ساخت لیست ایمیل یا خرید بانک ایمیل؟

ساخت لیست ایمیل یا خرید بانک ایمیل؟
چکیده این مطلب : زمان مطالعه : 12 دقیقه 0 نظر 164 بازدید

یکی از با سابقه ترین روش های بازاریابی و تبلیغات آنلاین، بازاریابی ایمیلی است. همانطور که می دانید داشتن یک بانک ایمیل قوی اولین چیزی است که در ایمیل مارکتینگ نیاز است حالا سوالی که مطرح می شود این است که بانک ایمیل توسط خودمان ساخته شود یا به خرید بانک ایمیل اقدام کنیم؟ با ما همراه باشید

ایمیل مارکتینگ یکی از با سابقه‌‌‌‌‌‌ترین و قدیمی‌‌ترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات آنلاین و دیجیتال است که مزایای بسیار زیادی برای صاحبان کسب و کار به دنبال خواهد داشت و  به شما کمک می‌‌‌‌‌کند با کمترین هزینه با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده، آنها را از تخفیفات ویژه، کالاهای جدید، رویدادهای مختلف و غیره مطلع کنید. داشتن یک بانک ایمیل قوی اولین چیزی است که در ایمیل مارکتینگ به آن نیاز دارید. برای تهیه این بانک ایمیل 2 راه پیش روی شما است، ساخت لیست ایمیل توسط خودتان و یا خرید بانک ایمیل. اما کدام روش برای شما بهتر است؟ با ما همراه شوید تا به طور کامل با این مبحث آشنا شویم.

 

خرید بانک ایمیل

  
ایمیل مارکتینگ چیست و چرا در دنیای امروز مهم است؟

قبل از آن که سراغ روش‌های ساخت بانک ایمیلی برویم، باید بدانیم ایمیل مارکتینگ چیست و واقعا در کسب و کار امروزی چه مزایایی برای ما به دنبال دارد. همان طور که در بخش مقدمه نیز اشاره شد، شما ایمیل مشتریان و جامعه هدف مورد نظرتان را دارید و از طریق ارسال ایمیل آنها از مواردی مانند اطلاع رسانی تخفیف‌ها و یا محصولات جدید، یاد آوری کردن خریدهای تکمیل نشده، ارسال فاکتور خرید، دریافت نظرات و پیشنهادات مشتریان، فرستادن خبرنامه و غیره استفاده می‌کنید.

این کار به شما کمک می‌کند بتوانید مشتریان قدیمی خود را حفظ کرده و مشتریان جدیدی به کسب و کارتان اضافه کنید. همچنین باعث می‌شود بتوانید ارتباطی مناسب با مخاطبان خود داشته و اعتماد آنها را به کسب و کارتان افزایش دهید.

اکنون می‌خواهیم به شما بگوئیم چرا در دنیای رقابتی امروز ایمیل مارکتینگ می‌تواند بسیار به شما کمک کند. ایمیل یکی از قدیمی‌ترین ابزارها و روش‌های ارتباطی در دنیای اینترنت است که طبق آمارها بیش از 3.9 میلیارد کاربر دارد. این عدد با وجود گسترش استفاده از اینترنت و دنیای دیجیتال با سرعتی بیش از پیش نیز در حال افزایش است. تقریبا تمامی دانشجویان، کاربران فضاهای مجازی، مشتریان بانک‌ها، کسانی که بازی‌های آنلاین را دنبال می‌کنند و اغلب افراد ایمیل داشته و از آن برای کارهای مختلف استفاده می‌کنند. این آمار میلیاردی عجیب و غریب و استفاده از ایمیل باعث شده که ایمیل مارکتینگ به یکی از قدرتمندترین روش‌های بازاریابی و تبلیغ تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اینفو گرافیک: 6 قدم تاثیر گذار در ایمیل مارکتینگ

 

بانک ایمیل چیست و چه مزایایی برای کسب و کار شما به دنبال دارد؟

بعد از آن که با ایمیل مارکتینگ و اهمیت آن در دنیای کسب و کار امروز آشنا شدیم، می‌خواهیم بدانیم بانک ایمیل چیست و چرا تهیه آن مهم است. تصور کنید که شما می‌خواهید تبلیغات خود برای یک تخفیف ویژه را از طریق ایمیل مارکتینگ به دیگران اطلاع دهید. حتی اگر تعداد زیادی آدرس ایمیل داشته باشید، ممکن است بسیاری از افراد علاقه‌ای به محصولات و خدمات شما نداشته باشند و ارسال مداوم ایمیل‌های تبلیغاتی باعث شود آنها شما را در لیست سیاه خود قرار دهند.

در بسیاری از کشورها قوانینی برای ارسال ایمیل تبلیغاتی وجود دارد که بسیاری از کاربران اجازه ارسال هرگونه ایمیل تبلیغاتی را مسدود می‌کنند. هر چند این قانون هنوز در ایران مورد استفاده قرار نگرفته است، اما ارسال ایمیل به کسانی که جامعه هدف شما نیستند، می‌تواند دید عمومی را نسبت به برند شما و خدماتتان منفی کند. بنابراین شما باید یک بانک ایمیلی داشته باشید تا بدانید دقیقا ایمیل‌های خود را برای افرادی می‌فرستید که به آن علاقه مند هستند.

 

بانک ایمیل

 

بانک ایمیل شما می‌تواند شامل چه افرادی باشد؟

  • کسانی که از قبل از شما محصولی خریداری کرده و یا خدمات دریافت کرده‌اند. شما در روند خرید از آنها می‌خواهید ایمیل خود را نیز ثبت کنند.
  • کسانی که تیک ارسال اخبار و اطلاعات سایت را از طریق ایمیل فعال کرده‌اند.
  • افرادی که در سایت شما ثبت نام کرده‌اند.
  • کسانی که در یک رویداد مانند جشنواره‌ها، کارت ویزیت خود را به شما داده‌اند.
  •  و…

تهیه بانک ایمیل و ارسال پیام به مخاطبان چه مزایایی برای کسب و کار شما به دنبال دارد؟ مهم ترین مزایایی که تهیه بانک ایمیل برای شما به دنبال خواهد داشت موارد زیر است:

 

خیالتان بابت مشاهده تبلیغات آسوده است

آمارها نشان می‌دهد مشتریان و کاربران سایت‌ها حداقل یک بار در روز ایمیل خود را چک می‌کنند. بنابراین اگر شما مطالب مورد نظرتان را از طریق داشتن بانک ایمیل به مخاطبان خود ارسال کنید، احتمال زیاد آن را خواهند دید. نکته مهم آن که زمانی که شما تبلیغات خود را در شبکه‌های مجازی مختلف انجام می‌دهید، ممکن است پست شما در میان پست‌های بسیار دیگری که به کاربر نمایش داده می‌شود گم شود! اما با ارسال ایمیل به بانک ایمیلی که دارید، این مشکل تا حد زیادی رفع خواهد شد. جالب است بدانید طبق تحقیقات مشاهده تبلیغات در ایمیل در مقایسه با شبکه اجتماعی پر طرفداری مانند فیس بوک حدود 5 برابر است!

 

لیست ایمیل متعلق به شما است

اگر الگوریتم‌های شبکه اجتماعی که در ان فعال هستید و یا الگوریتم‌های گوگل تغییر کند، شما چاره‌ای جز همگام شدن با آن ندارید. اما لیست ایمیل چیزی است که دقیقا در اختیار شما است و شما می‌توانید هر زمان که بخواهید تغییراتی در آن ایجاد کنید.

 

ایمیل مارکتینگ

 

با مشتریان خود ارتباط مستقیم‌تری خواهید داشت

تا کنون به مزایای روانشناسی صدا زدن افراد با نام آنها چیزی شنیده‌اید؟ زمانی که شما هنگام برقراری ارتباط با شخصی نام او را به زبان می‌آورید، تاثیر کلام و ارتباط شما چند برابر خواهد شد. اگر شما تبلیغات خود را در شبکه‌های مجازی منتشر کنید، تنها می‌توانید یک پست عمومی داشته باشید. اما شما با داشتن بانک ایمیل می‌توانید هر ایمیل را با نام شخصی طرف مقابل ارسال کنید. برای مثال برای کاربری با نام محمد می‌توانید متن را این گونه آغاز کنید که محمد عزیز برای آن که تخفیفات ویژه ما در فلان روز را از دست ندهی وارد سایت یا لینک زیر شو. ارتباط مستقیم با کاربران می‌تواند تمایل آنها به خرید را چند برابر کند.

 بیشتر بدانید: سفارشی سازی ایمیل مارکتینگ

 

کاربران را به بازدید مجدد از سایت ترغیب می‌کند

اجازه دهید شما را با یک واقعیت تلخ آشنا کنم. حدود 70 درصد کاربرانی که وارد یک سایت می‌شوند، دیگر به آن باز نمی‌گردند! بله این آمار احتمالا کمی شما را نگران می‌کند! با تهیه بانک ایمیل و استفاده از ایمیل مارکتینگ می‌توانید این کاربران را از جشنواره‌ها، تخفیف‌ها یا اطلاعیه‌های مهم باخبر کرده و آنها را به بازگشت دوباره به سایت ترغیب کنید.

 

ایمیل بازدهی بیشتری دارد

شاید برایتان جالب باشد با وجود تبلیغات در شبکه‌های مجازی مختلفی مانند اینستاگرام، توئیتر و فیس بوک هنوز بازدهی ایمیل مارکتینگ از روش‌های دیگر بیشتر است. با علم به این موضوع حتی این شبکه‌ها هنوز از ایمیل برای نوتیفیکشن‌ها و درخواست‌های کاربران استفاده می‌کنند. بنابراین با تهیه بانک ایمیل و ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی اطمینان خواهید داشت که بازدهی تبلیغاتتان بالا خواهد بود.

 

ایمیل مارکتینگ

 

هزینه تبلیغات شما کم است

بدون شک همه ما به دنبال یک روش تبلیغاتی با هزینه‌های پایین هستیم. چه راهکاری بهتر از تهیه بانک ایمیل و ایمیل مارکتینگ؟ این روش از کم هزینه ترین و به صرفه‌ترین روش‌های تبلیغاتی است که شما برای انجام آن نیاز به پرداخت هزینه خاصی ندارید.

 

روش‌های تهیه بانک ایمیل

در این مرحله از مقاله که با اهمیت ایمیل مارکتینگ و تهیه بانک محتوا آشنا شدیم، می‌خواهیم بدانیم برای داشتن این بانک اطلاعاتی از چه روش‌هایی می‌توانیم اقدام کنیم؟ برای تهیه بانک ایمیل شما می‌توانید اقدام به خرید بانک ایمیل کرده و یا خودتان یک لیست ایمیل تهیه کنید. اما هر کدام از این روش‌ها به چه شکل انجام شده و چه مزایا و معایبی برای شما به دنبال خواهد داشت. در ادامه با این دو روش و مقایسه آنها با یکدیگر بیشتر آشنا خواهیم شد.

مطالعه بیشتر: 6 نکته مهم در ایمیل مارکتینگ حرفه ای

 

خرید بانک ایمیل چیست و یا انجام آن عاقلانه است؟

یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای تهیه بانک ایمیل از آن استفاده کنید، خرید بانک ایمیل است. کافی است کلمه خرید بانک ایمیل را در موتورهای جست و جو سرچ کرده تا با سایت‌های مختلفی مواجه شوید که در قبال دریافت هزینه بانک ایمیلی را در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانید ایمیل‌های خود را برای آنها بفرستید. اما انجام این کار تا چه اندازه می‌تواند برای شما مفید و موثر باشد؟ به طور کلی اگر در دنیای دیجیتال و رقابت امروز اگر پاسخی صادقانه از ما بخواهید، باید بگوئیم خرید بانک ایمیل احتمالا نمی‌تواند به اندازه ای که می‌خواهید به شما کمک کند! چرا؟ به دلایلی که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.

  • ممکن است ایمیل‌هایی که به شما داده می‌شود، مربوط به کسانی باشد که اصلا از ایمیل خود استفاده نمی‌کنند و این ایمیلها غیر فعال هستند.
  • ممکن است این ایمیل‌های ثبت شده مربوط اشخاص واقعی نباشند و همان طور که هنگام خرید فالوورهای اینستگارام بسیاری از اکانت‌ها فیک هستند، این ایمیل‌ها نیز مربوط به شخص واقعی نبوده و تنها یک آی دی باشد.
  • ایمیل ممکن است مربوط به افرادی باشد که هیچ علاقه‌ای به کسب و کار و خدمات شما نداشته باشند و جز جامعه هدف شما نباشند. بنابراین ارسال ایمیل به این افراد نه تنها کمکی به شما نکرده بلکه می‌تواند برای شما مضر نیز باشد.
  • همچنین ارسال ایمیل‌های انبوه به افرادی که جامعه هدف شما نیستند و از دریافت ایمیل‌های شما رضایت ندارند، می‌تواند خطر اسپم شدن ایمیل شما را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد.

 

بانک ایمیل

 

ساخت لیست ایمیل و روش‌های انجام آن

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، برای تهیه بانک ایمیل شما می‌توانید اقدام به خرید بانک ایمیل کرده و یا خودتان یک لیست تهیه کنید. در بالا با معایب خرید بانک ایمیل آشنا شدیم، بنابراین اگر به دنبال یک تبلیغات و کسب و کار موفق هستید، بهتر است خودتان اقدام به تهیه این لیست کنید. راهکارهای مختلفی برای تهیه لیست ایمیل وجود دارد که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.

برای تهیه لیست ایمیل مخاطبان خود، دو راه پیش رو دارید. Opt-in و یا Subscribe.

  • در روش اول معمولا کاربران بعد از آن که وارد سایت شما شده‌اند، برای انجام کارهایی مانند دانلود مقالات و یا خواندن مطالب پیشرفته‌تر باید در سایت ثبت نام کنند. در این ثبت نام اطلاعات مختلفی از سن، جنسیت، سن و البته ایمیل کاربران دریافت می‌کنید. با این کار شما به ایمیل کاربران و خوانندگان خود دسترسی پیدا کرده و می‌توانید لیست ایمیل خود را تکمیل کنید.
  • در روش دوم معمولا زمانی که کاربران وارد سایت شما شوند، یک بخش کوچک در پایین یا بالا صفحه به آنها نمایش داده می‌شود که آیا علاقه مند به دریافت ایمیل از طرف شما هستند یا خیر؟ با تیک زدن این گزینه شما هم به ایمیل کاربران خود دسترسی پیدا کرده و هم مطمئن خواهید بود کاربران به دریافت اخبار و اطلاعیه های شما علاقه مند هستند.

پیشنهاد رایگان

قدم اول بعد از تهیه لیست ایمیل‌ها چیست؟

قدم اول بعد از تهیه لیست ایمیل‌ها چیست؟

هدف از جمع‌آوری ایمیل‌ها، ارسال اطلاعات و محتوای ارزشمند و رایگانی است که خود مخاطب می خواهد نه چیزی که شما می‌خواهید. پس قدم اول این است که…

چگونه در تهیه لیست ایمیل و ایمیل مارکتینگ موفق شویم؟

در این بخش می‌خواهیم راهکارهایی را به شما ارائه کنیم که تا بتوانید یک لیست ایمیل قوی و حرفه‌ای داشته باشید و تبلیغات خود را به شکلی موثرتر انجام دهید.

 

در کاربران خود انگیزه ایجاد کنید

تصور کنید شما برای اولین بار وارد یک سایت شده‌اید و مطلب مورد نظرتان را خوانده‌اید. از شما سوال پرسیده می‌شود که آیا تمایل به دریافت ایمیل دارید یا خیر؟ آیا صرف خواندن یک مطلب مفید در سایت شما تیک بله را می‌زنید؟ احتمال انجام این کار کم است. شما باید به دلایل مختلفی به ثبت ایمیل خود راغب شوید. برای مثال اگر به شما گفته شود، بعد از ثبت ایمیل و عضویت می‌توانید به بعضی از فایل‌ها دسترسی رایگان داشته باشید، بازی کنید، کد تخفیف دریافت کنید، در وبینارها شرکت کنید و کارهای دیگر احتمالا این بار تیک دریافت ایمیل‌ها را خواهید زد. بنابراین شما با توجه به محتوای سایت و خدماتی که ارائه می‌کنید باید بتوانید کاربران خود را راغب به ثبت نام کنید.

بیشتر بخوانید: 20 راه برای توسعه ایمیل مارکتینگ های موفق

 

فرم‌های ثبت نام ساده، کوتاه و جذاب داشته باشید

به احتمال زیاد کاربران شما تمایل ندارند وقت زیادی برای ثبت نام، پر کردن فرم‌های مختلف، خواندن جملات طولانی و سخت داشته باشند. بنابراین برای تهیه لیست ایمیل از کاربران خود باید سعی کنید، فرم‌های ثبت نامی ساده، جذاب و کوتاه داشته باشید. اگر کاربران متوجه شوند ثبت ایمیل و ثبت نام در سایت برای آنها وقت گیر و سخت نیست، به احتمال بیشتری آن را انجام می‌دهند.

 

باراریابی ایمیلی

 

ایمیل وارد شده را حتما تائید کنید

از دیگر راهکارهایی که می‌تواند به شما در روند تهیه لیست ایمیل کمک کند، تائید ایمیل وارد شده آنها است. بسیاری از کاربران به هردلیل ممکن است هنگام ثبت نام یک ایمیل اشتباه و جعلی را در فرم وارد کنند. در نتیجه ممکن است در لیست ایمیل شما با تعداد زیادی از ایمیل‌های نادرست مواجه شوید. برای جلوگیری از بروز این مشکل، بهتر است بعد از ثبت ایمیل از کاربران بخواهید وارد ایمیل خود شده و پیام تائید شما را باز کنند.

 

ایمیل‌های خود را دسته بندی کنید

یکی دیگر از راهکارهای بسیار موثر برای افزایش بازدهی ایمیل مارکتینگ و تهیه یک لیست ایمیل حرفه‌ای، دسته بندی ایمیل‌های ثبت شده است. ممکن است سایت و شرکت شما در حوزه‌های مختلف کار کند و کاربران تنها به بخشی از این فعالیت‌ها علاقه مند باشند. با دسته بندی کردن ایمیل‌ها می‌توانید یک لیست ایمیل حرفه‌ای داشته و بدانید که هر ایمیل تبلیغاتی را برای چه گروهی بفرستید.

 

از بک لینک و تبلیغات استفاده کنید

از دیگر روش‌های ایمیل مارکتینگ آن است که شما خدمات و محصولات خود را به شکل‌های مختلف مانند رپورتاژ آگهی در سایت‌های پربازدید و مرتبط با حوزه کاری خود تبلیغ کنید. با این تبلیغ یا می‌توانید مستقیما کاربران را به سمت ثبت نام و ثبت ایمیل سوق داده و یا از آنها بخواهید ابتدا وارد سایت شما شوند. با انجام این کار بازدیدکنندگان سایت شما بالاتر رفته و البته لیست ایمیل کامل‌تری آماده خواهید کرد.

 

بازاریابی ایمیلی

 

در پایان فرآیند خرید از کاربران بخواهید ایمیل خود را ثبت کنند

فرقی نمی‌کند شما در سایت خود لوازم ساختمانی بفروشید و یا کالای دیجیتال! زمانی که کاربران از سایت شما خرید می‌کنند یعنی به محصولات شما علاقه مند هستند. برای آن که بتوانید با مشتریان خود ارتباط همیشگی داشته باشید، می‌توانید در پایان و یا حین روند خرید از آنها بخواهید ایمیل خود را نیز وارد کنند.

 

در جشنواره‌ها و رویدادهای مرتبط شرکت کنید

جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف مکان‌هایی هستند که شما مطمئن هستید افراد شرکت کننده در آن دقیقا جز جامعه هدف شما به شمار می‌روند. چه این رویدادها آنلاین باشد و چه حضوری، می‌توانید در آنها شرکت کرده و خود را به شکلی جذاب معرفی کنید. می‌توانید فرم‌هایی در اختیار شرکت کنندگان قرار دهید و از آنها بخواهید آن را پر کنند. به آنها اطمینان دهید ثبت نام در سایت شما رایگان بوده و در ازای آن مطالب مفید و جوایز مختلفی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

 

مسابقات هیجان انگیز برگزار کنید

تحقیقات نشان می‌دهد اگر شما در سایت خود مسابقه برگزار کنید، ثبت نام در سایت شما تا بیش از 70 درصد افزایش پیدا می‌کند. انسان‌ها به طور ذاتی به دنبال رقابت هستند و از انجام رقابت لذت می‌برند. برای مثال تصور کنید شما یک سایت در حوزه گردشگری دارید، می‌توانید یک مسابقه ساده عکاسی از مکان‌های زیبایی که در محل سکونت کاربران وجود دارد برگزار کرده و جایزه آن را یک تور رایگان در نظر بگیرید. با این کار می‌توانید کاربران خود را به شکل چشمگیری افزایش داده و در تهیه لیست ایمیل خود چند قدم فراتر بروید.

 

لیست ایمیل خود را پاک سازی کنید

یکی از مهمترین کارهایی که بعد از تهیه لیست ایمیل باید به طور مداوم انجام دهید، پاک سازی لیست ایمیل است. برای انجام این کار، شما باید به نرخ پرش در سایت خود مراجعه کنید. این نرخ به شما نشان می‌دهد که چه تعداد از ایمیل‌هایی که فرستاده‌اید به دست کاربران رسیده و چه تعدادی نرسیده است. ممکن است کاربران به هر دلیل شما را بلاک کرده باشند و یا آدرس ایمیل خود را تغییر داده باشند. شما برای حفظ اعتبار لیست ایمیل خود باید این ایمیل‌ها را از لیستی که دارید حذف کنید.

بیشتر بدانید: 7 دلیل مهم در کاهش نرخ باز شدن ایمیل ها

 

جمع بندی

ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های بسیار کارآمد در زمینه تبلیغات است که می‌تواند کسب و کار شما را به موفقیت برساند. برای این منظور شما نیاز به تهیه یک بانک ایمیل قدرمند از جامعه هدف خود دارید. تهیه بانک ایمیل را می‌توانید به دو روش خرید بانک ایمیل و یا تهیه لیست ایمیل توسط خودتان انجام دهید. هر کدام از این روش‌ها مزایای خود را دارد اما تهیه لیست ایمیل توسط خودتان کاری اصولی‌تر و حرفه‌ای تر است.

مشاهده نسخه pdf مقاله: ساخت لیست ایمیل یا خرید بانک ایمیل؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *