تفاوت صفحات وب ایستا و پویا در وردپرس چیست؟


تاکنون هنگام وبگردی به این توجه کره اید که سایت ها از لحاظ ساختاری با هم متفاوت هستند؟ اصطلاحات داینامیک و ایستا را شنییده اید؟ حتما می پرسید تفاوت سایت داینامیک و استاتیک چیست؟ خب اگر شما هم با وردپرس کار می کنید یا در حوزه طراحی فعال هستید حتما باید با تفاوت های سایت داینامیک و استاتیک آشنا باشید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم اطلاعات لازم درباره صفحات وب ایستا و پویا را به شما ارائه داده و به بررسی تفاوت سایت داینامیک و استاتیک بپردازیم. پس تا پایان آموزش با ما همراه شوید.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

تفاوت صفحات وب ایستا و پویا در وردپرس

صفحه استاتیک وردپرس

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در حال حاضر بیش از 200 میلیون وب سایت فعال در بستر اینترنت وجود دارد و این آمار روزانه نیز در حال افزایش است. بخش عظیمی از این وب سایت ها با سیستم مدیریت محتوا وردپرس راه اندازی شده است. چرا که وردپرس به دلیل ساده بودن و داشتن ویژگی های منحصر به فرد یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا در میان افراد است. در واقع شما برای کار با وردپرس نیازی به دانش بالایی ندارید و می توانید به شکلی ایده آل وب سایت خود را مدیریت نمایید.

یکی از قابلیت های بسیار مناسبی که در وردپرس وجود دارد، امکان مدیریت صفحات استاتیک است. در واقع شما می توانید با چند کلیک به راحتی صفحه اصلی وب سایت خود را شخصی سازی کنید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا اطلاعات لازم درباره تفاوت صفحات وب ایستا و پویا در وردپرس را ارائه داده و روش مدیریت صفحه اصلی وب سایتتان را به شما آموزش دهیم.

صفحه ایستاتیک چیست؟

منظور از صفحات ایستا صفحاتی است که دارای محتوای ثابتی هستند. در واقع زمانی که از یک صفحه ایستا در وب سایت خود استفاده می کنید، محتوایی که بازدیدکنندگان مختلف در زمان های متفاوت مشاهده می کنند کاملاً یکسان است. اکثریت صفحات یک وب سایت ایستا می باشند و محتوای آنها ثابت بوده و تغییری نمی کند. برای مثال معمولا صفحه اصلی یا صفحات وبلاگ به صورت منحصر به فرد دارای محتوایی کاملا یکسان و بدون تغییر هستند. البته این امکان وجود دارد که افراد به هر دلیلی محتوای این صفحات را تغییر دهند یا به روز رسانی کنند. اما این تغییرات نیز ثابت بوده و برای تمامی کاربرانی که وارد صفحه مورد نظرتان می شود یکسان است. اما گاهاً نیز ممکن است صاحبان وب سایت ها تمایل داشته باشند که وب سایت خود را از حالت ثابت خارج کنند که در این صورت وارد بحث صفحات داینامیک یا پویا می شویم.

صفحه پویا وردپرس چیست؟

صفحه داینامیک وردپرس

صفحات پویا دقیقاً عملکردی برخلاف صفحات ایستا دارند و همین موضوع نیز اصلی ترین تفاوت صفحات وب ایستا و پویا در وردپرس است. زمانی که برای وب سایتی از صفحه پویا استفاده می شود محتوای آن صفحه برای هر بازدیدکننده یا در زمان های مختلف روز تغییر می کند. در واقع شما به هیچ عنوان نمی توانید این ادعا را داشته باشید که محتوایی که کاربران شما در زمان های مختلف مشاهده می کنند یکسان است. مثالی که می تواند برای صفحه داینامیک زد صفحه اصلی وبلاگ است. زمانی که شما محتوای جدیدی را اضافه می کنید، به طور معمول ظاهر این صفحه نیز تغییر می کند. به همین دلیل صفحاتی که به صورت منظم به آنها محتوا اضافه می شود را جزء ضفحات پویا در نظر می گیریم.

موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که شما با توجه به استفاده ای که از یک صفحه دارید می توانید تعیین کنید که صفحات ایستا باشند یا پویا. معمولا صفحاتی که تغییراتی روی آن اعمال نمی شود یا در بازه زمانی طولانی تری این اتفاق می افتد مثل صفحه اصلی سایت، صفحات وبلاگ، صفحه تماس با ما و سایر صفحات این چنینی را با صفحه ایستا طراحی می شود. اما صفحاتی که به صورت مرتب تغییر کرده یا به روز رسانی می شود را جزء صفحات داینامیک می دانیم.

نحوه ایجاد صفحه ایستا در وردپرس

به منظور ایجاد یک صفحه ایستاتیک در وردپرس باید به شکل زیر پیش بروید:

  1. در گام اول باید به کمک راهنمای ورود به وب سایت وردپرسی وارد پیشخوان خود شوید.
  2. سپس از منو «برگه ها» زیر منو «افزودن برگه» را انتخاب کنید.
    صفحه ایستاتیک چیست؟
  3. با استفاده از آموزش کار با برگه ها در وردپرس یک صفحه جدید ایجاد کرده و محتوای مورد نظر خود را در آن قرار دهید.
  4. در ادامه در پیشخوان وردپرس از طریق منو «تنظیمات» روی زیر منو «خواندن» کلیک کنید.
    نحوه ایجاد صفحه ایستا در وردپرس
  5. از طریق بخش «صفحه اصلی شما نمایش داده می شود» می توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی نمایش داده شود. در این بخش با دو گزینه اصلی رو به رو می شوید:
    • آخرین نوشته های شما: با فعال کردن تیک این بخش در واقع شما تعیین می کنید که آخرین نوشته های شما نمایش داده شود. اگر این گزینه را انتخاب کنید به نوعی یک صفحه پویا ایجاد می شود.
    • یک برگه یکتا: اگر این گزینه را انتخاب کنید در واقع می توانید تعیین کنید که یک برگه مشخص همیشه و به تمامی بازدیدکنندگان نمایش داده شود. برای این کار تنها کافی است «صفحه نخست» را انتخاب کرده و از میان گزینه هایی به شما نشان داده می شود برگه ای که ایجاد کرده اید را انتخاب نمایید.

    تفاوت صفحات وب ایستا و پویا در وردپرس

  6. در نهایت نیز روی دکمه «ذخیره تغییرات» کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده ذخیره شود.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش ما بر این بوده است تا با بررسی تفاوت صفحات وب ایستا و پویا در وردپرس به شکل بهتری صفحه وب سایت خود را مدیریت نمایید. در پایان آموزش باید بدانید که مفهوم صفحه ایستا و پویا چیست و صفحات داینامیک و استاتیک با هم چه تفاوت هایی دارند. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی در خصوص موضوعات ارائه شده در این مقاله از طریق بخش دیدگاه های همین مقاله با ما همراه باشید.

آموزش رایگان وردپرس

2.3
/
5
(
3

امتیاز

)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *