعه تم فارس کار خود را از سال 1397 به صورت رسمی آغاز نموده و همواره در تلاش است تا مرجعی برای پاسخگویی به نیازهای شما در زمینه قالب و افزونه وردپرس باشد. امکان خرید قالب eduma از طریق این وب سایت میسر است.
  • ابزار وردپرس: از سال 1395 وارد حوزه رقابت در زمینه ارائه خدمات وردپرسی شده است. با توجه به اینکه در حال حاضر یک مرجع در زمینه پاسخگویی به نیازهای کسب و کار اینترنتی شما بشمار می رود، امکان خرید قالب آموزش وردپرس ادوما از طریق آن برای شما مهیا می باشد.
  • راستچین: در سال 1391 برای اولین بار در ایران به انتشار و عرضه قالب و افزونه فارسی سازی شده پرداخت. در حال حاضر می توانید انواع مختلف قالب و افزونه اورجینال را از طریق این وب سایت خریداری نمایید.
  • ژاکت: این وب سایت در سال 1393 با الگوبرداری از نمونه خارجی خود یعنی وب سایت envato وارد عرصه رقابت شد. امکان تهیه انواع قالب یا افزونه وردپرسی به ویژه قالب آموزش وردپرس ادوما که در این مقاله به آن پرداخته می شود، در این وب سایت امکان پذیر است.

لازم است توجه داشته باشید که معرفی وب سایت های فوق به معنای تایید عملکرد آنها از سمت مجموعه میزبان فا نمی باشد. این وب سایت ها تنها با توجه به خدماتی که ارائه می دهند انتخاب شده و شرکت میزبان فا هیچگونه مسئولیتی در خصوص نحوه عملکرد آنها ندارد.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا به بررسی قالب eduma وردپرس پرداختیم. این قالب یک انتخاب بسیار مناسب برای راه اندازی یک وب سایت آموزش محور است. اگر شما یک معلم هستید و می خواهید یک وب سایت حرفه ای برای خود راه اندازی نمایید یا شاید هم قصد راه اندازی یک وب سایت دانشگاهی را دارید، به طور قطع می توانید از قالب آموزش وردپرس ادوما استفاده کنید. برای این کار کافی است و سپس قالب آموزش آنلاین ادوما را خریداری و نصب نمایید. البته دقت داشته باشید این نوع قالب نیازمند یک هاست بسیار پر قدرت مثل هاست ابری با آپتایم بالا است. در صورتی که شما یکی از کاربران این قالب حرفه ای و محبوب هستید، می توانید از طریق بخش دیدگاه های همین مقاله تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

بهترین قالب های وردپرسی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *