سه اشتباه در بازاریابی محتوایی و روش جلوگیری از آن‌ها

سه اشتباه در بازاریابی محتوایی و روش جلوگیری از آن‌ها
چکیده این مطلب : زمان مطالعه : 5 دقیقه 0 نظر 9,897 بازدید

 ما در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه از بروز خطاهای بازاریابی محتوایی جلوگیری کنید و محتوایی تولید کنید که کاربرانتان راغب به خواندن آن باشند.

محتوا چیزی است که مشتریان را متقاعد می‌کند تا فعالیتی را انجام دهند و باعث می‌شود که بازدیدکننده در یک وب‌سایت روی لینک خرید کلیک کند، همچنین چیزی است که در نهایت سبب می‌شود بازدیدکنندگان محصول یا خدماتی را خریداری کنند، ثبت‌نام کنند، دانلود کرده یا مطلبی را به اشتراک بگذارند.

چنانچه محتوا با مخاطبان شما ارتباط معنی‌داری برقرار نکند، حفظ تعهد آن‌ها نسبت به کسب‌وکار شما دشوار می‌شود و حتی از این هم دشوارتر متقاعد کردن آن‌ها برای خواندن محتوای بعدی شما خواهد بود.

در ادامه به سه مورد از رایج‌ترین خطاهای بازاریابی محتوایی به همراه راه کارهایی برای جلوگیری از بروز آن‌ها اشاره می‌کنیم. با جلوگیری از بروز این خطاها در بازاریابی محتوایی، قطعا نتایج شما بهبود خواهد یافت.

 

 

اشتباه 1: مطلب برای خواننده شما نوشته‌ نشده است

ممکن است در حوزه کاری خود سال‌ها تجربه داشته باشید. حتی ممکن است دارای تحصیلات تخصصی بوده و یک مدرک دانشگاهی عالی داشته باشید. شما با حوزه کاری خود کاملاً آشنایی دارید. این شما را به یک مرجع ارزشمند برای مشتریانتان تبدیل می‌کند با این وجود، همین شما را مستعد می‌کند تا مرتکب برخی از خطاهای رایج بازاریابی محتوایی شوید.
همین حالا باید نوشتن در سطحی بالاتر از درک مخاطبان خود را متوقف کنید. به همان دلایلی که در پاراگراف بالا اشاره شد، یک فاصله علمی بین شما و مشتریانتان وجود دارد. آن‌ها از چیزهایی که شما درباره حوزه کاری خود می‌دانید اطلاعی ندارند.
هنگامی‌ که خواننده با مطالعه محتوای بازاریابی شما گیج می‌شود، شما باهوش به نظر نخواهید رسید، بلکه باعث می‌شود مطلب را رها کنند و از خواندن ادامه آن صرف نظر کند. اگر خوش‌شانس باشید آن‌ها به سراغ لغت‌نامه خواهند رفت اما احتمال بیشتری وجود دارد که به سراغ مورد بعدی در نتایج جستجو بروند.

 

برای جلوگیری از این اشتباه در بازاریابی محتوایی کارهای زیر را انجام دهید:

  • استفاده از عبارات حرفه‌ای و کلمات مخففی که بین فعالان حوزه کسب‌وکار شما رایج است را متوقف کنید. اگر چاره‌ای جز استفاده از آن‌ها ندارید، آن‌ها را تعریف کرده و کاملاً توضیح دهید درباره ی چه چیزی صحبت می کنید.
  • برای اطمینان از قابل درک بودن مطلب، پیش از انتشار آن از فردی که با حوزه کاری شما ارتباطی ندارد بخواهید محتوای شما را مطالعه کند.
  • به‌ طور منظم با مشتریان خود درباره نقاط رنج آور (pain points) و میزان دانشی که از حوزه کاری شما دارند به گفتگو بپردازید. این کار باعث می‌شود در جریان دانسته‌های آنان قرار داشته باشید.

متن بازاریابی نباید مانند یک پایان‌ نامه دانشگاهی به نظر برسد، بلکه باید متنی باشد که مخاطب بتواند از نظر عاطفی با آن ارتباط برقرار کرده و تبدیل به دلیلی برای رشد علاقه او به شما و کسب‌ وکارتان شود.

بیشتر بخوانید: چطور محتوایی بنویسیم که افراد واقعاً آن را بخوانند

 

 

اشتباه 2: فقط بر فروش پافشاری و تمرکز می‌کنید

در حالت طبیعی هدف از مطالبی که در ارتباط با کسب‌وکار می‌نویسید این است که به فروش محصولات یا خدمات خود اشاره کنید؛ اما این موضوع خود می‌تواند مشکل‌آفرین باشد. در ادامه به توضیح همین مطلب می‌پردازیم.
معمولاً خوانندگان به این دلیل وب‌سایت شما را پیدا می‌کنند که به نوعی مشکلی داشته و به دنبال راه حلی برای آن هستند. آن‌ها به گوگل می روند و عبارتی مرتبط با این مشکل را جستجو می‌کنند و سایت شما ظاهر می‌شود.
با این‌ حال هنوز نیمی از کار انجام شده است. چنانچه متوجه نشده‌اید که منظور ما چیست، به مسئله از این زاویه نگاه کنید: شما نمی‌توانید قسط وام منزل خود را با افزایش بازدید وب‌سایت تسویه کنید(همین نگرش غلط مشکل اصلی اکثر افراد علاقه مند به کسب و کار اینترنتی است که به مدیر وب مراجعه می کنند). برگزاری مجلل‌ترین مراسم بدون هدف فروش چیزی برایتان به ارمغان نمی آورد. هنگامی‌ که در کسب‌وکاری فعال هستید، نیاز دارید مردمی که در آن مراسم شرکت می‌کنند چیزی خریداری کنند.
با این وجود، ممکن است مشتریان شما هنوز آمادگی ذهنی لازم برای خرید را نداشته باشند. ابتدا در جهت حل مشکل آن‌ها تلاش کنید. در برابر تمایل خود برای نوشتن محتوایی که شما را به مانند فروشنده خودروهای بی کیفیت نشان می‌دهد که تلاش دارد مشتری را برای یک دور آزمایش رانندگی متقاعد کند مقاومت کنید.

برای جلوگیری از این خطای بازاریابی محتوایی کارهای زیر را انجام دهید:

  • درباره روش رفع مشکل و مسائل مرتبط با حوزه کاری خود مطلب بنویسید.
  • توصیه‌هایی درباره خرید محصولات یا خدمات حوزه کاری‌تان برای مصرف‌کننده ارائه کنید.
  • برای تشخیص مواردی که دارای بیشترین اهمیت برای خوانندگان شما هستند، کلمات کلیدی جستجو شده را مورد بررسی قرار دهید و محتوای خود را با همان موارد تطبیق دهید.

این مورد، یکی از خطاهای بازاریابی محتوایی است که دارای آسان‌ترین راه چاره است، اطمینان یابید که در تمامی محتواهایی که تولید می‌کنید مقدار قابل توجهی ارزش برای مشتریان ارائه می‌دهید. به یاد داشته باشید که آن‌ها جستجو کرده و شما را پیدا کرده اند و اگر با سرعت بیش از حد به مبحث فروش وارد شوید این امکان وجود دارد که آنها آمادگی لازم را نداشته باشند. برای رفع این خطای بازاریابی محتوایی، در ابتدا تلاش کنید فضایی از اعتماد به وجود بیاورید.

بیشتر بدانید: 3 درس مهم که باید در تولید محتوا یاد بگیرید

 

اشتباه 3: فعالیتی که از خوانندگان خود انتظار انجام آن را دارید واضح نیست

ممکن است خوانندگان شما مطلب را تا انتها بخوانند، واقعاً موردپسندشان واقع شود و به نظرشان سودمند بیاید، با این وجود اگر خریدی انجام ندهند یا فعالیت مورد نظر شما را انجام ندهند، بازهم ممکن است نتایج ناامید کننده‌ای به بار آید، آیا انجام فعالیتی که از مخاطبان خود انتظار دارید را تا حد امکان آسان کرده‌اید؟

برای جلوگیری از این خطای بازاریابی محتوایی کارهای زیر را انجام دهید:

  • در انتهای هر صفحه مرتبط با بازاریابی مانند مطالب وبلاگ از خوانندگان بخواهید فعالیتی انجام دهند. غیر از خرید، فراخوان به عمل‌های دیگری نیز وجود دارند: دانلود، تماس، ثبت‌نام، اشتراک‌گذاری و ارائه دیدگاه همگی درخواست‌های کاملاً معقولی هستند.
  • در صفحاتی که محتوای طولانی‌ تری دارند، دکمه‌های «اکنون خرید کنید» یا «همین حالا با ما تماس بگیرید» را در چند مکان در صفحه قرار دهید.
  • عبارات مختلفی که برای فراخوانی به انجام فعالیتی در محتوای خود استفاده کرده‌اید را مورد ارزیابی قرار دهید، از عباراتی استفاده کنید که ضریب موفقیت بیشتری داشته‌اند.

فراخوانی به یک فعالیت، وضوح مفهوم را افزایش می‌دهد و به نحوی خواننده را راهنمایی می‌کند. چنانچه کار خود را به‌درستی انجام داده باشید و برای خواننده‌تان سود و ارزشی فراهم کرده باشید، فراخوانی به فعالیتی که به‌ خوبی بیان‌ شده باشد می‌تواند تأثیر قابل‌ توجهی برای شما به ارمغان بیاورد.

بیشتر بخوانید: 5 اشتباه بزرگ در بازاریابی محتوا

 

نتیجه‌گیری:

به یاد داشته باشید که طراحی و ظاهر وب سایت، خواننده را در مسیر بازاریابی شما هدایت می‌کند، اما چیزی که خواننده را به انجام فعالیت وامی‌دارد، محتوا است. اطمینان پیدا کنید که هر چه در توان دارید را برای بهبود تجربه خوانندگان خود صرف می‌کنید. بهترین راه برای تبدیل آن‌ها به مشتری همین است.

 

مشاهده نسخه pdf مقاله: سه اشتباه در بازاریابی محتوایی و روش جلوگیری از آن‌ها

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *