معرفی برترین سایتهای خارجی ساخته شده با وردپرس


معرفی برترین سایتهای خارجی ساخته شده با وردپرس

معرفی برترین سایتهای خارجی ساخته شده با وردپرس | مِستر آموز

مطمئنا همونطوری که در مقاله معرفی برترین سایت‌های ایرانی گفته شد و اگر اون را مطالعه کرده باشید وردپرس را میتوان به عنوان برترین سایت ساز در جهان معرفی کرد، چرا که محبوبیت وردپرس و استفاده کنندگان آن یعنی، بیش از 68 درصد سایت‌هایی که وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوای سایت خود در سطح جهان انتخاب کرده‌اند خود گویای این مسئله خواهد بود. با استفاده از وردپرس امروزه دیگه ما میتونیم تا هر نوع وبسایتی به لطف افزونه‌های گوناگون و قالب‌های فراوان آن در زمینه‌های خبری، شخصی، شرکتی، خدماتی، فروشگاهی و حتی مارکت راه‌اندازی کنیم، که این مقدار انعطاف پذیری و قابلیت فراوان که بتونیم در وردپرس ازش برای راه‌اندازی سایت خودمون استفاده کنیم یک مزیت بسیار بسیار بزرگه چرا که ما را از هزینه‌های سرسام آور طراحی سایت اختصاصی آسوده خاطر خواهد کرد. خب در این آموزش قصد دارم تا به اتفاق هم و کمک هم به معرفی برترین و مهمترین سایت‌های خارجی که وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوای سایت خود انتخاب کرده‌اند بپردازم تا با مراجعه کردن به این وبسایت‌ها و مشاهده نحوه طراحی سایت و ایده‌های پیاده سازی شده در این سایت‌ها شما هم بتونید تا با ایده‌های جدیدتری که به همین ایده‌های فعلی اضافه میکنید یک سایت راه‌اندازی کنید، در واقع هدف از معرفی سایت‌ها این است که یک جرقه در ذهن شما ایجاد بشه که همین جرقه باعث شود تا ایده جدیدی که در وب پارسی جای اون خالی است اولین نفری باشید که چنین ایده‌ای را پیاده‌سازی میکنید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

در این مقاله هم مشابه مقاله پیشین که برای معرفی سایت‌های برتر در ایران گردآوری کردیم در انتها قصد داریم تا روش شناسایی سایت‌هایی که از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوای خودشون انتخاب کردن بپردازم تا به راحتی اگر قصد راه‌اندازی سایتی را دارید و میبینید که مشابه آن وجود دارد بررسی کنید که وردپرس هستش یا نه، و اگر سایت وردپرسی بود بیاین و اونو به صورت کامل انالیز کنید تا کاستی‌هایی که داره رو شما پیاده‌سازی کنید و بعد از مدت‌ها گوی سبقت رو از همون سایت به وسیله وردپرس بگیرید، حالا چه اون سایت با وردپرس  طراحی شده باشه و چه با یک سیستم مدیریت محتوای دیگه راه‌اندازی شده باشد.

معرفی برترین سایتهای خارجی ساخته شده با وردپرس

در لیست زیر هم تمام تلاشم رو کردم تا سایت‌هایی را معرفی کنم که در هر زمینه‌ای یک نمونه از اون وجود داشته باشد و حتی اگر در انتخاب اینکه وردپرس پاسخگوی نیاز شما در این زمینه باشه یا نه بتونید تا با مشاهده نمونه وبسایتی که احتمالا در این لیست وجود داشته باشه، شکتون به طور کامل برطرف شده و وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوای سایت خود انتخاب کنید. علاوه بر این به کمک لیست زیر قادر خواهید بود تا وبسایت مورد نظر را به صورت کامل بررسی کرده و ببینید که این سایت چه چیزهایی کم داره؟ چه چیزی بهش اضافه کنیم بهتر میشه؟ چه راهکارهایی در چنین موضوعی باعث میشه تا ترافیک بیشتری جذب کنیم؟ و در کل چکارهایی انجام بدیم تا سایت ما در وهله‌ی اول متفاوت‌تر از این سایت بوده و در وهله‌ی دوم بهترین عملکرد را در مقایسه با این سایت داشته باشه و به چیزی که مد نظر ما و کاربرانمون هست نزدیک و نزدیک‌تر باشد.

 

وردپرس بگینر(wpbeginner)

این وبسایت به عنوان برترین وبسایت در زمینه آموزش‌های وردپرس فعالیت داره که دارای رتبه جهانی 2645 در الکسا هستش و به صورت کاملا ساده اقدام به تولید انواع محتوای آموزشی وردپرس در زمینه قالب وردپرس، افزونه وردپرس، کدنویسی وردپرس و… میکنه به صورتی که برای مبتدی‌ترین کاربران هم قابل درک بوده و به راحتی قادر باشند تا تغییرات لازم را که در آموزش به صورت مرحله به مرحله وجود داره در سایت خودشون اعمال و پیاده سازی کنند. این وبسایت به عنوان یک منبع مناسب مطالب آموزشی برای سایت‌های فعال فارسی زبان در وردپرس هم شناخته شده و میبینیم که وبسایت‌های ایرانی مطالب منتشر شده در این وبسایت را ترجمه و در اختیار کاربران خودشون قرار میدهند تا از آنها استفاده کنند. اگر شما هم به دنبال منبع آموزشی ساده‌ای برای وردپرس هستید یا اینکه قصد دارید در زمینه وردپرس فعالیت کنید این وبسایت میتونه ایده‌ها و منابع بسیار غنی در اختیارتون قرار بده.

مشاهده سایت wpbeginner


 

جی زی

جی‌زی نیز یک خواننده هیپ‌هاپ هستش که وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوای سایت خودش انتخاب کرده و تا به امروز دارای رتبه جهانی 573000 رو به خودش اختصاص داده. اگر به وبسایت مورد نظر سری بزنید این وبسایت به شکل گرید طراحی شده که با کلیک روی هر بخش به صفحاتی مثل درباره، تماس، آلبوم‌ها و… هدایت خواهید شد. بیشتر هنرمندان وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوای سایت خودشون انتخاب کردند چرا که در زمینه وبلاگ و سایت شخصی وردپرس بسیار بسیار مناسب هستش و میشه مانور بسیار خوبی رو بخاطر انعطاف بالای اون در سایت اعمال کرد.

مشاهده سایت جی‌زی


 

سایت رسمی کشور سوئد

هر کشوری دارای سایت مختص به خودش است که بر روی دامنه محلی اون قرار داره و معرف یک کشور خواهد بود. سوئد جزو کشورهایی هستش که وردپرس را برای سیستم مدیریت محتوای سایت خودش انتخاب کرده و در اون اقدام به درج مهم‌ترین مسائلی که در این کشور رخ میده اقدام میکند. رتبه این وبسایت در الکسا هم دارای رنک جهانی 86642 قرار دارد.

مشاهده سایت کشور سوئد


 

وبلاگ شرکت بلک‌بری

همونطور که میدونید شرکت بلک‌بری در زمینه محصولات موبایل و تکنولوژی فعایت داره که دارای یک سیستم عامل اختصاصی برای محصولات موبایلی خودش هست، وبلاگ این شرکت با استفاده از وردپرس راه‌اندازی شده که در اون اقدام به درج آخرین اخبار و رویدادهای مربوط به شرکت می‌کنند. رتبه الکسا جهانی این شرکت هم روی 8812 قرار داره که نشون از یازدید بالای اون خواهد داشت.

مشاهده وبلاگ بلک‌بری


 

نیویورک تایمز

شرکت نیویورک‌تایمز هم در زمینه اخبار فعالیت داره و دارای یک روزنامه، سایت خبری و.. هستش که برای آدرس دامنه شرکت خودش اومده و از وردپرس استفاده کرده، این وبسایت هم دارای رتبه جهانی 137000 در الکسا هستش و به عنوان یک معرف برای این مجموعه خبری و تحریریه‌ای ساخته شده است.

مشاهده سایت نیویورک تایمز


 

وبلاگ شرکت موزیلا

شرکت موزیلا هم که دارای محصولات متنوعی از جمله مرورگر فایرفاکس هستش در وبلاگ خود وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوای سایت قرار داده است که در اون اقدام به درج اخبار شرکت و جدیدترین اطلاعیه‌های مرتبط با شرکت اقدام می‌کند. این وبسایت هم دارای رنک جهانی 124 در الکسا هستش و اینکه سایتی به این بزرگی بیاد از وردپرس استفاده کرده نشون از قدرت بالای وردپرس و اطمینان داشتن به اون خواهد داشت.

مشاهده وبلاگ موزیلا


 

سونی موزیک

شرکت سونی موزیک اولین بار در سال 1929 به عنوان یک کمپانی ضبظ موسیقی شروع به کار کرد. این شرکت پس از فراز و نشیب های بسیار نام “سرگرمی موزیک سونی” را اختیار کرد. این شرکت دومین کمپانی بزرگ دنیا در صنعت موسیقی محسوب میشود. وب سایت این شرکت هم جز مشهورترین سایت های وردپرسی است که دارای رتبه جهانی 174000 در الکسا می‌باشد که با مراجعه به اون میتونید به اخبار پیرامون شرکت در زمینه موسیقی، معرفی هنرمندان و… دسترسی پیدا کنید که در این سایت از وردپرس استفاده شده است.

مشاهده سایت سونی موزیک


 

اتاق خبر فیسبوک

و اما فیسبوک که به عنوان دومین سایت در سطح اینترنت فعالیت داره و به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی هم شناخته شده است در بخش اتاق خبر فیسبوک که مربوط به اخبار شرکت میباشد از وردپرس استفاده کرده است. رتبه جهانی این سایت هم 8465 در الکسا میباشد که استفاده از وردپرس به عنوان بخش خبری یک سایت بزرگ نشون از قدرت و محبوبیت اون خواهد داشت.

مشاهده اتاق خبر فیسبوک


 

پلی استیشن

کمتر کسی است که با پلی استیشن آشنایی داشته باشه و اسم این شرکت به گوشش نخورده باشه، بله شاید براتون جالب باشه که پلی استیشن که در زمینه بازی فعالیت داره در وبلاگ خودش از وردپرس استفاده کرده باشه. این وبسایت دارای رنک جهانی 500 میباشد که با مراجعه به وبلاگ پلی استیشن قادر خواهید بود به جدیدترین اخبار این شرکت دسترسی داشته باشید.

مشاهده سایت پلی استیشن


 

بی‌بی‌سی آمریکا

سایت بی‌بی‌سی آمریکا هم وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوای خود انتخاب کرده است که تا به امروز توانسته است تا رتبه 17092 را در رنک جهانی الکسا به خودش اختصاص بده، این سایت در زمینه خبری فعالیت داره که در دایرکتوری‌های ایجاد شده خودش به زبان‌های گوناگون در دسترس هستش، البته با دامنه جدا و سیستم مدیریت محتوای اختصاصی که برای این کار در نظر گرفته است.

مشاهده سایت بی‌بی‌سی آمریکا


 

شرکت سرمایه گزاری گوگل

شرکت گوگل هم در دامنه‌ای که به آدرس Gv.com می‌باشد فعالیت سرمایه گذاری خودش رو شرح میده که در این دامنه موارد مربوط به سرمایه گذاری شرکت گوگل در دسترس خواهد بود. این شرکت دارای رتبه جهانی 75660 می‌باشد که در اون به معرفی تیم شرکت، نمونه کارها و… میپردازه که وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوای خودش اختصاص داده است.

مشاهده سایت گوگل


 

شرکت باتا

این شرکت هم در زمینه تولید کیف، کفش و محصولات چرمی فعالیت داره و به عنوان یک شرکت شناخته شده مطرح است که وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوای خود انتخاب کرده است. رتبه جهانی این سایت در الکسا 168587 می‌باشد که با مراجعه به اون میتونید آخرین محصولات تولیدی شرکت را مشاهده کنید که توسط اون تولید و عرضه میشوند.

مشاهده سایت باتا


 

وبلاگ ناسا

ناسا نیز در صفحه وبلاگ خود وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوا انتخاب کرده است. شرکت ناسا دارای رتبه جهانی 930 در الکسا میباشد که در زمینه هوا و فضا فعالیت دارد. همونطور که میبینید شرکت و مجموعه‌ای به بزرگی ناسا هم از وردپرس استفاده میکنه که نشان دهنده قدرت بالای وردپرس خواهد بود. شما هم اگر قصد راه‌اندازی یک وبلاگ برای شرکت خودتون هستید میتونید تا با اطمینان خاطر وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوای خودتون انتخاب کنید.

مشاهده وبلاگ ناسا


 

techcrunch

این وبسایت نیز در زمینه اخبار تکنولوژی و دنیای فناوری فعالیت دارد که منبع بسیار مناسبی برای سایت‌های فارسی زبان میباشد که با مراجعه به این سایت اقدام به ترجمه اخبار روز تکنولوژی کرده و در اختیار سایر کاربران قرار میدهند. این وبسایت دارای رنک جهانی 627 میباشد که روزانه بازدید بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است و با مراجعه به آن میتوانید به اخبار فناوری دسترسی داشته باشید. اگر شما هم قصد راه‌اندازی سایتی در زمینه فناوری دارید وردپرس بهترین انتخاب برای شما خواهد بود تا با یک تیم از نویسندگان حرفه‌ای و به‌روز اقدام به انتشار اخبار در دنیای فناوری و تکنولوژی کنید.

مشاهده سایت techcrunch


 

سی پنل

وبسایت سی پنل هم که به عنوان یک کنترل پنل برای بسیاری از سایت‌های موجود در جهان مورد استفاده قرار میگیره و اگه در حال حاضر شما هم که در حال مطالعه این مقاله باشید سایتی داشته باشید به احتمال 80 درصد ممکنه تا کنترل پنل مورد استفاده شما هم برای هاست خریداری شده سی پنل باشه، وبسایت سی پنل با رتبه جهانی 28975 در الکسا می‌باشد که در بخش‌های خبری و وبلاگی خود وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوا استفاده کرده است و در آنها اقدام به درج آخرین اخبار محصولات خود و ویژگی‌های آن می‌پردازد.

مشاهده وبلاگ سی‌پنل


 

یاهو

انتظار این یکی رو نداشتید؟! خب یاهو هم جزو اون دسته از سایت‌هایی هست که در بخش‌های گوناگون خودش که شامل وبلاگ‌های مختلف یاهو به زبان‌های گوناگون و اخبار شرکت یاهو هستش از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوای این بخش‌ها استفاده کرده است و دارای چندین بخش مشابه می‌باشد. اما وبلاگ اصلی یاهو که در آدرس ysearchblog.com در دسترس می‌باشد هم از وردپرس استفاده کرده و اونو به عنوان سیستم مدیریت محتوای خودش انتخاب کرده است. اما بعد از نقل و انتقالات پیش اومده ظاهرا زیاد بر روی وبلاگ فعالیت نداره و دارای بازدید انچنانی هم نیست، چرا که دارای رتبه الکسا جهانی 3 میلیون می‌باشد.

مشاهده وبلاگ یاهو


سایت‌های بیشتری رو معرفی می‌کنید؟!

خب در این لیست سایت‌های شرکتی، خبری، فروشگاهی، شخصی و… معرفی شدند که شاید با معرفی این سایت‌ها نتونید تا به مورد مناسبی که شما هم قصد دارید تا در اون زمینه راه‌اندازی کنید دسترسی داشته باشید و از طرفی مقاله جامع‌تری هم برای آشنایی با سایت‌هایی که از وردپرس برای سیستم مدیریت محتوای خودشون استفاده کردن پیدا نکنید. اما تیم وردپرس برای رفع این نیاز کاربران خودش در سطح جهان هم چاره ای اندیشیده و اومده لیستی از برترین وبسایت‌ها در زمینه گوناگون را به صورت دسته‌بندی شده معرفی کرده که با مراجعه به اون قادر خواهید بود تا به سایت‌های بیشتری بر اساس دسته‌بندی مورد نظر خوتون دسترسی داشته باشید. برای این منظور کافیه تا به ادرس The best WordPress sites in the World مراجعه کرده و لیست سایت‌های موجود را در این دسته مشاهده کنید.

چطور بفهمیم یک وبسایت از وردپرس استفاده کرده است؟

و اما همونطوری که در ابتدای مقاله بهتون قول دادم قرار شد تا در انتها به راه هایی که از طریق اون میشه تشخیص داد سایتی از وردپرس استفاده کرده بپردازم. علاوه بر این در ادامه به راه‌هایی اشاره خواهم کرد که نه تنها میتونید بدونید که سایت مورد نظر شما با وردپرس راه‌اندازی شده بلکه قادر هستید تا افزونه‌های استفاده شده در این وبسایت و قالبی که در وبسایت استفاده شده رو هم بشناسید و اگر قصد دارید تا سایت مشابه راه‌اندازی کنید اونو به عنوان یک الگو برای خودتون در نظر بگیرید و ازش استفاده کنید. یکی از مزیت‌های روشی که به شما پیشنهاد خواهم داد اینه که اگر سایت مورد نظرتون از قالب آماده استفاده کرده باشه قادر هستید تا به لینک صفحه فروش قالب در مارکت‌های گوناگون هم دسترسی داشته و اقدام به خرید اون قالب کنید.

1- استفاده از افزونه

اولین راه و راحت‌ترین راه برای تشخصی اینکه سایت مورد نظر شما از چه CMS و زبان‌های برنامه نویسی و حتی نحوه دونستن نوع سرور و… استفاده میکنه استفاده از یک افزونه قدرتمند در کنار مرورگر اینترنتی شماست که با استفاده از اون میتونید تا جزییات بیشتری را در مورد سایت مورد نظر بدست آورده و ببینید که از چه تکنولوژی هایی در سایت استفاده میکند. برای این منظور افزونه محبوب wappalyzer بیشترین کاربرد را دارد که میتونید با نصب اون در مرورگر تشخصی بدین که سایتی که در حال حاضر در اون قرار دارید از وردپرس استفاده میکنه یا خیر؟ اگر سایت فروشگاهی هست با ووکامرس ساخته شده یا یک CMS اختصاصی؟ برای سایت از چه افزونه‌ای برای بهینه سازی و سئو وردپرس استفاده شده؟ ورژن مورد استفاده وردپرس در این سایت چنده؟ نوع سرور و مشخصات هاستینگ رو بررسی کنید، علاوه بر اون اگر سایت مورد نظر از CDN استفاده کرده باشه میتونید از این مورد هم مطلع بشید. راستی میدونید که CDN چیه؟ اگر نمیدونید CDN چی هستش و یا حتی آشنایی کاملی با اون دارید و قصد دارید تا از CDN در سایت خودتون استفاده کنید پیشنهاد می‌کنم مقاله استفاده از Cloud Flare جهت بهبود سرعت و امنیت سایت استفاده کنید و همین امروز سایت خودتون را به شبکه گسترده CDN متصل کنید. با استفاده از این افزونه کلی اطلاعات دیگه که کافیه افزونه را نصب کنید و در مورد هر سایتی به دست بیارید. این افزونه در حال حاضر برای دو مرورگرگوگل‌کروم و موزیلا فایرفاکس ساخته شده و در دسترس قرار داره که برای دانلود اون میتونید از طریق دکمه‌های زیر اقدام کنید.

2- استفاده از ابزار آنلاین

این روزها ابزار آنلاین برای کارهای مختلف روز به روز در حال توسعه و افزایش هستند به حدی که ما دیگه نیازی نداریم تا برنامه‌های گوناگون روی سیستم خودمون نصب کنیم و باعث استفاده بی رویه از سخت افزار رایانه شخصیمون برای کاری که شاید در سال بیشتر از تعداد انگشتان یک دست بهش نیاز پیدا نکنیم. اینجاست که این ابزار انلاین به کار ما میان و میتونن نیازهای ما رو خیلی راحت برطرف کنند. در مورد شناسایی وردپرس نیز شما قادر خواهید بود تا به راحتی اب ابزار آنلاینی که در اختیار دارید در مورد CMS استفاده شده در یک سایت و افزونه و قالب استفاده شده اطلاعاتی رو به دست بیارید و مورد آنالیز و ارزیابی قرار بدهید. سایتی که قصد معرفی اونو دارم با دامنه wpthemedetector در دسترس شما قرار داره و برای استفاده از این سایت کافیه تا آدرس سایت مد نظر رو وارد کنید تا اطلاعات مورد نظر در مورد اونو بدست بیارید. مشابه تصویر زیر کافیه تا نام دامنه و یا ساب دامنه را وارد کرده و در نهایت با فشردن دکمه Exprience the magic of WPTD لحظاتی رو منتظر بمونید تا سایت مورد نظر توسط سایت مورد بررسی قرار بگیرد.

 

بعد از اینکه سایت شما مورد بررسی قرار گرفت اطلاعات کاملی از اون که شامل اطلاعات سیستم مدیریت محتوا، اطلاعات سرور، قالب استفاده شده برای سایت، افزونه‌های مورد استفاده برای سایت در صورتی که وردپرسی باشه و… کلی اطلاعات دیگه که میتونید از این سایت به دست بیارید به شما نشون داده خواهد شد.

3- بررسی سورس سایت

آخرین راهکاری هم که میتونید از اون استفاده کنید اینه که سورس صفحه سایت مورد نظر رو با استفاده از دکمه‌های Ctrl + U و یا با راست کلیک کردن در صفحه مرورگر و انتخاب گزینه view page source مشاهده کنید و سپس با فشردن دکمه Ctrl + F به دنبال عباراتی مثل wp-content، plugins و… در اون باشید تا بعد از بررسی مشابه تصویر زیر ببینید که سایت مورد نظر وردپرسی است یا اینکه با cms دیگری ساخته شده است. البته از اونجایی که برخی از مدیران سایت‌ها به دلیل افزایش امنیت وردپرس قصد دارند تا از هر راهی که بشه تشخیص داد سایت مورد نظر وردپرسی هست یا نه استفاده میکنند ممکنه که با این روش جواب درست رو نگیرید اما قریب به بیشتر موارد پاسخگو خواهد بود. در آینده مقالات جامعی رو هم در این زمینه براتون تدارک دیدیم که بتونید نسخه استفاده شده از وردپرس و سایر موارد امنیتی که میتونید ازش برای افزایش امنیت سایت استفاده کنید بهره‌مند شوید.

 

همونطور که در تصویر مشاهده میکنید سورس کدهایی که شامل ادرس و توضیحاتی از صفحه با پیشوند wp وجود دارند که نشون از وردپرسی بودن سایت مورد نظر میده. پس اگر شما برای این کار بیاید و آدرس تصاویر و فایل‌های اپلود شده در وردپرس رو هم بررسی کنید به این موضوع پی خواهید برد، چرا که رسانه وردپرس و هرچیزی که در اون آپلود شده ز طریق آدرس /wp-content/uploads/ در دسترس خواهد بود. برای این مورد هم امکان شخصی سازی وجود داره و ممکنه تا سایتی فایل‌های اپلود شده در وردپرس رو به   دلخواهی مثل images، cdn و… انتقال داده باشه که به جای wp-content در آدرس صفحه قرار خواهند گرفت.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *