خطا کد کنترلی پرونده با کد کنترلی مورد قبول همخوانی ندارد + نحوه رفع آن


یکی از بهترین راه های بهبود شرایط کسب و کار، راه اندازی یک وب سایت مناسب است. به منظور راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی یا هر نوع وب سایت دیگری که باعث رونق کسب و کار می شود، افراد می توانند از سیستم های مدیریت محتوای محبوب مختلفی استفاده کنند که وردپرس یکی از بهترین نمونه های حاضر است. شما می توانید به راحتی و با خرید هاست خوب مثل خرید هاست لینوکس ایران که از قیمت مناسبی برخوردار است یا خرید هاست فضای هاست برای وردپرس که به صورت ویژه برای این سیستم مدیریت محتوا بهینه شده است، وب سایت خود را راه بیندازید. اما در این مسیر ممکن است با مشکلات یا خطاهایی مواجه شوید که باید با داشتن آگاهی لازم نسبت به رفع آنها اقدام نمایید. خطای PCLZIP_ERR_MISSING_FILE (-4) : Missing archive file یکی از آن خطاهایی است که ممکن است برای شما رخ دهد. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم به ” خطا کد کنترلی پرونده با کد کنترلی مورد قبول همخوانی ندارد بپرداریم که یکی از خطاهای رایج وردپرس در هنگام تلاش برای به روزرسانی وردپرس، قالب یا افزونه های فعال می باشد.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

خطا کد کنترلی پرونده با کد کنترلی مورد قبول همخوانی ندارد

بررسی خطا کد کنترلی پرونده با کد کنترلی مورد قبول همخوانی ندارد

زمانی که قصد دارید یک افزونه یا قالب جدیدی را روی وب سایت وردپرسی خود نصب نمایید، حتی زمانی که قصد دارید وردپرس یا قالب خود را به روزرسانی نمایید ممکن است با این خطا رو به رو شوید. در واقع در زمان تلاش برای بروزرسانی یک افزونه، قالب یا خود وردپرس باید فایل فشرده آن را دانلود کرده و سپس فایل فوق را در بخش مربوطه روی هاست قرار دهید. برای این کار وردپرس از دایرکتوری C:/WINDOWS/TEMP استفاده می کند. حالا اگر وردپرس تشخیص دهد که نمی تواند فایل های مورد نظر را روی این دایرکتوری قرار دهد، شما با خطایی بسیار متداول تحت عنوان PCLZIP_ERR_MISSING_FILE (-4) : Missing archive file رو به رو خواهید شد.

  • تا زمانی که برای رفع این خطا اقدامی نکنید، امکان بروزرسانی و حتی نصب هیچ قالب یا افزونه ای را نخواهید داشت.
  • حتی نمی توانید وردپرس خود را به نسخه بالاتری ارتقاء دهید.

در نتیجه لازم است که با استفاده آموزشی که در ادامه ارائه می شود خطا کد کنترلی پرونده با کد کنترلی مورد قبول همخوانی ندارد را شناسایی و رفع نمایید. بدین ترتیب می توانید به راحتی و بدون مشکل هسته اصلی وردپرس یا قالب و افزونه های فعال روی آن را بروز رسانی نمایید.

نحوه رفع خطای PCLZIP_ERR_MISSING_FILE (-4) : Missing archive file

همانطور که در توضیحات قبلی ذکر شد در صورت عدم دسترسی به مسیری که بروزرسانی ها بر پایه آن صورت می گیرد با این خطا مواجه خواهید شد. پس می بایست به قسمت پیکربندی های وردپرس خود رجوع کنیم. به منظور رفع ارور کد کنترلی پرونده با کد کنترلی مورد قبول همخوانی ندارد شما باید مسیر زیر را دنبال کنید:

    1. در اولین گام با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود در خصوص ورود به کنترل پنل هاست سی پنل یا ورود به هاست دایرکت ادمین اقدام نمایید. در این مقاله به صورت پیش فرض از پنل مدیریتی سی پنل استفاده می شود.
    2. سپس از طریق پیشخوان هاست خود و با استفاده از بخش Files روی گزینه File Manager کلیک نمایید.
      بررسی خطا کد کنترلی پرونده با کد کنترلی مورد قبول همخوانی ندارد
    3. در صفحه ای که به شما نمایش داده می شود، دایرکتوری public_html را انتخاب نمایید. (این فایل در مسیر نصب وردپرس شما قرار دارد.)
    4. در مسیر مذکور فایل wp-config.php را یافته سپس روی آن راست کلیک نمایید و گزینه Edit را انتخاب کنید.
      نحوه رفع خطای PCLZIP_ERR_MISSING_FILE (-4) : Missing archive file
    5. در صفحه wp-config.php می توانید کدهای مربوط به پیکربندی وب سایت خود را مشاهده نمایید.
    6. پس در فایل فوق جستجو کرده و کد زیر را پیدا کنید:
       if ( ! defined( 'ABSPATH' ) ) {
      define( 'ABSPATH', __DIR__ . '/' );
      } 
    7. حال نیاز است که در قسمت پایین این کد نیز کدی که در ادامه قرار داده می شود را وارد کرده و در نهایت تغییرات را ذخیره نمایید.
define('WP_TEMP_DIR', ABSPATH . 'wp-content/TEMP');

حالا پروسه بروزرسانی را مجددا از سر بگیرید. بدین ترتیب ارور فوق برای شما برطرف خواهد شد و می توانید به راحتی بروزرسانی های خود را انجام دهید.

راه اندازی یک وب سایت وردپرسی روی یک هاست پایدار و پرسرعت می تواند نقش مستقیمی روی رشد کسب و کار شما داشته باشد. اما گاهاً در این مسیر ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوید که رسیدگی به آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش ما بر این بوده است تا نحوه رفع ارور PCLZIP_ERR_MISSING_FILE (-4) : Missing archive file را که به عنوان یک مشکل اصلی در زمان بروز رسانی وردپرس است را به شما آموزش دهیم. بدین ترتیب می توانید به راحتی و تنها با طی نمودن چند گام اساسی به بررسی خطا کد کنترلی پرونده با کد کنترلی مورد قبول همخوانی ندارد پرداخته و آن را رفع نمایید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام می توانید از طریق بخش دیدگاه های همین مقاله با ما همراه شوید. موارد مطرح شده در سریع ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گرفته و پاسخ داده می شود.

خرید هاست ابری وردپرس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *